Volvo penta D3 tuotanto lopetetaan

Anonyymi

Miksiköhän näin?

Linsen korvasi vp koneen Mercury dieselillä, onko näistä kokemusta jollain, en tarkoita 10 v. Vanhoista vaan uusista.

8

709

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mistä olet kuullut, että D3 tuotanto lopetetaan? Varmasti noin kyllä on en sitä yhtään epäile, onhan se ollut KAD moottorien jatkaja n. 2005 lähtien eli kohta 20v. ikäinen.

      Joku korvaava sieltä on kyllä pakko tulla tohon kokoluokkaan. Olisiko sitten joku paremmat päästönormit täyttävä biopolttoaineversio yhdistettynä jollain hybridiyksiköllä auttamaan liukuunlähdössä tms. Aika hiljaista on kyllä ollut noiden uutisointien ja julkistusten suhteen.

      • Anonyymi

        Tieto perustuu Linsen vene valmistaja tiedoitukseen.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ja D4 koneissa palaa männät puhki, huh huh.

    • Anonyymi

      Veikka sinä mitä haluat itse vittuunuin vp dieseliin ja vaihdoin venettä.

      Kad44/300 ovat oikein suunnittelun kukkasia, ventiilisäätö 200 tunnin välein ja joudut purkaamaan kaikki polttoaine putket pois ja öljynsuodattinen jalan yms. Ei palannut reikiä mäntiin vaikka kunnon kyytiä saivat ja koneessa pitää olla venttiilit hammaspyörillä ei hihnoilla tai ketjuilla

      Nykyinen cummins koneen venttiilin säätö 5000 tunnin välein ja ilman mitään purkua, kuin kopan kansi auki ja elin ajan odoite
      20 000

      • Anonyymi

        Missä koneissa on venttiilit hammaspyörillä? Pitää tunnustaa etten ole ikinä kuullut sellaisista ja kyllä toimivin on hydrauliset venttiilinnostimet ja vahva ketju, joka kestää käytössä lähes ikuisesti säätämättä edes venttiilejä koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä koneissa on venttiilit hammaspyörillä? Pitää tunnustaa etten ole ikinä kuullut sellaisista ja kyllä toimivin on hydrauliset venttiilinnostimet ja vahva ketju, joka kestää käytössä lähes ikuisesti säätämättä edes venttiilejä koskaan.

        Kyllä ne hammaspyörien pyörittämät nokka-akselit olivat ennenvanhaan se tavallisin tapa välittää liike eteenpäin.
        Siten alkoi kehitys kehittymään ja keksittiin, että saadaan muutama kilo painosta pois kun laitetaan sinne ketju.
        Kohta joku keksi, että saadaan vielä lisää painoa vähennettyä kun laitetaan sinne hihna.

        Alussa oli sellaisia moottoreita, jotka eivät räjäyttäneet itseään jos se hihna katkesi - ainoastaan matka katkesi.
        No tässäkin alkoi kehitys taas kehittymään ja ryhdyttiin muotoilemaan palotila ja männän pää siihen malliin, että hihnan tai ketjun katkeaminen aiheuttaa moottorille suuren tuhon.

        Noiden hienouksien takana on painon säästö, taloudellisuuden tavoittelu, tehojen lisääminen ja päästöjen vähentäminen.
        Yhden kerran tuo yhtälö toimii paremmin ja toisen kerran niistä tulee susia.

        Tuollaisia juttuja tuli seurattua kun pajan lattiaa lakaisin.


    • Anonyymi

      Juu, ei ole mulla säädetty koskaan venttiilejä, ei autoissa eikä veneissä ja moottoririkkoa ei koskaan ole ollut. En tiedä miksi nostaa tikun nokkaan joku helvetin venttiilien säätö. Ja kyllä, mulla on ollut Volvo autoja ja on tällä hetkelläkin ja yhdessä paatissa oli juuri tämä parjattu D3 110-heppaisena.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      78
      3825
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3022
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2950
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2798
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2744
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2495
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      274
      2293
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      214
      1981
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1947
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1897
    Aihe