Huomasin tänään ajaessani, että vm.02 Almerassani käsijarrun merkkivalo kojetaulussa palaa jatkuvasti ja mielestäni ei ole sitä tehnyt ennen.
Ensin paloi himmeästi, mutta ajon loppuvaiheessa kirkkaammin jo. Kirkastuu kyllä vielä entisestään, kun käsijarrun laittaa päälle.
Ajattelin vain, että mistä mahtaisi johtua?
Jarrutuksessa ei mielestäni ole mitään erilaista eikä outoa entiseen verraten(tietty loskakelillä on vähän vaikeampi huomatakaan eroa, jos sitä olisikin) ja auto rullaa hyvin kyllä, eli en usko että siellä käsijarru olisi jumissakaan...
Takajarrupalat ovat keväällä vaihdettu huhti-toukokuun vaihteessa ja sen jälkeen on tullut ajettua 12000km, eli niiden nyt ei ainakaan pitäisi olla lopussa.
Erään kerran yön jäljiltä jarrut olivat kyllä jumissa, kun aamulla piti lähteä ajamaan, edellispäivänä oli ollut loskakeli ja yöllä pakkanen oli kiristynyt tuntuvasti. Käsijarru ei tuolloin ollut kyllä ollut päällä ja jarrut aukesivat kyllä aikas helpolla. Tai no, saattoihan alusta muuten olla jäätynyt, mutta vaikutti kyllä, että jarrut olivat jäässä.
Kulutus nyt on kyllä vaihdellut aikas lailla, että sekin tietysti voisi olla merkki jostain, 2 viimeisintä tankkausta meni niin, että eka tankkauksella laskin keskikulutukseksi 6,2l/100km(suurin osa tuosa oli kyllä maaniteajoa) ja toisella kerralla keskikulutus olikin jo reilu 9l/100km(kaupunkiajoa enempi).
Kesällä kulutus pyöri 6,5l/100km tietämillä, välillä kävi korkeammalla, varsinkin jos ajoi enemmän kaupungissa ja piti vielä ilmastointia päällä.
Mutta tosiaan, mistä tuon merkkivalon palaminen voisi johtua?
Olisiko joku kontaktivika piuhoissa, tai jos anturi on vain yksinkertaisesti paskainen ja sen vuoksi pitää valoa päällä, vaikka käsijarru ei olekaan käytössä..?
Jarrunesteiden määrä ja kuntokin voi kuulemma vaikuttaa tuohon, mutta en tiedä sitten..
Mulla nyt ei ole itsellä oikein paikkaa eikä mahdollisuutta alkaa tutkimaan, että mistä johtuu. Olisiko jollakin henkilöllä käsitystä/tietoa, mistä voisi johtua?
Käsijarrun merkkivalo palaa jatkuvasti
9
6530
Vastaukset
- Anonyymi
Minun Toyotassa syttyi käsijarrun merkkivalo aina kun lähti liikkeelle,
jarrunestettä lisää, ja ei palanut enää !- Anonyymi
No joo, tuo oli tosiaan yksi vaihtoehto, mitä monessa ketjussa sanottiin.
Yhdessä vaiheessa tosin oli selkainen metka juttu, minkä unohdin mainita aloituksessa.
Nopeusmittarin valot himmenivät ja olivat pitkään himmeällä niin ettei pimeällä nopeutta nähnyt pimeällä mittarista.
Tietty ajattelin että polttimot on menossa sököksi, mutta nyt valot onkin palautuneet.
Että tuosta kävi mielessä sekjn, että olisi joku mittariston ongelma.
Mutta tosiaan sen verran moni on sanonut tuosta, että jarrunesteet on huonot/vähissä, että kannattaa varmaan nyt ainakin aloittaa niiden lisäyksestä/vaihdolla. - Anonyymi
Höpö höpö. Jarrunesteen määrällä ei ole mitään merkitystä käsijarrun toimintaan tai merkkivalon palamiseen.
Käsijarru on mekaaninen vaijerilla toimiva. Käsijarrun voi itse korjata ja säätää, jos ei ole nykyauto. Nykyautoihin ei voi itse ottaa ilmaa renkaisiin tai täyttää pissapoikaa. Tankkaaminenkin olisi suotavaa jättää asiantuntijan tehtäväksi. Ai miksi näin? Siksi, että kyseessä on nykyauto!
- Anonyymi
Käsijarrun merkkivalo palaa sen vuoksi, että käsijarruvivun alapuolella oleva kytkin on rikki. Ei ole kallis korjata.
Itseäni ihmetyttää , miksi monasti näkemissäni Almeroissa on valtava pakoputken pää. Katselin tuossa erästä Jaguaria V12 koneella ja molemmat pakoputket olivat selvästi ohuempia, vaikka kone on 6- litrainen. Jossakin 12- litraisessa Scaniassakin saattaa olla pienempihalkaisijainen pakoputken pää kuin 1,5 l Almerassa. Olisiko kuitenkin niin, että näkemäni Almerat ovat olleet amisviiksien autoja?- Anonyymi
Jarrunestesäiliössä oli kuulemma koho rikki, kun käytin ad-korjaamolla jarrunesteen vaihdossa.
Ja sen vuoksi kuulemma poltti tuota käsijarrun merkkivaloakin. Tai siis piti päällä.
- Anonyymi
Vaihda Toyotaan jo vihdoin viimein, tuollainen röttelö.
- Anonyymi
Toyota on ihan hyvä, ainakin ne vanhemmat Tojot. Mutta enpä taida, kuitenkaan.
- Anonyymi
Kyllä se valo vaan palaa Toyotassakin.Nyt menen vaihtamaan jarrunesteet jo se auttaisi.
- Anonyymi
No niin kävin vaihtamassa Öljypisteellä jarrunesteet Toyota Camryn kun paloi punainen ympyränmuotoinen valo jossa huutomerkki .No se selvisi että valo paloikin sen takia kun oli toinen jarruvalo pimeenä se lamppukin sielä vaihdettiin eipä palanut valo enään. Auto on 27vuotta vanha eikä koskaan ennen ole se valo palanut,niin siksi se oli mysteeri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856294
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283140Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271320
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46949Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42849