Liian pieni karateen?

Anonyymi

Olen mies ja olen vain 175cm ja 70 kiloinen. Katselin hieman harrastajia ja kaikki oli noin 185 ja sellaisia lihaksikkaita. Olen aina halunnut aloittaa mutta en tiedä kun olen tällainen rääpäle.

7

1023

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Et ole yhtään liian pieni minkään ikäisenä.Missä paikkakunta asutkin? Missä siellä lajin seura? Katso alkeiskursin aloitus ,samalla on ilmainen näytös: Joloin näet on ihan kaiken ikäisiä,kokoisia,pitusia,eri sukupuolta olevia ihmisiä aloittamassa lajin harrastus.Painolla ja pitudella ei iällä ole mitään tekemistä.Kuten ei muissakan kampailulajeissa.

    • Anonyymi

      Kyllähän jos sä meet tappelee tuon kokoisena oikean miehen kanssa niin saat pataas aika tavalla.

    • Anonyymi

      Anna mennä vaan, Bruce Lee oli vielä pienempi.

    • Anonyymi

      Pienet miehet ovat karatessa paljon nopeampia.
      Olen isokoinen 198cm ja painoa 150 kg karatea harrastanut 6 vuotta ja ruskea vyö.
      Häviän aina pistesparrissa 60 kiloisille kun puikko tulee niin nopeasti sisään.
      Kontaktiottelussa toki pyyhkisin lattiaa pienemmillä,olen itse ns syntymävahva kun penkissä menee 120 kiloa ilman kovempaa penkkitreeniä.
      Karate on hieno laji,lyönnit,potkut,katat,ottelut ja toimii.

    • Anonyymi

      Et ole mies. Olet rimpula.
      Häviät todennäköisesti myös naisille karatessa. Eikä karate ole mikään hyvä laji.
      Karate taidoilla ei tee mitään eikä lajista ole mitään hyötyä mihinkään.

    • Anonyymi

      Suosittelen aloittamaan judon, sillä siinä lajissa tuollainen pituus on juuri hyvä. Liika pituus tekee kierähdykset ja kaatumiset raskaiksi ja kuluttaviksi. Perinteinen karate on täyttä humpuukia eikä niitä koreografisia liikkeitä voi käyttä tappalussa.

      Judo on sen sijaan aidosti toimiva itsepuolustuslaji, jossa treenataan kunnolla kontaktia. Judo potkunyrkkeily lienee paras kombinaatio ilman mitään ylimääräistä huuhaata, mutta yksittäisenä lajina judo on paras. Kaiken kattava vapaaottelutreeni on sitten asia erikseen.

    • Anonyymi

      Japanissa olisit hujoppi, etkä ole täälläkään mikään tappi, 160 senttinen on sellainen.

      Lajeja on jo niin paljon, että suosittelen niihin tutustumista youtube-palvelussa, mikä laji näyttää omalta?

      Karatea voi pitää jo täälläkin perinteisenä lajina, Hapkido itseäni miellyttää näistä uudemmista lajeista ehkä eniten, monipuolista tekemistä. Taidokin on omalla tavallaan kiinnostavaa, ja siinä lyhyys on valttia, koska sen akrobaattiset liikkeet onnistuu silloin helpommin.

      Karate oli hauskaa ja kiehtovaa (Chuck Norris leffat!) joskus kasarilla, kun tuli sitäkin treenattua, ei silloin pahemmin mietitty sen toimivuutta, kun kukaan ei edes osannut silloin oikein potkiakaan, joka osas potkasta kunnolla vaikka mawan, oli vahvoilla matsissa. Länsimaissa käytettiin vaan lähinnä nyrkkejä, merimiehetkin kun meni itään, saivat potkuja näiltä, lyönteihin tottuneille ne oli uutta. Karatessa tosin potkut eivät ole yhtä suuressa merkityksessä, kuin esim. Taek Kwondossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      289
      3193
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      23
      2854
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      22
      1935
    4. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      130
      1881
    5. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      1704
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      117
      1638
    7. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1390
    8. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1183
    9. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1143
    10. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      62
      1093
    Aihe