Veneilyn vaikutus kansantaloudessa

Anonyymi

Selasin uusinta veneily järjestö lehteä ja siellä oli faktana hieman lukuja.

Työllistää välillisesti 3800 henkilövuotta
Työllistää suoraan 2500 henkilövuotta
Kuntien matkailutuloa jää veneilijöistä 400 miljoonaa €

Eli kyllä veneily harrastuksena on jonkin sortin vaikutus kansantalouteen, mielenkiinnolla nähdään mitä polttonesteiden hintojen poliittiset korotukset vaikuttavat tulevana kautena, epäilen, että ei juurikaan isossa kuvassa.

Itse vähennän varmaan palveluiden käyttöä, polttonestettä kuluu varmasti entisellään n.3000 litraa kaudessa, joten noin 1800€ jää ravintoloilta ja muilta palvelun tarjoajilta saamatta meidän reissuilta, jos diesel olisi 0,60€ kalliinpaa, kuin viime kaudella.

Moottori veneilijä

76

987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko pudjettisi vedetty noin tiukkaan? Kohta ei ole siis varaa syödä ollenkaan jos pa hinta nousee ja jatkaa veneilyä?

      • Anonyymi

        Itse tulkitsin aloituksen myös kannanottona sille, että liika verotulojen ahnehtiminen voi kääntyä tarkoitustaan vastaan isossa kuvassa.

        Yksityisten budjeteissa voi olla pelivaraa tai sitten ei. Mutta rajat niissä silti on. Liialla kurjistamisella on hintansa, aina.

        Jos sinulla on yksi euro, ja se sinulta veronkorotusten muodossa viedään, niin et voi enää edes teoriassa käyttää sitä palveluiden ostamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse tulkitsin aloituksen myös kannanottona sille, että liika verotulojen ahnehtiminen voi kääntyä tarkoitustaan vastaan isossa kuvassa.

        Yksityisten budjeteissa voi olla pelivaraa tai sitten ei. Mutta rajat niissä silti on. Liialla kurjistamisella on hintansa, aina.

        Jos sinulla on yksi euro, ja se sinulta veronkorotusten muodossa viedään, niin et voi enää edes teoriassa käyttää sitä palveluiden ostamiseen.

        Eli siis juuri niinkuin siinä krjoitettiin. Pudjetin kulminaatiopiste on nyt saavutettu. Aika tiukalla se sitten on.
        En toki hinnankorotuksia kannata mutta en ole myöskään karsinut mistään vaikka kaikki hinnat ovat nousseet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse tulkitsin aloituksen myös kannanottona sille, että liika verotulojen ahnehtiminen voi kääntyä tarkoitustaan vastaan isossa kuvassa.

        Yksityisten budjeteissa voi olla pelivaraa tai sitten ei. Mutta rajat niissä silti on. Liialla kurjistamisella on hintansa, aina.

        Jos sinulla on yksi euro, ja se sinulta veronkorotusten muodossa viedään, niin et voi enää edes teoriassa käyttää sitä palveluiden ostamiseen.

        Juuri näin, ja suurempi surkeus se on pienituloisten arjessa, kun budjetti on kaikkineen piukka ja polttonesteiden hinnat vie leikkeet leivänpäältä tai lasten harrastukset.

        Kenelläkään veneilyä harrastavalla ei voi olla tiukkaa budjettia, koska yllätyksiä aina matkassa, mutta useimmilla alkaa näkyä kulutuksessa kaikkien hintojen kohoaminen realiansioiden surkastuessa ja siitä sitten seuraa taantumaa suuressa kuvassa.

        Toki voin ajaa vähemmän, mutta mielummin jätän palveluita pois, budjettin tarkoitus on hallita talouttaan ja oma veneily budjetti on 12000€ kauden kuluihin, vene on velaton.

        En halua ylittää budjettia, se on sitten taas pois jostain muusta, kun elämä ei ole vain veneilyä.

        AP


    • Anonyymi

      Mitäpä jos ajaisit vähemmän? Et maininnut veneesi kulutuslukemia, mutta kyllä 3000 L on todella paljon kesän kulutukseksi.

    • Anonyymi

      "Eli kyllä veneily harrastuksena on jonkin sortin vaikutus kansantalouteen"

      Ymmärrän että sinua harmittaa verojen maksaminen, ja yrität keksiä keppihevosia sen tyrmäämiseen.
      Mutta jos lukusi pitää paikkansa niin se on 0,1 % työllisistä. Jos veroprosentti nostetaan niin että 10% näistä jää työttömäksi niin se on 0,01% työllisistä. Näistä osa löytää muuta tekemistä joten luku olisi luultavasti 0,005% työllisistä, eli aika marginaalinen vaikutus.

      Ja näillä verotuloilla voidaan tehdä työllistäviä investointeja, jotka lisäävät työllisyyttä enemmän kuin menetettiin veronkorotuksessa.

      • Anonyymi

        Höpö höpö. Niistä verotuloista suurin osa hukataan politikkojen vatulointiin ja kansanedustajien palkkiokorotuksiin. Loput vie EU. Korkoineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Niistä verotuloista suurin osa hukataan politikkojen vatulointiin ja kansanedustajien palkkiokorotuksiin. Loput vie EU. Korkoineen.

        "Höpö höpö. Niistä verotuloista suurin osa hukataan ..."

        Yritä nyt sitten keskustella tällaisen neron kanssa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Höpö höpö. Niistä verotuloista suurin osa hukataan ..."

        Yritä nyt sitten keskustella tällaisen neron kanssa...

        Neroja tarvittaisiin politiikkaan jotta verotuloilla voitaisiin tehdä työllistäviä investointeja, jotka lisäävät työllisyyttä enemmän kuin menetettiin veronkorotuksessa, mutta nerot ymmärtävät pysyä poissa politiikasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neroja tarvittaisiin politiikkaan jotta verotuloilla voitaisiin tehdä työllistäviä investointeja, jotka lisäävät työllisyyttä enemmän kuin menetettiin veronkorotuksessa, mutta nerot ymmärtävät pysyä poissa politiikasta.

        "Neroja tarvittaisiin politiikkaan jotta verotuloilla.."

        Ei se mitään neroutta vaadi, ihan maalaisjärjellä se hoituu.

        Suurin osa niistä jotka täällä valittavat verotuksesta ja katsastuksesta jne. sijoittuisi kyllä eduskunnassa ÄÖ:n osalta tyhmimpään kvarttaaliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Neroja tarvittaisiin politiikkaan jotta verotuloilla.."

        Ei se mitään neroutta vaadi, ihan maalaisjärjellä se hoituu.

        Suurin osa niistä jotka täällä valittavat verotuksesta ja katsastuksesta jne. sijoittuisi kyllä eduskunnassa ÄÖ:n osalta tyhmimpään kvarttaaliin.

        Ja sinun postauksestasi korreloi myös ÄO:tasi, kun et ymmärrä näköjään mitä energianhinnan korotus tuo tullessaan, myöhemmin syksyllä tulet näkemään, kun kaikki hinnat nousevat ja palkkasi ei 🤪


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Neroja tarvittaisiin politiikkaan jotta verotuloilla.."

        Ei se mitään neroutta vaadi, ihan maalaisjärjellä se hoituu.

        Suurin osa niistä jotka täällä valittavat verotuksesta ja katsastuksesta jne. sijoittuisi kyllä eduskunnassa ÄÖ:n osalta tyhmimpään kvarttaaliin.

        No harmi kun ei edes maalaisjärjellä varustetut hakeudu eduskuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinun postauksestasi korreloi myös ÄO:tasi, kun et ymmärrä näköjään mitä energianhinnan korotus tuo tullessaan, myöhemmin syksyllä tulet näkemään, kun kaikki hinnat nousevat ja palkkasi ei 🤪

        "Ja sinun postauksestasi korreloi myös ÄO:tasi, "

        Kun se mitattiin monta vuotta sitten se oli 158, et revi siitä 😉

        Tässä ei ollut kyse energiahintojen vaikutuksesta, vaan vähentyneen veneilyn vaikutusesta kansantalouteen.
        Mutta älä murehdi, kyllä minä syksylläkin pärjään. Minun taloudellinen tilanne kestää 100% energiaveronkorotuksen, eikä tunnu missään. Maksoin viime vuonna yli 100 000€ palkkaveroa, mutta jäi kuitenkin ihan tarpeeksi viikkorahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja sinun postauksestasi korreloi myös ÄO:tasi, "

        Kun se mitattiin monta vuotta sitten se oli 158, et revi siitä 😉

        Tässä ei ollut kyse energiahintojen vaikutuksesta, vaan vähentyneen veneilyn vaikutusesta kansantalouteen.
        Mutta älä murehdi, kyllä minä syksylläkin pärjään. Minun taloudellinen tilanne kestää 100% energiaveronkorotuksen, eikä tunnu missään. Maksoin viime vuonna yli 100 000€ palkkaveroa, mutta jäi kuitenkin ihan tarpeeksi viikkorahaa.

        Kysymys oli energianhinnan noususta ja sen vaikutuksista tulevan kauden veneilyyn ja palveluiden käyttämiseen tai vähentämiseen.

        Nyt vetäsit ässän hihasta alleviivataksesi ÄO tasoa, kun löit pullistelu kortin pöytään.

        Luulisi älykkäämmän ihmisen osaavan hieman verosuunnittelua, pienenä ihmettelynä, sivu huomautuksena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja sinun postauksestasi korreloi myös ÄO:tasi, "

        Kun se mitattiin monta vuotta sitten se oli 158, et revi siitä 😉

        Tässä ei ollut kyse energiahintojen vaikutuksesta, vaan vähentyneen veneilyn vaikutusesta kansantalouteen.
        Mutta älä murehdi, kyllä minä syksylläkin pärjään. Minun taloudellinen tilanne kestää 100% energiaveronkorotuksen, eikä tunnu missään. Maksoin viime vuonna yli 100 000€ palkkaveroa, mutta jäi kuitenkin ihan tarpeeksi viikkorahaa.

        Joo joo, mut mun faijan mopo mene lujempaa kuin sun faijan mopo... revi siitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys oli energianhinnan noususta ja sen vaikutuksista tulevan kauden veneilyyn ja palveluiden käyttämiseen tai vähentämiseen.

        Nyt vetäsit ässän hihasta alleviivataksesi ÄO tasoa, kun löit pullistelu kortin pöytään.

        Luulisi älykkäämmän ihmisen osaavan hieman verosuunnittelua, pienenä ihmettelynä, sivu huomautuksena.

        "Luulisi älykkäämmän ihmisen osaavan hieman verosuunnittelua, pienenä ihmettelynä, sivu huomautuksena."

        Kyllä siinä on kaikki sallitut lailliset vähennykset tehty. Mutta jos osaat nämä asiat paremmin kuin verojuristini, niin ilmoittele! Mutta veropetosta en harrasta, kuten en muutakaan rikollista toimintaa, näin pienenä sivuhuomautuksena 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Luulisi älykkäämmän ihmisen osaavan hieman verosuunnittelua, pienenä ihmettelynä, sivu huomautuksena."

        Kyllä siinä on kaikki sallitut lailliset vähennykset tehty. Mutta jos osaat nämä asiat paremmin kuin verojuristini, niin ilmoittele! Mutta veropetosta en harrasta, kuten en muutakaan rikollista toimintaa, näin pienenä sivuhuomautuksena 😉

        Miksi isket aina silmää?
        Narrastki pikkuisen?
        Varsinkin aiemmassa postauksessasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi isket aina silmää?
        Narrastki pikkuisen?
        Varsinkin aiemmassa postauksessasi.

        "Miksi isket aina silmää?"

        En aina, mutta voin toki auttaa sinua kun nyt TÄMÄ tuottaa sinulle ongelmia:

        1. "Ja sinun postauksestasi korreloi myös ÄO:tasi, "
        Pystyn todistamaan että se on ihan riittävä, eli leikkimielinen kuittaus 😉

        2. "sivu huomautuksena" vs "sivuhuomautuksena"
        Taas leikkimielinen kuittaus 😉

        Mutta jatkossa voin tietenkin laittaa keskaria, jos olet siihen tottuneempi... 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi isket aina silmää?
        Narrastki pikkuisen?
        Varsinkin aiemmassa postauksessasi.

        "Narrastki pikkuisen?"

        No ehkä vähän. Sanoin että jää tarpeeksi viikkorahaa, mutta voisi sitä olla vähän enemmän. Haluaisin ostaa uuden veneen joka maksaa 600 000€, mutta juuri nyt viikkorahat on käytetty muuhun.
        Nyt te veroprotestia harrastavat voisitte auttaa minua. Vaatikaa että vene alv lasketaan 12 prosenttiin, niin säästän hinnasta 72 000€. Valtio voisi korvata tämän alv menetyksen nostamalla vaikka dieseliveroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi isket aina silmää?"

        En aina, mutta voin toki auttaa sinua kun nyt TÄMÄ tuottaa sinulle ongelmia:

        1. "Ja sinun postauksestasi korreloi myös ÄO:tasi, "
        Pystyn todistamaan että se on ihan riittävä, eli leikkimielinen kuittaus 😉

        2. "sivu huomautuksena" vs "sivuhuomautuksena"
        Taas leikkimielinen kuittaus 😉

        Mutta jatkossa voin tietenkin laittaa keskaria, jos olet siihen tottuneempi... 😉

        En minä ole kenenkään ÄO:tai kommentoinut!
        Taidat olla melko leikkisä tyyppi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ole kenenkään ÄO:tai kommentoinut!
        Taidat olla melko leikkisä tyyppi?

        Kun lukee tämän foorumin juttuja, niin yleensä ei voi oikein muuta kun nauraa.
        Suomi24.fi on aina ollut vähän huono sisällöltään, mutta tiettyä viihteellisyysarvoa tietenkin on.

        Ikävää että ei ole kunnollista kotimaista venefoorumia, missä voisi keskustella järkevästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Luulisi älykkäämmän ihmisen osaavan hieman verosuunnittelua, pienenä ihmettelynä, sivu huomautuksena."

        Kyllä siinä on kaikki sallitut lailliset vähennykset tehty. Mutta jos osaat nämä asiat paremmin kuin verojuristini, niin ilmoittele! Mutta veropetosta en harrasta, kuten en muutakaan rikollista toimintaa, näin pienenä sivuhuomautuksena 😉

        💩💩💩 haisee ja balalaikka laulaa 158 buhahaha ja verojuristikin, kas kumma, että ei joulupukki.

        Jos höpinäsi olisikin totta, niin tyhmää osallistua keskusteluun marginaali kansalaisena promille luokkana, kun kysymys oli massojen liikkeistä, vai ÄO 158, ettet sekoita pituuteesi senttimetreinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        💩💩💩 haisee ja balalaikka laulaa 158 buhahaha ja verojuristikin, kas kumma, että ei joulupukki.

