Joku satuili täällä thaimaassa näin:
"Yksi metanolipaukku voi viedä hautaan, kuten tässä tapauksessa
https://www.iltalehti.fi/matkajutut/a/2013020416633961
Join kerran kaksi "jakoavainta" hyvässä yökerhossa Vietnamissa. Iski päänsärky ja huimaus heti, kaverit talutti hotellille kun meni virta ukosta vähän väliä kokonaan minuutin välein sekunniksi kerrallaan ja jalat petti alta. Olin täysin tajuissani ja järjissäni koko ajan. Tilanne oli varsin pelottava. Tuntui kuin olisin ollut maanjäristysalueella ja tiedän miltä se tuntuu, kun olen sellaisessa kerran ollut. Paukku haisi pontikalta. Lao Khaota sanotaan Thaimaan pontikaksi."
Ensinnäkin Lao Khao ei haise pontikalle. Tuskin kirjoittaja edes tietää mille pontikka tai metanoli haisee, kunhan satuilee "sankarillisista" seikkailuistaan.
Toiseksi satuilemansa oireet eivät korreloi metanolimyrkytyksen kanssa. Metanolimyrkytyksen oireita ovat näköhäiriöt, äkillinen näön menetys, sekavuus, vatsakivut ja tajunnantason lasku. Oireet tulevat yleensä vasta 12–24 tunnin viiveellä metanolin nauttimisesta. Metanolimyrkytys on erittäin vakava asia ja VAATII VÄLITTÖMÄSTI SAIRAALAHOITOA. Tappava annos on vain noin 30 millilitraa.
Voitaisiinko vakavista asioista olla satuilematta.
Metanolimyrkytys ei ole satuilun aihe.
47
691
Vastaukset
- Anonyymi
Pattayaan rakastuneet ovat asiantuntijoita joka asiaan tietämättä asiasta yhtään mitään, olen yhden metanomyrkytyksen nähnyt jyväskylässä, se oli peräisin joko virolaisesta tai venäläisestä vodkasta, ainoa kunnolla auttava hoito on juoda lisää kunnollista viinaa, yleensä viskiä jota sairaaloissa on aina muutama puteli, juodusta metanolin määrästä potilaspidetään kännissä 12 -24 tuntia, lienee kuitenkin urbaanilegendaa että juottavat wiskiä, luulen että muutaman prosenttista etanolia laitetaan tiputuksessa. By NumBall
- Anonyymi
Kertoo järjenjuoksustasi että pidät myrkkyviinaa juonutta "sankarillisena seikkailijana". Eikähän hän ole vain myrkkyviinan uhri. Ei myrkkyviinaa juomalla hyvä mies tulla sankariksi.
Myrkkyä on monenlaista ja toiseen ei vaikuta sama aine mitään kuin toiseen.
"Myrkyn laadusta riippuen oireet saattavat olla myös neurologisia, esimerkiksi hallusinaatioita tai huimausta. Tuoreen väitöstutkimuksen mukaan metanoli aiheuttaa Suomessa 20-40 myrkytyskuolemaa vuosittain, kertoo Helsingin Sanomat"
Pontikan hajun tuntemisilla ei taas resupetteri voi kehuskella. Sensei kehuskeli joskus että "jokaisen ravintoloitsijan ammattitaitoon kuuluu pontikan teko".
Olet metsämökin tonttu siis kiskonut halpaviinoilla, korvikkeilla ja pontikalla itsesi tuohon kuntoon ja nyt koetat väittää ettei se siitä johdu.
Minä en pysty juomaan edes halpoja Viron viinoja, enkä suosittele niitä kellekään. (Saaremaa, Viru Valge jne) Laoa olen maistanut ja se ei ollut se pottu kovinkaan likaista, mutta ei täytä alkoholin määritelmää minun mielestä. Sama efekti kuin pirtulla, ensin piristyy ja sitten tulee huono olo.
Pistähän sinä Maksa-arvomies vaan pannu tulelle niin yhteiskunta säästää loput kulut osaltasi.
T 2010- Anonyymi
Älä nyt resu jauha paskaa, en viinan juonnilla ei saa ketään mininkään kuntoon, sinä juot huomattavasti enemmän kui minä.. viru valge ja kange on ihan laadukkaita tuotteita, vana tallinna lisäksi mansikka likööri on erinomaista, näillä on pitkät perinteet, joskus suomessa olessani tilasin saksasta 50 laatikkoa bisseä baltikaa, sekä kymmenen laatikkoa kuoharia kun vaimo siitä tykkäsi, ihan omaan käyttöön, ostin usein venäjältä muutamia laatikoita baltikaa, joka on parasta bisseä mitä maailmasta löytyy... minun mielestä...
