Riettaat tähtitytöt voisivat vastata tuohon kysymykseeni.
Olisiko Lestadius sanonut Jeesukseen uskovia epäuskovaisiksi?
36
54
Vastaukset
Kun kokee vl-taikauskon oikeaksi ,niin väärentämätön kristinusko, jonka kohteena on Jeesus tuntuu vieraalle.
Eikö edes saarnamiespuhveleilla soi hälytyskellot?- Anonyymi
Lestat syyttää Jeesukseen uskovia samoista synneistä mitä itsekin tekevät mutta vain se lahko pelastuu opetus on niiden kaikissa erilaisissa lahkoissa joita on monia me vain ei muut. Jehovilla vapareilla sama asenne vain he. Jättäisitte jo Jeesuksen uskoiset rauhaan jehovilta Jahve uhreilta ja poltto uhreilta te rikolliset .
Vapareilla ei ole mitään yhteistä Vellujen kanssa, mutta nyt on viimeiset kaksi vuotta tunkeutumassa Torontolaisuus, jota pidän pakanallisena kriittinen.
Hälyttävää. Supistuu hieman hitaammin, kun SRK.pinnasänky kirjoitti:
Vapareilla ei ole mitään yhteistä Vellujen kanssa, mutta nyt on viimeiset kaksi vuotta tunkeutumassa Torontolaisuus, jota pidän pakanallisena kriittinen.
Hälyttävää. Supistuu hieman hitaammin, kun SRK.Jos To torontolaisuus on sitä takavuosien nauruherätystä, niin aivan ehdottoman pakanallista se on.
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Jos To torontolaisuus on sitä takavuosien nauruherätystä, niin aivan ehdottoman pakanallista se on.
Juuri samaa.
Muistan kun se ilmeni, n 20 vuotta ja olin Jalovaaran "siepparina" kerrankin Oulun Tuomiokirkossa, kun He alkoivat riehumaan, ja me kyyristyimme rukoukseen ja kun nostettiin pää, koko jengiä ei näkynyt missään?
Tapahtuma ei unohdu kaskaan.pinnasänky kirjoitti:
Juuri samaa.
Muistan kun se ilmeni, n 20 vuotta ja olin Jalovaaran "siepparina" kerrankin Oulun Tuomiokirkossa, kun He alkoivat riehumaan, ja me kyyristyimme rukoukseen ja kun nostettiin pää, koko jengiä ei näkynyt missään?
Tapahtuma ei unohdu kaskaan.Jalovaaraankin olen suhtautunut aina hyvin kriittisesti.
Monessa hänen tilsisuudessaaan katsojana olen ollut.SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Jalovaaraankin olen suhtautunut aina hyvin kriittisesti.
Monessa hänen tilsisuudessaaan katsojana olen ollut.Hänellä oli poikkeuksellisen voimakkaat Armolahjat, joita Hän kyllä kiitettävästi käytti lähimmäisen eduksi ja ihmisiä parani.
Kun joku Hengen täyttämä ihminen uskaltaa käyttää lahjaansa, saa aina myös halveksintaa, sekä paheksuntaa.
Pirkko oli todellinen Jeesuksen ihminen kuitenkin.
Mitenvl-pappi voi luterilaisessa kirkossa opettaa omantuntonsa vastaisesti uskoa Jeesukseen?
Sananlaskut:
28:21 Ei ole hyvä henkilöön katsoa, mutta leipäpalankin tähden rikkomus tehdäänLuterilaisen kirkon rappio alkoi jo silloin kun päästi antikristillisen lestadiolaisuuden soluttautumaan sisällensä.
Nykyinen kirkon tila on suora jatkumo siitä.
Korostan ettei minulla ole tähtiryhmää vastaan mitään. Ehkäpä kommenttini oli huonoa huumoria.
Hehän näyttävät olevan mieluumminkin salarakkaita kuin vihollisia.Nythän teillä olisi tilaisuus sivaltaa kunnolla saalemia korville!
Ajatelkaa jos löytäisitte Lestadiuksen kirjoituksia jossa hän selkeästi sanoisi että usko Jeesukseen on epäusko. !?
Ette tietenkään sellaisia löydä, olihan Lestadius luterilainen pappi.Lestadius oli Jumalan mies Jeesuksessa ja saarnasi sekä toimi Lapin kolmea perus- syntiä vastaan, eli juopottelua, huoruutta sekä Porovarkauksia.
Jos tänään Hän vielä eläisi, jokainen seurakunta ottaisi Hänet kilvan joukkoihinsa, mutta ei ilmeisesti itse menisi nyky SRK;n jengiin ollenkaan.
