Tavanomaisen hoidon epäonnistuminen

Anonyymi

Perinteinen hoito, joka perustuu tavanomaisiin elämäntapaneuvontaan (syö vähemmän, juokse enemmän) ja intensiivisiin lääkkeisiin, ei ole jollain tavalla parantanut diabeteksen hallintaa. Jopa seitsemän RCT-tutkimusta on osoittanut, että diabeteslääkitys ei vähennä sydänsairauksien riskiä - ylivoimaisesti suurin kuolinsyy diabeetikoilla.

Joskus nämä tutkimukset on joskus jouduttu lopettamaan, koska lääkkeet eivät ainoastaan johtaneet painonnousuun ja enemmän sivuvaikutuksiin, vaan myös lisäsivät kuoleman riskiä verrattuna vain verensokerin jättämiseen korkealle.
7

22

1024

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Varo, kohta hoopovee ilmestyy luuloineen areenalle.

      • Anonyymi

        HuuhaaVee näyttää olevan jo... Luuloineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HuuhaaVee näyttää olevan jo... Luuloineen.

        Kioski on jo auki????


    • Anonyymi

      Olette sekaisin.

    • Anonyymi

      Tavanomainen diabeteksen hoito perustuu ruokavalion, insuliinin annostelun ja liikunnan tasapainottamiseen.
      Hiilihydraatit nostavat verensokereita, insuliini ja liikunta laskevat.

      • Anonyymi

        "Tavanomainen diabeteksen hoito perustuu ruokavalion, insuliinin annostelun ja liikunnan tasapainottamiseen.
        Hiilihydraatit nostavat verensokereita, insuliini ja liikunta laskevat."

        Niin sanoi kaverinikin aikoinaan ja ahtoi karkkia ja tasapainotti insuliinilla (D2).

        Piti olla entinen kaverini. Ei elä enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tavanomainen diabeteksen hoito perustuu ruokavalion, insuliinin annostelun ja liikunnan tasapainottamiseen.
        Hiilihydraatit nostavat verensokereita, insuliini ja liikunta laskevat."

        Niin sanoi kaverinikin aikoinaan ja ahtoi karkkia ja tasapainotti insuliinilla (D2).

        Piti olla entinen kaverini. Ei elä enää.

        Karkkien ahtaaminen ei kuulu terveelliseen ruokavalioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karkkien ahtaaminen ei kuulu terveelliseen ruokavalioon.

        "Karkkien ahtaaminen ei kuulu terveelliseen ruokavalioon."

        Mutta juuresten jotka sisältävät yhtä paljon sokeria ahtaminen kuuluu???

        Sinne kioskille ei tieto oikein uppoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Karkkien ahtaaminen ei kuulu terveelliseen ruokavalioon."

        Mutta juuresten jotka sisältävät yhtä paljon sokeria ahtaminen kuuluu???

        Sinne kioskille ei tieto oikein uppoa.

        Juureksissa on vitamiineja ja hivenaineita sekä kuituja. Karkeissa ei. Vähän tai kohtuullisesti ja monipuolisesti nautittuna (tarvittaessa pienellä insuliinilisällä) juureksia kyllä voin minä ainakin syödä ihan hyvällä omatunnolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Karkkien ahtaaminen ei kuulu terveelliseen ruokavalioon."

        Mutta juuresten jotka sisältävät yhtä paljon sokeria ahtaminen kuuluu???

        Sinne kioskille ei tieto oikein uppoa.

        Juureksissa on noin 6% hiilihydraattia ja makeisissa 90%.


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        peruna, keitetty 84% energiasta sokerista

        https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet/28953

        maitosuklaa 54% energiasta sokerista.

        https://fineli.fi/fineli/fi/elintarvikkeet/33

        että sillä lailla hoopovee

        Perunassa on noin 16% tärkkelystä ja 2% proteiinia. Maitosuklaassa taas 50% sokeria. Ihminen ei syö energiaprosentteja vaan grammoja.

        Kieltääkö LCHF myös valkokaalin, 64% energiasta hiilihydraatista? Tai tomaatin, 62% energiasta hiilihydraatista.

        Ravitsemuspuolella perunaa ei edes lasketa juurekseksi vaikka se on kasviopillisesti sellainen.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Juureksissa on myös kuitua, joka hidastaa hiilihydraatin imeytymistä. Itse monipistoshoitoisena ykköstyyppinä en syö karkkia, koska insuliinin annostelu ei koskaan osuisi oikein joten en ota riskejä. Karkeista ei koskaan tiedä, paljonko niitä syö loppujen lopuksi.

      • Anonyymi

        "Juureksissa on myös kuitua, joka hidastaa hiilihydraatin imeytymistä."

        Mutta kyllä sokeri kuitenkin tiensä vereesi löytää. Jos et usko niin tee vertailumittaus. Taitaa kuintenkin olla niin että Suomessa on todella vaikeaa saada mittatikkuja moiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Juureksissa on myös kuitua, joka hidastaa hiilihydraatin imeytymistä."

        Mutta kyllä sokeri kuitenkin tiensä vereesi löytää. Jos et usko niin tee vertailumittaus. Taitaa kuintenkin olla niin että Suomessa on todella vaikeaa saada mittatikkuja moiseen.

        Kummallako teistä on pitempiaikainen omakohtainen kokemus 1-tyypin diabeteksen hoidosta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kummallako teistä on pitempiaikainen omakohtainen kokemus 1-tyypin diabeteksen hoidosta?

        Eiköhän tuo ykköstyyppiläinen tunne tautinsa paremmin kuin veku ja saanee myöskin tarpeeksi mittatikkuja. Tuskin pelkää verensokerin massiivista nousuakaan jos syö esimerkiksi 200 g porkkanaa ja saa siitä 11 g hidasta hiilihydraattia mutta ottanee sen huomioon ateriainsuliinia annostellessaan ja ottaa sen 1 ylimääräisen yksikön.

        Jos ajatelee normaalia lounasta joka on koostetty ateriamallin mukaan ja joka painaa 600 g niin se voi koostua seuraavasti:
        pääruoka lihaa tai kalaa 150 g, ei hiilihydraattia
        300 g kasviksia, otetaan uunijuureksia kun niitä oli tänään lounaalla, 21 g hiilihydraattia
        150 g keitinperunaa, 23 g hiilihydraattia
        20 g täysjyväleipää, 10 g hiilihydraattia

        Yhteensä massiiviset 54 g hiilihydraattia. Minulla kakkosena on verensokeri tyypillisesti alle 8 mmol/l 2 h tuollaisesta ruuasta ja lääkäri on aivan tyytyväinen. Ykkösellä tietysti joku 6 yksikköä tms ateriainsuliinia ja verensokeri myöskin hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Juureksissa on myös kuitua, joka hidastaa hiilihydraatin imeytymistä."

        Mutta kyllä sokeri kuitenkin tiensä vereesi löytää. Jos et usko niin tee vertailumittaus. Taitaa kuintenkin olla niin että Suomessa on todella vaikeaa saada mittatikkuja moiseen.

        Höpö höpö. Meidän hoitotarvikejakelusta saa 250 mittatikkua kerralla, minulla on myös Libre -sensori. Enköhän minä nyt riittävän hyvin tiedä miten vs käyttäytyy. Minulla on myös omilla rahoilla ostettu AccuCheck mobile testikasetteineen.

        Vai mitä tarkoitat "todella vaikealla"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Meidän hoitotarvikejakelusta saa 250 mittatikkua kerralla, minulla on myös Libre -sensori. Enköhän minä nyt riittävän hyvin tiedä miten vs käyttäytyy. Minulla on myös omilla rahoilla ostettu AccuCheck mobile testikasetteineen.

        Vai mitä tarkoitat "todella vaikealla"?

        "Vai mitä tarkoitat "todella vaikealla"?"

        Jos ilmoitat että haluat hoitaa D2:sesi ravinnolla ilman lääkkeitä niin tuskin saat yhtään tikkua. Hoito viittaa koko ajan D2:sten kohdalla pitkän sokerin mittauksiin riittävänä. Voin luvata että ollaan kaukana riittävästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vai mitä tarkoitat "todella vaikealla"?"

        Jos ilmoitat että haluat hoitaa D2:sesi ravinnolla ilman lääkkeitä niin tuskin saat yhtään tikkua. Hoito viittaa koko ajan D2:sten kohdalla pitkän sokerin mittauksiin riittävänä. Voin luvata että ollaan kaukana riittävästä.

        No juu, kakkostyypit saavat kyllä liian vähän liuskoja eikä Libreä automaattisesti ollenkaan. Minun asuinkunnassaan taisi olla 0-10 viikkoa kohden, mikä ei ole riittävä kattavaan seurantaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No juu, kakkostyypit saavat kyllä liian vähän liuskoja eikä Libreä automaattisesti ollenkaan. Minun asuinkunnassaan taisi olla 0-10 viikkoa kohden, mikä ei ole riittävä kattavaan seurantaan.

        "Minun asuinkunnassaan taisi olla 0-10 viikkoa kohden, mikä ei ole riittävä kattavaan seurantaan."

        Täysin riittämätön määrä. Minä mittasin alussa 10 kertaa vuorokaudessa ja muutaman kuukauden ajan. Siinä oppi aika paljon ravinnon vaikutuksesta verensokeriin. Koko ajan täysin ilman lääkkeitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minun asuinkunnassaan taisi olla 0-10 viikkoa kohden, mikä ei ole riittävä kattavaan seurantaan."

        Täysin riittämätön määrä. Minä mittasin alussa 10 kertaa vuorokaudessa ja muutaman kuukauden ajan. Siinä oppi aika paljon ravinnon vaikutuksesta verensokeriin. Koko ajan täysin ilman lääkkeitä.

        "Minä mittasin alussa 10 kertaa vuorokaudessa ja muutaman kuukauden ajan. Siinä oppi aika paljon ravinnon vaikutuksesta verensokeriin. Koko ajan täysin ilman lääkkeitä."

        Mittari ja tikut ilmaisia.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      165
      6911
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4087
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2065
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1999
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1849
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1591
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1583
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      20
      1564
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe