minulla on metsästäjätutkinto ja monta vuotta voimassa ollut rinnakkaislupa mm.haulikolle. en ole varma, joten tässä netin ääressä kun olen: pitääkö kuulua (siis mielellään) metsästysseuraan jotta voisi uuden oman aseen hankkia? en haluaisi liittyä mets.seuraan, niiden ideologia ei oikein ole omaani lähellä, vaikka ei niissä pahaakaan....
aseen hankintalupa?
5
2073
Vastaukset
- jepajeee
Poliisin sivuiltahan tuohon vastaus löytyy. Eli voit hakea aseen hallussapitolupaa (lomake ASE1), jos sinulla on perusteltu syy (metsästys) ja paikka harrastaa ampumista (omaa maata?)
- seuraan!
Ei tarvi kuulua seuraan mutta sulla pitää olla PERUSTELTU syy aseen hankintaan!
Metsästysseuraan ei tari kuulua mutta se helpottaa perustelujesi läpimenoa.
Metsästyharrastus edellyttää, että sulla on todistettavasti mahdollisuudet metsästämiseen, esim vieraskortilla jonkin seuran mailla, omilla mailla tai sukulaisten mailla jne.
Tärkeintä on se, että voit perustella ja todistaa(kin) metsästysmahdollisuutesi.
Onnea matkaan.- jepjep
niin, mutta omaa maata ei ole enkä tiedä onko kellään sukulaisellakaan tarpeeks paljon ja onko se vuokraamatonta. MIKSI METS.OIK. ON SIDOTTU MAANOMISTUKSEEN??????????? ONKO TÄMÄ JÄÄNNE SIITÄ KUN METSÄSTYS OLI VAIN AATELISTON HARRASTUS??? KYPSYTTÄÄ. TAIDAN JÄTTÄÄ HOMMAN TÄHÄN......EN OLE KUITENKAAN INNOKAS ROIKKUMAAN KOEJÄSENENÄ VUOSIA JA "OSOITTAMAAN AKTIIVISUUTTANI RIISTANHOIDOSSA"
- kaivoon vielä !!!!!!!!!!!!!...
jepjep kirjoitti:
niin, mutta omaa maata ei ole enkä tiedä onko kellään sukulaisellakaan tarpeeks paljon ja onko se vuokraamatonta. MIKSI METS.OIK. ON SIDOTTU MAANOMISTUKSEEN??????????? ONKO TÄMÄ JÄÄNNE SIITÄ KUN METSÄSTYS OLI VAIN AATELISTON HARRASTUS??? KYPSYTTÄÄ. TAIDAN JÄTTÄÄ HOMMAN TÄHÄN......EN OLE KUITENKAAN INNOKAS ROIKKUMAAN KOEJÄSENENÄ VUOSIA JA "OSOITTAMAAN AKTIIVISUUTTANI RIISTANHOIDOSSA"
Et tarvitse edes kynsiesi alla olevaa maata, koska pystyt metsästämään laillisesti valtion mailla. Ns. jokamiehen oikeus, josta kyllä joutuu jonkinverran pulittamaan. Villipohjola on valtion omistama taho josta saat ostaa lupia heidän hallinnoimilleen metsästykseen sopiviin alueisiin.. Esim. Helsingin kaupunki myy lupia omistamilleen luodoille linnustukseen, tosin valtion omistamilla et tarvitse muuta, kuin voimassa olevan metsästyskortin ja kyseiseen metäsätysmuotoon tarvittavat välineet.
Viistoon voivat pienessä pitäjässä katsoa, jos nuo argumentin heität tiskiin, koska metsästysoikeus ja metsästyseuraan kuuluminen eivät ole edellytys aseen saamiselle, nimittäin jo perusoikeuksiimme kuuluu tai olla kuulumatta mihinkään organisaatioon saadakseen aseenostoluvan ja/tai kantoluvan. Itse olen menestyksekkäästi käyttänyt ko. argumenttia ja ilman ongelmia olen edelleen useiden aseiden omistaja, jolla on voimassaolevat kantoluvat ko. aseisiin.
- mina
ei tarvi olla seuran jäsen tai muuta sellaista.
pitää vaan tarvittaessa pystyä kertomaan missä sä metsästät ja millä radalla käyt ampumassa. useilla radoilla on vuoroja ei-seuraan-kuuluville ja metsästää voi meilläpäin esim. vieraskortilla.
ota edellä mainitut selville, niin oot tarvittaessa sanavalmis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692733
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481247
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81207