Syrjässä rakkaudelta

Anonyymi

Sama on toistunut jo teini-iästä saakka orastaviin suhteisiin niihin miehiin jotka eniten tuntuvat olevan innostuneita minusta.

Kun joku mies kiinnittää huomionsa minuun ja vastaan siihen kutsuvasti, niin homma menee miehellä aivan sfääreihin. Mies alkaa niin voimakkaasti fantasioimaan, että jään niiden unelmien rinnalla aivan sivuun.

Miehellä on kovat odotukset; selvästi paljon toiveita ja odotuksia suhteeni ja tämä sekoittaa miehen päätä. Usein miehet on myös alkaneet käyttäytymään huonosti ja. kummallisesti minua ja muita kohtaan.

Itseäni ahdistaa olla joku suurten unelmien ja odotusten kohde; en todellakaan ole täydellinen, vaan suht tylsä ja tavallinen naisena, enkä mikään seksuaalinen supersankaritar ja bikinimalli. Jotkut ovat selvästi pettyneet odotuksissaan.

Miksi näin? En voi ymmärtää ja aina joudun pettymään ja tuntuu kauhean pahalta jäädä täysin ilman läheistä huomiota.

Vain unelmien herättäjäkö olen?

11

1761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jokin olemuksessasi vetää puoleensa juuri tuollaisia miehiä ja samankaltaisia tilanteita.

      Hyvä uutinen on, että voit itse rikkoa tuon kaavan. Kun saat sen rikottua, et enää vedä puoleesi samanlaisia miehiä kuin aiemmin.

      Ensimmäinen kysymys, joka sinun täytyy asettaa itsellesi, on tällainen: "Mitä sellaista kaipaan näissä toistuvissa tilanteissa, jota en voisi saada toisenlaisissa ihmissuhteissa?" Vastauksen tiedät vain sinä. Uskallan varovasti arvata, että kaipaat tunnustusta omasta ainutlaatuisuudestasi. Olet ehkä sitä mieltä, ettei unelmiesi mies voisi rakastua sinuun sellaisena kuin nyt olet. Ehkä olen väärässä. Vain sinä tiedät vastauksen.

      Seuraava kysymys on: "Millaisen ihmissuhteen haluaisin?" Jos toiveenasi on jalat maassa -tyyppi, jonka sfäärit ovat vakaata tiiliseinää, pyri olemaan itse samanlainen. Anna itsestäsi sellainen vaikutelma kuin oikeasti olet.

      Viimeisenä kysyisin ehkä tämän: "Miten tunnistan haaveideni miehen siinä vaiheessa, kun hän on edessäni?" Tähän vain sinä voit vastata. Minulle itselleni oli esimerkiksi valtavan tärkeää, että unelmieni mies oli avoin ja puhelias. Seurasin siis tarkalla korvalla sitä, miten ympärilläni näkyvät miehet puhuivat muille. Sinulle saattaa jokin muu ominaisuus olla tärkeämpi. Jos kaipaat sitä, että mies ihastuu sinuun omana itsenäsi eikä haavekuvaansa sinusta, miten tunnistat sen, että mies ihastuu sinuun.

      Tässä siis ulkopuolisen ajatuksia. Mitä mieltä itse olet?

      • Anonyymi

        Kiitos hienosta vastauksesta!

        Olen itse melko ristiriitainen olemukseltani, sekä villi, että todella hillitty. Osaan pitää ohjat käsissä elämässäni, vaikka usein päästänkin itseni laukalle. Tässä miehet eivät tunnun pärjäävän kanssani samalla viivalla. Varmaankin olen saanut sen verran paljon harjoitusta ja joutunut tulemaan toimeen ilman sosiaalisia tukiverkkoja.

        Toisaalta tykkään, kun mieskin on villi, tuntuu masentavalta ajatella, että ottaisin jonkun täysin itseni vastakohdan, jonkun vakaan ja täysin turvallisen.

        En kuitenkaan sulje mitään persoonallisuustyyppiä kokonaan pois, koska eihän sitä koskaan tiedä. Tämän vuoksi on myös vaikea ajatella, mitä mieheltä edes toivon.

        Useimmiten valitsen niistä miehistä, jotka osoittavat kiinnostusta minuun ja useimmiten he ovat hän itseäni parempitasoisia, mistä tulee noita itsetunto-ongelmia kun en tunne riittäväni omana itsenäni, vaikka minulla on paljon hyviä ominaisuuksia.

        Jotenkin tuntuu, ettei kuitenkaan kukaan edes yritä tavoittaa minua tunnetasolla ja minua on haukuttu itsekkääksi, itseriittoiseksi, tylsäksi ja kylmäksi. Minun on vaikea tuntea mitään miestä tai muita ihmisiä kohtaan, kun he pysyvät etäällä ja ovat lähinnä omissa unelmissaan ja toiveissaan kiinni.

        Vaikka itse yritän lähestyä tunneyhteydessä ja keskustelussa, tulen yleensä aina torjutuksi ja siitä huolimatta kiinnostus seuraani ja minuun jatkuu.

        Ja jään sivuun omassa elämässäni.

        Joten ei liene ihme, että viihdyn omissa oloissani lähes täysin ja tunnen itseni hyvin epävarmaksi muiden seurassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos hienosta vastauksesta!

        Olen itse melko ristiriitainen olemukseltani, sekä villi, että todella hillitty. Osaan pitää ohjat käsissä elämässäni, vaikka usein päästänkin itseni laukalle. Tässä miehet eivät tunnun pärjäävän kanssani samalla viivalla. Varmaankin olen saanut sen verran paljon harjoitusta ja joutunut tulemaan toimeen ilman sosiaalisia tukiverkkoja.

        Toisaalta tykkään, kun mieskin on villi, tuntuu masentavalta ajatella, että ottaisin jonkun täysin itseni vastakohdan, jonkun vakaan ja täysin turvallisen.

        En kuitenkaan sulje mitään persoonallisuustyyppiä kokonaan pois, koska eihän sitä koskaan tiedä. Tämän vuoksi on myös vaikea ajatella, mitä mieheltä edes toivon.

        Useimmiten valitsen niistä miehistä, jotka osoittavat kiinnostusta minuun ja useimmiten he ovat hän itseäni parempitasoisia, mistä tulee noita itsetunto-ongelmia kun en tunne riittäväni omana itsenäni, vaikka minulla on paljon hyviä ominaisuuksia.

        Jotenkin tuntuu, ettei kuitenkaan kukaan edes yritä tavoittaa minua tunnetasolla ja minua on haukuttu itsekkääksi, itseriittoiseksi, tylsäksi ja kylmäksi. Minun on vaikea tuntea mitään miestä tai muita ihmisiä kohtaan, kun he pysyvät etäällä ja ovat lähinnä omissa unelmissaan ja toiveissaan kiinni.

        Vaikka itse yritän lähestyä tunneyhteydessä ja keskustelussa, tulen yleensä aina torjutuksi ja siitä huolimatta kiinnostus seuraani ja minuun jatkuu.

        Ja jään sivuun omassa elämässäni.

        Joten ei liene ihme, että viihdyn omissa oloissani lähes täysin ja tunnen itseni hyvin epävarmaksi muiden seurassa.

        Persoonallisuushäiriöinen yrittää tässä maalata rikoksen uhrista mieleisiään kuvia


    • Anonyymi

      Sä olet todella sairas ihminen.

      • Anonyymi

        Joo kyllä tälläisissä tunnelmissa tuntuu tosi surulliselta ja sairaalta ja väsyneeltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo kyllä tälläisissä tunnelmissa tuntuu tosi surulliselta ja sairaalta ja väsyneeltä.

        Varmasti tällaisten puuhailujen jälkeen ;) paitsi moraalittomuus ei taida pers.häiriöistä uuvuttaa millään tavalla.


    • Anonyymi

      Ap:lle. Sinä voit olla tavallisena naisena miehelle se unelmien kohde ja täydellisyys.
      Itsekin sytyn ihan muista kuin bikinimalleista ja "täydellisistä" naisista.
      Mutta, sinussa voi olla ja uskoakseni onkin jokin sellainen ominaisuus mistä mies menee sekaisin.
      Luota itseesi, anna rakkaudelle mahdollisuus.

      • Anonyymi

        Kannattaa muistaa, että ne erikoisimmatkin persoonallisuudet on monissa asioissa ihan samanlaisia kun muutkin.

        Läheisyyden tuntu, välittäminen ja se että tulee kuulluksi on kaikille tärkeätä niissä henkilökohtaisissa suhteissa vaikka olisi Kiinan keisari kyseessä.

        Myös muut kun potentiaaliset seurustelukumppanit käyttäytyy minun seurassa omituisesti. Pätemistä ja näyttämistä ja en enää edes viitsi puhua omista tekemisistäni kun herättää vaan kilpailutahtoa jos jotain vähänkin sanoo. Tuntuu etten voi olla oma itseni kenenkään kanssa ja jo olemuksenikin ärsyttää varsinkin jos olen kauniisti puettu ja hyvällä tuulella niin se on kuin myrkkyä monille.

        Kiitos kilteistä ja lohduttavista sanoistasi❤

        Ehkä tämä taas tästä. Ei ollut tuo viime vuosi kovinkaan ihana minullekkaan.


    • Anonyymi

      Millainen totuus on kerrottu?

      • Anonyymi

        Juuri niin, tottakai olen feikki! Eihän nyt kukaan voi olla oikeasti hyväntuulinen!

        Pitäisikö painattaa semmoinen t-paita johon on painettu jokaikinen virheeni ja pahuuteni koko elämäni ajalta niin tulisi kaikille heti selväksi mikä olen?

        En ole koskaan väittänyt olevani mikään täydellinen tai virheetön. Sitä kyllä moni minulta odottaa, kuten aloituksesta selvisi.

        Epäilyihin olen kyllä törmännyt, että olen kaksinaamainen koska olen hyvällä tuulella ja iloinen, mutta piilottelen naamarin taakse syvää pahuutta ja kieroja agendoja muita kohtaan..jotkut jopa provosoivat saadakseni selville "todellisen luonteeni". Palakoot vaan yksinään omissa liemissään, yök, kiusaajat ja irvailijat.

        Ja kyllä osaan suuttua ja pitää puoleni eikä se tee minusta pahaa ja kieroa ihmistä.


    • Anonyymi

      Olisiko mahdollista, että sinussa on jotain sellaista voimaa, että se saa muut pelkäämään sinua? Itselläni kesti vuosia tai vuosikymmeniä tajuta asia. Sen lisäksi oli vielä omat sisäiset ristiriidat, joiden takia varmaan käyttäydyin oudosti enkä ymmärtänyt miten muut näkivät minut. Tutustu itseesi ja valjasta se voimasi. Ei se sittenkään ole helppoa, mutta aina joskus sitä kohtaa toisia samanlaisia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1776
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1377
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1336
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1263
    5. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1250
    6. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1209
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1176
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      615
      1138
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      9
      1044
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      974
    Aihe