Oltiin tämän kanssa ongelmissa jo aikaisemminkin

Anonyymi

Kannuksen kaupunginhallitus päätyi maanantaina äänestyksen jälkeen esittämään kaupunginsihteeri Riitta A. Tiluksen irtisanomista. Päätöstä perustellaan taloudellisilla ja tuotannollisilla syillä.

Tiistaina pidetyssä tiedotustilaisuudessa kaupunginjohtaja Päivi Laajala painotti useaan otteeseen, että yli 30 vuotta Kannuksen kunnan palveluksessa olleen kaupunginsihteerin erottamisesityksessä ei ole kyse yksittäisestä asiasta, vaan järjestely on osa Kannuksen kaupungin organisaatiouudistusta.

Uudessa organisaatiomallissa kaupunginsihteerin virkaa ei enää ole, vaan tehtävät on jaettu muiden johtavien viranhaltijoiden kesken. Kaupunginjohtaja ajoi itse mallia, jossa kaupungin organisaatioon olisi lisätty elinkeino- ja kehittämispalveluista vastaava yritys- ja hankeasiamiehen tehtävä ja nykyinen kaupunginsihteeri olisi siirretty tähän tehtävään.

Uusi tehtävä on työsuhteinen ja sen palkkaus olisi selkeästi kaupunginsihteerin viran palkkatasoa alempi.

-Riitta A. Tiluksen kanssa on käyty viisi erillistä neuvottelua, joissa on keskusteltu hänen siirtymisestään tähän uuteen tehtävään tai sitten mahdollisesta irtisanoutumisesta.

-Ensisijaisena tavoitteenamme oli löytää yhteinen sovintoratkaisu, mutta sellaista ei saatu aikaan, Päivi Laajala totesi.

Neuvottelujen alkuvaiheessa Tilus oli esittänyt yhdeksi vaihtoehdoksi oman irtisanoutumisensa, mikäli hänelle maksettaisiin kahden vuoden palkka. Kaupungin vastatarjous oli vuoden palkka eikä sopimusta syntynyt.

Myöhemmin työnantajapuoli oli valmis hyväksymään kahden vuoden palkan maksamisen, mutta siinä vaiheessa Tilus esitti asianajajansa kautta hankkeen perumista eikä sopua syntynyt.

Kaupunginsihteeri Riitta A. Tilus ei hyväksy esitettyjä taloudellisia ja tuotannollisia syitä perusteiksi, mikäli valtuusto päätyy irtisanomiseen.

-Kaupungin tilinpäätös viime vuodella on reilusti plussalla. Itse asiassa ylijäämää arvellaan kertyvän noin 1,35 miljoonaa euroa, joten taloudellisia perusteita ei ole.

-Organisaatiouudistus taas ei käy tuotannolliseksi syyksi, kun koko malli on laadittu siksi, että kaupunginsihteeri saadaan ulos. Tämä on henkilökohtainen ajojahti, Tilus tulkitsee.

Hän ilmoittaakin valittavansa hallinto-oikeuteen, mikäli valtuusto irtisanoo hänet.

Kannuksen kaupunki on laskenut saavansa noin 50000 euroa vuodessa kaupunginsihteerin erottamisella. Työvuosia 52-vuotiaalla Tiluksella on jäljellä vielä 11 ennen virallista eläkeikää.

4

762

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

20 vuotta vanha juttu???

• Anonyymi

mutta ei vieläkään ole selvinnyt kuka poltti sen talon himankalla...

• Anonyymi

Silloinen kaup.hallituksen puh.johtaja ajoi tätä irtisanomista ja joutui itse myöhemmin irtisanotuksi työpaikastaan eli koki saman kohtalon, mutta sai pelastavan työpaikan taustaryhmästään.

• Anonyymi

oliko palokunnassa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      214
      1789
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      143
      1493
    3. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      78
      1398
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      57
      1226
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      9
      1210
    6. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1105
    7. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      109
      1029
    8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      55
      990
    9. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      890
    10. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      55
      882
    Aihe