Ainiin maksoin muuten tuontiverotkin kuten aina pitääkin, mutta tuli ne aika edelliseksi alkon hintoihin verrattuna, ei tarvinnut pakoilla ulosottomiestä, silloinkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä nyt resu jauha paskaa, en viinan juonnilla ei saa ketään mininkään kuntoon, sinä juot huomattavasti enemmän kui minä.. viru valge ja kange on ihan laadukkaita tuotteita, vana tallinna lisäksi mansikka likööri on erinomaista, näillä on pitkät perinteet, joskus suomessa olessani tilasin saksasta 50 laatikkoa bisseä baltikaa, sekä kymmenen laatikkoa kuoharia kun vaimo siitä tykkäsi, ihan omaan käyttöön, ostin usein venäjältä muutamia laatikoita baltikaa, joka on parasta bisseä mitä maailmasta löytyy... minun mielestä...
Ainiin maksoin muuten tuontiverotkin kuten aina pitääkin, mutta tuli ne aika edelliseksi alkon hintoihin verrattuna, ei tarvinnut pakoilla ulosottomiestä, silloinkaan.Ja mitä tulee näihin väittämiisi myrkkyviinoihin uskotko ihan oikeasti että seiska ostaa myymänsä viinat jostain pimeltä markkinoilta, saadakseen ne halvalla aivan varmasti ne on ihan kunnollista tavaraa, eikä missään korvessa keitettyä paska...
NumBall - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainiin maksoin muuten tuontiverotkin kuten aina pitääkin, mutta tuli ne aika edelliseksi alkon hintoihin verrattuna, ei tarvinnut pakoilla ulosottomiestä, silloinkaan.Mihin laitoit 50 laatikkoa Baltikaa kun olet kertonut ettet juurikaan alkoholia käytä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainiin maksoin muuten tuontiverotkin kuten aina pitääkin, mutta tuli ne aika edelliseksi alkon hintoihin verrattuna, ei tarvinnut pakoilla ulosottomiestä, silloinkaan.Jaa-a, en ole varmaan elämäni aikana juonut 50 laatikkoa mitään bisseä. Huomaan rivien välistä mikä on läskiesi salaisuus. Roskaruoka, halvat viinat ja bisse.
Valge on ihan hirveää skeidaa, lantrattua pirtua joka ei sovi kellekään juotavaksi paitsi jos suunnittelee itsemurhaa.
Jos kirkkaista puhutaan niin kunnon vodkaa alkaa olla vasta venäläinen Beluga. Smirre on skeidaa ja Stolichnaya myös. Kotoiset Dry vodkat ja Finlandiat on täyttä sontaa.
Paukkuihin edellämainitut kelpaa, mutta hyvän vodkan tunnistaa siitä että se on hyvää raakana shottinakin. Venäjällä on paljon merkkejä jotka pesee nuo tunnetut merkit.
Nämä ei kuitenkaan ole myrkkyä kuten Saaremaa ja Valge.
T 2010
PS: Osakkeesi laskee koko ajan. Ladamies, kommunisti, sossupummi, kelan elätti, vuokrakopissa asuva erakko, sikarisakari ja roskaviinojen sekä roskaruoan suuri ystävä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainiin maksoin muuten tuontiverotkin kuten aina pitääkin, mutta tuli ne aika edelliseksi alkon hintoihin verrattuna, ei tarvinnut pakoilla ulosottomiestä, silloinkaan.Muistako Numpa mitä oli tyypiltään tuo Baltika mitä ostit sen maailman parasta bisseä mielestäsi ollen? Muistaakseni nämä eri Baltika bisset erottaa toisistaan numeroilla. Nautiskelin jotain 2 - 3 v. sitten täällä Chiang Maissa sellaista tummaa Baltika bisseä joka oli tehty karamellistä ja ruisjauhoista, maistui mukavan leipäiselle saaristolaislimpulle joka muuten maailman parasta leipää Kustalaisesti tehtynä ollen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa-a, en ole varmaan elämäni aikana juonut 50 laatikkoa mitään bisseä. Huomaan rivien välistä mikä on läskiesi salaisuus. Roskaruoka, halvat viinat ja bisse.
Valge on ihan hirveää skeidaa, lantrattua pirtua joka ei sovi kellekään juotavaksi paitsi jos suunnittelee itsemurhaa.
Jos kirkkaista puhutaan niin kunnon vodkaa alkaa olla vasta venäläinen Beluga. Smirre on skeidaa ja Stolichnaya myös. Kotoiset Dry vodkat ja Finlandiat on täyttä sontaa.
Paukkuihin edellämainitut kelpaa, mutta hyvän vodkan tunnistaa siitä että se on hyvää raakana shottinakin. Venäjällä on paljon merkkejä jotka pesee nuo tunnetut merkit.
Nämä ei kuitenkaan ole myrkkyä kuten Saaremaa ja Valge.
T 2010
PS: Osakkeesi laskee koko ajan. Ladamies, kommunisti, sossupummi, kelan elätti, vuokrakopissa asuva erakko, sikarisakari ja roskaviinojen sekä roskaruoan suuri ystävä.Kyllähän ne Viru viinat on ihan laadukkaita, kuten myös smirre, sinä olet pilannut makuaistisi jo vuosia sitten tuulilasinnpesunesteellä, sinun osakkeesi ihan oikeasti poju, sinulla niitä koskaan edes ollut. Vai ostat sinä riisi viinat sieltä mistä ne halvimmalla saadaan, eikö ole varaa seiskan hintoihin, tiiätkö muuten täällä maassa kusetetaan aina kun voidaan , tilasin Kiinasta muutaman paketin laatuakkuja, ja täällä ostin samaa merkkiä aitoja piti olla, maksoivat 880 bahtia neljä akkua, täysin samaa paskaa kun kiinalaiset, hinta vaan oli viisin kertainen... Ne on helppo tarkastaa aito painaa 28 grammaa kopio alle 22 grammaa, seiskassa oli aitoja 680 bahtia, on neljän setti... Siis osta seiskassa, ettei tarvitse juoda pimeää paloviinaa... Sinänsä hauskaa mannet Kotkassa myivät vuosia sitten itse keitettyä, pakkasivat kossupulloon ei sitä kukaan kossuksi luullut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän ne Viru viinat on ihan laadukkaita, kuten myös smirre, sinä olet pilannut makuaistisi jo vuosia sitten tuulilasinnpesunesteellä, sinun osakkeesi ihan oikeasti poju, sinulla niitä koskaan edes ollut. Vai ostat sinä riisi viinat sieltä mistä ne halvimmalla saadaan, eikö ole varaa seiskan hintoihin, tiiätkö muuten täällä maassa kusetetaan aina kun voidaan , tilasin Kiinasta muutaman paketin laatuakkuja, ja täällä ostin samaa merkkiä aitoja piti olla, maksoivat 880 bahtia neljä akkua, täysin samaa paskaa kun kiinalaiset, hinta vaan oli viisin kertainen... Ne on helppo tarkastaa aito painaa 28 grammaa kopio alle 22 grammaa, seiskassa oli aitoja 680 bahtia, on neljän setti... Siis osta seiskassa, ettei tarvitse juoda pimeää paloviinaa... Sinänsä hauskaa mannet Kotkassa myivät vuosia sitten itse keitettyä, pakkasivat kossupulloon ei sitä kukaan kossuksi luullut.
Eikö Alko eikä edes R huolinut sitä myyntiin, mutta alanmiehille kelpasi,joten jos ostat riisi viinaa joka on jossain korvessa keitettyä, voi lähinnä syyttää itseäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö Alko eikä edes R huolinut sitä myyntiin, mutta alanmiehille kelpasi,joten jos ostat riisi viinaa joka on jossain korvessa keitettyä, voi lähinnä syyttää itseäsi.
Ja muuten kun olen käynyt russakoissa siellä oli muutama hyvä asia, naiset, votka, rypäleet, kuoharit, ruisleipä sekä Volga.
Numball HHN 61v. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja muuten kun olen käynyt russakoissa siellä oli muutama hyvä asia, naiset, votka, rypäleet, kuoharit, ruisleipä sekä Volga.
Numball HHN 61v.Mulla on monta hauskaa muistoa noista russakka maan reissuista, Kotkassa kerättiin sellainen parinkymmenen sällin retkue mukaan, vuokrattiin dösä, ensimmäiset kaksi sammuivat jo ennen vaalimaata, meillä ole bulksowkajassa kokoaminen kerros varattu, yksi elämäni paras reissu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistako Numpa mitä oli tyypiltään tuo Baltika mitä ostit sen maailman parasta bisseä mielestäsi ollen? Muistaakseni nämä eri Baltika bisset erottaa toisistaan numeroilla. Nautiskelin jotain 2 - 3 v. sitten täällä Chiang Maissa sellaista tummaa Baltika bisseä joka oli tehty karamellistä ja ruisjauhoista, maistui mukavan leipäiselle saaristolaislimpulle joka muuten maailman parasta leipää Kustalaisesti tehtynä ollen.
Joo muistan ne on niitä kuuluisia prosentteja, joskus on tullut sitä darkkia itsekin juotua, mutta se on liian makeaa, Saku on tummana parempaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistako Numpa mitä oli tyypiltään tuo Baltika mitä ostit sen maailman parasta bisseä mielestäsi ollen? Muistaakseni nämä eri Baltika bisset erottaa toisistaan numeroilla. Nautiskelin jotain 2 - 3 v. sitten täällä Chiang Maissa sellaista tummaa Baltika bisseä joka oli tehty karamellistä ja ruisjauhoista, maistui mukavan leipäiselle saaristolaislimpulle joka muuten maailman parasta leipää Kustalaisesti tehtynä ollen.
Taisi olla nelosta ja vitosta, saattoi jokunen laatikko kasiakin mukana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on monta hauskaa muistoa noista russakka maan reissuista, Kotkassa kerättiin sellainen parinkymmenen sällin retkue mukaan, vuokrattiin dösä, ensimmäiset kaksi sammuivat jo ennen vaalimaata, meillä ole bulksowkajassa kokoaminen kerros varattu, yksi elämäni paras reissu.
Ohoh! Myö ollaa varmaa tavattu NumBall. Mie muistan hämärästi yhden Lenskin reissun. Tai pätkii siit... he he !! Siel oli sillo jotkut kotkalaiset varannu jostain hotellista koko kerroksen. Sie olit varmaa se sälli joka kerto olevansa joku nuoriso-ohjaaja? Kova kundi kännäämää olit ja peli sekä PANOMIÄS! Muistan kun otit ja hoitelit kaks naista samal kerral. Sul oli sellaset siniset talvi lenkkarit ja sanoit vosulle et molemmat on yhest illast liikaa ja sit sie otit kaks naista kerral. Mä hoitelin sit seuraavan iltan sen toisen vosun. Kysyin et paniks se hujoppi teit molempii... ni tää Olga vastas et Topra huja Topra huja, et joo ja monta kertaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ohoh! Myö ollaa varmaa tavattu NumBall. Mie muistan hämärästi yhden Lenskin reissun. Tai pätkii siit... he he !! Siel oli sillo jotkut kotkalaiset varannu jostain hotellista koko kerroksen. Sie olit varmaa se sälli joka kerto olevansa joku nuoriso-ohjaaja? Kova kundi kännäämää olit ja peli sekä PANOMIÄS! Muistan kun otit ja hoitelit kaks naista samal kerral. Sul oli sellaset siniset talvi lenkkarit ja sanoit vosulle et molemmat on yhest illast liikaa ja sit sie otit kaks naista kerral. Mä hoitelin sit seuraavan iltan sen toisen vosun. Kysyin et paniks se hujoppi teit molempii... ni tää Olga vastas et Topra huja Topra huja, et joo ja monta kertaa.
Joo yks ylivieskassa asunut heppu oli mukana, jos olet se niin täsmää, tosin ei ne naiset oleet vosuja, vaan opiskelioijoita samasta koulusta ja kavereita... en muista vaatteita enää, mitä mulla oli päällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on monta hauskaa muistoa noista russakka maan reissuista, Kotkassa kerättiin sellainen parinkymmenen sällin retkue mukaan, vuokrattiin dösä, ensimmäiset kaksi sammuivat jo ennen vaalimaata, meillä ole bulksowkajassa kokoaminen kerros varattu, yksi elämäni paras reissu.
Kun tekee elämässään kaksi reissua, niin toinen niistä on yleensä paras reissu ikinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitä tulee näihin väittämiisi myrkkyviinoihin uskotko ihan oikeasti että seiska ostaa myymänsä viinat jostain pimeltä markkinoilta, saadakseen ne halvalla aivan varmasti ne on ihan kunnollista tavaraa, eikä missään korvessa keitettyä paska...
NumBallOsaatko sinä tuomiopäivän marakatti lukea suomen kieltä? Minä en puhu Seven Elevenin viinoista, vaan siitä että kotitislaamojen tuotteita on saatavilla kyläkipareista ja yksityisistä viinakaupoista.
Osaatko helevetin laardiahteri lukea suomen kieltä, että minä en juo mitään noista paskoista enkä ole koskaan juonut. Parikymppisenä maistoin pontikkaa kerran ja pirtua pari kertaa ja huomasin että ei ole millään muotoa minun juomia ne.
T 2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osaatko sinä tuomiopäivän marakatti lukea suomen kieltä? Minä en puhu Seven Elevenin viinoista, vaan siitä että kotitislaamojen tuotteita on saatavilla kyläkipareista ja yksityisistä viinakaupoista.
Osaatko helevetin laardiahteri lukea suomen kieltä, että minä en juo mitään noista paskoista enkä ole koskaan juonut. Parikymppisenä maistoin pontikkaa kerran ja pirtua pari kertaa ja huomasin että ei ole millään muotoa minun juomia ne.
T 2010Niinkuin sanoin mannet poltti kotona, ja pullottivat sitä kossupulloon, mutta ei se siellä kossuksi muuttunut, jos ostat paloviinaa saat paloviinaa... eikä mannet sitä kossuna myyneet. Eiks thaimaassa oo sama asia jos joku keittää viidakossa ei se siitä Lao Khao mitenkään muutu, varsinkin ilman lupaa... joka on riisiviinan ongelma. Oletko sinä hieman tyhmä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkuin sanoin mannet poltti kotona, ja pullottivat sitä kossupulloon, mutta ei se siellä kossuksi muuttunut, jos ostat paloviinaa saat paloviinaa... eikä mannet sitä kossuna myyneet. Eiks thaimaassa oo sama asia jos joku keittää viidakossa ei se siitä Lao Khao mitenkään muutu, varsinkin ilman lupaa... joka on riisiviinan ongelma. Oletko sinä hieman tyhmä.
Hai sie Numpalli ja nythän sie vitsin murjasit... polttivat kotona... aah hah hah...
https://www.riemurasia.net/kuva/Tyon-teko-uhkaa-koko-romanikulttuuria/23525
S - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkuin sanoin mannet poltti kotona, ja pullottivat sitä kossupulloon, mutta ei se siellä kossuksi muuttunut, jos ostat paloviinaa saat paloviinaa... eikä mannet sitä kossuna myyneet. Eiks thaimaassa oo sama asia jos joku keittää viidakossa ei se siitä Lao Khao mitenkään muutu, varsinkin ilman lupaa... joka on riisiviinan ongelma. Oletko sinä hieman tyhmä.
Tina ja alumiinilaitteita / astioita käytettäessä muodostuu metanolia. Tätä ei valvota millään tavalla yksityisissä tislaamoissa, apina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole niin tyhmä että en ymmärtäisi miksi tuolla Lao Khaolla on huono maine, jos kuka vaan voi poltaa sitä missä thansa, siis on verot maksettu, sinä et voi polttaa, ja pullottaa sen tuollaiseen pulloon jossa on Lao Khao etiketti, mutta sinä olet niin tyhmä 2010 että kuvittelet viinan muuttuvan Lao Khaoksi siksi että pullossa niin lukee, tiedätkö että tärpättiä ja tinneriä myydän samanlaisessa pullossa maalikaupoissa, kun tuota lao khaoa, toisin ilman etikettiä... siis jos tärpättipulloon liimataan Lao Khao etiketti muuttuuko se välittömästi siksi... mitä etiketissä lukee...
Tuolla aikaisemmalla akku esimerkillä yritin sinulle kertoa kertoa että täällä pitää olla tarkkana että saa sitä mitä on ostamassa, kiinasta tulee tuoteväärennöksiä pilvin pimein, yleensä niistä ei ole haittaa, ainakaan terveydelle, mutta nelin viisinkertainen hinta hieman harmittaa, kun maksaa laadusta ja saa paskaa... tuollainen eneloopin akku antaa ulos kun on originaali, noin 2500mA kun kiinalainen kopio antaa ulos alle 1000mA.
By NumBall HHN 61v. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tina ja alumiinilaitteita / astioita käytettäessä muodostuu metanolia. Tätä ei valvota millään tavalla yksityisissä tislaamoissa, apina.
Niin ja toisaalla kerrotaan että tuota lupaa on erittäin vaikea saada, vaikka verot on maksettu vai mitä 2010, luuletko ihan oikeasti että jos saat luvan eli verot on maksettu, ettei viranomaiset valvo mitä tuotat, ja myyt... Ehei ongelma ei ole tuossa vaan siinä että kuka vaan voi ilman lupaa oli verot maksettu tai ei, keittää piilossa viinaa, pakata sen pulloon, ja myydä tyhmille hyvälaatuisena riisiviinana.
On tuo wiki lähellä pattayan rakkaan sydäntä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hai sie Numpalli ja nythän sie vitsin murjasit... polttivat kotona... aah hah hah...
https://www.riemurasia.net/kuva/Tyon-teko-uhkaa-koko-romanikulttuuria/23525
SÄlä nyt, kyllä mannet työtä tekevät, harvoin laillista, mutta maksavat kuitenkin veronsa, mitä taas 2010 ei ole tehnyt, ja niiden hommien laillisuuden kanssa on niin ja näin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo yks ylivieskassa asunut heppu oli mukana, jos olet se niin täsmää, tosin ei ne naiset oleet vosuja, vaan opiskelioijoita samasta koulusta ja kavereita... en muista vaatteita enää, mitä mulla oli päällä.
Joo juu juu...
VOSUVERTAILU
Thaimaassa > oppaita
Suomessa > sihteereitä
Neuvostoliitossa > opiskelioijoita
oijoi... NumBall - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo muistan ne on niitä kuuluisia prosentteja, joskus on tullut sitä darkkia itsekin juotua, mutta se on liian makeaa, Saku on tummana parempaa.
Joo joo numerosensei...
Baltika No. 4 >>> 5,6% by vol.
Baltika No. 5 >>> 5,3% by vol.
Baltika No. 8 >>> 5,0% by vol.
...ne on niitä kuuluisia prosentteja.
- Anonyymi
On se kummallista kun pitää poistella ihan asialliset tekstit vain siksi että saariston maksamakkaramaha on asiasta eri mieltä.
Sanoinpahan vaan että viinaa myydään muuallakin kuin Seiskassa ja Lao Khaoa saa valmistaa luvalla kuka vaan kenen verotiedot on kunnossa. Siksi sitä myydään pikku kioskeissa ja yksityisissä viinakaupoissa ja se on ihan mitä sattuu.
Appiukko vuonna 2017 Laon parissa ruokatunnilla https://ibb.co/Fz5VrKk
Lääkäri kielsi 2018 häneltä laon ja siitä lähtien on ottanut vain pari bisseä silloin tällöin. Masentui raittiudesta vuodeksi mutta on nykyään ihan reipas päälle 70v ukko.
T 2010
PS: Lao Khao on synonyymi alkoholismille Isanissa. Sitä ei tarjota juhlissa vieraille koska se olisi loukkaus.- Anonyymi
No osta sitten sieltä, jos tarvetta on... Mulla riittää varat kyllä seiskan hintoihin.
- Anonyymi
Ai ettäkö oikein appiukko.
No masentuneisuus on arkipäivää sulle, joten olet aiheen asiantuntija.
Oletko muuten koskaan mahtunut saman linssin eteen appiukkosi kanssa, kun kerran et ole onnistunut haaveilluusioperheesi kanssa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko muuten koskaan mahtunut saman linssin eteen appiukkosi kanssa, kun kerran et ole onnistunut haaveilluusioperheesi kanssa?Onko kuksa sattunut linssin eteen chiang main maisemissa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No osta sitten sieltä, jos tarvetta on... Mulla riittää varat kyllä seiskan hintoihin.
Riittää siis varat ostaa seiskasta lao khaota? Mitä se maksaa? 50 patia? Olet kyllä tosi rikas mies kun riittää rahat ostaa seiskasta sitä metanolia. Wow. Sittenhän sulla riittää rahat myös ostaa sitä tuulilasinpesunestettäkin. Niissäkin saattaa olla herkullista metanolia terästeenä.
Hua Hinin hanuristi on oikea Mister Metaani https://www.youtube.com/watch?v=SFLw8aH-M2w - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riittää siis varat ostaa seiskasta lao khaota? Mitä se maksaa? 50 patia? Olet kyllä tosi rikas mies kun riittää rahat ostaa seiskasta sitä metanolia. Wow. Sittenhän sulla riittää rahat myös ostaa sitä tuulilasinpesunestettäkin. Niissäkin saattaa olla herkullista metanolia terästeenä.
Hua Hinin hanuristi on oikea Mister Metaani https://www.youtube.com/watch?v=SFLw8aH-M2wVau näin on, on varaa, palstan miljardöörillä ei taas ollut varaa kun piti etsiä halvempia vaihtoehtoja, en ole kyllä koskaan sitä ostanut mutta toisiaan sitä saa jokaisen seiskan hyllyltä, luulen että se maksaa jopa alle 50 bahtia leka, älä sinäkään osta, koska se voi viedä näön ja sitten et pysy enää lukemaan wikipediaa. En mene kylläkään takuuseen että se olisi metanolia luulempa että kyse on kuitenkin etanoli.
- Anonyymi
Kerrankin olet asian ytimessä, olemme asioista erimieltä, ei sen enempää eikä vähempää... on ihan viisasta olla erimieltä, varsinkin kun puolimielesi on hieman pielessä vähän joka asiassa, mistä täällä vänkäät, on sitten kyse siitä tai tuosta, olemme vain erimieltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrankin olet asian ytimessä, olemme asioista erimieltä, ei sen enempää eikä vähempää... on ihan viisasta olla erimieltä, varsinkin kun puolimielesi on hieman pielessä vähän joka asiassa, mistä täällä vänkäät, on sitten kyse siitä tai tuosta, olemme vain erimieltä.
Etkö taaskaan ole ehtinyt nukkumaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko muuten koskaan mahtunut saman linssin eteen appiukkosi kanssa, kun kerran et ole onnistunut haaveilluusioperheesi kanssa?Iskikö jo appiukkokateuskin? On erikoisia nämä kateutesi aiheet. Appiukko ei tykkää valokuvista, enkä minäkään ole mikään Kim Kardashian tai Sara Sieppi.
T 2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vau näin on, on varaa, palstan miljardöörillä ei taas ollut varaa kun piti etsiä halvempia vaihtoehtoja, en ole kyllä koskaan sitä ostanut mutta toisiaan sitä saa jokaisen seiskan hyllyltä, luulen että se maksaa jopa alle 50 bahtia leka, älä sinäkään osta, koska se voi viedä näön ja sitten et pysy enää lukemaan wikipediaa. En mene kylläkään takuuseen että se olisi metanolia luulempa että kyse on kuitenkin etanoli.
Et ole siis koskaan ostanut, mutta tiedät että se ei haise pontikalle koska tiedät mille pontikka haisee? Olet siis haistellut jonkun toisen Lao Khaoa, mutta et ole juonut?
Alkoiko pelottaa että nyt meni maksakin kun olet sitä kitannut?
Etanoli on viinaa. Jos valmistat lao khaoa alumiini tai tina-astioissa / putkissa, siihen muodostuu metanolia, joka on myrkkyä.
Koeta nyt pahviaivo ymmärtää että nyt ei puhuta Thai bevin laosta, vaan kotitislaamoiden tuotteista, joita on lukemattomia Thaimaassa.
Ja muista myös se, että kun puhutaan jostakin asiasta, niin silloin ei puhuta aina kirjoittajasta. Jos minä kirjoitan kuukävelyistä, en suinkaan tarkoita sillä sitä että minä olisin kävellyt siellä kuussa.
T 2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole siis koskaan ostanut, mutta tiedät että se ei haise pontikalle koska tiedät mille pontikka haisee? Olet siis haistellut jonkun toisen Lao Khaoa, mutta et ole juonut?
Etanoli on viinaa. Jos valmistat lao khaoa alumiini tai tina-astioissa / putkissa, siihen muodostuu metanolia, joka on myrkkyä.
Koeta nyt pahviaivo ymmärtää että nyt ei puhuta Thai bevin laosta, vaan kotitislaamoiden tuotteista, joita on lukemattomia Thaimaassa.
Ja muista myös se, että kun puhutaan jostakin asiasta, niin silloin ei puhuta aina kirjoittajasta. Jos minä kirjoitan kuukävelyistä, en suinkaan tarkoita sillä sitä että minä olisin kävellyt siellä kuussa.
T 2010Kuukävely lieneekin ainoa asia maailmankaikkeudessa mitä et ole vielä väittänyt kokeneesi, koska sisällytät sen elämänkertaasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuukävely lieneekin ainoa asia maailmankaikkeudessa mitä et ole vielä väittänyt kokeneesi, koska sisällytät sen elämänkertaasi?
En kyllä muista mitään mullistavaa kertoneeni koskaan, mutta jos sinun mielestä kitukasvuinen appiukko ja Lao Khaon välttely on jotakin ihmeellistä, niin saat olla vapaasti niistä kärttyinen.
Tapellut ehkä olen vähän enemmän kuin monet ja ehkä myös pannut, en tiedä.
T 2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kyllä muista mitään mullistavaa kertoneeni koskaan, mutta jos sinun mielestä kitukasvuinen appiukko ja Lao Khaon välttely on jotakin ihmeellistä, niin saat olla vapaasti niistä kärttyinen.
T 2010Niin jaa ryypännyt sekä eritoten arvostellut muita ihmisiä samalla itseäsi nostaen jalustalle ....... ehkä......ehkä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
T 2010Kaiketi sinunkin pitäisi heikolla älylläsi ymmärtää että jos joku tekee viidakossa paskaviinaa, ja pullottaa sen Lao Khao pulloon se ei muutu siinä mitenkään Lao Khaoksi, vaikka kuinka yrittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
T 2010Sitä paitsi jokainen joka viitsii elämässään tehdä muuta kuin tapella, tietää että jokaisen tislauserän alussa muodustuu metanolia, siksi aina ensimmäin pari desiä pitää kaataa vex, ettei tapa ketään, suomessa viinaa on tehty kautta aikojen, milloin perunasta, milloin mistäkin, ja vähän siinä on ihmisiä kuollut jos lainkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä paitsi jokainen joka viitsii elämässään tehdä muuta kuin tapella, tietää että jokaisen tislauserän alussa muodustuu metanolia, siksi aina ensimmäin pari desiä pitää kaataa vex, ettei tapa ketään, suomessa viinaa on tehty kautta aikojen, milloin perunasta, milloin mistäkin, ja vähän siinä on ihmisiä kuollut jos lainkaan.
Korjaan hieman että et pääse tästäkin päätä aukomaan, tilauksen alkuvaiheessa muodostuu terveydelle haitallisia yhdisteitä, mm. metanolia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korjaan hieman että et pääse tästäkin päätä aukomaan, tilauksen alkuvaiheessa muodostuu terveydelle haitallisia yhdisteitä, mm. metanolia.
Siis tislauksen alkuvaiheessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis tislauksen alkuvaiheessa.
Näin on ja pontikan maun ja hajun huonoon pontikkaan tekee Vaasan slangilla "Finkkelolja" mutta sitä et Savon Pattayan Eedenissä luuseroiva tiedä ilman googletusta.
Toinen juttu mikä näillä pirtuexperteillä on täysin hakusessa naapurin ja exlumpun ollessa sairaala-alalla, että pirtubooli tulee sekoittaa vuorokautta ennen.
Jos drinkki tehdään hetki ennen juomista niin se on sama kuin heittäisi mahalaukkuun raakana älyttömän vahvaa alkoholia ja seuraamukset sen mukaiset.
2010 on polttanut / sulattanut aivonsa, se ilmenee käytöksestä, muuta ei tarvita tuon toteamiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on ja pontikan maun ja hajun huonoon pontikkaan tekee Vaasan slangilla "Finkkelolja" mutta sitä et Savon Pattayan Eedenissä luuseroiva tiedä ilman googletusta.
Toinen juttu mikä näillä pirtuexperteillä on täysin hakusessa naapurin ja exlumpun ollessa sairaala-alalla, että pirtubooli tulee sekoittaa vuorokautta ennen.
Jos drinkki tehdään hetki ennen juomista niin se on sama kuin heittäisi mahalaukkuun raakana älyttömän vahvaa alkoholia ja seuraamukset sen mukaiset.
2010 on polttanut / sulattanut aivonsa, se ilmenee käytöksestä, muuta ei tarvita tuon toteamiseksi.Joskus pentuna sain käsiini pullon 80 volttista rommia, ison sellaisen, oli silloin ryppyjä rakkaudessa, kaverin kanssa istuttiin minun opelissa ja vedetiin pullo naamaan, tahdilla minä viisi kaveri yksi... kolalla meni alas, mutta kauhealle maistui, mutta pakko oli juoda,
Ihan esimmäisillä thaimaan pattayan matkoilla, kävelykadulla oli pieni kauppa, jossa oli kalusteena ainoastaan pari pientä betonipöytää, sitä aitoa ja originalia changia, joka oli 8 volttista,nyt sitä ei ole täältä enää edes saatavana tai en ainakaan ole nähnyt missään, tämä thaimaan elevantti oli vielä osa carlsbergiä, joka vieläkin valmistaa vahvaa bisseä.
- Anonyymi
Omatekoisen kiljun juonti omatekoisesta kuksasta on paras keino välttyä metanolimyrkytykseltä.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244636- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483095- 542667
- 512599
- 2052597
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522328
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081529