Oletko koskaan luopunut jostain kateuden kohteena olemisen vuoksi?

Anonyymi

Tuli tällainen mielenkiintoinen kysymys kateuden kohteena olemiseen liittyen, että oletteko koskaan luopuneet ympärillä olevien läheisten tai vähemmän läheisten ihmisten kateuden takia jostain, joka on sitä kateutta aiheuttanut? Eli siis ette ole enään jaksaneet kuunnella sitä jatkuvaa kateellista kuittailua ja nälvintää, vaan olette ns uhriutuneet, ja luopuneet siitä kateutta aiheuttavasta asiasta, jos se on vain mahdollista ollut.

Otetaan vaikka esimerkkinä joku lomamatka, tai jokin materiaalinen juttu, johon olet tai olette säästäneet pitkään, ja kun viimein sen saatte, niin alkaa jatkuva kateellinen kuittailu, jolle ei loppua näy. Siinä sitten sen uuvuttamana peruutattekin lomamatkan, tai myyt kateutta aiheuttavan hankinnan pois. Tai jos voitat rahaa, ja luovutatkin voittorahat vaikka hyväntekeväisyyteen, kun se aiheuttaa liian paljon kateutta. Nämähän ovat vain yksiä esimerkkejä, kun tapauksia ja kateuden syitähän voi olla hyvin monenlaisia muitakin. Onhan se aika marttyyrimaista luopua jostain kateuden takia, mutta tiedän että jotkut ovat voineet niinkin tehdä, säästääkseen itseään ja välejään läheisiin tai vähemmän läheisiin ihmisiin.

13

1870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toivottavasti kukaan kateuden kohde ei tollasta tee. Ongelma on kateellisessa ihmisessä, ja jos sellainen henkilö ei suostu menemään hoitoon, niin sitten välit vaan poikki.

      Sitä paitsi, en usko että kateellinen olisi sen tyytyväisempi vaikka hänessä kateutta herättänyt lomamatka peruttaisiinkin. Kateellinen tuntee aina vaan tarvetta etsiä uusia vikoja ja valittamisen aiheita kateuden kohteesta, oikeuttaakseen vihanpitoaan, ja jos lomamatka perutaan niin sitten pitäisi sen lisäksi jatkuvasti alentaa ja vähätellä itseään eri tavoin jotta kateellinen tuntisi olonsa paremmaksi (ja sekään tuskin edes auttaisi).

    • Anonyymi

      Vain unelmista ja tavoitteistani.

      • Anonyymi

        Näin olen itsekin monesti tehnyt, tajunnut vaan että pässit saa silloin haluamansa ja nauttivat kun ovat sinua ”parempia”. Olen alkanut ottamaan takaisin kruunuani joka minulle kuuluu välittämättä ketkä tulee jalkoihin tallotuksi matkallani.


    • Anonyymi

      Ainahan sitä voi sanoa että lahjoitti rahansa vaikka pitäisikin ne.

      Ja tuollaisia ihmisiä en elämässäni pitäisi.

    • Anonyymi

      En ole. Minä olen ollut aina se, joka on jättänyt, kauan kestäneessä toimimattomassa parisuhteessa ja kahdessa uudessa yrityksessä, koska en kokenut heitä sopiviksi.

    • Anonyymi

      En koskaan luopuisi. Hankkisin vain lisää kyseisiä asioita.

      Siinähän se aito ystävyys ja välittäminen punnittaisiin.

      Ja jos joku kuittailisi minulle jostain kateutta aiheuttavasta asiasta, mikä olisikaan herkullisempaa kuin kysyä: ”Pystyisitkö itse samaan?”

      🦄

      • Anonyymi

        Siinä tuo. Kukaan hyvä sydäminen ei ajattele noin.


    • Anonyymi

      Oli sitten kateutta tai sääliä tai mitä nyt vaan, mutta monesti olen väistellyt oikeaa koukkua.
      Ihmiset on monimutkaisia komponentteja.
      Olen elämän varrella huomannut että kun jotkut jaksaa kuittailla toisille vaikka oma elämä niin upeaa ja mahtavaa ja isketään koukkua vähempi osaisille. Siis miksi ihmeessä.

    • Anonyymi

      En aio luopua mistään, joka aiheuttaa muissa kateutta. Miksi pitäisi. Kateelliset pysykööt vihreinä!

      • Anonyymi

        Entäpä jos kateellinen ihminen alkasjuoruta ja valehdella kohteestaan ja alkais tehdä ruumiillista väkivaltaa kavereineen? Olen joutunut luopumaan kaikesta, ei ole enää mitään, ei mitään... saa nähdä kauanko tätä enää jaksaa..........


      • Anonyymi

        Eikö luopuminen olisi rangaistus tuollaisille ihmisille?


    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen kysymys, näin jos miettii.
      Ihmisillä on taipumus olla hyvillään jos jollain menee huonosti ja silloinkin syyllistetään.
      Nyt ajattelen jos itse kylvää miksei sitä vois myös niittää.

    • Anonyymi

      Kateelliset pitää vain jättää pois omasta elämästä kokonaan. Siinä kaikki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1525
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe