Itsensä hväksyminen

Anonyymi

Onko muilla vaikeaa hyväksyä itsensä?
Noudatan neljää jaloa totuutta ja kahdeksanosaista polkua ja meditoin. Osaan olla muille hyvä.
Mutta itselleni en.
Soimaan itseäni siitä että en opiskellu ja siksi teen huonoa, ala-arvoista työtä.
Toinen asia on pituuteni joka painaa minua. Olen mies mutta vain 175cm pitkä, tai lyhyt kuten muut sen sanovat. En vain hyväksy sitä että olen kääpiö ja isäni on reilusti yli 180cm.
En ole tähän löytänyt lääkettä.

26

1619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Korkkarit tai muutto Aasiaan.

    • Anonyymi

      Ajatuksista saavat ongelmat alkunsa ja syntynsä.

      Ristiriita syntyy sen välillä "mikä on" ja minkä tulisi olla, jonka ajatus saa aikaan.

      Kun tiedostat sen "mikä on" sellaisenaan, ei ongelmia synny..

      Itsetuntemus on avain ongelmista vapaaseen
      elämään.

      Suosittelen tutustumaanJ.Krishnamurtin kirjaan: Selkeyttä kohti.
      ja Ramana Maharshin Itsetutkimus menetelmään.

      Jos oivallat mitä noissa kerrotaan, niin tulet tuntemaan itsesi ja sitä myöten mieli tyhjenee ajatuksista ja mielessä vallitsee hiljaisuus, eikä ongelmia ole.

      T: ak

    • Anonyymi

      Suomalaisen miehen keskipituus on 180 cm. Olet viisi senttiä lyhyempi kuin keskivertomies, eli suurinpiirtein samanpituinen kuin minä. Viisi senttiä on käytännössä puolikas omenaa. Ajattelemmeko todella, että jos seisoisimme halkaistun omenan päällä koko päivän, niin illalla kaikki olisi paremmin?

      Se, joka jätti opiskelematta, ei ole sama kuin se, joka tekee kurjaa työtä nyt. Tämä on yksi buddhalaisuuden keskeisistä opetuksista. Se, joka teki virheen ei ole sama kuin sinä olet nyt. Se, joka teki virheen, ei tiennyt sitä mitä sinä tiedät nyt. Jos olisi tiennyt, hän ei olisi tehnyt sitä. Sinun ei täydy hyväksyä itseäsi nyt vaan sinun täytyy hyväksyä se nuorempi ja kenties hölmömpi kaveri ennen sinua. Antaa anteeksi hänelle, että hän ei tiennyt mitä sinä tiedät nyt. Se ei edes ollut hänen syynsä. Hän vain ei tiennyt tarpeeksi.

      • Anonyymi

        Hei, kiitos. En ole aloittaja, vaan 187 cm pituinen mies, jonka opiskelut ovat nuorena ja aikuisenakin menneet suoraan sanottuna töhöilyksi. Sanasi jotenkin auttoivat minua.

        On todella vaikea olla vellomatta itsesyytöksissä (menin aikuisiällä korkeakouluun monien työvuosien jälkeen, mutta suistuin henkilökohtaiseen pienoiskaaokseen ja jouduin lopulta keskeyttämään opinnot rahapulassa (kognitiivissa kyvyissä ei ole ongelmia, mutta luonteenlaadussa ja elämä hallinnassa ilmeisimmin on).

        Olen kuitenkin löytänyt buddhaisen online-opiskelun, jonka kautta voin ehkä löytää tieni tässä nykyisessä elämässäni. Siitä olen iloinen, ja tunnen että jotain parempaa on vielä edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, kiitos. En ole aloittaja, vaan 187 cm pituinen mies, jonka opiskelut ovat nuorena ja aikuisenakin menneet suoraan sanottuna töhöilyksi. Sanasi jotenkin auttoivat minua.

        On todella vaikea olla vellomatta itsesyytöksissä (menin aikuisiällä korkeakouluun monien työvuosien jälkeen, mutta suistuin henkilökohtaiseen pienoiskaaokseen ja jouduin lopulta keskeyttämään opinnot rahapulassa (kognitiivissa kyvyissä ei ole ongelmia, mutta luonteenlaadussa ja elämä hallinnassa ilmeisimmin on).

        Olen kuitenkin löytänyt buddhaisen online-opiskelun, jonka kautta voin ehkä löytää tieni tässä nykyisessä elämässäni. Siitä olen iloinen, ja tunnen että jotain parempaa on vielä edessä.

        (Kylläpä tähän kellonaikaan typottaa)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, kiitos. En ole aloittaja, vaan 187 cm pituinen mies, jonka opiskelut ovat nuorena ja aikuisenakin menneet suoraan sanottuna töhöilyksi. Sanasi jotenkin auttoivat minua.

        On todella vaikea olla vellomatta itsesyytöksissä (menin aikuisiällä korkeakouluun monien työvuosien jälkeen, mutta suistuin henkilökohtaiseen pienoiskaaokseen ja jouduin lopulta keskeyttämään opinnot rahapulassa (kognitiivissa kyvyissä ei ole ongelmia, mutta luonteenlaadussa ja elämä hallinnassa ilmeisimmin on).

        Olen kuitenkin löytänyt buddhaisen online-opiskelun, jonka kautta voin ehkä löytää tieni tässä nykyisessä elämässäni. Siitä olen iloinen, ja tunnen että jotain parempaa on vielä edessä.

        Syyllisyys ei ole taitavaa toimintaa. Se on yksi (itsensä) vihaamisen muoto. Me teemme jotain, mitä me kadumme ja se on ok. Katumus auttaa meitä näkemään virheemme ja korjaamaan tekomme. Mutta syyllisyys on kuin tarina, johon jäämme luuppiin. Kelaamme loputtomasti, että mitä olisi pitänyt tehdä ja mitä jättää tekemättä. Jokin osa meissä kuvittelee, että saamme negatiivisen asian muuttumaan positiiviseksi pelkästään kokemalla syyllisyyttä. Syyllisyys ei johda mihinkään, se ei muuta mitään paremmaksi. Se on hyödytöntä ja taitamatonta vatvontaa.

        "Siitä olen iloinen, ja tunnen että jotain parempaa on vielä edessä."

        Tälläkin palstalla esitellään mitä mielikuvituksellisimpia versioita jälleensyntymisestä, mutta sen voi käsittää hyvin yksinkertaisesti. Jälleensyntymisessä ei ole kyse pelkästään fyysisestä syntymästä ja fyysisestä kuolemasta. Jälleensyntymisessä on kyse syntymisestä uudestaan jokaisessa hetkessä. Jokainen hetki on kuolema ja jokainen on hetki on syntymä. Jokin, joka oli ennen, kuolee pois ja jotain uutta syntyy siitä. Kun vanhat, ei niin taitavat tavat toimia ja ajatella kuolevat pois, ihmisen on mahdollista syntyä uudestaan vaikka joka päivä. Jotain parempaa on todella edessäsi.


    • Anonyymi

      En tiiä. Tässä kun painan tylsää tehdashommaa ja on aikaa miettiä, niin mietin että mitä väliä. On tärkeää elää, olla lempeä muille ja itselleen. Auttaa muita. Kuoleman kohdatessa ei ulkoisella olemuksella ole kuitenkaan väliä kuten ei rikkauksillakaan.

      • Anonyymi

        Maine , asema , saavutukset ja rikkaus voivat paisuttaa ihmisen minää kunnes ihminen on eksyksissä niin kuin matkustaja joka on kadottanut tien eikä löydä kotiin.
        Minäkin olen tehnyt tappavan tylsiä toistotöitä. Eipä tarvinnut erikseen lähteä seinää tuijottamaan, selvisin niistä mantrojen ja musiikin avulla. Ei oikeastaan ollut hassumpaa kuunnella hyvää musaa 8h/päivä robottikäsien toimiessa, valitettavasti siihenkin väsyy.


    • Anonyymi

      En ymmärrä mitä ongelmaa on olla eri pituinen kuin muut. Itsekin olen alle 180 enkä ole koskaan kokenut sitä ongelmaksi.

      Siinä näkyy se ns. Toinen jalo totuus että kärsimyksen aiheuttaa haluaminen. Siis jollakin tietyllä lailla olemisen haluaminen, ja/tai ei olemisen haluaminen.

      Ja osa Oikeaa näkemystä on täysin ymmärtää, että ensinnäkin kaikki mikä on olemassa, havaittavissa, on epävarmaa ja muuttuvaista, eikä meidän hallinnassamme. Se johtuu siitä että kaikki havaittava on olemassa monenlaisten syiden ja vaikuttavien voimien vaikutuksesta. Kun ne voimat lakkaavat, niin myös niiden seuraus katoaa ja muuttuu joksikin muuksi. Keho muodostuu täysin ylomaailmasta tulleista aineksista jotka selkeyden vuoksi jaetaan neljään elementtiin. Vesi kehossasi on ulkomaailman vettä. Samoin kaikki kiinteä on ollut ennen kiinteää jossakin muualla, ja kasvien ja eläinten kautta muodostunut osaksi kehoasi. Samoin pallean liikkuessa ilma virtaa sisään ja ulos ja puhumme siitä hengittämisen. Lämpö myös. Niissä neljässä ei ole mitään tietoista. Mitään niistä et voi myöskään sanoa omaksesi. Vaan ne näyttävät olevan lainassa jonkin aikaa. Ne ovat vain elementtejä, vailla ydintä. Elektronien värinää, ja muiden partikkeleiden, jotka eivät myöskään ole partikkeleita, vaan myös värähtelyä. Koska kehon materiaalit eivät ole hiekkarannalla makaavaa kuollutta puupölkkyä kummempia niin mitä sitten on tietoisuus? Eikö se ole jossain aivan eri kategoriassa kuin puupölkky?

      Myös kaikki mitä voidaan havaita , on jotain havaittua, eli sinä olet näkijä joka näkee ne objektina. Miten voisit nähdä jotain mikä olet itse? Jos on objekti, on oltava subjekti. Me vain unohdamme subjektin, samoin kuin unohdamme elokuvaa katsoessamme valkokankaan, joka ei muutu elokuvan tapahtumien johdosta.

      -i

      • Anonyymi

        Jatkoa: Kaikkien Buddhan opeista kiinnostuneiden kannattaa tähdätä ymmärtämään ns. Oikea näkemys.

        Dhamma tarkoittaa asioiden todellista luonnetta. Ei jonkinlaista maagista ajattelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkoa: Kaikkien Buddhan opeista kiinnostuneiden kannattaa tähdätä ymmärtämään ns. Oikea näkemys.

        Dhamma tarkoittaa asioiden todellista luonnetta. Ei jonkinlaista maagista ajattelua.

        Ystäväiseni, lainaat Ramana Maharshia ja esität sitä buddhalaisuuden oikeaksi näkemykseksi. Maharshi ei ole buddhalainen ja hänen näkemyksensä on buddhalaisuudessa väärä näkemys. Se on epäkunnioittavaaa muita kohtaan tulkita heidän näkemyksiään ymmärtämättä niitä.


      • Anonyymi

        Kyllä se on ongelma. Sua ei olla kai koskaan haukuttu lyhyeksi? Työpaikalla moni sanoo hujopiksi ja nauraa päälle. Moni asiakaskin kun tulee käymää niin saattavat sanoa että "oletpas lyhyt" ja alkavat nauraa. Äitini sanoo että olen persjalkainen. Isäni häpeää minua.

        Jos saa jatkuvaa ivaa osakseen niin kyllä se painaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on ongelma. Sua ei olla kai koskaan haukuttu lyhyeksi? Työpaikalla moni sanoo hujopiksi ja nauraa päälle. Moni asiakaskin kun tulee käymää niin saattavat sanoa että "oletpas lyhyt" ja alkavat nauraa. Äitini sanoo että olen persjalkainen. Isäni häpeää minua.

        Jos saa jatkuvaa ivaa osakseen niin kyllä se painaa.

        Sen painon voi käyttää voimisteluun. Voimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ystäväiseni, lainaat Ramana Maharshia ja esität sitä buddhalaisuuden oikeaksi näkemykseksi. Maharshi ei ole buddhalainen ja hänen näkemyksensä on buddhalaisuudessa väärä näkemys. Se on epäkunnioittavaaa muita kohtaan tulkita heidän näkemyksiään ymmärtämättä niitä.

        Kyse on Itsetutkimuksesta ja Itsetuntemuksesta.
        Niillä ei ole mitään tekemistä
        Budhalaisuuden, Hindulaisuuden
        eikä minkään muunkaan
        aatteen kanssa.

        Joten Sinäkin voit sitä harjoittaa
        ilman tunnontuskia.

        Ystävällisin terveisin:
        ak.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on Itsetutkimuksesta ja Itsetuntemuksesta.
        Niillä ei ole mitään tekemistä
        Budhalaisuuden, Hindulaisuuden
        eikä minkään muunkaan
        aatteen kanssa.

        Joten Sinäkin voit sitä harjoittaa
        ilman tunnontuskia.

        Ystävällisin terveisin:
        ak.

        Jospa tehtäisiin niin, että ei otettaisi alunperinkään buddhalaisuutta mukaan jos sillä ei ole asian kanssa mitään tekemistä? Jos haluat opettaa, tiedä mistä opetat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa tehtäisiin niin, että ei otettaisi alunperinkään buddhalaisuutta mukaan jos sillä ei ole asian kanssa mitään tekemistä? Jos haluat opettaa, tiedä mistä opetat.

        Vastaus oli tarkoitettu ap:lle.
        Hän päättäkööt mitä vastauksella
        tekee, emme me.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on ongelma. Sua ei olla kai koskaan haukuttu lyhyeksi? Työpaikalla moni sanoo hujopiksi ja nauraa päälle. Moni asiakaskin kun tulee käymää niin saattavat sanoa että "oletpas lyhyt" ja alkavat nauraa. Äitini sanoo että olen persjalkainen. Isäni häpeää minua.

        Jos saa jatkuvaa ivaa osakseen niin kyllä se painaa.

        Missä lyhyt, siellä pitkä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on ongelma. Sua ei olla kai koskaan haukuttu lyhyeksi? Työpaikalla moni sanoo hujopiksi ja nauraa päälle. Moni asiakaskin kun tulee käymää niin saattavat sanoa että "oletpas lyhyt" ja alkavat nauraa. Äitini sanoo että olen persjalkainen. Isäni häpeää minua.

        Jos saa jatkuvaa ivaa osakseen niin kyllä se painaa.

        Ahaa, viittaa ongelmaan geeneissäsi. Muotomme eli kehomme on niistä riippuvainen ja kuuluu aineellisena viiteen ilmiöryhmään ja johon myös nuo epämiellyttävät tunteet yhtenä aineettomana ilmiöryhmänä kuuluvat. Puut ja kasvit ovat olemassa siemenissä. Ennen aikaamme ne olivat olemassa esipuissa ja - kasveissa. Samoin on ihmisten laita.
        Ihmiset ovat olemukseltaan yhtä kaikkeuden kanssa. Kaikkien olevaisten lähde tuottaa lukemattomia muotoja, jotka kaikki ovat erilaisia ja kuitenkin niillä on sama alkuperä, Tosi viisautta on , että ei samaistu mihinkään eikä samaista asioita minänsä kanssa - nähdä että "minun" ja muun maailman ero on harhaa, Niin kauan kun ei ole olemassa "minää", et missään tilanteessa ole erossa ilmiöstä.


    • Anonyymi

      määrätään 12 ave mariaa jeesus pelastaa

    • Anonyymi

      Lempeys ja ruunana hyvin kasvatettuna olo ei ole tae onnellisen tulevaisuuden. On vain poissa muiden jaloista. Luin Biblian johdannosta että vain kalat ja linnut hyväksytään sekä muista väkivaltaiset synnin harjoittajat muut dumpataan pois. On hyvä tuntea ajoissa totuus maan tavoista. Suomessa pärjää vain tietyt luokat ja rikolliset. Onnellista on kuitenkin kun olet työn saanut.

    • Anonyymi

      Netta itseään kohtaan näyttäisi puuttuvan. Ite olen sua vielä lyhyempi eikä pahemmin haittaa.

    • Anonyymi

      Tällä englanninkielisellä videolla ehkä on joku buddhalainen tausta:

      https://youtu.be/eZtRNmB74Uk

      Oli hyvä tarina itsensä hyväksymisestä, kannatti katsoa.

    • Anonyymi

      Lisää meditaatiota.

      • Anonyymi

        Meditaation kaveriksi ja polulle muutenkin sopivat hengitysharjoitukset. Itse olen opetellut pranayamaa. Tiibetiläinen lähin vastine menetelmälle lienee tsa lunfg.


    • Anonyymi

      Voi sinua ressukkaa.
      Minä olen "ämpäriruma".
      Kun pieni lapsi tulee vastaan se useimmiten sanoo:" älä setä lyö".
      Vahvistan rumuuttani surkeilla vaatteilla ja takkuisella tukalla.
      Purukalustoni on kuin risuaitaa. Hörökorvatkin minulla on. Vino nenä. Pallo maha. Onnun toispuoleisesti.
      Kavereita en ole siksi koskaan saanut, sellaisia pysyviä kavereita. Sääliviä hyvän päivän tuttuja kylläkin.
      Äidilleni olin vahinko. Isäpuoleni hakkasi minua lähes joka päivä. Sisarpuoleni ei ole minun kanssa missään tekemisissä.
      Mutta, itseni kanssa olen sinut.
      Ei haittaa vaikka juttuseuraa ei ole ja joka aamuinen vilkaisu peiliin säikähdyttää.
      Elämäni on rauhaisaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe