Auto kannattaa ruostesuojata ITSE. Suomessa ruostesuojauspalveluiden hinnat on ihan metsässä.

Anonyymi

Aineita ja kertakäyttöhaalareita n. 70 eurolla.

Alustan muoviosien ja lokarien poistaminen ja niiden pesu.
Alustan painepesu.
Kuivausta 1 - 2 vrk.
Irtoruosteen poisto.
Dinitrol ML-kerros sinne missä maalipinta ei ole kunnossa tai on pintaruostetta ja saumoihin.
Kuivausta muutama tunti.
Dinitrol Metallic tms. alustamassa päälle.
Kuivausta 1 vrk.
Muoviosien kiinnitys.

Työtähän tuossa on, mutta siksi siinä juuri säästääkin.

Vaihdettaessa autoa, ruostesuojaus helpottaa myyntiä, koska ruosteeton auto kelpaa paremmin kuin ruosteinen.

19

1351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ruostesuojauksen tekeminen pienenkin ruosteen tai paskan päälle on turhaa, jopa pahentaa tilannetta. Entä kotelot ja saumat ym.?
      Enää tarvitaan halli 2-3 päiväksi ja tietoa miten ja mistä mikin muoviosa jne. irtoaa ilman klipsit ja muut hajoaa.
      Tuolla ei oikeasti saa mitään suurempaa suojaa aikaan, lähinnä harrastelua, eikä voi verrat ammattilaisen tekemään täydellistä ruostesuojusta.

    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä tekisin noin, saati maksaisin siitä?

      Minua ei kiinnosta mitä autolle tapahtuu, kun jätän sen n. kolmen vuoden ikäisenä autoliikkeen pihaan.

      Vaihtohinta ei muutu, oli siellä pohjassa tehtaan aineet, Dinitrollia tai vaikka teräketjuöljyä.

      • Anonyymi

        Toyotassa ei ole mitään tehtaan suojausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotassa ei ole mitään tehtaan suojausta.

        "Toyotassa ei ole mitään tehtaan suojausta."

        14 vuotta ja yli 300 000 km ajettu, ei tullut ruoste näkyviin.
        Vain uutena yhden kerran nopeasti vahasin, enkä tosiaan koskaan sen jälkeen.
        Kun myin, suoraan tietysti, pyyhkeilin tärpättirätillä kerran viikossa. Parin vuoden ajon jälkeen siis ostaja vielä kehui , on pelannut kuin uutena ostettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyotassa ei ole mitään tehtaan suojausta."

        14 vuotta ja yli 300 000 km ajettu, ei tullut ruoste näkyviin.
        Vain uutena yhden kerran nopeasti vahasin, enkä tosiaan koskaan sen jälkeen.
        Kun myin, suoraan tietysti, pyyhkeilin tärpättirätillä kerran viikossa. Parin vuoden ajon jälkeen siis ostaja vielä kehui , on pelannut kuin uutena ostettu.

        Tuossapa oli taas törkeä valhe!


    • Anonyymi

      Mitäs estetään tököttien pääseminen maastoon, kun kotitarveasentajat pellon reunalla peseskelevät liuottimilla ja ruiskivat kemikaaleja auton pohjaan?

    • Anonyymi

      Kyllä kannattaa ja menestystä työhön...

    • Anonyymi

      Jotenkin mutu tuntuma, että kylmä talli tai katos hidastaisi merkittävästi auton
      ruostumista mutta helmat silti lahosi.

    • Anonyymi

      Kun vein 10-vuotiasta Sitikkaa vaihtoon, ei kukaan kysynyt mitään ruostesuojauksesta eikä tutkinut pohjaa. Eihän siinä ollut ruostetta missään. Japsia minulla ei ole ollut noin 20 vuoteen. Niissä tekniikka kesti paremmin kuin kori, muttei se paljon lohduttanut, kun kori lahosi nopeasti. Sitikan tekniikka kesti vähintään yhtä hyvin juin japsien, mutta kori ei ruostunut.

      • Anonyymi

        Minulla on vuoden 2000 Toyota. Ruostesuojattu Suomessa ja kerran tehty jälkikäsittely.
        Ajan ehkä vielä tämän vuosikymmenen kun on halpaa ajoa.


    • Anonyymi

      Toisen auton ruostesuojasin 7 v sitten ja sen pohja ja alusta on tosiaan kuin uusi vrt ruostesuojaamaton, vaikka ruostesuojatulla on ajettu enemmän.

      • Anonyymi

        Tietysti se oli parempi kuin uusi tehtaalta tullut, olithan sinä tehnyt maailman parhaan ja taatusti ammattitason suojauksen.


    • Anonyymi

      Samaten kannattaa tehdä nämä hommat itse:

      -pyöränlaakerien vaihtaminen
      -pakoputken vaihtaminen
      -jarrujen korjaus
      -alustan nivelien vaihtaminen
      -jousien ja iskunvaimentimien vaihtaminen
      -öljynvaihto
      -nokkahihnan vaihtaminen
      -kytkimen vaihto

      Ihan samalla periaatteella: Työtähän noissa on, mutta siksi siinä juuri säästääkin.

      • Anonyymi

        Mulla on ainakin muutakin tekemistä ja käyn töissä ja annan siksi työtä korjaamolle. No toisaalta ajan niin uusilla autoilla ettei noita tarvitse tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on ainakin muutakin tekemistä ja käyn töissä ja annan siksi työtä korjaamolle. No toisaalta ajan niin uusilla autoilla ettei noita tarvitse tehdä.

        Vaihdat alle 30tkm välein?

        Joillakin sitä on paalua pistää turhuuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihdat alle 30tkm välein?

        Joillakin sitä on paalua pistää turhuuksiin.

        On skoda 2015/1, kertaakaan ei huollossa, ei yhtää leimaa digihuoltovihossa. Ite imetty öljyt ja vaihdettu suodattimet, ajettu 78 000 km. juuri oli toisen tai kolmannen kerran katsastuksessa, leima tuli heti, vaikka edelleen huoltovalo paloi. Jakohihnan aion vaihdattaa kun 100 000 km tulee, on 240 000 km väli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On skoda 2015/1, kertaakaan ei huollossa, ei yhtää leimaa digihuoltovihossa. Ite imetty öljyt ja vaihdettu suodattimet, ajettu 78 000 km. juuri oli toisen tai kolmannen kerran katsastuksessa, leima tuli heti, vaikka edelleen huoltovalo paloi. Jakohihnan aion vaihdattaa kun 100 000 km tulee, on 240 000 km väli.

        Teen kaiken itse. EN ole koskaan maksanut ulkopuolisella mitään. Kasvatan myös ruuan itse, siis viljat, kanat, possut, salaatit, kaiken. Olen hieno ihminen. Rakensin itse talon, omista puista jotak sahasin ja omista kivistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teen kaiken itse. EN ole koskaan maksanut ulkopuolisella mitään. Kasvatan myös ruuan itse, siis viljat, kanat, possut, salaatit, kaiken. Olen hieno ihminen. Rakensin itse talon, omista puista jotak sahasin ja omista kivistä.

        Hyvä että ei tarvinnut ostaa kiukaaseen kiviä.


    • Anonyymi

      Ruostesuojauksen tärkein kohde on kotelot sisäpuolelta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      59
      5099
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      54
      4592
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      122
      4539
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

      Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      296
      1757
    5. 91
      1432
    6. Kerro kaivattusi etunimi

      Miehille..
      Ikävä
      82
      1399
    7. Sulla on mies

      Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      228
      1328
    8. 315
      1039
    9. Kadutko mitään?

      Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      199
      950
    10. Pääsit koskettamaan

      Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      50
      850
    Aihe