AamuKammassa ne piikit vähenee, mut aito demokratia ja puoluettomuus Lieksanlehdessä lisääntyy,,,eikö!?
Mölsä onko Mälsäää
87
1150
Vastaukset
- Anonyymi
Puolueettoman lehden tehtävä olisi olla enemmän liennyttäjänä ja vastapuolien välisenä ymmärryksen edistäjänä eikä niin että asetutaan akressiivisen ryhmän puolelle lyttäämään toista hiljaseksi.
- Anonyymi
Taas siellä kateellinen ääni raakkuu! Voi että naurattaa tämä rakuttajien hölmöily. Eivät itse tajua, miten ääliöitä ovat. Lehti ja sen päätoimittaja tekevät loistavaa työtä. Siitä kelpaakin olla kateellinen!
- Anonyymi
Minkään lehden tarkoituksena ei pitäisi olla lietsoa eripuraa kuten LL näkee päätehtäväkseen.
- Anonyymi
Tästä juuri on kyse eikä tällä ole mitään tekemistä kateuden kanssa. Veteraaniopettaja kirjoitti hyvän kirjoituksen asiasta lehteen. Tämä nimittely on vähän samanlaista kuin konvoytyypeillä jotka haukkuivat hinausyrittäjät, kun yrittäjät tekivät vain työtään kun poliisin käskystä hinasivat konvoyautot pois. Museovirasto tekee myös tässä vain työtään. Jos kaupunki ei ole valmistellut silta-asiaa hyvin, Museovirastolla on suorastaan velvollisuus puuttua siihen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästä juuri on kyse eikä tällä ole mitään tekemistä kateuden kanssa. Veteraaniopettaja kirjoitti hyvän kirjoituksen asiasta lehteen. Tämä nimittely on vähän samanlaista kuin konvoytyypeillä jotka haukkuivat hinausyrittäjät, kun yrittäjät tekivät vain työtään kun poliisin käskystä hinasivat konvoyautot pois. Museovirasto tekee myös tässä vain työtään. Jos kaupunki ei ole valmistellut silta-asiaa hyvin, Museovirastolla on suorastaan velvollisuus puuttua siihen.
Ja mitä tulee Lieksan kulttuurin ystäviin, heillä on myös oikeus mielipiteeseensä ilman että heidät yritetään lehden sivuilla leimata naurunalaisiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitä tulee Lieksan kulttuurin ystäviin, heillä on myös oikeus mielipiteeseensä ilman että heidät yritetään lehden sivuilla leimata naurunalaisiksi.
Ei tarvitse leimata, ne on jo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse leimata, ne on jo.
Vielä mitä. Sillan suojelijat ovat käyttäytyneet asiallisesti kaikissa ulostuloissaan. Sillan purkajat ja Lieksan lehti ovat niitä joiden käytöstavoissa olisi parantamisen varaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä mitä. Sillan suojelijat ovat käyttäytyneet asiallisesti kaikissa ulostuloissaan. Sillan purkajat ja Lieksan lehti ovat niitä joiden käytöstavoissa olisi parantamisen varaa.
Asialliseti ovat aiheuttaneet miljoonavahingot kaupungille, eli pitäsikö niitä vielä kiitellä ja kehua?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asialliseti ovat aiheuttaneet miljoonavahingot kaupungille, eli pitäsikö niitä vielä kiitellä ja kehua?
Esitäpä perustelut väitteellesi! Näytä laskelma, äläkä huutele puskista!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esitäpä perustelut väitteellesi! Näytä laskelma, äläkä huutele puskista!
Oletko sinä sitä mieltä, että sillan rakennuskustannukset olisivat laskeneet tässä vuosien saatossa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sinä sitä mieltä, että sillan rakennuskustannukset olisivat laskeneet tässä vuosien saatossa?
Eiköhän nuo rakennustarpeiden ja työn hinta pysy aika vakiona, vaikka odottaisi miten pitkään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asialliseti ovat aiheuttaneet miljoonavahingot kaupungille, eli pitäsikö niitä vielä kiitellä ja kehua?
Kaupungin miljoonat on mennyt kaupunginjohdon ja persu, kepu, kok kötisköjen takia. Olette tuhonneet ja ette ole saaneet mitään hyvää aikaan. Kunnassa on eripuraa juuri teidän takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän nuo rakennustarpeiden ja työn hinta pysy aika vakiona, vaikka odottaisi miten pitkään?
Katsoppa tilastokeskuksen rakennuskustannusindeksi miltä näyttää, onko pysynyt vakiona? Siihen vaikuttaa palkkojen korotukset, rakennustarvikkeet, polttoaineiden hinnat, muut palvelut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsoppa tilastokeskuksen rakennuskustannusindeksi miltä näyttää, onko pysynyt vakiona? Siihen vaikuttaa palkkojen korotukset, rakennustarvikkeet, polttoaineiden hinnat, muut palvelut.
Mitä väliä sillä on? Yhtä paljon hinnat kallistuu kaikilla muillakin eikä Lieksa ole yksin tässä asiassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän nuo rakennustarpeiden ja työn hinta pysy aika vakiona, vaikka odottaisi miten pitkään?
"Eiköhän nuo rakennustarpeiden ja työn hinta pysy aika vakiona, vaikka odottaisi miten pitkään?..."
Jumankaut, ihan uskomaton väite. Siinä meillä varsinainen "nero"!
Viime vuoden aikana rakennustarvikkeiden hinnat nousivat ihan uskomattomasti.
Meillä oli rantasaunan teko viime keväänä. Perustusten teko ja aloitus meni aika hyvin ja runkotarvikkeet saatiin kohtuullisella hinnalla, mutta sitten alkoi tapahtua.
En arvannut ostaa kaikkia kamppeita kerralla ja niinhän siinä kävi, että hinnat nousivat ja nousivat. Lopulta sisäpaneleista maksettiin yli 20% kovempi hinta, kevääseen verrattuna.
Hinnat eivät ole laskeneet ja taas keväällä on odotettavissa uusi hintojen nousu. Jo pelkästään polttoaineiden, energian jne. hintojen nousu, kannolta jalostukseen ja siitä kauppaan, nostavat valmiin tuotteen hintaa helposti sen 10%.
Voi tsiises, keskustele näitten kanssa sitten kustannuksista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupungin miljoonat on mennyt kaupunginjohdon ja persu, kepu, kok kötisköjen takia. Olette tuhonneet ja ette ole saaneet mitään hyvää aikaan. Kunnassa on eripuraa juuri teidän takia.
Ei kun teidän takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eiköhän nuo rakennustarpeiden ja työn hinta pysy aika vakiona, vaikka odottaisi miten pitkään?..."
Jumankaut, ihan uskomaton väite. Siinä meillä varsinainen "nero"!
Viime vuoden aikana rakennustarvikkeiden hinnat nousivat ihan uskomattomasti.
Meillä oli rantasaunan teko viime keväänä. Perustusten teko ja aloitus meni aika hyvin ja runkotarvikkeet saatiin kohtuullisella hinnalla, mutta sitten alkoi tapahtua.
En arvannut ostaa kaikkia kamppeita kerralla ja niinhän siinä kävi, että hinnat nousivat ja nousivat. Lopulta sisäpaneleista maksettiin yli 20% kovempi hinta, kevääseen verrattuna.
Hinnat eivät ole laskeneet ja taas keväällä on odotettavissa uusi hintojen nousu. Jo pelkästään polttoaineiden, energian jne. hintojen nousu, kannolta jalostukseen ja siitä kauppaan, nostavat valmiin tuotteen hintaa helposti sen 10%.
Voi tsiises, keskustele näitten kanssa sitten kustannuksista.Hinnat nousee tasapuolisesti kaikilla muillakin. Pääsyyllinen tähän on varmaan kuningas korona, koska pandemian takia vähän kaikesta on pulaa. Sillan suojelijoiden syyksi tätä ei saa laitettua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hinnat nousee tasapuolisesti kaikilla muillakin. Pääsyyllinen tähän on varmaan kuningas korona, koska pandemian takia vähän kaikesta on pulaa. Sillan suojelijoiden syyksi tätä ei saa laitettua.
Etkö vieläkään katsonut tilastokeskuksen faktaa rakennuskustannusindeksin kohoamisesta. Löytyy ihan käyrät miltä näyttää kymmenen vuoden rakennuskustannushintojen nousu. Ei korona siihen ole vaikuttanut kymmenen vuotta, jestas oikeesti jos tuolla tasolla on tietämys kustannuksista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö vieläkään katsonut tilastokeskuksen faktaa rakennuskustannusindeksin kohoamisesta. Löytyy ihan käyrät miltä näyttää kymmenen vuoden rakennuskustannushintojen nousu. Ei korona siihen ole vaikuttanut kymmenen vuotta, jestas oikeesti jos tuolla tasolla on tietämys kustannuksista.
Vaikka olisi 20 vuotta hinnat noussut, niin et voi syyttää hintojen noususta sillan suojelijoita. 😅
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä väliä sillä on? Yhtä paljon hinnat kallistuu kaikilla muillakin eikä Lieksa ole yksin tässä asiassa.
Voi jumank..., voiko tuo asenne olla ihan totta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hinnat nousee tasapuolisesti kaikilla muillakin. Pääsyyllinen tähän on varmaan kuningas korona, koska pandemian takia vähän kaikesta on pulaa. Sillan suojelijoiden syyksi tätä ei saa laitettua.
Asoiden viivästyminen on kyllä ihan tasan tarkkaan valitusten aiheuttama. Siitä ette pääse mihinkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi jumank..., voiko tuo asenne olla ihan totta?
Sitä on syytä ihmetellä. Jos museovirasto lähtenyt mukaan asemakaavamuutoksen valitukseen, niin jos on tarkoitus korjata kaarisilta, niin haluaisin tietää kuka sen rempan maksaa, kun Lieksa sitä ei maksa, koska purkamisesta päätös?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä on syytä ihmetellä. Jos museovirasto lähtenyt mukaan asemakaavamuutoksen valitukseen, niin jos on tarkoitus korjata kaarisilta, niin haluaisin tietää kuka sen rempan maksaa, kun Lieksa sitä ei maksa, koska purkamisesta päätös?
Olisi kaupungin pitänyt valmistella asia huolella ja selvittää asia jo aikaa sitten yhdessä Museoviraston kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hinnat nousee tasapuolisesti kaikilla muillakin. Pääsyyllinen tähän on varmaan kuningas korona, koska pandemian takia vähän kaikesta on pulaa. Sillan suojelijoiden syyksi tätä ei saa laitettua.
Pandemiaa ei voi syyttää, koska silta olisi saatu purettua ja rakennettua koronasta huolimatta. Ja hinnat nousee kokoajan lisää ja sillansuojelijat aiheuttaa lisäkuluja.
Suojeluhörhöt ovat pääsyyllisiä, oikeita emäkonnia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupungin miljoonat on mennyt kaupunginjohdon ja persu, kepu, kok kötisköjen takia. Olette tuhonneet ja ette ole saaneet mitään hyvää aikaan. Kunnassa on eripuraa juuri teidän takia.
Kaupunginjohto, kepu, persu ja kok, nekö on siltaa suojelemassa ja vasemmistolla ja viherhöpelöilläkö ei ole asiaan osuutta? Haise jalkovälille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esitäpä perustelut väitteellesi! Näytä laskelma, äläkä huutele puskista!
Tämä ei tule puskista, mutta ota sinä pääsi pois puskasta.
https://tilastokeskus.fi/til/rki/2021/12/rki_2021_12_2022-01-14_tie_001_fi.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä ei tule puskista, mutta ota sinä pääsi pois puskasta.
https://tilastokeskus.fi/til/rki/2021/12/rki_2021_12_2022-01-14_tie_001_fi.htmlNiin tuossapa peräänkuuluttamani tilastokeskuksen yksiselitteiset luvut numeroina ja viivadiagrammina ihan jonkun laittamana linkkinä. Silta olisi pitänyt purkaa jo aikaa sitten ja siinä olisi jo uusi silta ollut aikaa sitten. Joensuuntien siltaremppa ei ole Lieksan kustannettava, onneksi. Joskus tulee mieleen, että miten paljon epäkuranttia romua lojuisi nurkissa jos ei olisi osannut luopua niistä oikea-aikaisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka olisi 20 vuotta hinnat noussut, niin et voi syyttää hintojen noususta sillan suojelijoita. 😅
Mitä kauemmin asia venyy sitä kalliimmaksi homma käy. Kun valitus aiheuttaa asian pitkittymisen, niin se aiheuttaa myös kyseisen kohteen kustannusten nousun.
Jos kohde olisi rakennettu 2021 olisi hinta ollut 1.
Kun siitä valitetaan ja kohde rakennetaan vasta 2024, on hinta 1,28. Kuka valittti eli kenen toimien vuoksi näin kävi. Eikö tämä ole aika selvää?
- Anonyymi
Niin kalliimmaksi tulee aina vaan sen uuden sillan rakentaminen, sitähän se tarkoittaa. Jokaisen lieksalaisen veroeuroja menee enemmän.
- Anonyymi
No kohta ei ainakaan meidän euroja. Muuttoa on suunniteltu jo vuosia ja nyt tuli mitta täyteen. Vielä tämän vuoden aikana me etsimme asuin- ja työpaikkamme muualta. Kontiolahdesta olisi ainakin minulla töitä luvassa. Lähtee kerralla neljä henkeä.
- Anonyymi
Täältä lähtee jokainen, joka kynnelle kykenee. Laitoin asunnonostoilmoituksen Joensuuhun. Henkistä ilmapiiriä nakertaa pahiten kaupunginjohto ja vasallinsa Mölsä. Harmi, sillä palvelut oisi lähellä ja ystävälliset pienyrittäjät. Korupuheilla mikään ei siloitu. Baibai.
- Anonyymi
Et muuten laittanut ilmoitusta. Jatka vaan dokaamista.
- Anonyymi
Koko ajan on sallittu uuden sillan rakentaminen. Kaarisillan säilyttäminen ei sitä estä, kun silta tehdään vain uuteen paikkaan.
Kahdesta sillasta uusia pitäisi uusia ensin kantatien pystyyn lahonnut silta, koska se on pääliikenneväylä. Kaarisilta on Lieksan liikennemäärillä yhdentekevä.
Ovatko kaarisillan vastustajat niin sokeutuneita tilanteelle, että unohtavat Lieksan tärkeimmän sillan?- Anonyymi
Kantatien Lieksanjoen silta Väyläviraston investointiohjelmassa - kustannusarvio 7 miljoonaa euroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kantatien Lieksanjoen silta Väyläviraston investointiohjelmassa - kustannusarvio 7 miljoonaa euroa.
Eli kantatielle on tulossa uusi silta? Mitään hätää ei sitten ole eikä kaarisillan purkamista tarvitse vaahdota ja syyllistää suojelijoita.
- Anonyymi
Vielä kun ymmärrettäisiin, että paikallislehti ei ole mikään Seiska, jossa totuutta vain siteeksi. Eikä mikään Karpon korvike.
- Anonyymi
Ainahan lehdissä on puutaheinää, kuten että Lieksaan tulijat oli koneinsinöörejä mitä pisimmälti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainahan lehdissä on puutaheinää, kuten että Lieksaan tulijat oli koneinsinöörejä mitä pisimmälti.
Miksi Joensuussa ei valiteta vaikka siltoja rakennetaan? Eikö siellä ole kulttuurimummoja jarruttamassa kehtystä kuten Lieksassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Joensuussa ei valiteta vaikka siltoja rakennetaan? Eikö siellä ole kulttuurimummoja jarruttamassa kehtystä kuten Lieksassa?
Eipä joensuussa kukaan esitäkään vanhan sillan purkamista. Eikä lieksassa kukaan vastusta uuden sillan rakentamista.
- Anonyymi
Kukaan ei vastusta sillan rakentamista kaarisillan viereen. Äly hoi!?
- Anonyymi
Kaunistahan se olisi kaksi siltaa vierekkäin, huh huh. Uusi silta voisi tulla siihen kirkonpuoli reunalle että se vanha paska jäisi sinne taakse piiloon osittain.ja uuteen siltaan niin korkeat kaiteet että vanhasta näkyisi kuin rumat kaaret.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaunistahan se olisi kaksi siltaa vierekkäin, huh huh. Uusi silta voisi tulla siihen kirkonpuoli reunalle että se vanha paska jäisi sinne taakse piiloon osittain.ja uuteen siltaan niin korkeat kaiteet että vanhasta näkyisi kuin rumat kaaret.
Tehkää uusi silta Iljanniemeen.
- Anonyymi
Miksi ette ole jo rakentaneet sitä uutta siltaa? Eihän sitä kukaan vastusta. Lieksanjoessa rantaa piisaa ja ylityspaikkoja. Kaarisillan purkaminen on Määttäsen pakkomielle.
- Anonyymi
Huovilan kartano ei kestä raskaan liikenteen aiheuttamaa tärinää etc. ei myös muutkaan rakennukset.
- Anonyymi
Lieksan kaupungin johtamistapa tulee tästä uutisesta mieleen.
https://yle.fi/uutiset/3-12299875 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huovilan kartano ei kestä raskaan liikenteen aiheuttamaa tärinää etc. ei myös muutkaan rakennukset.
Sitten se joutaa purkaa jos on niin laho ettei kestä.
- Anonyymi
Ei voi rakentaa Iljanniemeen kun siellä on omakoti ja rivitaloja. Ei muutenkaan ole järkevää rakentaa keskelle asutusaluetta uutta siltaa, vaan järkevin on rakentaa siihen missä silta on ollut ennenkin. Vanha silta purettava ja paikalle uusi silta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huovilan kartano ei kestä raskaan liikenteen aiheuttamaa tärinää etc. ei myös muutkaan rakennukset.
Hovilan talo ja ympäristö tuhoutuu raskaanliikenteen takia. Alueen maakerrostumat on höttöä. Puustellin alue on jouduttu rakennusvaiheessa paaluttamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi rakentaa Iljanniemeen kun siellä on omakoti ja rivitaloja. Ei muutenkaan ole järkevää rakentaa keskelle asutusaluetta uutta siltaa, vaan järkevin on rakentaa siihen missä silta on ollut ennenkin. Vanha silta purettava ja paikalle uusi silta.
Iljanniemen yläpuolelle. Kainuuntieltä suora veto.
- Anonyymi
Ainoa oikea paikka on kantatien kohdalle. Mihinkään muualle on turhaa rakentaa, koska liikenteelle tulee vain lisää kiertämistä.
- Anonyymi
Kumpi puretaan ensin kantaien kohdalta, vanha pappila vai Puustelli ja sitten Viherkeskus? Nykyisen sillan viereen se uusi silta olisi pakko rakentaa, tai sitten ollaan motissa jos nykyinen käytössä oleva silta puretaan uuden tieltä ja kaarisiltaan ei saa koskea.
- Anonyymi
Kaarisillasta mouhkaamisen lietsominen voi olla kaupungin tasolta huomion siirtoa pois oikeasti tärkeistä asioista.
- Anonyymi
Mistä tärkeistä asioista, kerro jotain esimerkkiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tärkeistä asioista, kerro jotain esimerkkiä?
Sen tietää vain ne jotka mahdollisesti yrittävät sumuttaa. Eiväthän he halua meidän tietävän näitä tärkeitä asioita, ja siksi en niitä tiedäkään.😅
Persuilla on sama meininki yllyttää ihmisiä toisiaan vastaan milloin milläkin asialla jotta emme huomaisi miten tyhjää heidän politiikkansa muuten on. En halua Lieksasta persumaista räkytyskaupunkia, vaan Lieksan pitää olla kaupunki jossa vedetään yhtä köyttä ja välitetään toisista.
- Anonyymi
Tässä on esimerkki kaarisiltasumuttamisesta. Kaupunginjohtaja sanoo, että valitukset ovat harmillisia Lieksan elinkeinoelämän kehittämisen kannalta. Millä tavalla? Miten kaarisilta estää kehittämästä Lieksan elinkeinoelämää. Tässä yritetään sysätä kaarisillan syyksi kaikki mahdolliset ongelmat.
- Anonyymi
Parin sadan metrin päässä on toinen silta josta elinkeinonharjoittajat saavat ajaa yli. Mitä pahaa on kaarisillassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parin sadan metrin päässä on toinen silta josta elinkeinonharjoittajat saavat ajaa yli. Mitä pahaa on kaarisillassa?
Se paha kun se ei ole turvallinen ja entäs kun toinenkin silta menee remonttiin ja tulee siihenkin painorajoitus, niin kiertääkö ne elinkeinoharjoittajat Lieksan ohi Pielisen takaa?
Melko varmasti, ei ne tänne tule mitään investoimaan eikä tekemään, eikä ne uslkallakkaan kun joku tekee siitä valituksen kuitenkin. Se siitä Lieksan kehityksestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parin sadan metrin päässä on toinen silta josta elinkeinonharjoittajat saavat ajaa yli. Mitä pahaa on kaarisillassa?
Ei siinä muuta pahaa ole kuin se, että sitä ei kannata korjata. Näin se on vain kävelijöitä, pyöräilijöitä ja potkurilla kulkevia varten.
On naurettavaa roikkua kiinni sillassa, jolla ei ole enää mitään arvoa. Varmaan Mähköllä asujat ja vaikka hautausmaalla kävijät kulkisivat mieluummin suoraan kuin kiertämällä Timitran risteyksen kautta.
Yrittäkää nyt olla laittamatta kapuloita rattaisiin, elämä kulkee eteenpäin joka tapauksessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se paha kun se ei ole turvallinen ja entäs kun toinenkin silta menee remonttiin ja tulee siihenkin painorajoitus, niin kiertääkö ne elinkeinoharjoittajat Lieksan ohi Pielisen takaa?
Melko varmasti, ei ne tänne tule mitään investoimaan eikä tekemään, eikä ne uslkallakkaan kun joku tekee siitä valituksen kuitenkin. Se siitä Lieksan kehityksestä.Löpön tietä Pankajärven kautta pääsee mutta on aika mutkainen tie. Kyllä tätä menoa liikenne ja kapitaali siirtyy Pielisen toiselle puolelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löpön tietä Pankajärven kautta pääsee mutta on aika mutkainen tie. Kyllä tätä menoa liikenne ja kapitaali siirtyy Pielisen toiselle puolelle.
Et taida tietää että siellä on 7 tonnin painorajoitettu silta, joten sieltä ei paljon kuorma-autoilla ajella. Kapitaalit siirtyy sitten paketti ja henkilöautoilla, mutta kyllähän se sillansuojelijoille käy vallan mainiosti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parin sadan metrin päässä on toinen silta josta elinkeinonharjoittajat saavat ajaa yli. Mitä pahaa on kaarisillassa?
Joku totesi aiemmin, että Kaaisillan purku on kaupunginjohtajan pakkomielle. Niin näyttää olevan, ei tuota muuten voi selittää. Valmistelisi päätökset lain mukaan, niin kukaan ei valittaisi mistään. Tulee kalliiksi tämä virkamies veronmaksajille. Olisi tuossa joenvartta rakentaa uusi silta mihin vaan. Molempiin päihin voi sitten pystyttää Määttäsen näköispatsaat, kun kerran haluaa monumentin itsestään muistoksi ja varoitukseksi jälkipolville.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku totesi aiemmin, että Kaaisillan purku on kaupunginjohtajan pakkomielle. Niin näyttää olevan, ei tuota muuten voi selittää. Valmistelisi päätökset lain mukaan, niin kukaan ei valittaisi mistään. Tulee kalliiksi tämä virkamies veronmaksajille. Olisi tuossa joenvartta rakentaa uusi silta mihin vaan. Molempiin päihin voi sitten pystyttää Määttäsen näköispatsaat, kun kerran haluaa monumentin itsestään muistoksi ja varoitukseksi jälkipolville.
Kenenkäs pakkomielle se on ettei sillat saisi olla kunnossa ja käyttökelpoisia ilman painorajoituksia? Pitäiskö niillekkin ääliöille laittaa patsas kaarisillan molempiin päihin muistutukseksi ja varoitukseksi tuleville sukupolville mitä hulluutta paskasillan suojelu oli. Epäiletkö ettei nuo ääliöt tule kaupungille kalliiksi? Pakkomielteitä kun oln siltahommassa kahdenlaista.
- Anonyymi
Kaarisillan paikalle jos meinaatte raskaalle liikenteelle siltaa niin silloin se pitäisi ensiksi pohjustaa maa-aineksilla yhtä hyvin kuin on tehty kantatien silta. Nousee aika ylös maavalleineen. En usko siltakuviin. Suunnitelmat ja kuvat voi olla mitä tahtoo, rakennusvaiheessa sitten kuin olevinaan yllärinä kerrotaan, että onkin tullut ongelmia, pitää vahvistaa ja nostaa ja tehdä sitä sun tätä.
- Anonyymi
Samapa se on vaikka silta tehdään sinne Iljanniemeen, niin tilanne on sama. Tilanne on sama jokapaikassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samapa se on vaikka silta tehdään sinne Iljanniemeen, niin tilanne on sama. Tilanne on sama jokapaikassa.
Meni se autolautta Norjaan. Siitä olisi voinut tehdä lossin Lieksanjoen yli. Kolmessa vuorossa olisi tarjonnut töitä muutamalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meni se autolautta Norjaan. Siitä olisi voinut tehdä lossin Lieksanjoen yli. Kolmessa vuorossa olisi tarjonnut töitä muutamalle.
Tällainen kun saatais
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Arvinsalmen_lossi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällainen kun saatais
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Arvinsalmen_lossiKannatetaan. Siinä olisi työpaikkakin sivutuotteena. Laitetaan nimeksi Jarkon lossi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannatetaan. Siinä olisi työpaikkakin sivutuotteena. Laitetaan nimeksi Jarkon lossi.
Tai suojelupyhimyksien lossi olisi vielä parempi. Lossin reunakaiteisiin kaarisillan suojelua vaativien nimiä ja valokuvia. Lossi voisi olla jokatoinen päivä poissa käytöstä kesäaikaan ja liikennöidä kirkkorannasta Sibeliuksen rantasaunalle Monolanniemeen. Olisi taattu turistinähtävyys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai suojelupyhimyksien lossi olisi vielä parempi. Lossin reunakaiteisiin kaarisillan suojelua vaativien nimiä ja valokuvia. Lossi voisi olla jokatoinen päivä poissa käytöstä kesäaikaan ja liikennöidä kirkkorannasta Sibeliuksen rantasaunalle Monolanniemeen. Olisi taattu turistinähtävyys.
Kantatien siltaa ei remontin ajaksi laiteta kokonaan ajokieltoon! vaan vaiheittain kunnostetaan jotta liikenne häiriintyisi mahdollisemman vähän!
Lieksassa on pärjätty yhdellä Raskaanliikenteen sillalla" ruuhkavuosien "aikana ( asukas luku noin 20000 )joten puolta vähemmällä populaatiolla parjätään varmasti vielä paremmin
Mutta KAARISILTA ON LIEKSAN Eiffel torni siitä otetaan valokuvia , matkailijat arvostavat historiallisia kohteita, ja kaupunkia joka ymmärtää säilyttää historiaansa??
Lieksan on vallannut Roomalainen hajoita ja hallitse kulttuuri niin johtamisessa kuin muussakin toiminnassa" NARSISMI"
Hajota ja hallitse (lat. Divide et impera) on poliittinen periaate, jonka mukaan hallittavat on jaettava esimerkiksi etupiireittäin ryhmiin, joita sitten kiihotetaan toisiaan vastaan. Näin ei pääse syntymään yhtenäistä vaikutusvaltaista ryhmittymää, joka voisi haastaa valtaapitävät. Rooman valtakunta käytti menetelmää hallitakseen laajaa imperiumia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kantatien siltaa ei remontin ajaksi laiteta kokonaan ajokieltoon! vaan vaiheittain kunnostetaan jotta liikenne häiriintyisi mahdollisemman vähän!
Lieksassa on pärjätty yhdellä Raskaanliikenteen sillalla" ruuhkavuosien "aikana ( asukas luku noin 20000 )joten puolta vähemmällä populaatiolla parjätään varmasti vielä paremmin
Mutta KAARISILTA ON LIEKSAN Eiffel torni siitä otetaan valokuvia , matkailijat arvostavat historiallisia kohteita, ja kaupunkia joka ymmärtää säilyttää historiaansa??
Lieksan on vallannut Roomalainen hajoita ja hallitse kulttuuri niin johtamisessa kuin muussakin toiminnassa" NARSISMI"
Hajota ja hallitse (lat. Divide et impera) on poliittinen periaate, jonka mukaan hallittavat on jaettava esimerkiksi etupiireittäin ryhmiin, joita sitten kiihotetaan toisiaan vastaan. Näin ei pääse syntymään yhtenäistä vaikutusvaltaista ryhmittymää, joka voisi haastaa valtaapitävät. Rooman valtakunta käytti menetelmää hallitakseen laajaa imperiumia.Lieksan Lehti tekee aktiivista työtä sen eteen, että kuntalaiset on noussut toisiaan vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kantatien siltaa ei remontin ajaksi laiteta kokonaan ajokieltoon! vaan vaiheittain kunnostetaan jotta liikenne häiriintyisi mahdollisemman vähän!
Lieksassa on pärjätty yhdellä Raskaanliikenteen sillalla" ruuhkavuosien "aikana ( asukas luku noin 20000 )joten puolta vähemmällä populaatiolla parjätään varmasti vielä paremmin
Mutta KAARISILTA ON LIEKSAN Eiffel torni siitä otetaan valokuvia , matkailijat arvostavat historiallisia kohteita, ja kaupunkia joka ymmärtää säilyttää historiaansa??
Lieksan on vallannut Roomalainen hajoita ja hallitse kulttuuri niin johtamisessa kuin muussakin toiminnassa" NARSISMI"
Hajota ja hallitse (lat. Divide et impera) on poliittinen periaate, jonka mukaan hallittavat on jaettava esimerkiksi etupiireittäin ryhmiin, joita sitten kiihotetaan toisiaan vastaan. Näin ei pääse syntymään yhtenäistä vaikutusvaltaista ryhmittymää, joka voisi haastaa valtaapitävät. Rooman valtakunta käytti menetelmää hallitakseen laajaa imperiumia.Päättyykö kaupunginhallituksen kokoukset sanoihin: muuten olen sitä mieltä että kaarisilta on hävitettävä! (Katrhago).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päättyykö kaupunginhallituksen kokoukset sanoihin: muuten olen sitä mieltä että kaarisilta on hävitettävä! (Katrhago).
Valtuustossa Catona taitaa toimia evp rajavartija Kortelainen ja muut perässä että AVE CESAR!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lieksan Lehti tekee aktiivista työtä sen eteen, että kuntalaiset on noussut toisiaan vastaan.
Totta, kaarisilta ja susiasioissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kantatien siltaa ei remontin ajaksi laiteta kokonaan ajokieltoon! vaan vaiheittain kunnostetaan jotta liikenne häiriintyisi mahdollisemman vähän!
Lieksassa on pärjätty yhdellä Raskaanliikenteen sillalla" ruuhkavuosien "aikana ( asukas luku noin 20000 )joten puolta vähemmällä populaatiolla parjätään varmasti vielä paremmin
Mutta KAARISILTA ON LIEKSAN Eiffel torni siitä otetaan valokuvia , matkailijat arvostavat historiallisia kohteita, ja kaupunkia joka ymmärtää säilyttää historiaansa??
Lieksan on vallannut Roomalainen hajoita ja hallitse kulttuuri niin johtamisessa kuin muussakin toiminnassa" NARSISMI"
Hajota ja hallitse (lat. Divide et impera) on poliittinen periaate, jonka mukaan hallittavat on jaettava esimerkiksi etupiireittäin ryhmiin, joita sitten kiihotetaan toisiaan vastaan. Näin ei pääse syntymään yhtenäistä vaikutusvaltaista ryhmittymää, joka voisi haastaa valtaapitävät. Rooman valtakunta käytti menetelmää hallitakseen laajaa imperiumia.Jos on ennen vähällä pärjätty, niin nyt pitää pärjätä vielä vähemmällä koska se kuuluu olla niin. Voisihan sillanremontin ajaksi laittaa vuoropäivät ajamisen mukaan, ensi pariiliset rekkarinumerot ja seuraavanpäivänä parittomat numerot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on ennen vähällä pärjätty, niin nyt pitää pärjätä vielä vähemmällä koska se kuuluu olla niin. Voisihan sillanremontin ajaksi laittaa vuoropäivät ajamisen mukaan, ensi pariiliset rekkarinumerot ja seuraavanpäivänä parittomat numerot.
Liikennevalot oli Kuopiossa käytössä paljon isommassa silta työmaassa,eikä siinä ollut minkäänlaista ongelmaa jos liikennenemääriä ei siksi lueta, mutta suuri kaupunki on suuri kaupunki. Ja Lieksahan ei sitä ole muuten kuin pinta -alansa mukaan ja joittenkin SUURUDENHULLUJEN KUVITELMISSA!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtuustossa Catona taitaa toimia evp rajavartija Kortelainen ja muut perässä että AVE CESAR!!!
Ylimielisen käytöksensä takia kokoomusvaltuutettu on erittäin luotaantyöntävä.
- Anonyymi
Kaarisillasta juttuja 2-3 kpl päivä. Ei kiinnosta.
- Anonyymi
Joka lehdessä kirjoitus "painajaisesta" järven molemmilla puolilla mitä normaalit luonnon eläimet aiheuttaa. Se on nyt vaan voivoi. Petoja on aina ollut ja pedot ovat aina vieneet kissoja jos ne juoksee vapaana. Metsän eläimiä ei voi kaikkia tappaa yhden kissan suojelemiseksi. Eihän siinä olisi mitään järkeä tai suhteellisuudentajua.
Mutta pistetään nyt vain lisää kierroksia Lieksan lehteen. Vihatkaa kaarisiltaa ja vihatkaa metsän eläimiä. Sano Lieksan lehti, kun haluat lisää vihaa ja kierroksia myllyyn. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka lehdessä kirjoitus "painajaisesta" järven molemmilla puolilla mitä normaalit luonnon eläimet aiheuttaa. Se on nyt vaan voivoi. Petoja on aina ollut ja pedot ovat aina vieneet kissoja jos ne juoksee vapaana. Metsän eläimiä ei voi kaikkia tappaa yhden kissan suojelemiseksi. Eihän siinä olisi mitään järkeä tai suhteellisuudentajua.
Mutta pistetään nyt vain lisää kierroksia Lieksan lehteen. Vihatkaa kaarisiltaa ja vihatkaa metsän eläimiä. Sano Lieksan lehti, kun haluat lisää vihaa ja kierroksia myllyyn.Susienvihaamisvimma on tarttunut myös kissojen omistajiin. Nyt pitää lahdata myös ilvekset, ahmat ja kaikki muut pois metsistä. Mutta ei saa lahdata kissaa joka itse tappaa kaikkia itseään pienempiä. Ja Lieksan lehti pistää vaan lisää kierroksia: hyvä, hyvä, juuri näin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka lehdessä kirjoitus "painajaisesta" järven molemmilla puolilla mitä normaalit luonnon eläimet aiheuttaa. Se on nyt vaan voivoi. Petoja on aina ollut ja pedot ovat aina vieneet kissoja jos ne juoksee vapaana. Metsän eläimiä ei voi kaikkia tappaa yhden kissan suojelemiseksi. Eihän siinä olisi mitään järkeä tai suhteellisuudentajua.
Mutta pistetään nyt vain lisää kierroksia Lieksan lehteen. Vihatkaa kaarisiltaa ja vihatkaa metsän eläimiä. Sano Lieksan lehti, kun haluat lisää vihaa ja kierroksia myllyyn.Ääriryhmien vihankierre ja Lieksan Lehti on ääriryhmien paikallislehti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka lehdessä kirjoitus "painajaisesta" järven molemmilla puolilla mitä normaalit luonnon eläimet aiheuttaa. Se on nyt vaan voivoi. Petoja on aina ollut ja pedot ovat aina vieneet kissoja jos ne juoksee vapaana. Metsän eläimiä ei voi kaikkia tappaa yhden kissan suojelemiseksi. Eihän siinä olisi mitään järkeä tai suhteellisuudentajua.
Mutta pistetään nyt vain lisää kierroksia Lieksan lehteen. Vihatkaa kaarisiltaa ja vihatkaa metsän eläimiä. Sano Lieksan lehti, kun haluat lisää vihaa ja kierroksia myllyyn.Eikös teillä suvakeilla ole se varismedia ja joku varisviesti lehti? Lukekaa sitä jos Lieksan Lehti ahdistaa, siillähän siitä vaivasta pääsee.
- Anonyymi
Mitähän keksitään Mölsälle läksiäislahjaksi? Kaupungilta tietty jokin prenikka uskolliselle juoksutytölle. Muut huokaisevat helpotuksesta.
- Anonyymi
Jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ottaa.
- Anonyymi
Pätee M.Mölsään ja muutaman toimittajaan. Kunpa päästäisiin heistä eroon!
- Anonyymi
Päästivät hyvän toimittajan pois porukasta. Tarkoitan Jukka Timosta. Oiskohan Jukka lähtenyt Lieksan lehden masinoimaan kampanjaan kuntalaisia vastaan? Luultavasti ei. Siksikö ei kelvannut?
- Anonyymi
Onko Lieksassa uusia toimittajia?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174326
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842479Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731627Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella251230Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641187Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42922- 171904
- 107892
Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä74885Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72820