Pesukoneen kuljetus?

Anonyymi

Putkiremontin alta muutto ja pesukoneen siirto mietityttää eniten.
Kone on päältä täytettävä 60cm leveä eli mahtuisi hyvin farmariin.

Kysymys kuuluukin, että voiko pesukonetta kuljettaa kyljellään tai selällään/ naamallaan? Mikä koneesta voi rikkoontua kuljetuksen aikana (pesurumpuko tai lähinnä sen tiiviste)?

Jos ja kun kuljetusruuvit on kadoksissa onko ne vakiomillikierteellä olevia ruuveja joita voi hakea rautakaupasta?

17

3533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi se pitää kuljettaa muuten kuin pystyasennossa ?

      • Anonyymi

        Ehkä hei takaluukkuun mahdu pystössä!


      • Anonyymi

        Jos se ei mahdu pystyasennossa kuljeusvälineen kyytiin? Voisikohan kysymys olla tästä vai mitä luulet?


    • Anonyymi

      Koska tulee seuraava näin jännä aloitus ?

    • Anonyymi

      Ne kuljetusruuvit taitavat olla aika paljon merkkikohtaisia eikä mitään yleispätevää voi sanoa kun et edes ymmärrä kertoa minkä merkkisestä koneesta on kyse. Ajatteletko yhtään?

      Koneissa rumpu on jousitettu ja vastapainoitettu. Kuljetusryuuveilla estetään sen holtiton heiluminen ja osuminen rakenteisiin. Jos käännät koneen kyljelleen, niin rumpu todennäköisesti osuu runkoon. Onko tästä sitten haittaa riippuu siitä kuinkapaljon kuljetus rytkyttää konetta.

      Tuliko muuten mieleesi kysyä kuljetusruuveja koneen merkkihuollosta. Niitä saa varaosina.

    • Anonyymi

      Kuljetusohjeet löytyvät yleensä käyttöohjeista joten mikä on aloituksen tarkoitus?

    • Anonyymi

      Turvallisinta on kuljettaa kone selällään, ja kuljetus on tosiaan tehtävä kuin "vietäisiin lasta paskalle".

    • Anonyymi

      Patas on kun ei tule tänne kyselemään tyhmä ellei ole valmistautunut että vastauksetkin on tyhmiä.

    • Anonyymi

      Käytä sivupelti irti ja kurkkaa sisälle. Saisko sinne ujutettua vaikka tyynyn tai vaahtomuovin palan väliin ja kaataa sitten koneen ja rummun sen varaan kellimään. Ainakin vähentäisi heilumista. Kovimmalle kai joutuu kuljetuksessa jouset, vaimentimet ja se täyttöaukon kumiheltta. Paras tietty ne kuljetusruuvit.

    • Anonyymi

      Ne kuljetusruuvit eivät todellakaan ole mitään vakioruuveja.
      Niissä on ihan omanlainen kierre, ja sisältävät muovisen tukiholkin ja kumivaimentimen, ovat lisäksi lähes 20 cm pitkiä.

    • Anonyymi

      Mitä olet mennyt hävittämään kuljetusruuvit ,silloin kun kone on tullut taloon !

    • Anonyymi

      Kysymys on sinänsä asiallinen mutta voiko tosiaan olla niin että nämä idiootit jotka täällä "vastailevat", ihan vapaana kulkevat. Poikkeuksena muutama asiallinen vastaus. Taitaa olla näillä niin että sossu betalar ja Niemi muuttaa. Ei tarvitse omia kiinnileikanneita aivoja vaivata.

      • Anonyymi

        Niin, se on jännä kun tämänkin tasoiselle keskustelupalstalle voi kuka tahansa kirjoitella mitä tahansa. Voi vaikka tylyttää muita kommentoijia, vastaamatta kuitenkaan itse mitenkään kysyjän kysymykseen.


    • Anonyymi

      Pesukoneen voi kuljettaa miten päin tahansa.

      Yksi hyvä tapa kuljettaa painavakin pyykinpesukone kerrostalosta on viedä nokkakärryt laittaa pesukone liinoilla ja räikillä kiinni, se ei heilu yhtään. Toinen kannattaa rappuset suorilta selin siitä ala-osan putkesta.

      pesukoneen saa myös nokkakärryihin kiinnitettynä itse peräkärrin lavalla.

      takalaita alas, nokkakärryn aisan puoli joissa kädet latetaan lavalle ja mennään nostamaan itse renkaat lavalle. Se jopa luista kevyestä renkaiden takia, liinalla kiinni ja kuljetetaan kärryllä. Näin saa 100kg pesukoneen itse todella vaivattomasti siirrelty, myös pienet rappuset kulkee nokkakärryillä itse

    • Anonyymi

      Kun muutin 6 vuotta sitten, pesukone siirrettiin auton luo nokkakärryllä ja laitettiin kyljelleen peräkärryyn.

    • Anonyymi

      Kuinka voisi tehdä pesukoneen muuton vielä hankalammaksi? En tiedä!

      Mutta koko muutto pesukoneineen sujuu vaivatta, kun tilaa muutofirman hoitamaan asian. Näin minä tein vuosi sitten eikä ole aavistustakaan, kuinka pesukone saatiin muuttokuormaan ja sieltä uuden kodin kylpyhuoneeseen. Ei huolia.

      Toki maksuvalmiutta tarvittiin. Sitä onneksi oli. Sitä pitää olla aina!

      • Anonyymi

        Eihän siinä sitten ollut ongelmaa, vaikka pesukoneen rumpu ja allas olisikin hakkautunut soikeaksi, jos maksukykyä oli. 🤣


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2803
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      73
      2576
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2121
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1449
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1413
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe