Useissa tutkimuksissa todetaan, että kuulovammaisilla on usein haasteita liikunnassa: mm. "Liikunnallisia haasteita, joita kuulovamma aiheuttaa ovat ongelmat tasapainossa, motorisissa toiminnoissa ja koordinaatiossa... ja liikkuminen voi olla kömpelöä. "
Häiritsee tuollainen yleistys! En tunne kuuroa, kuulovammaista tai sisäkorvaistutetta käyttävää, jolla olisi liikunnallisia vaikeuksia, ja sentään tunnen kuurojen kulttuuria varsin paljon itse siellä aktiivisesti osallistuvana. Se on eri asia, jos kuulovamman ohella on muitakin vammaa, mutta pelkästään kuulovammaiseen tuo yleistys ei mielestäni päde! Onhan kuuroillakin kilpaurheilua, ja ihan yhtä hyvin voivat pärjätä kuin kuulevat.
Haasteet ennemminkin liittyvät mielestäni kuulevien kanssa liikuttaessa kommunikointiin ja erityisesti ohjeiden kuulemiseen. Kyse ja juurisyy ei mielestäni ole oppimisen hankaluuksissa vaan ainoastaan siitä, että kuulisi ja siten tietäisi, mitä pitää tehdä!
Kuulovammaiset ja liikunnan haasteet??
Anonyymi
0
96
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022276- 1041694
- 841388
- 1311371
- 1171256
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘751227Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631101- 511047
- 36972
- 33834