Ajokortista kyse,

Anonyymi

kannattaako tässä iässä enää uusia, itse mietin et se on turhaa.

81

815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajan autoa niin kauan kun lääkäri sallii.
      Enää en lähtisi Helsinkiin tai pohjanmaalle ajamaan täältä itärajalta. Satojen kilometrien ajo ona väsyttävää.
      Mökillä ja Joensuussa ajelen, ja nämä lähietapit.
      Kaupungissa tykkään ajaa kun on selvät säännöt, maantie ajo on talvella alkanut enemmän pelottaa.

    • Anonyymi

      Riippuu olosuhteista ja ympäristöstä.
      Kun lopetin meuhkaamisen ympäri eteläistä Suomea puutteen torjunnassa ja jäin kotiin kokoaikaisesti niin vaimoni luopui omasta ajokortistaan koska oli selvää, että minä kotimiehenä hoidan kaikki kulkemistarpeet.
      Näin olemme eläneet viimeiset 26vuotta.

      • Anonyymi

        Entäs kun vaimosi jää yksin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs kun vaimosi jää yksin?

        Se on mahdollista mutta nykytilannetta ajatellen ei kovin todennäköistä.
        Mutta yksin?
        K-Market ja S.Market ovat noin 200 metrin päässä. Bussipysäkille matkaa ulko-ovelta noin 50 metriä. Taxiasema 200m.
        Pankkiautomaatti 150m.
        Laboratorio 150m.
        Harmaahapsiklubin tapahtumat 150m.
        Kirjaston kohdalla on bussipysäkki mutta olemme käyneet siellä autolla. Matka noin 3km.

        Terveyskeskukseen pääsee hyvin bussilla. Matka on noin 6km.
        Keskussairaalaan sama juttu. Etäisyys 35km. Tarve kerran kuukaudessa. Naapurin ukko voi käyttää tai ajaa taksilla jos ei viitsi istua bussissa.
        Nämä terveyteen ja kotimaan matkailuun liittyvät tarpeet ovat olleet enemmistönä kuljetuksissani.

        Seutula on 250km:n päässä. Tuttavien mökeille pääsee heidän kyydissään.


    • Anonyymi

      Pimeällä ajaminen alkanut tuntumaan tosi ikävältä. Muuten ajan niin kauan kuin voin/saan.

    • Anonyymi

      Ajan niin kauan kuin kortin saan. Ja ajattelin ostaa vielä uuden kärrynkin jonkun urheiluauton.

      • Anonyymi

        Se on oikea päätös.


    • Anonyymi

      Auto monipuolistaa ainakin minun elämääni, joten uusin niin kauan kuin antavat.

    • Anonyymi

      Jos sinulla ei kesämökkiä? Ei ystäviä sukulaisia matkan takana,joiden luona kävisit usein ? Mitä teet autolla?Tietysti riippuu se missä asut?Onko hyvä julkinen liikenne? meillä Helsinki ,Vanta, Esppoo On hyvä nopea,useampia vuoroja ja liityntä liikenteet julkisen. On yö-linjat, taksiakan ei tarvitse työläinen.Omalla autolla ei tee mitään silloin kun EI omista kesämökkiä,Ei sukulaisia, ystäviä maaseudut joiden nurkin voi mennä täysihoitoon.

    • Anonyymi

      Henkilökortin tarvitsee kuitenkin, joten kai se ajokortti ajaa sen aseman, ja saa vielä ajaa jos siltä tuntuu.

      • Anonyymi

        Olen jostain lukenut, että ajokortti ei käy enää henkilöllisyystodistuksesta. On minullakin joskus ollut ajokortti, vaan ei ole ollut autoa, joten ajaminen on jäänyt. En uskaltaisi enää rattiin ja siksi toiseksi minulla ei ole enää ajorttia, koska laukkuni varastettiin jo kauan sitten. Siinä meni ajokorttikin, enkä enää ole uutta hakenut.

        Passi on juuri uusittu ja sehän käy myös henkilöllisyystodistuksesta. Tosin hiukan iso , kun ei ole korttimallinen, mutta kyllä tuo mukana kulkee siististi.


      • Anonyymi

        Ajokortti ei kelpaa henkilökorttina kuin joihinkin paikkoihin/palveluihin. Passi vaaditaan moneen paikkaan tai virallinen henkilökortti, joten ajokortti ei yksin riitä henkilökorttina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen jostain lukenut, että ajokortti ei käy enää henkilöllisyystodistuksesta. On minullakin joskus ollut ajokortti, vaan ei ole ollut autoa, joten ajaminen on jäänyt. En uskaltaisi enää rattiin ja siksi toiseksi minulla ei ole enää ajorttia, koska laukkuni varastettiin jo kauan sitten. Siinä meni ajokorttikin, enkä enää ole uutta hakenut.

        Passi on juuri uusittu ja sehän käy myös henkilöllisyystodistuksesta. Tosin hiukan iso , kun ei ole korttimallinen, mutta kyllä tuo mukana kulkee siististi.

        Ajele silloin kun huvittaa kun on auto käytössä, ei tarvita korttia, viinakorttia voi vilauttaa jos kysellään. 😁😁


    • Mitä turhaa uusimaan, jos siltä tuntuu.

      Itse en kehtoo busseissa istumaan ja aikatauluja seurailemaan.
      Jos on harrastuksia, niihin on hauskaa mennä omin kyydein,
      taksin saantikin on joskus vaikeaa joillakin paikkakunnilla.
      Turhaa on oma kyyti,varsinkin, jos on lähellä lapsia tai muita sukulaisia,
      joilta saa apua tarvittaessa.

      Lähellä naapurissani asuu lady, joka kertoi kesällä, että luopui autosta,
      nyt hän käy kaupassa vetäen perässään pyörälaukkua, niin joutuisin itsekin tekemään jos luopuisin autosta. Ei ole pitkä matka, pahus kun ylämäki kotiin päin tullessa.

      Ajotaito kannattaa pitää yllä, ainakin silloin tällöin ajella, kaupungin keskustaan en kehtaa kuin pakosta , mutta isot kauppakeskukset isoilla parkkipaikoilla ovat minua varten. Parkkipaikkojen hakeminen keskustassa on myös tylsää puuhaa.
      Pimeällä en myöskään halua enää ajella pitkiä matkoja.

      Onko se 75 vai vasta 80 kun tarvitaan suosituksia ajotaidosta korttia uusittaessa. Sen voi tehdä , ostamalla ajotaitokoe autokoulusta jos ei lähipiiristä löydy todistajaa.

    • Anonyymi

      Hyvä ja itse uusin, haluan tietää mitä mieltä lääkäri, vaikka en ajele usein.

      • Anonyymi

        Asun Ruottin maalla ja olen käynyt kesäisin autolla Joensuussa.
        Onhan se pitkä matka ajaa tällä iällä. On kyllä ihan kuitti, kun pääsee Joensuuhun.
        Mutta mieluummin ajan kuin lähden junalla.

        Ennen ajoin Helsingistä Mikkelin kautta, mutta nyt huomasin että Lappeenrannan kautta on mukavampi ajaa.
        Mutta Turkuun ajo se vasta on raskasta, ei millään jaksaisi!

        Töitteni puolesta olen ajanut paljonkin.
        Kerran hujautin yli 1000 kilometriä päivässä, vanhalla 1978 vuoden Toyotalla.
        Frankfurtissa huomasin että väsyttää ja menin teltta-alueelle ja yövyin siellä.
        Olen telttaillut paljon ja tykkään.
        Ensi kesänä taas! Mitä se haittaa jos on yli 70:nen.

        Tulen käymään ensi kesänä Joensuussa.
        Voidaan kahvitella siellä torin nurkilla jossain, Liekko!


    • Anonyymi

      Eipä kannata täältä kysellä, jokainen kohdallaan tietää kannattaako vai ei.

      • Onhan se hauskaa kuulla , mitä muut pähkäilevät asiasta,
        joka on kuitenkin autouileville 70 immeisille ajankohtainen.


    • Anonyymi

      Jos ei pysy muun liikenteen tahdissa (sallituin nopeuksin), niin sitten kannattaa miettiä asiaa. Ylinopeutta ei tietenkään saa tai pidä ajaa, mutta hyvällä kelillä pitää kyllä pystyä ajamaan "normaalia" nopeutta ja samalla huomioimaan kaikki ympärillä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Riippuu siitä,missä asuu ja mikä on kunto.

    • Elämäntilanteesta ihan kiinni tarvitseeko korttia vai ei.
      Itse uusin, kun tarvitsen ja kuntoa riittää.
      Menin vaan passikuvan kanssa ajovarman toimistoon. (kivenheiton päässä) Ei edes lääkärintodistusta tarvinnut. Nainen siellä täytti hakemuksen, muutaman kysymyksen tehden.
      Kortti tuli muutaman päivän päästä postissa.

      Netissäkin sen voi tehdä, tarvii olla kuva siellä jossain, viranomaisilla. (En tiedä tarkemmin.)

      • Anonyymi

        Eliaana. Oliko kysymyksessä 75- vuotiaan ajokortti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eliaana. Oliko kysymyksessä 75- vuotiaan ajokortti?

        Täytin silloin 70v. Pakollinen uusinta.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Täytin silloin 70v. Pakollinen uusinta.

        Minun piti hankkia lääkärintodistus 2018, täyttäessäni 70v ajokorttia varten.
        Nyt olisi ensi vuonna taas edessä, jos elonpäiviä riittää.


    • Anonyymi

      pitääkö olla lääkärintodistus jos uusii 70v

      • Anonyymi

        Kyllä pitää. Mutta ei ole mitenkään vaikeaa. Vaikka jonkun muun vaivan yhteydessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pitää. Mutta ei ole mitenkään vaikeaa. Vaikka jonkun muun vaivan yhteydessä.

        En tarvinnut lääkärintodista, kun uusin 70v kortin.
        ABe- kortti. Muistaakseni jos on kuorma-autokortti ja siitä enemmän sitten tarvii.
        Trafin nettisivuilta löytyy kyllä tietoa.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        En tarvinnut lääkärintodista, kun uusin 70v kortin.
        ABe- kortti. Muistaakseni jos on kuorma-autokortti ja siitä enemmän sitten tarvii.
        Trafin nettisivuilta löytyy kyllä tietoa.

        Kun uusin 70v piti olla lääkärintodistus. En ihan tajua miten selvisit ilman sellaista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun uusin 70v piti olla lääkärintodistus. En ihan tajua miten selvisit ilman sellaista?

        Kun uusii viimeistään sinä päivänä, kun täyttää 70.
        Ilmoitus Trafilta tuli jo paljon ennen sitä, että oli hyvää aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun uusin 70v piti olla lääkärintodistus. En ihan tajua miten selvisit ilman sellaista?

        No siksi koska säännöt ovat muuttuneet. Kun uusin 70 v., tarvitsin lääk.tod.:n. Kun sisareni uusi, ei enää tarvinnutkaan, paitsi jos olisi myöhästynyt ja uusinut vasta täytettyään 70 v. - 75 v:n rajapyykillä tarvitaan lääk.tod.


    • Anonyymi

      Ei kannata uusia ajokorttia jos on pienet tulot, bemsa maksaa pian 5 euroa / litraa.

    • Anonyymi

      Jopo on hyvä.

      • Anonyymi

        On parempiakin pyöriä. Toki Jopollakin pääsee.


    • Anonyymi

      Ostakaa sähköautot. Tällä hetkellä lienee bisnesmaailman parhaiten menevä artikkeli!

      Maailma pelastuu!
      Ostakaa,,ostakaa! Ostakaa.

      • Anonyymi

        Mutta pian loppuu sähkö, ja venäläiset ei saakaan rakentaa ydinvoimalaa Suomeen, ja itäraja suljetaan ,niin ei saa edes itä-suomalaiset enää tupakkaa ja halpaa bensaa ?

        Tämä sitä demokratiaa on tässä maassa!

        https://www.youtube.com/watch?v=SNTmGM7Hou8


    • Anonyymi

      Minulla menee vajaan vuoden päästä vanhaksi. En aio uusia. Autoa ei ole ollut vuosiin ja en ole sitä tarvinnutkaan. Julkiset ja taksi toimivat hyvin. Kävelen ja pyöräilen paljon ja se käy kuntoilusta samalla.

      Passin umpeutuessa aion ottaa samalla henkilökortin. Se on kaiketi 10 € lisä vaan ja tosiaan pienempi kuljettaa mukana. Kelakorttiahan lienee poistumassa, joten apteekissa reseptilääkkeitä, jos tarvitsee, tarvinnee henkilöllisyys todentaa.

      Mutta, jos tarvitset usein autoa, ei julkisia ja on kannettavaa, niin silloin ehkä kannattaa uusia.

      • Anonyymi

        Autosta en luovu.
        On jopa kaksi autoa, toinen seisoo tallissa, pitäis myydä. En oo saanut vain aikaseksi, on museoauto ja tykkään siitä. Paljon on muistoja siitä.

        Yhteen aikaan oli jopa kolme autoa! No oli silloin myynnissä Volvo, mitä en ollut ehtinyt myydä kun hankin toisen. (= kehumisen aihe, heh heh).

        On niin kallista bensa, että en turhaan ajele.
        Lasten luona käyn ja kaupoilla kerran viikossa, että ei tartte kantaa maito- ja jukurttitölkkejä.

        Ihan on oikeassa edellinen!
        Kävely ja pyöräily on parempi tapa.

        Mutta ite kannatan silti autoa, vaikka maksaakin paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autosta en luovu.
        On jopa kaksi autoa, toinen seisoo tallissa, pitäis myydä. En oo saanut vain aikaseksi, on museoauto ja tykkään siitä. Paljon on muistoja siitä.

        Yhteen aikaan oli jopa kolme autoa! No oli silloin myynnissä Volvo, mitä en ollut ehtinyt myydä kun hankin toisen. (= kehumisen aihe, heh heh).

        On niin kallista bensa, että en turhaan ajele.
        Lasten luona käyn ja kaupoilla kerran viikossa, että ei tartte kantaa maito- ja jukurttitölkkejä.

        Ihan on oikeassa edellinen!
        Kävely ja pyöräily on parempi tapa.

        Mutta ite kannatan silti autoa, vaikka maksaakin paljon.

        Kiva kuulla, auto se olla se olla pitää. Mielummin kaksi. Museoautot on hienoja. Se on sellaista harrastamaista. Kannatan ehdottomasti. Vielä on ajatuksissa ostaa vanha moottoripyörä ja kahden hengen urheiluauto. Jos saan aikaiseksi. Vanha olen ehkä sitten kun täytän 90v.


      • Anonyymi

        Julkiset ja taksi toimivat huonosti (ehkä toimivat kaupunkien keskustoissa). Liputkin pitäisi hankkia etukäteen, mennyt tuo lipun hankinta turhan monimutkaiseksi. Helpommin ja paremmin pääsee omin ajoneuvoin.


    • Anonyymi

      Hyvä tietää, ettei vielä 70v tarvii lääkärintodistusta, taidanpa uusia ajokortin.

    • Anonyymi

      Lääkärintodistus pitää olla jos on jo yli 70v päivänäkin, mutta ennen kun täyttää 70v,ei tarvita todistusta.

      • Anonyymi

        Tarkastin ajokortista, että ajokorttini menee umpeen 2024.

        Aikoinani minun ajokortti maksoi 100 markkaa, yhden tunnin otin ennen ajokoetta.
        Äiti opetti muuten.

        Eikö lie nykyisin ajokorttien hinnat nousseet?

        Talvella käytän sellaista ikkunasuojaa, niin ei tartte raaputella ainakaan etuikkunaa.
        Olis kyllä autotalli, minne laittaa, mutta siellä jököttää se 1978 Toyota.
        Kyllä tykkäsin ajaa sillä, ja olen saanut paljon huomiota.
        Eli käytössä oleva autoni tallin ulkopuolella.

        Kesällä tulen taas käymään Joensuussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkastin ajokortista, että ajokorttini menee umpeen 2024.

        Aikoinani minun ajokortti maksoi 100 markkaa, yhden tunnin otin ennen ajokoetta.
        Äiti opetti muuten.

        Eikö lie nykyisin ajokorttien hinnat nousseet?

        Talvella käytän sellaista ikkunasuojaa, niin ei tartte raaputella ainakaan etuikkunaa.
        Olis kyllä autotalli, minne laittaa, mutta siellä jököttää se 1978 Toyota.
        Kyllä tykkäsin ajaa sillä, ja olen saanut paljon huomiota.
        Eli käytössä oleva autoni tallin ulkopuolella.

        Kesällä tulen taas käymään Joensuussa.

        Kerronpa tässä vielä näistä autoistani:

        Ensimmäinen oli kakstahti Saab.
        Sitten kupla Volkkari
        Toyota 1978, joka on vieläkin. Sillä ajelin ympäri Eurooppaa.
        Volvo, vanhamallinen, jonka annoin pois
        Nyt on ihan moderni Nissan, hyvä on ajella.

        Sillä ajelen loppuelämän.


    • Anonyymi

      Uusin ajokorttini ennen 70-vuotispäivääni. Tein sen netissä, eikä siinä kysytty terveydentilasta mitään.
      Niin ja ensimmäinen autoni oli Ford Anglia.

      • Anonyymi

        Tuolla lukee, että: "Ajokortin voi uudistaa aikaisintaan 6 kuukautta ennen ajokortin viimeistä voimassaolopäivää."

        Syytä on kuitenkin huomioida, että kaikki ajokortit ovat voimassa enintään 18.1.2033 asti, vaikka niihin olisi merkitty myöhäisempi voimassaolopäivämäärä. Tämä tiedoksi kaikille ikäihmisille, jotka lukevat tämän viestin 2032-2033 aikoihin, ellei sitten laki ole sitä ennen taas muuttunut.


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla lukee, että: "Ajokortin voi uudistaa aikaisintaan 6 kuukautta ennen ajokortin viimeistä voimassaolopäivää."

        Syytä on kuitenkin huomioida, että kaikki ajokortit ovat voimassa enintään 18.1.2033 asti, vaikka niihin olisi merkitty myöhäisempi voimassaolopäivämäärä. Tämä tiedoksi kaikille ikäihmisille, jotka lukevat tämän viestin 2032-2033 aikoihin, ellei sitten laki ole sitä ennen taas muuttunut.

        Voi laki muuttuakin.
        Kuitenkin kaikki 70 ikävuodesta alkaen joutuvat 5-vuoden välein kortin uusimaan.
        Eli oletan, että jos olen voimissani, tuota päivää edellinen kortinuusimisvuoteni olisi 2029, että silloin korttiin merkitään viimeiseksi voimassaoloksi tuo -33vuosi.
        Viimeksi kun uusin, tuli jo hyvissä ajoin Trafilta muistutuskirje.


      • Eliaana kirjoitti:

        Voi laki muuttuakin.
        Kuitenkin kaikki 70 ikävuodesta alkaen joutuvat 5-vuoden välein kortin uusimaan.
        Eli oletan, että jos olen voimissani, tuota päivää edellinen kortinuusimisvuoteni olisi 2029, että silloin korttiin merkitään viimeiseksi voimassaoloksi tuo -33vuosi.
        Viimeksi kun uusin, tuli jo hyvissä ajoin Trafilta muistutuskirje.

        Vielä mietin, että kun noissa ohjeissa sanotaan ennen laikia (2013) ja lain jälkeen uusituissa.
        Kun itse oon uusinut 2019 eli lain voimaantulon jälkeen ja kortin taa on merkitty 2024 asti voimassa.
        Jatkuuko se vaan sitten 5-vuotiskausina, kun se kerran jo on uusittu lain voimaantulon jälkeen.


      • Eliaana kirjoitti:

        Vielä mietin, että kun noissa ohjeissa sanotaan ennen laikia (2013) ja lain jälkeen uusituissa.
        Kun itse oon uusinut 2019 eli lain voimaantulon jälkeen ja kortin taa on merkitty 2024 asti voimassa.
        Jatkuuko se vaan sitten 5-vuotiskausina, kun se kerran jo on uusittu lain voimaantulon jälkeen.

        "Eliaana"

        Elia?

        Laikia uusitui...?

        H.


      • huruksz kirjoitti:

        "Eliaana"

        Elia?

        Laikia uusitui...?

        H.

        Mal. 4:5
        "Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä. "


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Mal. 4:5
        "Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä. "

        Ja tellun se piti tulla tännekin.

        Jo aattelin, että kun on kyse autoista edes, niin täällä saisi olla rauhassa ja jutella autoasioista.

        Mutta ei!
        Taas tulee lisää...
        Ja kohta liittyy vissiin kaverinsa mukaan?

        En vain ymmärrä, että miten Mal,4 liittyy tähän autojuttuun.
        Ei niihin aikoihin ollut kovinkaan monta autoa tietääkseni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja tellun se piti tulla tännekin.

        Jo aattelin, että kun on kyse autoista edes, niin täällä saisi olla rauhassa ja jutella autoasioista.

        Mutta ei!
        Taas tulee lisää...
        Ja kohta liittyy vissiin kaverinsa mukaan?

        En vain ymmärrä, että miten Mal,4 liittyy tähän autojuttuun.
        Ei niihin aikoihin ollut kovinkaan monta autoa tietääkseni.

        Niin mitä sinä niistä autoasioista halusitkaan kertoa?
        Kerro nyt ihan rauhassa.
        En minä liity mitenkään autoihin. Läksit aivan harhateille taas kerrankin.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Eliaana"

        Elia?

        Laikia uusitui...?

        H.

        Joittenkin horinat täällä pysyy ja toisten katoaa hetkessä, on tää kumma palsta.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Niin mitä sinä niistä autoasioista halusitkaan kertoa?
        Kerro nyt ihan rauhassa.
        En minä liity mitenkään autoihin. Läksit aivan harhateille taas kerrankin.

        Harhateille menit itsekin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Harhateille menit itsekin.

        Enhän minä edes ole valttanutkaan, ettenkö saisi rauhassa jutella autoasioista.
        Sinulla taitaa olla ikävä korppista, kun olet nyt alkanut roikkumaan minun nikkini perässä joka ketjussa?
        Roiku vain rauhassa, mutta et sinä sillä minua saa Anonyymiksi painumaan. En minä ole sinun laisesi salamyhkäinen valoa pelkääviä hyypiö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joittenkin horinat täällä pysyy ja toisten katoaa hetkessä, on tää kumma palsta.

        Älä välitä.
        Kerkesin minä sen horinasi lukemaan. Tuli siitä kommentistasi vain mieleen, kun sanotaan, ettei kaksi (horisijaa) ilman kolmatta. Tai niinkuin ruotsalaiset sen sanovat; "Alla goda ting är tre".


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Niin mitä sinä niistä autoasioista halusitkaan kertoa?
        Kerro nyt ihan rauhassa.
        En minä liity mitenkään autoihin. Läksit aivan harhateille taas kerrankin.

        Onks sulla Tellukka autoa? (Entä ajokorttia?)


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Älä välitä.
        Kerkesin minä sen horinasi lukemaan. Tuli siitä kommentistasi vain mieleen, kun sanotaan, ettei kaksi (horisijaa) ilman kolmatta. Tai niinkuin ruotsalaiset sen sanovat; "Alla goda ting är tre".

        Minulla on selvänäkijän kykyjä!

        Ennustin klo 17.10;
        "Mutta ei!
        Taas tulee lisää...
        Ja kohta liittyy vissiin kaverinsa mukaan?"

        Ja kas, ei mennyt kotvaakaan, kun ennustukseni osui nappiin!
        Jopa tämä kaverisikin Huruzek ehti liittyä!

        Olette voittamaton laagi!

        Seuraava ennustukseni on, että:
        "Taas tulee lisää...
        Ja kohta liittyy vissiin kaverinsa mukaan?"

        Katsotaan miten monta minuuttia kuluu tähän...
        1, 2, 3, ....

        Jos muillakin on tarvetta tietää tulevaisuudesta, niin kysykää!
        Vastaan mielelläni. Ihan ilmaiseksi!


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Enhän minä edes ole valttanutkaan, ettenkö saisi rauhassa jutella autoasioista.
        Sinulla taitaa olla ikävä korppista, kun olet nyt alkanut roikkumaan minun nikkini perässä joka ketjussa?
        Roiku vain rauhassa, mutta et sinä sillä minua saa Anonyymiksi painumaan. En minä ole sinun laisesi salamyhkäinen valoa pelkääviä hyypiö.

        Taisipa olla ensimmäinen viestini sinulle puoleen vuoteen, jatkappa palstalla roikkumista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onks sulla Tellukka autoa? (Entä ajokorttia?)

        On kortti, mutta en katso tarpeelliseksi pitää autoa, kun on niin hyvät joukkoliikenneyhteydet tässä meillä.
        Jos johonkin autoa tarvitsen, niin tyttärelläni on mitä lainata tai pyytää kuskaamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taisipa olla ensimmäinen viestini sinulle puoleen vuoteen, jatkappa palstalla roikkumista.

        Eipä tällä palstalla paljon muita nikkejä ole näkynytkään kuin sinun.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Eipä tällä palstalla paljon muita nikkejä ole näkynytkään kuin sinun.

        Taas osui ennustukseni nappiin!

        Uusi ennustus: katso edellinen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taas osui ennustukseni nappiin!

        Uusi ennustus: katso edellinen!

        Siihen taas ei tarvitse kummoisiakaan ennustajan lahjoja, että tietää sinun sormesi syyhyvän näppäimistölle heti kun näet nikkini jossain.
        Itke vain siinä korppiksen ikävässäsi minun tukevaa olkapäätäni vasten. Sallin sen sinulle.
        Jostainhan sinun on lohtua saatava.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Eipä tällä palstalla paljon muita nikkejä ole näkynytkään kuin sinun.

        Samaa jaksat toistaa, ylläpito sallii anonyyminä kirjoittamisen, siihen ei sinun jankkaamisesi vaikuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa jaksat toistaa, ylläpito sallii anonyyminä kirjoittamisen, siihen ei sinun jankkaamisesi vaikuta.

        Sepä sinua harmittaa kun et pysty laskemaan muita kuin rekattujen kommentteja montako kukakin on kirjoittanut mihin ketjuun. Onneksi kaikki eivät kirjoita anonyymeinä niin on sinulla sitä mielestäsi mielekästä tekemistä.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Voi laki muuttuakin.
        Kuitenkin kaikki 70 ikävuodesta alkaen joutuvat 5-vuoden välein kortin uusimaan.
        Eli oletan, että jos olen voimissani, tuota päivää edellinen kortinuusimisvuoteni olisi 2029, että silloin korttiin merkitään viimeiseksi voimassaoloksi tuo -33vuosi.
        Viimeksi kun uusin, tuli jo hyvissä ajoin Trafilta muistutuskirje.

        Se uusimis ikä alkaa vasta 75 -vuotiaasta, o tuoretta tietoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se uusimis ikä alkaa vasta 75 -vuotiaasta, o tuoretta tietoa.

        Jaa, onko se muuttunut.
        No mulla on yli pari vuotta 70v:stä. Silloin piti uusia. Niin Trafi ohjeisti ihan kirjeellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sepä sinua harmittaa kun et pysty laskemaan muita kuin rekattujen kommentteja montako kukakin on kirjoittanut mihin ketjuun. Onneksi kaikki eivät kirjoita anonyymeinä niin on sinulla sitä mielestäsi mielekästä tekemistä.

        Häh 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se uusimis ikä alkaa vasta 75 -vuotiaasta, o tuoretta tietoa.

        En usko ennen kuon kerrot miten tuoretta.


      • Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

        Jaa, onko se muuttunut.
        No mulla on yli pari vuotta 70v:stä. Silloin piti uusia. Niin Trafi ohjeisti ihan kirjeellä.

        Minä tilasin yksityiselle lääkärille vuoron kun olin täyttämässä 70 -vuotta, mutta lääkäri sanoikin, että laki on muuttunut, ettei korttia tarvitse uusia ennen 75 ikävuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tilasin yksityiselle lääkärille vuoron kun olin täyttämässä 70 -vuotta, mutta lääkäri sanoikin, että laki on muuttunut, ettei korttia tarvitse uusia ennen 75 ikävuotta.

        Pirre kuittaa.


    • Anonyymi

      Uusin jos olen siinä ajo kunnossa vielä 75 -vuotiaan.
      Pisin matka jonka ajoin yhtä kyytiä mennennä kesänä oli 700 kilsaa ja sama matka sitten viikon päästä takaisin.

      Tykkään ajaa, mutta pimeällä ajo minullakin tekee tiukaa, ajovalot häikäisevät ilkeästi.

      Pirre

      • Anonyymi

        Uusin ihan varmasti ajokortin!

        Pimeässä ajaminen on hankalaa minullekin.
        Autossa pidän ajolaseja erikseen omassa kotelossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusin ihan varmasti ajokortin!

        Pimeässä ajaminen on hankalaa minullekin.
        Autossa pidän ajolaseja erikseen omassa kotelossa.

        A-vitamiini ja sinkki ovat hyviä hämäränäölle, kertoo IL:
        https://www.iltalehti.fi/abc-hyvinvointiin/a/26573fa9-382d-49dd-ada2-f3c47b7b6e22


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        A-vitamiini ja sinkki ovat hyviä hämäränäölle, kertoo IL:
        https://www.iltalehti.fi/abc-hyvinvointiin/a/26573fa9-382d-49dd-ada2-f3c47b7b6e22

        Huh huh.

        Kyllä rupee näin pakkasella ja lumimyrskyssä mietityttämään, että kannattaako ajokortti uusia, vai luovuttaisiko ja jäisi kulkumieheksi/naiseksi.

        Varsinkin, jos ei oo tallia.

        Itse käytän sellaista hupppua/suojaa auton päällä.
        Ja jotta tuuli ei puhaltaisi sitä myrskyn aikana jonnekin niin laitan vanhan faxin pussiin käärittynä auton katolle painoksi. Usein on sattunut kuitenkin, että se faxi silti on liukunut paikoiltaan. Eilen keksin että laitan faxin alle pienen matonpätkän, että estää liukumisen.

        Hyvä on lähteä ajelemaan aamulla, kun saa lumet karisteltua pois vaan siitä hupusta.
        Ongelma onkin, että miten sen hupun saa aina yksin laitettua auton päälle, kun tuulee ja ei tahdo yltää, ja kädet on kohmeessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huh huh.

        Kyllä rupee näin pakkasella ja lumimyrskyssä mietityttämään, että kannattaako ajokortti uusia, vai luovuttaisiko ja jäisi kulkumieheksi/naiseksi.

        Varsinkin, jos ei oo tallia.

        Itse käytän sellaista hupppua/suojaa auton päällä.
        Ja jotta tuuli ei puhaltaisi sitä myrskyn aikana jonnekin niin laitan vanhan faxin pussiin käärittynä auton katolle painoksi. Usein on sattunut kuitenkin, että se faxi silti on liukunut paikoiltaan. Eilen keksin että laitan faxin alle pienen matonpätkän, että estää liukumisen.

        Hyvä on lähteä ajelemaan aamulla, kun saa lumet karisteltua pois vaan siitä hupusta.
        Ongelma onkin, että miten sen hupun saa aina yksin laitettua auton päälle, kun tuulee ja ei tahdo yltää, ja kädet on kohmeessa.

        On minullakin puolipeitto auton päällä, mutta kun lunta on aina , noin liioitellenkin sanoen puolimetriä katolla, tympii.

        Pirre


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusin ihan varmasti ajokortin!

        Pimeässä ajaminen on hankalaa minullekin.
        Autossa pidän ajolaseja erikseen omassa kotelossa.

        Minulla on silmäpohjassa vikaa vikaa, se vaikeuttaa pimeäll ajoa, samoin häikäisy.

        Pirre


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on silmäpohjassa vikaa vikaa, se vaikeuttaa pimeäll ajoa, samoin häikäisy.

        Pirre

        Joo, niin tympii.
        Ajot vähenevät paljon, vain ne kaikisata välttämättömimmät.

        Tarttee ottaa vain "huumorin" kannalta.
        Toisaalta säästyy bensassa, kun ei viitti aina lähteä ajoon.
        Toisaalta saa liikuntaa ulkona, kun lumilapion kanssa saa heilua.
        Ja kun ei viitsi sitäkään, niin tulee liikuntoa, kun lähtee kävellen asioilleen.

        Oottelen kevättä ja kesää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, niin tympii.
        Ajot vähenevät paljon, vain ne kaikisata välttämättömimmät.

        Tarttee ottaa vain "huumorin" kannalta.
        Toisaalta säästyy bensassa, kun ei viitti aina lähteä ajoon.
        Toisaalta saa liikuntaa ulkona, kun lumilapion kanssa saa heilua.
        Ja kun ei viitsi sitäkään, niin tulee liikuntoa, kun lähtee kävellen asioilleen.

        Oottelen kevättä ja kesää.

        Mites mopoauto tai polkuauto siinä pysyy myös kunto hyvänä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mun treffi-ilmoitus

      Hei, Ajattelin laittaa tänne oman treffi-ilmoituksen, koska tinder ja muut deittiapit ja palstat eivät ole omalta osalt
      Sinkut
      43
      2255
    2. Kuka mielessäsi pyörii?

      Ja miksi? Onko teillä vielä mahdollisuutta?
      Ikävä
      136
      1822
    3. Miten paljon

      Haluat häntä????
      Ikävä
      82
      1621
    4. Tappo Kajaanissa

      Ketkä ulkomaanvahvistukset tässä kyseessä? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010752697.html
      Kajaani
      28
      1418
    5. Nyt kaikki joukolla....

      ...tukkeen Folkkeja, nyt siihen on hyvä tilaisuus. Jos jokkainen kynnelle kykenevä nakkaa kassaan muutaman euron ja rikk
      Haapavesi
      17
      1275
    6. KUNNIA MENI - MAINE KASVOI tuomio tuli, ravakat sakot ja korvauksia!

      Nyt se sitten paukahti. Kajaanin johtava poliitikko Pasi Kilpeläinen ps. sai Kainuun Käräjäoikeuden tuomion! Sakkoa tu
      Kajaani
      115
      1245
    7. Laskutehtävä

      Laske kaivattusi ja itsesi iät yhteen. Tulosta ei oo pakko kertoo.
      Ikävä
      89
      1237
    8. Putinistipersut vauhdissa, oppikirjoja pitäisi sensuroida

      Putinistipersut halunnevat seuraavaksi muuttaa historiankirjoitustakin kuten heidän isäntänsä Bunkkeripappa. Eli Suomen
      Maailman menoa
      176
      1002
    9. Kuvittele että olen hän

      Mitä kaipaat eniten?
      Ikävä
      64
      977
    10. Kela häätää tuhansia muuttamaan halvempaan asuntoon

      https://yle.fi/uutiset/lyhyesti/74-20115291 Kulut voivat nousta tuhansiin euroihin per häädetty. Tuosta on vaikea enää
      Maailman menoa
      250
      967
    Aihe