Miksiköhän näin?
Linsen korvasi vp koneen Mercury dieselillä, onko näistä kokemusta jollain, en tarkoita 10 v. Vanhoista vaan uusista.
Volvo penta D3 tuotanto lopetetaan
8
709
Vastaukset
- Anonyymi
Mistä olet kuullut, että D3 tuotanto lopetetaan? Varmasti noin kyllä on en sitä yhtään epäile, onhan se ollut KAD moottorien jatkaja n. 2005 lähtien eli kohta 20v. ikäinen.
Joku korvaava sieltä on kyllä pakko tulla tohon kokoluokkaan. Olisiko sitten joku paremmat päästönormit täyttävä biopolttoaineversio yhdistettynä jollain hybridiyksiköllä auttamaan liukuunlähdössä tms. Aika hiljaista on kyllä ollut noiden uutisointien ja julkistusten suhteen.- Anonyymi
Tieto perustuu Linsen vene valmistaja tiedoitukseen.
- Anonyymi
Nyt löytyi mahdollinen syy, ruotsissa kehoitetaan välttämään käytettjä autoja josda D3, on oikea murheenkryyni ja totaalinen 💩
VAROKAA VENEITÄ JA AUTOJA JOSSA D3
https://www.is.fi/autot/art-2000008613599.html - Anonyymi
Ja D4 koneissa palaa männät puhki, huh huh.
- Anonyymi
Veikka sinä mitä haluat itse vittuunuin vp dieseliin ja vaihdoin venettä.
Kad44/300 ovat oikein suunnittelun kukkasia, ventiilisäätö 200 tunnin välein ja joudut purkaamaan kaikki polttoaine putket pois ja öljynsuodattinen jalan yms. Ei palannut reikiä mäntiin vaikka kunnon kyytiä saivat ja koneessa pitää olla venttiilit hammaspyörillä ei hihnoilla tai ketjuilla
Nykyinen cummins koneen venttiilin säätö 5000 tunnin välein ja ilman mitään purkua, kuin kopan kansi auki ja elin ajan odoite
20 000- Anonyymi
Missä koneissa on venttiilit hammaspyörillä? Pitää tunnustaa etten ole ikinä kuullut sellaisista ja kyllä toimivin on hydrauliset venttiilinnostimet ja vahva ketju, joka kestää käytössä lähes ikuisesti säätämättä edes venttiilejä koskaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä koneissa on venttiilit hammaspyörillä? Pitää tunnustaa etten ole ikinä kuullut sellaisista ja kyllä toimivin on hydrauliset venttiilinnostimet ja vahva ketju, joka kestää käytössä lähes ikuisesti säätämättä edes venttiilejä koskaan.
Kyllä ne hammaspyörien pyörittämät nokka-akselit olivat ennenvanhaan se tavallisin tapa välittää liike eteenpäin.
Siten alkoi kehitys kehittymään ja keksittiin, että saadaan muutama kilo painosta pois kun laitetaan sinne ketju.
Kohta joku keksi, että saadaan vielä lisää painoa vähennettyä kun laitetaan sinne hihna.
Alussa oli sellaisia moottoreita, jotka eivät räjäyttäneet itseään jos se hihna katkesi - ainoastaan matka katkesi.
No tässäkin alkoi kehitys taas kehittymään ja ryhdyttiin muotoilemaan palotila ja männän pää siihen malliin, että hihnan tai ketjun katkeaminen aiheuttaa moottorille suuren tuhon.
Noiden hienouksien takana on painon säästö, taloudellisuuden tavoittelu, tehojen lisääminen ja päästöjen vähentäminen.
Yhden kerran tuo yhtälö toimii paremmin ja toisen kerran niistä tulee susia.
Tuollaisia juttuja tuli seurattua kun pajan lattiaa lakaisin.
- Anonyymi
Juu, ei ole mulla säädetty koskaan venttiilejä, ei autoissa eikä veneissä ja moottoririkkoa ei koskaan ole ollut. En tiedä miksi nostaa tikun nokkaan joku helvetin venttiilien säätö. Ja kyllä, mulla on ollut Volvo autoja ja on tällä hetkelläkin ja yhdessä paatissa oli juuri tämä parjattu D3 110-heppaisena.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 783825
- 2013022
- 252950
- 492798
- 242744
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412495Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2742293Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2141981Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241947- 441897