        Jos höpinäsi olisikin totta, niin tyhmää osallistua keskusteluun marginaali kansalaisena promille luokkana, kun kysymys oli massojen liikkeistä, vai ÄO 158, ettet sekoita pituuteesi senttimetreinä.

        "haisee ja balalaikka laulaa 158 buhahaha ja verojuristikin"

        Syytön mä siihen oon että en ole tyhmä!
        Luulen että kaikki jotka maksavat paljon vero konsultoivat joko juristia tai kirjanpitäjää, ainakin joskus. Se maksaa yleensä alle 200€, ja säästöt voivat olla vuosien varrella aika paljon enemmän.
        Mutta kerro kulta pieni missä maailmassa sinä luulet että korkeaa ÄO:ta omaavat ihmiset oikein elävät. Luuletko että meillä on omat ravintolat, venekerhot, keilailuhallit jne?
        Ei korkea ÄO tarkoita mitään ilman opiskelua, kokemusta ja sosiaalista kanssakäymistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "haisee ja balalaikka laulaa 158 buhahaha ja verojuristikin"

        Syytön mä siihen oon että en ole tyhmä!
        Luulen että kaikki jotka maksavat paljon vero konsultoivat joko juristia tai kirjanpitäjää, ainakin joskus. Se maksaa yleensä alle 200€, ja säästöt voivat olla vuosien varrella aika paljon enemmän.
        Mutta kerro kulta pieni missä maailmassa sinä luulet että korkeaa ÄO:ta omaavat ihmiset oikein elävät. Luuletko että meillä on omat ravintolat, venekerhot, keilailuhallit jne?
        Ei korkea ÄO tarkoita mitään ilman opiskelua, kokemusta ja sosiaalista kanssakäymistä.

        Kulta pieni, emme nyt ole kiinostuneita sinusta vaan keskituloisten ongelmista, eikö äiti antanut huomiota, kun annat itsestäsi narsistisen kuvan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kulta pieni, emme nyt ole kiinostuneita sinusta vaan keskituloisten ongelmista, eikö äiti antanut huomiota, kun annat itsestäsi narsistisen kuvan.

        "Kulta pieni, emme nyt ole kiinostuneita sinusta vaan keskituloisten ongelmista"

        Kulta pieni keskustelun piti koskea "Veneilyn vaikutus kansantaloudessa".
        Ja "keskustelun" tuoksinassa esitettiin väitettä että olen "köyhä idiootti" joten oikaisin vain harhakuvitelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kulta pieni, emme nyt ole kiinostuneita sinusta vaan keskituloisten ongelmista"

        Kulta pieni keskustelun piti koskea "Veneilyn vaikutus kansantaloudessa".
        Ja "keskustelun" tuoksinassa esitettiin väitettä että olen "köyhä idiootti" joten oikaisin vain harhakuvitelmia.

        ”väitettä että olen "köyhä idiootti" joten oikaisin vain harhakuvitelmia.”

        Ai. Kuka ensinnäkin olet? Anonyyminä tuolla ei oikeasti ole hevonpaskan merkitystä, eikä kukaan täysjärkinen rupea tuollaisia ”oikaisemaan”. Ketä niinku kiinnostaa joku nimetön nobody?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”väitettä että olen "köyhä idiootti" joten oikaisin vain harhakuvitelmia.”

        Ai. Kuka ensinnäkin olet? Anonyyminä tuolla ei oikeasti ole hevonpaskan merkitystä, eikä kukaan täysjärkinen rupea tuollaisia ”oikaisemaan”. Ketä niinku kiinnostaa joku nimetön nobody?

        "Ketä niinku kiinnostaa joku nimetön nobody?"

        No nähtävästi sinua kun kerran jaksat jankata siitä?
        Edelleen, minä halusin vain kommentoida AP kommentia "Veneilyn vaikutus kansantaloudessa".

        "Anonyyminä tuolla ei oikeasti ole hevonpaskan merkitystä,"
        Varmaan joku sinun tukihenkilöistä voi auttaa sinua tässä, huomioonottaen että kaikki kirjoitukset tällä foorumilla ovat anonyymejä.

        "Ai. Kuka ensinnäkin olet?"
        Jos kerrot nimesi ja yhteytietosi niin otan mielelläni yhteyttä niin voidaan jatkaa tätä uskomattoman kiinnostavaa keskustelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ketä niinku kiinnostaa joku nimetön nobody?"

        No nähtävästi sinua kun kerran jaksat jankata siitä?
        Edelleen, minä halusin vain kommentoida AP kommentia "Veneilyn vaikutus kansantaloudessa".

        "Anonyyminä tuolla ei oikeasti ole hevonpaskan merkitystä,"
        Varmaan joku sinun tukihenkilöistä voi auttaa sinua tässä, huomioonottaen että kaikki kirjoitukset tällä foorumilla ovat anonyymejä.

        "Ai. Kuka ensinnäkin olet?"
        Jos kerrot nimesi ja yhteytietosi niin otan mielelläni yhteyttä niin voidaan jatkaa tätä uskomattoman kiinnostavaa keskustelua.

        Eiköhän se ole sinun velvollisuus antaa yhteystietosi, kun keksit sen.

        Luulit taas olevasi älykäs, voi sinua, kun kuvittelet itsestäsi suuria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No harmi kun ei edes maalaisjärjellä varustetut hakeudu eduskuntaan.

        Ehkä halukkuus saada ääni kuuluviin on tärkeää, vaikka asia ei olisikaan. Mutta kustannuksiin palatakseni näyttää siltä että ruoan ja joidenkin harrastusten kustannukset nousee n. 30 %. Palkkani ei nouse. Ei ole keinoja kompensoida tätä millään. On vaan sopeuduttava. Nykytilanne kertoo paljon poliittisten päättäjien kyvyistä. Ruokaa on maailmassa, mutta halvalla sitä ei myydä. Tilaakin on mutta toiselta sitä pitää yrittää ottaa lisää...


    • Anonyymi

      Kovasti aina spekuloidaan, että polttoaineen hinnan nousu vaikuttaisi kovasti johonkin. Eipä juuri vaikuta. Nyt se maksaa noin tuplasti sen mitä maksoi kun aloitin autoilun. Mitään vaikutusta hinnalla ei kuitenkaan ole autoiluuni ollut. Jos polttoaine maksaa enemmän, niin sitten siihen menee enemmän rahaa. Ei liikkumistarpeeni siitä mihinkään muutu.

      Veneellä toki useimmat ajavat hupitarkoituksessa, mutta tuskinpa monikaan oikeasti muuttaa veneilyään, ellei hinta sitten kerralla tuplaannu tms. Ja jos muuttaakin, niin varmaan sitten vain niin, että päivämatkat ovat lyhyempiä. Palveluiden käyttöön tuo tuskin vaikuttaa.

      Omalla veneellä veneily on joka tapauksessa kokonaisuutena niin kallista, että ei sillä polttoaineen hinnalla mitään todellista merkitystä ole.

      • Anonyymi

        ”Palveluiden käyttöön tuo tuskin vaikuttaa.”

        Juu ei tietenkään vaikuta. Kerään aina palveluihin tarkoitetut rahat vuotta etukäteen lippaaseen, ja jos oikein huonosti käy, ettei ole varaa ajella lainkaan, niin lähetän palveluihin varatut rahat postissa palveluiden tarjoajille!!!

        Ja aika huvittavaa täällä toistuva hokema että sitten vaan vähennetään ajoja kun polttoaine kallistuu... joopa joo, korotetaan polttoaineveroa jotta valtio saisi lisää rahaa, mutta luopiot perkeleet harrastavatkin sitten veronkiertoa karsimalla ajoja!!!

        Eli plus miinus nol? Paljonko valtio siis voitti? Vai voittiko kukaan yhtään mitään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Palveluiden käyttöön tuo tuskin vaikuttaa.”

        Juu ei tietenkään vaikuta. Kerään aina palveluihin tarkoitetut rahat vuotta etukäteen lippaaseen, ja jos oikein huonosti käy, ettei ole varaa ajella lainkaan, niin lähetän palveluihin varatut rahat postissa palveluiden tarjoajille!!!

        Ja aika huvittavaa täällä toistuva hokema että sitten vaan vähennetään ajoja kun polttoaine kallistuu... joopa joo, korotetaan polttoaineveroa jotta valtio saisi lisää rahaa, mutta luopiot perkeleet harrastavatkin sitten veronkiertoa karsimalla ajoja!!!

        Eli plus miinus nol? Paljonko valtio siis voitti? Vai voittiko kukaan yhtään mitään?

        Valtio ei voittanut, mutta maailma voitti, kun hiilidioksidipäästöt vähenivät. Siis jos karsittiin ajoja. Itse en usko, että valtion mittakaavassa polttoaineen hinta kulutukseen juuri vaikuttaisi. Jättimoottorilla varustetun huviveneen kippari saattaa vähän vähentää ajoa, mutta sillä ei kokonaisuuden kannalta ole merkitystä. Suurin osa polttoaineesta käytetään todellisiin tarpeisiin, joten kulutus on mitä on riippumatta hinnasta.

        "Juu ei tietenkään vaikuta. Kerään aina palveluihin tarkoitetut rahat vuotta etukäteen lippaaseen, ja jos oikein huonosti käy, ettei ole varaa ajella lainkaan, niin lähetän palveluihin varatut rahat postissa palveluiden tarjoajille!!!"

        Tässä tarkoitettiin sitä, että polttoaineen hinta tuskin vaikuttaa veneilyn ympärillä käytettyyn aikaan ja sitä kautta palveluiden käyttöön. Illalla menet satamaan, syöt ja juot ravintolassa. Palveluntarjoajien kannalta on ihan se ja sama montako mailia ajoit päivällä. Tietysti jos et pysty ollenkaan veneilemään sen takia, että polttoaineen hinta on noussut muutamia kymmeniä senttejä litralta, niin olet todennäköisesti muutenkin niin köyhä, ettet niitä palveluita olisi ostanut.


      • Anonyymi

        Totta mooses vaikuttaa palveluiden käyttöön. Minulla ainakin muutosten askelmerkit on selvät:

        - Vuokratun hallipaikan sijaan veneet talvehtii omalla tontilla
        - Huollot suoritetaan mahdollisimman pitkälti itse, varaosat ja tarvikkeet tilataan netistä
        - Trailerivene tankataan kuivan maan kylmäasemalla
        - Ravintolakäyntejä vähennetään liikuttiin miten ja missä tahansa
        - Vierasvenesatamien sijaan suositaan luonnonsatamia ellei ole pakottavaa tarvetta käyttää satamapalveluita
        - Leffateattereissa ja konserteissa ei käydä kuin poikkeustapauksissa
        - Autoja ei vaihdeta uuteen, renkaat ajetaan sakkorajalle ja hallipesujen sijaan pesut suoritetaan omassa pihassa ilman öljynerotuksia tai imeytyskenttiä
        - Veneiden vakuutusarvot tarkistetaan, ajetaan suuremmalla riskillä
        - Talon lämmitykseen käytetään entistä enemmän itse kaadettuja oman metsän puita
        - Kaikki lehtitilaukset yhtä veneilylehteä lukuun ottamatta irtisanotaan

        Bensaa ja dieseliä palaa samaan tahtiin kuin ennenkin niin maalla kuin vesillä, ellei jopa enemmän kun ulkomaan lomalennot jää tekemättä. Siinä nyt ei ole mitään järkeä, että ajomatkaa lyhennettäisiin ja palattaisiin takaisin lähtöpisteeseen ennen määränpäätä. Sama määrä polttoainetta palaisi vaikka päivämatkat lyhenisivät - päiviä vaan kuluisi enemmän.

        Jos kustannustaso vielä merkittävästi nousee niin mietitään uusia säästökohteita. Käyttämätön vene on pelkkä kustannus eikä myyminenkään kannata - eli otetaan niistä kaikki hyöty ja ilo irti käyttämällä niitä. Ennemmin myyn talon ja muutan ulkomaille kuin lopetan veneilyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Palveluiden käyttöön tuo tuskin vaikuttaa.”

        Juu ei tietenkään vaikuta. Kerään aina palveluihin tarkoitetut rahat vuotta etukäteen lippaaseen, ja jos oikein huonosti käy, ettei ole varaa ajella lainkaan, niin lähetän palveluihin varatut rahat postissa palveluiden tarjoajille!!!

        Ja aika huvittavaa täällä toistuva hokema että sitten vaan vähennetään ajoja kun polttoaine kallistuu... joopa joo, korotetaan polttoaineveroa jotta valtio saisi lisää rahaa, mutta luopiot perkeleet harrastavatkin sitten veronkiertoa karsimalla ajoja!!!

        Eli plus miinus nol? Paljonko valtio siis voitti? Vai voittiko kukaan yhtään mitään?

        Helsingin kateelliset ituhipit voitti. Kun ei niillä ole mahdollisuutta ajaa ei muillakaan saa olla, se on pääperiaate. Vihreä on sellainen jolla ei ole mitään ja haluaa jakaa sen tasapuolisesti kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtio ei voittanut, mutta maailma voitti, kun hiilidioksidipäästöt vähenivät. Siis jos karsittiin ajoja. Itse en usko, että valtion mittakaavassa polttoaineen hinta kulutukseen juuri vaikuttaisi. Jättimoottorilla varustetun huviveneen kippari saattaa vähän vähentää ajoa, mutta sillä ei kokonaisuuden kannalta ole merkitystä. Suurin osa polttoaineesta käytetään todellisiin tarpeisiin, joten kulutus on mitä on riippumatta hinnasta.

        "Juu ei tietenkään vaikuta. Kerään aina palveluihin tarkoitetut rahat vuotta etukäteen lippaaseen, ja jos oikein huonosti käy, ettei ole varaa ajella lainkaan, niin lähetän palveluihin varatut rahat postissa palveluiden tarjoajille!!!"

        Tässä tarkoitettiin sitä, että polttoaineen hinta tuskin vaikuttaa veneilyn ympärillä käytettyyn aikaan ja sitä kautta palveluiden käyttöön. Illalla menet satamaan, syöt ja juot ravintolassa. Palveluntarjoajien kannalta on ihan se ja sama montako mailia ajoit päivällä. Tietysti jos et pysty ollenkaan veneilemään sen takia, että polttoaineen hinta on noussut muutamia kymmeniä senttejä litralta, niin olet todennäköisesti muutenkin niin köyhä, ettet niitä palveluita olisi ostanut.

        Jättimoottorilla varustetun huviveneen kippari saattaa vähentää ajoaan ideologisista syistä onnistuneen aivopesun seurauksena, mutta ei taloudellisista syistä. Ne joilla ei ole varaa jättimoottorilla varustettuun huviveneeseen joutuvat heittämään ideologiat romukoppaan jotta olisi varaa ajaa vanhoilla saastuttavilla romuilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtio ei voittanut, mutta maailma voitti, kun hiilidioksidipäästöt vähenivät. Siis jos karsittiin ajoja. Itse en usko, että valtion mittakaavassa polttoaineen hinta kulutukseen juuri vaikuttaisi. Jättimoottorilla varustetun huviveneen kippari saattaa vähän vähentää ajoa, mutta sillä ei kokonaisuuden kannalta ole merkitystä. Suurin osa polttoaineesta käytetään todellisiin tarpeisiin, joten kulutus on mitä on riippumatta hinnasta.

        "Juu ei tietenkään vaikuta. Kerään aina palveluihin tarkoitetut rahat vuotta etukäteen lippaaseen, ja jos oikein huonosti käy, ettei ole varaa ajella lainkaan, niin lähetän palveluihin varatut rahat postissa palveluiden tarjoajille!!!"

        Tässä tarkoitettiin sitä, että polttoaineen hinta tuskin vaikuttaa veneilyn ympärillä käytettyyn aikaan ja sitä kautta palveluiden käyttöön. Illalla menet satamaan, syöt ja juot ravintolassa. Palveluntarjoajien kannalta on ihan se ja sama montako mailia ajoit päivällä. Tietysti jos et pysty ollenkaan veneilemään sen takia, että polttoaineen hinta on noussut muutamia kymmeniä senttejä litralta, niin olet todennäköisesti muutenkin niin köyhä, ettet niitä palveluita olisi ostanut.

        Ei Suomen polttoainehinnat vaikuta maailman hiilidioksipäästöhin yhtikäs mitään.

        Koko päästövouhotus on ihan ruvella ja toimintamallit totaalisen metsässä. Yhtä päästömuotoa verotetaan hengiltä ja toista tuetaan vaikka yhden päästöjä ei ilmakehässä pysty erottamaan toisesta. Hyödyillä sitä ei voi perustella. Lentokoneet lentelee edelleen tyhjinä ettei lentokenttäslotteja menetetä. Turhia ne slotit on nyt ja jatkossakin. Ennen kannatin ympäristötekoja mutta enää en maksa niistä senttiäkään vapaaehtoisesti kun tuollainen hullutus jatkuu ja verotus vaan kiristyy. Ostan nykyään halvinta ja kierrän ekomerkityt kaukaa jos niissä on senttiäkään lisähintaa. Sama kohtalo kotimaisuudella. Pakko, jotta rahat riittää pakollisiin polttoaineveroihin ja muihin menoihin. Ylen rahoitustakin vaan korotetaan. Kiittäkää vihreitä. Nykyinen politiikka kannustaa passiivisuuteen ympäristöasioissa ja vauhti vaan kiihtyy. Milloinkohan tyhmimmätkin päättäjät tajuaa ettei käärmettä saa tungettua piippuun, eikä tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Suomen polttoainehinnat vaikuta maailman hiilidioksipäästöhin yhtikäs mitään.

        Koko päästövouhotus on ihan ruvella ja toimintamallit totaalisen metsässä. Yhtä päästömuotoa verotetaan hengiltä ja toista tuetaan vaikka yhden päästöjä ei ilmakehässä pysty erottamaan toisesta. Hyödyillä sitä ei voi perustella. Lentokoneet lentelee edelleen tyhjinä ettei lentokenttäslotteja menetetä. Turhia ne slotit on nyt ja jatkossakin. Ennen kannatin ympäristötekoja mutta enää en maksa niistä senttiäkään vapaaehtoisesti kun tuollainen hullutus jatkuu ja verotus vaan kiristyy. Ostan nykyään halvinta ja kierrän ekomerkityt kaukaa jos niissä on senttiäkään lisähintaa. Sama kohtalo kotimaisuudella. Pakko, jotta rahat riittää pakollisiin polttoaineveroihin ja muihin menoihin. Ylen rahoitustakin vaan korotetaan. Kiittäkää vihreitä. Nykyinen politiikka kannustaa passiivisuuteen ympäristöasioissa ja vauhti vaan kiihtyy. Milloinkohan tyhmimmätkin päättäjät tajuaa ettei käärmettä saa tungettua piippuun, eikä tarvitse.

        "Ennen kannatin ympäristötekoja mutta enää en maksa niistä senttiäkään vapaaehtoisesti kun tuollainen hullutus jatkuu ja verotus vaan kiristyy. "

        Politikot tekevät mielestäsi huonoja ratkaisuja ja sinä rankaiset maapalloa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ennen kannatin ympäristötekoja mutta enää en maksa niistä senttiäkään vapaaehtoisesti kun tuollainen hullutus jatkuu ja verotus vaan kiristyy. "

        Politikot tekevät mielestäsi huonoja ratkaisuja ja sinä rankaiset maapalloa?

        En rankaise maapalloa. Politikot pakottavat tähän toimintamalliin. Pakollisten kuluerien kasvaessa on jostain tingittävä. Politikot kasvattavat kulueriä joilla on marginaalinen ympäristövaikutus verrattuna siihen mitä samalla rahalla saisi aikaan muualla, mutta kun sitä löysää rahaa ei enää ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta mooses vaikuttaa palveluiden käyttöön. Minulla ainakin muutosten askelmerkit on selvät:

        - Vuokratun hallipaikan sijaan veneet talvehtii omalla tontilla
        - Huollot suoritetaan mahdollisimman pitkälti itse, varaosat ja tarvikkeet tilataan netistä
        - Trailerivene tankataan kuivan maan kylmäasemalla
        - Ravintolakäyntejä vähennetään liikuttiin miten ja missä tahansa
        - Vierasvenesatamien sijaan suositaan luonnonsatamia ellei ole pakottavaa tarvetta käyttää satamapalveluita
        - Leffateattereissa ja konserteissa ei käydä kuin poikkeustapauksissa
        - Autoja ei vaihdeta uuteen, renkaat ajetaan sakkorajalle ja hallipesujen sijaan pesut suoritetaan omassa pihassa ilman öljynerotuksia tai imeytyskenttiä
        - Veneiden vakuutusarvot tarkistetaan, ajetaan suuremmalla riskillä
        - Talon lämmitykseen käytetään entistä enemmän itse kaadettuja oman metsän puita
        - Kaikki lehtitilaukset yhtä veneilylehteä lukuun ottamatta irtisanotaan

        Bensaa ja dieseliä palaa samaan tahtiin kuin ennenkin niin maalla kuin vesillä, ellei jopa enemmän kun ulkomaan lomalennot jää tekemättä. Siinä nyt ei ole mitään järkeä, että ajomatkaa lyhennettäisiin ja palattaisiin takaisin lähtöpisteeseen ennen määränpäätä. Sama määrä polttoainetta palaisi vaikka päivämatkat lyhenisivät - päiviä vaan kuluisi enemmän.

        Jos kustannustaso vielä merkittävästi nousee niin mietitään uusia säästökohteita. Käyttämätön vene on pelkkä kustannus eikä myyminenkään kannata - eli otetaan niistä kaikki hyöty ja ilo irti käyttämällä niitä. Ennemmin myyn talon ja muutan ulkomaille kuin lopetan veneilyn.

        Melkein noinhan on jokainen taloudellinen ihminen toiminut aina paitsi nyt ehkä sakkorenkailla ei ajeta. Vaikka talous ei tiukalla olisikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkein noinhan on jokainen taloudellinen ihminen toiminut aina paitsi nyt ehkä sakkorenkailla ei ajeta. Vaikka talous ei tiukalla olisikaan.

        Taloudellinen ihminen on hyvinkin voinut käyttää ostopalveluja enemmän kuin on pakko jos kokee saavansa vastinetta rahoilleen. Ei talouden tarvitse olla tiukalla vaikka laittaa kulurakenteen uusiksi verojen ja pakollisten maksujen noustessa. Taloudellinen ihminen ei välttämättä ole pihi ihminen. Rakkorajalla olevat renkaat eivät ole sakkorenkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taloudellinen ihminen on hyvinkin voinut käyttää ostopalveluja enemmän kuin on pakko jos kokee saavansa vastinetta rahoilleen. Ei talouden tarvitse olla tiukalla vaikka laittaa kulurakenteen uusiksi verojen ja pakollisten maksujen noustessa. Taloudellinen ihminen ei välttämättä ole pihi ihminen. Rakkorajalla olevat renkaat eivät ole sakkorenkaita.

        Niin mutta jos ei koe saavansa? Tietysti jos ei osaa mitään eikä kykene niin se on reissua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta jos ei koe saavansa? Tietysti jos ei osaa mitään eikä kykene niin se on reissua.

        Niin, ei välttämättä enää koe saavansa kun polttoaineiden hinnan nousun myötä on vähemmän löysää rahaa ja yleinen kustannustaso ostopalvelut mukaan lukien on noussut.

        Jos ei osaa itse mitään on pakko maksaa maksoi mitä maksoi tai lopettaa kokonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsingin kateelliset ituhipit voitti. Kun ei niillä ole mahdollisuutta ajaa ei muillakaan saa olla, se on pääperiaate. Vihreä on sellainen jolla ei ole mitään ja haluaa jakaa sen tasapuolisesti kaikille.

        "Helsingin kateelliset ituhipit voitti"

        Mitä ne voitti? Mitä ne ei voi ajaa?
        Keskustalainen landepaukku on sellainen jolla ei ole mitään ja haluaa että stadilaiset maksaa kaiken, tasapuolisuudesta piittaamatta. Kuulostaako tutulta?


    • Anonyymi

      Kun ajomäärää vähentää, kuluu fossiilista polttoainetta vastaavasti vähemmän. Hiilipäästöt alenevat.

      • Anonyymi

        Alan polttamaan roskia okt lämmitys kattilassa protestina energian hinnan nousuun, ei voi vähemää kiinnostaa co2 humppa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alan polttamaan roskia okt lämmitys kattilassa protestina energian hinnan nousuun, ei voi vähemää kiinnostaa co2 humppa

        Juu, turvallisempaa ja mukavampaa on unohtaa viimeaikaiset sään ääri-ilmiöt. Ja olla kiinnostumatta humpasta.
        Ihminen kuluttaa maapallon resursseja. Kestävä kehitys tarkoittaa sitä, että jätämme lapsille ja lapsenlapsillemme riittävät resurssit ja samanlaiset mahdollisuudet hyvään elämään kuin mitä itsellämmekin on ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, turvallisempaa ja mukavampaa on unohtaa viimeaikaiset sään ääri-ilmiöt. Ja olla kiinnostumatta humpasta.
        Ihminen kuluttaa maapallon resursseja. Kestävä kehitys tarkoittaa sitä, että jätämme lapsille ja lapsenlapsillemme riittävät resurssit ja samanlaiset mahdollisuudet hyvään elämään kuin mitä itsellämmekin on ollut.

        Kestävä kehitys tarkoittaa vihreiden mukaan nykyään sitä, että elämästä ei nautita eikä lapsia hankita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, turvallisempaa ja mukavampaa on unohtaa viimeaikaiset sään ääri-ilmiöt. Ja olla kiinnostumatta humpasta.
        Ihminen kuluttaa maapallon resursseja. Kestävä kehitys tarkoittaa sitä, että jätämme lapsille ja lapsenlapsillemme riittävät resurssit ja samanlaiset mahdollisuudet hyvään elämään kuin mitä itsellämmekin on ollut.

        Miksi soisin omalla kustannuksellani toisten itsekeskeisille kakaroille paremman elämän kuin itselleni? Hyvinvointi luo hyvinvointia. Hirmuverotus ja kurjistaminen luo vain kurjuutta muille kuin pienelle eliitille. Suon toki että muilla menee minua paremmin kun se ei ole minulta pois ja minun selkänahastani revitty. Olen jo vuosikaudet ollut nettomaksaja Suomessa, velkani yhteiskunnalle olen maksanut, mutta johonkin se raja on vedettävä. Voisin heti siirtyä omakustanteiselle varhaiseläkkeelle tulotason kärsimättä jos saisin kaikki maksamani työttömyys- ja eläkemaksut vaikka ilman korkoja takaisin, mutta niille rahoille tuskin koskaan saan mitään vastinetta ellen heittäydy työttömäksi valtion elätiksi kun se vielä on mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kestävä kehitys tarkoittaa vihreiden mukaan nykyään sitä, että elämästä ei nautita eikä lapsia hankita.

        Vihreät on nykyään jonkinlainen feministinen kadulla istujien puolue. Ihan outoa porukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi soisin omalla kustannuksellani toisten itsekeskeisille kakaroille paremman elämän kuin itselleni? Hyvinvointi luo hyvinvointia. Hirmuverotus ja kurjistaminen luo vain kurjuutta muille kuin pienelle eliitille. Suon toki että muilla menee minua paremmin kun se ei ole minulta pois ja minun selkänahastani revitty. Olen jo vuosikaudet ollut nettomaksaja Suomessa, velkani yhteiskunnalle olen maksanut, mutta johonkin se raja on vedettävä. Voisin heti siirtyä omakustanteiselle varhaiseläkkeelle tulotason kärsimättä jos saisin kaikki maksamani työttömyys- ja eläkemaksut vaikka ilman korkoja takaisin, mutta niille rahoille tuskin koskaan saan mitään vastinetta ellen heittäydy työttömäksi valtion elätiksi kun se vielä on mahdollista.

        "Miksi soisin omalla kustannuksellani toisten itsekeskeisille kakaroille paremman elämän kuin itselleni? "

        Ymmärrän kyllä tuskasi, mutta ongelma on että meidän "hyvinvointi" on osittain rakennettu "raiskaamaalla" maapalloa. Minun lapseni - jotka ovat suhteellisen normaaleja - sanoisivat tähän: "Not cool Dad"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi soisin omalla kustannuksellani toisten itsekeskeisille kakaroille paremman elämän kuin itselleni? Hyvinvointi luo hyvinvointia. Hirmuverotus ja kurjistaminen luo vain kurjuutta muille kuin pienelle eliitille. Suon toki että muilla menee minua paremmin kun se ei ole minulta pois ja minun selkänahastani revitty. Olen jo vuosikaudet ollut nettomaksaja Suomessa, velkani yhteiskunnalle olen maksanut, mutta johonkin se raja on vedettävä. Voisin heti siirtyä omakustanteiselle varhaiseläkkeelle tulotason kärsimättä jos saisin kaikki maksamani työttömyys- ja eläkemaksut vaikka ilman korkoja takaisin, mutta niille rahoille tuskin koskaan saan mitään vastinetta ellen heittäydy työttömäksi valtion elätiksi kun se vielä on mahdollista.

        "Hirmuverotus ja kurjistaminen luo vain kurjuutta muille kuin pienelle eliitille."

        Et oikein taida ymmärtää meidän verotusjärjestelmää? Sinä maksat tuloistasi luultavasti n. 30% veroja, "eliitti" maksaa 56,95% tuloista. Rahassa se tarkoittaa että maksat 15 000€ ja "eliitti" maksaa vähintään 100 000€ tai paljon enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihreät on nykyään jonkinlainen feministinen kadulla istujien puolue. Ihan outoa porukkaa.

        "Vihreät on nykyään jonkinlainen feministinen kadulla istujien puolue"

        Joo, viiskytluvulla ne oli kunnon jätkiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi soisin omalla kustannuksellani toisten itsekeskeisille kakaroille paremman elämän kuin itselleni? "

        Ymmärrän kyllä tuskasi, mutta ongelma on että meidän "hyvinvointi" on osittain rakennettu "raiskaamaalla" maapalloa. Minun lapseni - jotka ovat suhteellisen normaaleja - sanoisivat tähän: "Not cool Dad"

        Niinhän Greta ja muut uskonlahkon jäsenet väittää, mutta tarkoitus ei pyhitä keinoa eikä kaksi väärää tee yhtä oikeaa. Suhteellisen normaali lapsi ei ole riittävän valveutunut tekemään valistuneita ennusteita planeetan tulevaisuudesta. Suhteellisen normaali lapsi on altis vaikutteille ja helposti johdateltavissa. Suhteellisen normaali lapsi laukoo tyhmyyksiä osana oppimisprosessia. Suhteellisen normaali lapsi on idealisti. Hälyyttävän moni täysi-ikäinenkin käyttäytyy nykyään kuin lapsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hirmuverotus ja kurjistaminen luo vain kurjuutta muille kuin pienelle eliitille."

        Et oikein taida ymmärtää meidän verotusjärjestelmää? Sinä maksat tuloistasi luultavasti n. 30% veroja, "eliitti" maksaa 56,95% tuloista. Rahassa se tarkoittaa että maksat 15 000€ ja "eliitti" maksaa vähintään 100 000€ tai paljon enemmän.

        Lue läksysi paremmin. Tulovero on vain yksi verotuksen muoto ja kokonaisverotusaste ratkaisee. Veroa veron päälle äläkä unohda pääomaverotusta. Tuloveroprosentit ei merkkaa mitään vaan käteen jäävä rahamäärä. Eliitti voi tehdä verosuunnittelua paljon tehokkammin kuin työläinen. Tuloerot ovat kasvussa, raha tulee rahan luo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, turvallisempaa ja mukavampaa on unohtaa viimeaikaiset sään ääri-ilmiöt. Ja olla kiinnostumatta humpasta.
        Ihminen kuluttaa maapallon resursseja. Kestävä kehitys tarkoittaa sitä, että jätämme lapsille ja lapsenlapsillemme riittävät resurssit ja samanlaiset mahdollisuudet hyvään elämään kuin mitä itsellämmekin on ollut.

        Juu, ja Suomi ei pysty mailmaa pelastamaan, naivit ideologiat eivät pelasta.

        Vaikka Suomi lopettaisi tänään, klo 18.00 kaiken päästöt, se ei vaikuttaisi globaliin tilanteeseen yhtään mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vihreät on nykyään jonkinlainen feministinen kadulla istujien puolue"

        Joo, viiskytluvulla ne oli kunnon jätkiä!

        Metsätöiden koneellistuminen vei jätkiltä työt ja teki niistä kadulla istujia. Oli ongelma jo 50-luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hirmuverotus ja kurjistaminen luo vain kurjuutta muille kuin pienelle eliitille."

        Et oikein taida ymmärtää meidän verotusjärjestelmää? Sinä maksat tuloistasi luultavasti n. 30% veroja, "eliitti" maksaa 56,95% tuloista. Rahassa se tarkoittaa että maksat 15 000€ ja "eliitti" maksaa vähintään 100 000€ tai paljon enemmän.

        Et ymmärrä tulonsiirtomekanismeja joista ansiotulon verotus on vain pieni osa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi soisin omalla kustannuksellani toisten itsekeskeisille kakaroille paremman elämän kuin itselleni? "

        Ymmärrän kyllä tuskasi, mutta ongelma on että meidän "hyvinvointi" on osittain rakennettu "raiskaamaalla" maapalloa. Minun lapseni - jotka ovat suhteellisen normaaleja - sanoisivat tähän: "Not cool Dad"

        Isän tehtävä ei ole olla "cool".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi soisin omalla kustannuksellani toisten itsekeskeisille kakaroille paremman elämän kuin itselleni? Hyvinvointi luo hyvinvointia. Hirmuverotus ja kurjistaminen luo vain kurjuutta muille kuin pienelle eliitille. Suon toki että muilla menee minua paremmin kun se ei ole minulta pois ja minun selkänahastani revitty. Olen jo vuosikaudet ollut nettomaksaja Suomessa, velkani yhteiskunnalle olen maksanut, mutta johonkin se raja on vedettävä. Voisin heti siirtyä omakustanteiselle varhaiseläkkeelle tulotason kärsimättä jos saisin kaikki maksamani työttömyys- ja eläkemaksut vaikka ilman korkoja takaisin, mutta niille rahoille tuskin koskaan saan mitään vastinetta ellen heittäydy työttömäksi valtion elätiksi kun se vielä on mahdollista.

        Tervetuloa työttömäksi, niin näet millaista herkkua se on.

        Jos sulla vähänkään omaisuutta tai rahaa, niin saat huikeat n.500€ käteen ja velvollisuuden TE toimiston sätkynukkena.

        Jos sulla ei oo mitään ja naaman väri kohdillaam, niin taivas aukeaa runsauden sarvelle...Kela tarjoaa vaikka mitä tukia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tervetuloa työttömäksi, niin näet millaista herkkua se on.

        Jos sulla vähänkään omaisuutta tai rahaa, niin saat huikeat n.500€ käteen ja velvollisuuden TE toimiston sätkynukkena.

        Jos sulla ei oo mitään ja naaman väri kohdillaam, niin taivas aukeaa runsauden sarvelle...Kela tarjoaa vaikka mitä tukia

        Niinhän se menee. Keskiluokan selkänahasta kaikki revitään ja eliitti on kaiken tuon yläpuolella omaisuus ja toimeentulo turvattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue läksysi paremmin. Tulovero on vain yksi verotuksen muoto ja kokonaisverotusaste ratkaisee. Veroa veron päälle äläkä unohda pääomaverotusta. Tuloveroprosentit ei merkkaa mitään vaan käteen jäävä rahamäärä. Eliitti voi tehdä verosuunnittelua paljon tehokkammin kuin työläinen. Tuloerot ovat kasvussa, raha tulee rahan luo.

        "Tuloerot ovat kasvussa, raha tulee rahan luo."

        Tämä on totta mutta miten se johtuu "Hirmuverotuksesta" jää kyllä vähän epäselväksi. Ja kyllä eliitti yleensä maksaa myös pääomaveroa aika paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän Greta ja muut uskonlahkon jäsenet väittää, mutta tarkoitus ei pyhitä keinoa eikä kaksi väärää tee yhtä oikeaa. Suhteellisen normaali lapsi ei ole riittävän valveutunut tekemään valistuneita ennusteita planeetan tulevaisuudesta. Suhteellisen normaali lapsi on altis vaikutteille ja helposti johdateltavissa. Suhteellisen normaali lapsi laukoo tyhmyyksiä osana oppimisprosessia. Suhteellisen normaali lapsi on idealisti. Hälyyttävän moni täysi-ikäinenkin käyttäytyy nykyään kuin lapsi.

        Viime aikoina on näkynyt liikkeellä yksi uskonlahko. Kulkevat ruokakaupassa maskit naamalla. Ihme porukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ja Suomi ei pysty mailmaa pelastamaan, naivit ideologiat eivät pelasta.

        Vaikka Suomi lopettaisi tänään, klo 18.00 kaiken päästöt, se ei vaikuttaisi globaliin tilanteeseen yhtään mitään

        Ei vaan tarkoituksena on, että kaikki vähentävät kulutustaan ja saastuttamista. Ei pelkästään Suomi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan tarkoituksena on, että kaikki vähentävät kulutustaan ja saastuttamista. Ei pelkästään Suomi.

        Seuraatko mailmaa, muut maat aikovat olla vasta vuonna 2050 ja suomi ensimmäisenä parikymmentä vuotta aikasemmin.

        Ei siinä sinänsä mitään, mutta tämän siirtymän maksaa kuluttaja ja teollisuus surkeana elämänä seuraavan 10 vuoden aikana vs muu mailma, jossa asiat tehdään järkevämmin.

        Esim hiilivoimala joka on toimiva ja elinkaarta jäljellä lopetetaan Suomessa, Kiinassa rakennetaan noin 270 uutta hiili voimalaa par aikaa ja suunitelmisss viitisen kymentä.

        Miten voi olla kokonauskuva noin hakusessa, viherkiima sotkenut ajatukset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraatko mailmaa, muut maat aikovat olla vasta vuonna 2050 ja suomi ensimmäisenä parikymmentä vuotta aikasemmin.

        Ei siinä sinänsä mitään, mutta tämän siirtymän maksaa kuluttaja ja teollisuus surkeana elämänä seuraavan 10 vuoden aikana vs muu mailma, jossa asiat tehdään järkevämmin.

        Esim hiilivoimala joka on toimiva ja elinkaarta jäljellä lopetetaan Suomessa, Kiinassa rakennetaan noin 270 uutta hiili voimalaa par aikaa ja suunitelmisss viitisen kymentä.

        Miten voi olla kokonauskuva noin hakusessa, viherkiima sotkenut ajatukset?

        "Viherkiimalla" voi tienata paljon rahaa. Miten kävi Nesteen, joka aloitti viherkiimansa jo yli kymmenen vuotta sitten? Hyvin heillä on käynyt. Tekevät eniten voittoa nimenomaan uusiutuvista polttoaineista. Autonvalmistajat sähköistävät vauhdilla. Uusia teknologioita kehitetään koko ajan.

        Ruotsalaiset pystyvät valmistamaan hiilivapaata terästä. He ovat kehittäneet tätä teknologiaa siksi, että sille on markkinoilla kysyntää. Ihan on setelinkuvat silmissä.

        Oletko sitä mieltä, että suomalaisten yritysten kannattaisi kilpailla markkinoilla nimenomaan saastuttavalla teknologialla? Siinä kyllä häviää kiinalaisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime aikoina on näkynyt liikkeellä yksi uskonlahko. Kulkevat ruokakaupassa maskit naamalla. Ihme porukkaa.

        Aika harmittomia ilmastoalarmisteihin verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan tarkoituksena on, että kaikki vähentävät kulutustaan ja saastuttamista. Ei pelkästään Suomi.

        Suomella ei ole varaa leikkiä esikuvaa muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Viherkiimalla" voi tienata paljon rahaa. Miten kävi Nesteen, joka aloitti viherkiimansa jo yli kymmenen vuotta sitten? Hyvin heillä on käynyt. Tekevät eniten voittoa nimenomaan uusiutuvista polttoaineista. Autonvalmistajat sähköistävät vauhdilla. Uusia teknologioita kehitetään koko ajan.

        Ruotsalaiset pystyvät valmistamaan hiilivapaata terästä. He ovat kehittäneet tätä teknologiaa siksi, että sille on markkinoilla kysyntää. Ihan on setelinkuvat silmissä.

        Oletko sitä mieltä, että suomalaisten yritysten kannattaisi kilpailla markkinoilla nimenomaan saastuttavalla teknologialla? Siinä kyllä häviää kiinalaisille.

        Suomi on ihan pihalla vihreässä bisneksessä, juna meni jo, esim. vety, bisnes on jo ollut kauan olemassa norjassa NEL Asa firma on ollut 1930 luvulta vedyn parissa, suomi alkoi juuri kehittämään tätä. Tuo norjalainen on olut mukana kaikissa merkittävissä vety projekteissa mukana juna, rekka, voimalaitos ja ne on jo toteutettuja projekteja.

        Tuulivoimaloiden valmistus ja asennus on ulkkareiden hallussa isoimpina Espanja simens gamesa ja tanskalainen vestas. Heillä on maa ja off shore sovellutuksia sekä protot tuottaa vetyä vihreästi

        Täällä ei ole mitään innovatioita, mitä ei ole jo ollut markkinoilla, Neste ei ole yksin markkinoilla ja ei voi puhua menestyksestä, kun liikevaihto ja tulos on ollut laskevassa trendissä.

        Adolf hitler määräsi inssinsä kehittämään synteettistä dieseliä ja bensiniä, kun mailma lopetti myymästä fosiilisia polttoaineita

        Ssab tuottaa tällä hetkellä suurimman kuorman CO2 Suomessa olisko ollut jopa 30% kaikesta, joten syytäkin tehdä jotain. Outokumpu on jo nyt mailman vihrein teräs valmistaja.


    • Anonyymi

      Jos faktoja tarkistelee ei tulevalle kaudelle ole tulossa kuin oikeistohallituksen poliittisia hinnan koroituksia jakeluvelvoitteen kasvatuspäätöksen seurauksena. Nykyinen hallitus ei ole nostamassa tälle kaudelle hintoja.

      • Anonyymi

        Jonkun on tämän hallituksen jättivelkoja ruveta lyhentämään, siinä olet oikeassa, että kalliksi tuli tämä hallitus, oikeisto on sitten syntipukki, kun tekee korjaavia päätöksiä.


      • Anonyymi

        Hintoja ei nosteta, niitä korotetaan. Politikkoainesta.


    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen kesä tulossa, lintilä arvelee ruuanhinnan tuplaantuvan, diesel nousi jo n.2,30€ joten vene asemalta varmaan 2,5€, sähkön hinta nousi huikeasti, kaasunhinta myös.

      Ahdistaa hieman tulevaisuus, vaikka sota pysyisikin loitolla, joku taho on päättänyt pistää pakan sekaisin putten lisäksi, nuo energiat lähtivät jo nousemaan viimevuonna hyvää aikaa ennen putten uhittelua.

      Olisiko tarkoitus ajaa inflaatio tappiin, niin valtiot ja keskuspankit saisivat inflation syömään lainapääomia?

      Nyt vielä jos korkot lähtisivät laukalle, eli paluu normaaliin 5% korko kantaan, niin alkaisi "köyhät" olemaan kyykyssä joll ei rähmällään.

    • Anonyymi

      Sillä täytyy olla merkitystä, että polttoaineen hinta on noussut viime kesästä reilu 40%
      (1,6€/l--> 2,25€/l).

      Ei kaikille, mutta vesillä liikkuu niitäkin, jotka ei pysty muista menoista niin paljoa vähentämään, että polttoaineen hinnannousulla ei ole vaikutusta.

      Samalla kun se K-Prisman ostoskorin hinta on noussut 10% ja muut hinnankorotukset siihen päälle, niin sen on pakko näkyä.

      Ai niin, 01.05.2022 palkka nousu yleiskorotuksen myötä 2%

      • Anonyymi

        Veneasemilla hinta on Turun suunnalla 2,35-2,45€ mihin mahtaa viellä nousta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veneasemilla hinta on Turun suunnalla 2,35-2,45€ mihin mahtaa viellä nousta?

        No laitetaan nousuprosentiksi sitten 50


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No laitetaan nousuprosentiksi sitten 50

        Köyhät kyykkyyn, kyllä on elämä kallista...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1198
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe