Vähennykset ulosotossa

Anonyymi

Listatkaapa viisammat tähän alle mitä kaikkea voi vähentää Ulosotossa: Lääkkeet ja terveyskeskusmaksut ja mitä vielä.

23

1838

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei voi vähentää mitään!

      Mikäli rahat ei riitä, niin sitten haetaan toimeentulotukea.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Ja koska toimeentulotuen kriteerit ovat tiukat ja se tuki on pelkästään laskennallinen (rahan määrä miinus hyväksytyt menot), tuen saaminen ei ole ollenkaan itsestäänselvyys. Perustoimeentulotuen raja on 514,82 euroa kuussa. Tuen saamiseen vaikuttaa omaisuus ja sen realisointimahdollisuuskin. Jopa autosta pitää tehdä selvitys.


    • Anonyymi

      Kaikki vähennykset on laskettu suojaosuuteen.

    • Anonyymi

      Etelän matkat, merkkivaatteet

    • Anonyymi

      Miten tässä tapauksessa: Eläkkeet 1050 € /kk ei veroja ei huollettavia. Lääkekulut 160 € / kk. Suojaosuus 696 € / kk. Miten tuo lasketaan? Kiitos !

    • Anonyymi

      Eli laskuri antoi ulosotoksi 236 €. Vähennetäänkö lyhentämättömänä lääkelut eli tuo 160 €. Joten tästä jää 76 € ulosottoon.
      Näinkö tämä menee. Kiitos !

      • Anonyymi

        Oletko vähän tyhmä... Oliko laskurissa joku vähennyskenttä paitsi se Huollettavat? No ei ollut joten laskuri laski 236€....SE ON SE SUMMA JOKA SULTA ULOSMITATAAN:


      • Anonyymi

        "Eli laskuri antoi ulosotoksi 236 €. Vähennetäänkö lyhentämättömänä lääkelut eli tuo 160 €. Joten tästä jää 76 € ulosottoon.
        Näinkö tämä menee. Kiitos !"

        Ulosotossa ei huomioida mitään menoja. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?


      • Anonyymi

        No ei mene noin! Maksat ulosoton kuten kuuluukin, suojaosuuden ylittäviltä osin. Mikäli sen jälkeen tulosi eivät riitä perustoimeentuloon, niin haet toimeentulotukea.
        Ulosotosta jonka vouti on määrännyt, ei saa mitään vähennyksiä.
        Vain vapaakuukausia voi anoa jos kriteerit täyttyvät, kts se ulosoton vapaakuukausi asia itse.
        Miten ihmeessä sinulla on käsitys että ulosottolaitos antaisi vähennyksiä jostain sinulle?


    • Anonyymi

      Lääkkeet saa joka tapauksessa vähentää ulosotossa. Laskuri on sikäli vajavainen !

      • Anonyymi

        Ei saa, kuuluu suojaosuuteen


      • Anonyymi

        Joo, sieltä puuttuu lisäksi seuraavat vähennyskentät:
        - lomamatkat
        - auton vaihto
        - ravintola- ja saunaillat
        - perjantaipullo
        - konsertti- ja teatteriliput

        Ellei rahat riitä elämiseen ulosoton jäljiltä, niin pitää turvautua sossun apuun.


    • Anonyymi

      Ulosottolaitos ja Suomen valtio haluaa tappaa meidät sairaat ja vanhat velalliset.
      Minäkin olen jättäyt lääkärikäynnit kokonaan pois, jopa koronarokotukset, koska Kela ei ole myöntänyt toimeentulotukea. On suuri bluffi se oletus, että Kela tai sossu meitä auttaisi. Olen 65 ja pitkäaikaissairas.

      • Anonyymi

        Kela tekee tahallisia virheitä ja vaikeuttaa velallisen asemaa. Ulosmitattua osuutta ei huomioitu ja oikaisun jälkeen asiaa käsiteltiin yli kuukausi. Sitten Kelan etuuskäsittelijä alkoi vaatia suojattua ulosottosisältöä ja velkojen määrää dokumenttina.
        Virhe!


      • Anonyymi

        "Minäkin olen jättäyt lääkärikäynnit kokonaan pois, jopa koronarokotukset, koska Kela ei ole myöntänyt toimeentulotukea."

        KELA ei voi myöntää toimeentulotukea ilmaiseen rokotukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minäkin olen jättäyt lääkärikäynnit kokonaan pois, jopa koronarokotukset, koska Kela ei ole myöntänyt toimeentulotukea."

        KELA ei voi myöntää toimeentulotukea ilmaiseen rokotukseen.

        Ei rokotukseen, mutta matkoihin sinne rokotuspisteeseen kyllä. Jos Kelan omavastuu on 25 euroa per suunta ja taksi ottaa 100e suuntaan, se erotus on iso lovi kukkaroon.
        Kaikki suomalaiset velalliset eivät asu kaupungeissa.


    • Anonyymi

      Älkää hyvät ihmiset puhuko palturia: Esimerkkinä 1000 € / kk eläkkeet, ulosoton suojaosuus 696 € / kk, lääkeklut 140 € / kk.
      Rotvallin laskuri ilmoittaa 202,67 € , tästä vähennetään lääkekulut 140 €

      Velalliselle jää 937,33 € , Ulosottoon 62,67 € !

      Nimimerkki : Ulosottomies

      • Anonyymi

        Miten ne lääkekulut vähennetään?
        Ei laskurissa ole sellaista kohtaa.
        Puhut palturia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ne lääkekulut vähennetään?
        Ei laskurissa ole sellaista kohtaa.
        Puhut palturia.

        Joku värinkäsitys porukalla, noi lääkekulut käyt kyllä toimeentulotukeen jota varmaan voi tuossa tilanteessa jo saadakin.


    • Anonyymi

      03.03 kirjoitettanut on aivan oikeassa. Itselläni on aika lähellä tuota. Ja menee juuri noin. Sen lisäksi kaksi kuukautta lyhennysvapaata vuodessa. Kiitos !

      • Anonyymi

        Mihin viittaat...8kpl 3.3 kirjoittaneita ??


    • Anonyymi

      3.3.2022 klo 12.33 allekirjoittajana ulosottomies.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1920
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1509
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      130
      1307
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1298
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1210
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      1009
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      962
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      110
      890
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      733
    Aihe