Raattamaakin oli Hänelle loppunsa ajalla riesa.pinnasänky kirjoitti:
Lestadius oli Jumalan mies Jeesuksessa ja saarnasi sekä toimi Lapin kolmea perus- syntiä vastaan, eli juopottelua, huoruutta sekä Porovarkauksia.
Jos tänään Hän vielä eläisi, jokainen seurakunta ottaisi Hänet kilvan joukkoihinsa, mutta ei ilmeisesti itse menisi nyky SRK;n jengiin ollenkaan.
Raattamaakin oli Hänelle loppunsa ajalla riesa.Raattamaan kautta käärme pääsi tuomaan myrkkyä Lestadiuksen julistamaan aitoon evankeliumin. Raattamaan keksimästä ynninpäästömantrasta tuli taikausko, jossa ihminen nostettiin Jumalaksi.
SRK olisi Lestadiukselle Ilmestyskirjan peto.
- Anonyymi
Jeesus tuli maanpäälle parantamaan syntisairaita. Jeesus on siis syntisen apu. Syntihän on Jumalan tahdon vastainen teko. Jumalan tahto on ilmoitettu Raamatussa. Jeesus ei voi auttaa, jos ihminen ei tunne syntiä.
Ok, kiitos asiallisesta vastauksestasi, mutta nyt kysyn sinulta olennaisen tärkeän kysymyksen:
Miten Jeesus paransi "syntisairaat".?- Anonyymi
Ok, kiitos asiallisesta vastauksestasi, mutta nyt kysyn sinulta olennaisen tärkeän kysymyksen:
Miten Jeesus paransi "syntisairaat".?Raamattu kertoo monta tapausta. Jeesus parantaa syntisen naisen tai ristin ryövärin. Jeesus paransi myös muutenkin sairaita ja herätti jopa kuolleita. Nämä kaikki tehtiin uskon takia, ja oleellista oli tieto siitä että on sairas ja uskoo Jeesukseen voivan parantaa.
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu kertoo monta tapausta. Jeesus parantaa syntisen naisen tai ristin ryövärin. Jeesus paransi myös muutenkin sairaita ja herätti jopa kuolleita. Nämä kaikki tehtiin uskon takia, ja oleellista oli tieto siitä että on sairas ja uskoo Jeesukseen voivan parantaa.
Joh.
3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
3:15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.Anonyymi kirjoitti:
Raamattu kertoo monta tapausta. Jeesus parantaa syntisen naisen tai ristin ryövärin. Jeesus paransi myös muutenkin sairaita ja herätti jopa kuolleita. Nämä kaikki tehtiin uskon takia, ja oleellista oli tieto siitä että on sairas ja uskoo Jeesukseen voivan parantaa.
Joh. 3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
4Moos. 21:9 Niin Mooses teki vaskikäärmeen ja pani sen tangon päähän; jos ketä käärmeet sitten purivat ja tämä katsoi vaskikäärmeeseen, niin hän jäi eloon.
Joh. 8:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.
Joh. 12:32 Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni.Oletko tarkastanut asian Raamatusta.
Syntisairautta se ei tunne.
Miksi et kerro missä se siellä on?
Sanot, ettei Jeesus ei voi auttaa, jos ihminen ei tunne syntiä?
Käydäänpä läpi. VT kertoo yhteensä 618 synnin nimen, 2 Moos ja 5 Moos. kirjoissa.
Jeesus tuli oman ilmoituksensa mukaan VAAN, Matt. 15:22 Siellä muuan kanaanilainen nainen, sen seudun asukas, tuli ja huusi: "Herra, Daavidin Poika, armahda minua! Paha henki vaivaa kauheasti tytärtäni."
23 Mutta hän ei vastannut naiselle mitään. Opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja pyysivät: "Tee hänelle jotakin. Hän kulkee perässämme ja huutaa."
24 Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."
Hänen ensiarvoisin tehtävä oli tulla pelastamaan Jumalan oma kansa, mutta toinen tehtävä oli täyttää Laki, josta ote Golgatalta. Joh. 19:30
Jeesus joi viinin ja sanoi: "Se on täytetty." Hän kallisti päänsä ja antoi henkensä.
Eli Hän täytti Lain ja antoi uuden tilalle (tehän elätte Lain alla, mm lapsen teossa) Matt 22; 35 Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetukselle:
36 "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?"
37 Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi.
38 Tämä on käskyistä suurin ja tärkein.
39 Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.
40 Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat."
Kaikki on siis kaikkivaltiaan Jeesuksen käsissä ja jos joku ottaa Laista yhdenkään pykälän, on Hän vastuussa koko Laista.
Hieman tarkkuutta, missään ei sanota, että synti on tunnettava?- Anonyymi
Joh.
3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
3:15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.Oikea usko Jeesukseen on armoa ja totuutta. Ilman totuutta ei ole armoakaan. Totuus on Jumalan sana, ja sen sanan rikkoja saa armon synnistään uskoessaan että Jeesus voi hänet parantaa. Jeesuksen mentyä takaisin taivaaseen, maan päälle laskettiin Pyhä Henki, joka Raamatun mukaan vaikuttaa Jumalan valtakunnassa. Tässä valtakunnassa on armo ja totuus. Ilman Jeesusta ei olisi pelastusta kenelläkään.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Oletko tarkastanut asian Raamatusta.
Käydäänpä läpi. VT kertoo yhteensä 618 synnin nimen, 2 Moos ja 5 Moos. kirjoissa.
Jeesus tuli oman ilmoituksensa mukaan VAAN, Matt. 15:22 Siellä muuan kanaanilainen nainen, sen seudun asukas, tuli ja huusi: "Herra, Daavidin Poika, armahda minua! Paha henki vaivaa kauheasti tytärtäni."
23 Mutta hän ei vastannut naiselle mitään. Opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja pyysivät: "Tee hänelle jotakin. Hän kulkee perässämme ja huutaa."
24 Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."
Hänen ensiarvoisin tehtävä oli tulla pelastamaan Jumalan oma kansa, mutta toinen tehtävä oli täyttää Laki, josta ote Golgatalta. Joh. 19:30
Jeesus joi viinin ja sanoi: "Se on täytetty." Hän kallisti päänsä ja antoi henkensä.
Eli Hän täytti Lain ja antoi uuden tilalle (tehän elätte Lain alla, mm lapsen teossa) Matt 22; 35 Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetukselle:
37 Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi.
Kaikki on siis kaikkivaltiaan Jeesuksen käsissä ja jos joku ottaa Laista yhdenkään pykälän, on Hän vastuussa koko Laista.
Hieman tarkkuutta, missään ei sanota, että synti on tunnettava?Tuo oli taas Jussin omaa höpötystä.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Hieman tarkkuutta, missään ei sanota, että synti on tunnettava?Vapaissa suunnissahan ei ole tarvetta tuntea syntiä.
Room. 3:20
Eihän yksikään ihminen tule Jumalan edessä vanhurskaaksi lain käskyjä noudattamalla. Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on. [Gal. 2:16, Gal. 3:11 | Room. 4:15, Room. 5:13, Room. 7:7 Anonyymi kirjoitti:
Ei mitään uutta. Parantaminen toimii vieläkin Kristittyjen piirissä päivittäin, ja kautta maailman.
Jeesushan lupasi omilleen; Joh. 14:12 "Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo,- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo oli taas Jussin omaa höpötystä.
Onko, siinähän on 80% Raamatun sanaa?
Pyydä anteeksi Häneltä. Anonyymi kirjoitti:
Vapaissa suunnissahan ei ole tarvetta tuntea syntiä.
Eihän yksikään ihminen tule Jumalan edessä vanhurskaaksi lain käskyjä noudattamalla. Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on. [Gal. 2:16, Gal. 3:11 | Room. 4:15, Room. 5:13, Room. 7:7Miksi vastaat aivan eri asiaan, syntisairaudesta?
Jeesushan Täytti lain, jonka asian suurin puolustaja olen Palstalla.
Sehän teille VT;n siteeraajille uskonne pohja, pakkonaistenne yms mukaan.
Olen Jeesuksen mies, ja en kastettuna tee tahallaan syntiä, toteutan vain Hänen kaksoiskäskyään.
Olikohan tuo tarkoitettukaan minulle.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Miksi vastaat aivan eri asiaan, syntisairaudesta?
Jeesushan Täytti lain, jonka asian suurin puolustaja olen Palstalla.
Sehän teille VT;n siteeraajille uskonne pohja, pakkonaistenne yms mukaan.
Olen Jeesuksen mies, ja en kastettuna tee tahallaan syntiä, toteutan vain Hänen kaksoiskäskyään.
Olikohan tuo tarkoitettukaan minulle.#Hieman tarkkuutta, missään ei sanota, että synti on tunnettava?#
Vastasin tuohon sekulaarin valheeseen. En ole havainnut mitään sellaista, jonka perusteella voit kailottaa olevasi Jeesuksen mies. Muistelepa , kuka sinua pyöritti kirkon lattialla, kun lopullisesti harhauduit. pinnasänky kirjoitti:
Hieman tarkkuutta, missään ei sanota, että synti on tunnettava?Jos minulta kysyit, niin olen tarkistanut ettei sellaista yhdyssanaa Raamattu tunne ja siksi kirjoitinkin sen sitaatteihin. Annoin asianomaisen kertoa omin sanoin sanomansa.
En haluaisi tehdä tästä arvovaltakysymystä, ymmärrän hyvin vl-osapuolen "pointin". Luulen että he tarkoittavat em retoriikalla synnin tuntoa.
Kuitenkin periaatteella: Ei yli-eikä ohi Raamatun, sanaa syntisairas ei tule käyttää.
On myös kätevää velkuille selittää Jeesuksen sairaudenparantaminen niin että synti olikin heidän sairautensa. Sana syntisairas siis palvelee paholaisen, ei totuutta.Anonyymi kirjoitti:
Oikea usko Jeesukseen on armoa ja totuutta. Ilman totuutta ei ole armoakaan. Totuus on Jumalan sana, ja sen sanan rikkoja saa armon synnistään uskoessaan että Jeesus voi hänet parantaa. Jeesuksen mentyä takaisin taivaaseen, maan päälle laskettiin Pyhä Henki, joka Raamatun mukaan vaikuttaa Jumalan valtakunnassa. Tässä valtakunnassa on armo ja totuus. Ilman Jeesusta ei olisi pelastusta kenelläkään.
Olet suuri eksyttäjä, totuus on se että Jeesus on Herra ja uskon sana on sinun omassa suussasi kun tunnustat että Jeesus on Herra ja sydämessäsi uskot että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt.
Jeesusko meni taivaaseen jättäen meidät tänne?
Matt. 18:20 Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä
Matt. 28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Joh. 20:19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
Joh. 20:26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!Anonyymi kirjoitti:
Vapaissa suunnissahan ei ole tarvetta tuntea syntiä.
Eihän yksikään ihminen tule Jumalan edessä vanhurskaaksi lain käskyjä noudattamalla. Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on. [Gal. 2:16, Gal. 3:11 | Room. 4:15, Room. 5:13, Room. 7:7Miksi valehtelet?
pinnasänky kirjoitti:
Ei mitään uutta. Parantaminen toimii vieläkin Kristittyjen piirissä päivittäin, ja kautta maailman.
Jeesushan lupasi omilleen; Joh. 14:12 "Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo,Matt. 17:20 Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta
Jos minulta kysyit, niin olen tarkistanut ettei sellaista yhdyssanaa Raamattu tunne ja siksi kirjoitinkin sen sitaatteihin. Annoin asianomaisen kertoa omin sanoin sanomansa.
En haluaisi tehdä tästä arvovaltakysymystä, ymmärrän hyvin vl-osapuolen "pointin". Luulen että he tarkoittavat em retoriikalla synnin tuntoa.
Kuitenkin periaatteella: Ei yli-eikä ohi Raamatun, sanaa syntisairas ei tule käyttää.
On myös kätevää velkuille selittää Jeesuksen sairaudenparantaminen niin että synti olikin heidän sairautensa. Sana syntisairas siis palvelee paholaisen, ei totuutta.En kysynyt Sinulta, vaan eräältä, ilmeisesti VL;ltä.
Jos minulta olisi kysytty, olisin vastannut lähes kuten sinä.
Tähtäsin myös siihen, että lestadiolaiset keksivät synnille nimenomaan uusia ulottuvuuksia, sanoen, - että niinhän sanotaan????
Kuitenkin Vellujen kannattaisi miettiä, miten synnit saadaan pyyhittyä pois, ja se on Jeesus Kristus, ainut synnin sovittaja,
Ajatelkaapa todella sitä, kun menette viimeiselle tuomiolle, niin Jeesus kysyy; - mikä on syntivelkanne???? Mitä vastaatteko niin kun toimitte, -se haudattiin Sievin Ry;N syntimereen, tutun kanssa, kun vilkuttelin.SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Matt. 17:20 Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta
Juuri näin. Amen.
- Anonyymi
Saammeko kuulla ensi kesän suviseuroissa TÄTIRYHMÄN saarnaa siellä isossa teltassa?
Ois tosi jees, kun TÄTIRYHMÄN riettaat neitsyet antas neuvojaan sieltä puhujaispömpelistä käsin.
Vellujen jäsenmäärä nousis ihan simona! - Anonyymi
Ja sitähän ei joku puolivillainen saarnamies määrää mihin minä menen. Minun kohtaloni on täysin Jeesuksen ja minun välinen asia. Jos joku ihminen yrittää tulla siihen väliin säätämään, niin haistatan hänellä piiitkän p...kan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 175117
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2182696- 301880
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella351847Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731707Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon301678Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641237- 1571219
Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme81214Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti43994