Lueskelin TM 17/2004 diesel vertailua, jossa Skoda voitti ja Mazda 6 oli kolmas.
Siinä pisti silmään tuo lampun vaihto, eli TM:n mukaan auto vietävä huoltoon jos etuvalon poltin hajoaa ?
onko näin vai saako itse vaihdettua.
Mazda 6
7
1779
Vastaukset
- vaihdettua
Ainakin bensiinimoottorisessa Mazdassa lampunvaihto onnistuu normaalisorminäppäryydellä.
- vaihtaa
/vaihdattaa lamppuja 6:seen. Mistä johtuu, että toisiin autoihin (kuten 6:seen) pitää olla jatkuvasti vaihtamassa, kun toinen silmä on sammunut. Onkos niissä jännitteet korkeammalla kuin muissa autoissa?
- löpöä
Jatkuvasti vaihtaa? Mulla on vm. 02 kutosessa nyt reilu 110 tuhatta kilsaa takana, ja olen vaihdattanut lamput kaksi kertaa määräaikaishuollon yhteydessa, eli 2003 ja 2004 syksyllä ennen syyspimeitä. Ja vaihto on tehty ennenkuin on lamppu sammunut, ihan vaan sen takia, että ne eivät ikuisia ole missään autossa, ja minusta on mukavampi vaihdattaa se ennen kuin on pakkotilanne, syyspimeällä kesken pitkän reissun. Enkä viitsi itse ruveta räpeltämään, antaa asentajan tehdä työtään ja leipänsä saada, helppo ja vaivaton samalla kun muukin huolto. Eli lamput on kestäneet ainakin sen 40 tuhatta (vaihdettu 40 ja 80 tkm kohdalla). Jos se on stten jatkuvaa vaihtoa, niin olkoot, en aio kokeilla kestäisikö 60 tonnia, on niin pieni menoerä tuo ennen aikojaan vaihto.
- JoTe
löpöä kirjoitti:
Jatkuvasti vaihtaa? Mulla on vm. 02 kutosessa nyt reilu 110 tuhatta kilsaa takana, ja olen vaihdattanut lamput kaksi kertaa määräaikaishuollon yhteydessa, eli 2003 ja 2004 syksyllä ennen syyspimeitä. Ja vaihto on tehty ennenkuin on lamppu sammunut, ihan vaan sen takia, että ne eivät ikuisia ole missään autossa, ja minusta on mukavampi vaihdattaa se ennen kuin on pakkotilanne, syyspimeällä kesken pitkän reissun. Enkä viitsi itse ruveta räpeltämään, antaa asentajan tehdä työtään ja leipänsä saada, helppo ja vaivaton samalla kun muukin huolto. Eli lamput on kestäneet ainakin sen 40 tuhatta (vaihdettu 40 ja 80 tkm kohdalla). Jos se on stten jatkuvaa vaihtoa, niin olkoot, en aio kokeilla kestäisikö 60 tonnia, on niin pieni menoerä tuo ennen aikojaan vaihto.
Mulla kesti 02-vm kutosessa polttimo 40tkm. Huollossa vaihdettiin sitten molemmat. Nykyisessä 04-vm diesel-kutosessa meni oikea polttimo eilen, ajettu n. 22tkm. Soitin huoltoliikkeeseen, että milloin kävisi polttimon vaihto. Työnjohtaja sanoi, että aja tänne niin vaihdetaan. Vaihtoi itse samantien yläkautta, aikaa meni vajaa 10 min. Molemmat polttimot vaihdettuna maksoi 10e, oikein. Polttimot olivat Philips-merkkiset 30% enemmän valoa. Eipä paljon viitsi alkaa itse vaihtelemaan. Näin Karhulassa.
- Kutonen
Kutonen lienee käyttää polttimoina tavallista H7:aa ?
- joksu
Mazda 6 lähivalopolttimo on H1 55W.
Kuskin puolelle lampun vaihto onnistuu
sorminäppäryydellä. Oikean puoleisen polttimon
vaihto vaatii vähän enemmän työtä. - sama
joksu kirjoitti:
Mazda 6 lähivalopolttimo on H1 55W.
Kuskin puolelle lampun vaihto onnistuu
sorminäppäryydellä. Oikean puoleisen polttimon
vaihto vaatii vähän enemmän työtä.Jup, sekä lähi- että kaukovalopolttimo on hoo ykkönen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403097- 812984
- 1912504
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362205- 271529
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411416Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403- 101284
- 131269
- 221251