Päättäjät viestittävät, että omikron on jo koronatartunnoissa vallitseva virustyyppi , Suomessa. Näin on todettu uskottavasti pääkaupunkiseudulla ja Helsingin lähikunnissa, joissa todella asuu suuri osa maamme väestöstä. Kun päätöksiä tehtiin, vedottiin omikron variantin vallitsevuuteen Suomessa. Kuitenkin esimerkiksi Pirkanmaalla oli silloin todettu vain muutama omikron tapaus ja koko Suomessa vieläkin vähemmän. Käsittääkseni nyt kun vapautetaan rajoitteita, on perusteena koronan lievempi muunnoksen vallitsevuus. Toivotaanko nyt, että mahdollisimman moni sairastuu koronan lievempään muunnokseen., oska rokotetta siihen ei vielä ole. Toisaalta koska on saatavissa rokote, joka on tehty nimeneomaan omikron muunnoksen leviämisen estämiseksi. Haluaisin tietää, kun en ole sellaista tietoa mistään löytänyt, paljonko tartunnoista muissa kunnissa kuin Uudellamallaa on nyt omikronvarianttia liikkeellä. Lisäksi mitä tapahtuu kun sekä rokotteiden että taudin sairastuneiden immuniteeti alenee ja loppuu ehkä lähes samanaikaisesti koko väestössä. Rokotetaanko meitä 3 kuukauden välein tai sairastummeko me 3 kuukauden välein, lievemmin kuin delttavarianttiin, mutta jälikitauteineen ja osa kuitenkin vakavasti.
Voisiko joku asiantuntija kertoa, miten laajalle omikron variantti on levinnyt
Anonyymi
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.784709- 1842043
- 1321742
- 1741353
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161221- 351076
- 78973
- 52946
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj16927Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh273904