Jalat kuin kaksi sementtipölkkyä

Anonyymi

Miten saisi vetreämmiksi?

Onko joitain luontaistuotteita?
Inkivääriä, ruusunmarjaa?
Joku hierontasynsteemi?

Tiedän tiedän, että pitäis kävellä, mutta kun ei aina ehdi ja kävely on hankalaa.

31

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noo.
      Mainostahan nyt.
      Älä höpötä enempää turhuuksia.

      H.

    • Anonyymi

      Kokeile magnesiumia.

      En tiedä, onko kyse plasebovaikutuksesta, mutta mun mielestä se auttaa ainakin jonkin verran jalkavaivoihin. Käsittääkseni siitä ei kohtuumäärilla sen kummempaa haittaakaan ole.

      =DW=

    • Anonyymi

      Eikö aineenvaihdunta pelaa ? Nestettä kerääntyy jalkoihin ?
      Jätä ainakin suola vähälle. Ei ole mitään "poppalääkettä",
      joka asian ratkaisee, jos olisi se olisi jo käytössä nesteenturvottamille jaloille.
      Lääkärin reseptillä saa nesteenpoistolääkkeitä,
      mutta ensi olisi tutkittava mistä oire perimmiltään johtuu.

      • Anonyymi

        Tuo magnesium saattaakin olla hyvä idea, kiitti!
        Varsinkin kun on usein suonenvetoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo magnesium saattaakin olla hyvä idea, kiitti!
        Varsinkin kun on usein suonenvetoa.

        Käytän merimagnesiumia, ei ole enää suonenvetoa ollut.

        - 63 v nainen


    • Sain kerran yhden neuvon tohtorisedältä,
      kun oli kesä ja jalkoja turvotti jostain syystä,
      olisiko ollut nestettä ja laskimot vähän jumissa.

      Hän kehotti aamuin illoin ennen kuin nousee vuoteesta,
      nostamaan jalat ylös ja polkemaan siinä kuin polkupyörällä.
      Käsillä voi selästä tukea, niin polkeminen onnistuu paremmin.

      Olen konstia testannut ja on vaikuttanut,
      Pyöritteln yleensä nilkkoja kun kattelen teeveetä,
      se tekee hyvää vaikkei olisikaan turvetta jaloissa.

    • Riippuu tietysti siitäkin, mistä tönkköys johtuu.
      Itse otan tuota mainittua magnesiumia iltaisin, koska rentouttaa lihaksia, hyvä unenkin kannalta.
      Niveliin on kyllä luontaistuotteita. Itse ostin hainrusto vihersimpukkaa, tuntuu vähän helpottavan tuota polvea.
      Kun istun katsomassa TV:tä välillä heiluttelen jalkoja ja pyöritän nilkkoja.

    • Anonyymi

      Oma epäilyni on heikko hapettuminen.
      Napakamman koipikuormituksen jälkeen ovat reidet paljon jäykemmät kuin vielä pari vuotta sitten.
      Sana ilmiö on havaittavissa vaikka kuormitus kohdistuu muuhun kroppaan. Silloinkin on kävely hankalahkoa.
      Huono hapetus?
      Ultraamalla on havaittu aortan läpän fuskausta. Kun sydän painaa hapekasta verta kuormittuneeseen lihakseen niin osa siitä jää vuodon vuoksi menemättä.
      Tietenkin ilmiön havaitsee selvimmin suurissa lihaksissa.
      Jalkaterien kylmyys alkoi olla havaittavissa samoihin aikoihin reisien huonon palautumisen kanssa.
      Normaali viikkorytmi, keskiviikkoisin kyykyt ja sunnuntaisin maastavedot on liikaa reisien palautumista ajatellen.
      Ultrannut lekuri sanoi, ettei ole syytä huoleen ja suositteli kuntoilua! Vaikka kyse oli noin 5-kymppisestä mieslekurista niin käsityksemme kuntoilusta saattavat poiketa.
      Hänen käsitysmaailmassaan saattaa 78v ikäisen ukon kuntoilu olla kävelysauvojen ulkoiluttamista.

      Minun ongelmani on aortan läpän vuotaminen. Varmaan on muitakin syitä tönkkökoipi-ilmiöön.

      • Anonyymi

        Minulla on aorttaläppävuoto todettu 7 vuotta sitten,
        muttei minkäänlaista turvotusta jaloissa - ainakaan vielä.
        Harrastan verenkierto edistävää kevyttä kotivoimistelua vain,
        5 minuuttia 3 x päivässä joka päivä.


    • Anonyymi

      Onko liika istuminen vai peräti sydämen vajaa toiminta?

    • Anonyymi

      alottajalle,,,
      mulla on tapana potkia jalkoja paljon varsinki sängyssä, kummasti virkistää verenkiertoa,

      myös uimareissuilla potkin kiivaasti jaloilla vedenalla se vasta hierontaa on koko säärille, todella virkistävää,
      vanha olen minäki
      sinua paljon vanhempi oletan olen alle sat v vielä

      vielä kuitenki elossa, ja ilmeisesti vielä piiiitkään,

      syystä että potkin paljon jaloillani
      en jaksa muuten kävellä
      se on liian raskasta, syd. vajaa toiminta estää kävelyn,

      • Anonyymi

        Sekä krampit että uupumus voivat olla selkeitä merkkejä kaliumin puutteellisesta saannista.


    • Anonyymi

      Kaliumin puute on se, joka aiheuttaa kramppeja jaloissa.

      • Anonyymi

        Sitä saa parsakaalista ja pinaatista esim.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä saa parsakaalista ja pinaatista esim.
        Beng

        Fyysisen kuormituksen jälkeen banaani on poikaa. Sokeria ja kaliumia.


    • Anonyymi

      tänään kuulin jostakin että pakaralihakset kuolevat liiasta istumisesta ja vaikuttavar´jalkojenkin toimintaan ....pitääkin verytellä kumpiakin ...jalkoja ja pakaroita...
      mimmimum-..mi

      • Anonyymi

        Twerkkaus eli afrokaribialainen "pyllynpyöritys" on hyvää liikettä puutuneeseen
        takalistoon/lantioon/jalkoihin. Sitä harrastetaan musiikin tahdissa. Se on hauskaa.
        Se on seksikästä ;) Vaikka ei minun tekemänä.
        nm. Suokurppa


    • Anonyymi

      Liikunta se vetreänä pitää, kuten moni on jo maininnut. Ei tarvii kävellä. Kaikenlaista pyritystä, potkuttelua ja sätkyttelyä. Ei tarvii olla raskasta, mutta hyvä liikuttaa usein päivän mittaan.
      Venyttely on poikaa, sen ihan tuntee kuinka hyvää tekee. Tietenkin hieronta myös. Itsekin pystyy hieromaan, jalkapohjissa ja varpaissa on hermonpäitä, niiden käpälöinti vaikuttaa koko kehoon.

      • Anonyymi

        Entä jos on niin kankea, ettei kädet ylety jalkapohjiin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos on niin kankea, ettei kädet ylety jalkapohjiin ?

        No voi. Oisko kaveria tai sitten se hieroja. Saa sitä vyhyketerapiaa sieltäkin.


    • Anonyymi

      Sementtipölkyt kannattaa näyttää lääkärille ja kysellä hänen mielipiteensä. Sanoo mitä sanoo, mutta voi käydä kyselemässä myös luontaistuotepuolen liikkeistä, mitä he antaisivat avuksi ja kevennykseksi. Se on kuitenkin totta ja paikkansa pitävä homma, että ... - Nm. Liike on lääke

    • Anonyymi

      Liike ei paranna munuaisia, jos niiden toiminta on vanhuuttaan heikentynyt
      ja kertyy nestettä.
      Kaikkien elimien toiminta heikentyy vääjäämättä ikää myöten.
      80-vuotiaana jo noin 30 %:sti, vaikka liikkuisit hullun lailla.
      Se on luonnon laki.

    • Eikö se ole kuitenkin parempi, että kintut ovat tukevat kuin sementtipölkyt kuin että ne olisivat kuin keitetyt spagetit.

    • Anonyymi

      Jos turvotus on tullut hiljan, kävisin lääkärissä. "Serpit". Seuraus voi olla tukos, kohonnut sellainen. Kuten tässä kävi.
      Beng

      • Anonyymi

        Eihän aloittaja mitään turvotuksesta puhu, vaan kömpelyydestä. Näin ymmärsin, siksi ajattelen leppoisan liikunnan ja venyttelyn auttavan vetreyden tavoitteeksi. Titenkin sairaudet ovat ihan eri asia. Voihan lääkäri fysioterapiaan määrätä, mutta tuskin sinnekään jos muita oireita ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän aloittaja mitään turvotuksesta puhu, vaan kömpelyydestä. Näin ymmärsin, siksi ajattelen leppoisan liikunnan ja venyttelyn auttavan vetreyden tavoitteeksi. Titenkin sairaudet ovat ihan eri asia. Voihan lääkäri fysioterapiaan määrätä, mutta tuskin sinnekään jos muita oireita ei ole.

        No, tuossapa se juju on.
        Tutkimatta näillä kymmenillä ei hyvä.
        Sydämen vajaatoiminta e.mainitsemani vaivan lisäksi.
        Miksei omahoitaja -> lääkäri voisi määrätä hyvinvointivinkkelistä katsoen jotain terapiaa.
        Beng
        Jos sitten ihan kosmeettinen haitta, niin en osa neuvoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän aloittaja mitään turvotuksesta puhu, vaan kömpelyydestä. Näin ymmärsin, siksi ajattelen leppoisan liikunnan ja venyttelyn auttavan vetreyden tavoitteeksi. Titenkin sairaudet ovat ihan eri asia. Voihan lääkäri fysioterapiaan määrätä, mutta tuskin sinnekään jos muita oireita ei ole.

        Itsellä esim. lumityöt ovat "jäykistäneet" jalkoja, kilometritolkulla lumikolan työntöä jne. Niin jaloille tapahtui jo nuorempana, ei siinä mitään nesteturvotusta tapahdu eikä tarvita, luonnollista puutumista ja väsymistä joka yleensä menee ohi kun saa pari vrk edes ottaa rauhallisesti. Ja tosiaan, kävely olisi hyvä "kuntouttaja", se on sitten toisensorttista liikuntaa.
        Toki ikä tuo sitten sellaistakin kömpelyyttä joka ei millään treenillä häviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä esim. lumityöt ovat "jäykistäneet" jalkoja, kilometritolkulla lumikolan työntöä jne. Niin jaloille tapahtui jo nuorempana, ei siinä mitään nesteturvotusta tapahdu eikä tarvita, luonnollista puutumista ja väsymistä joka yleensä menee ohi kun saa pari vrk edes ottaa rauhallisesti. Ja tosiaan, kävely olisi hyvä "kuntouttaja", se on sitten toisensorttista liikuntaa.
        Toki ikä tuo sitten sellaistakin kömpelyyttä joka ei millään treenillä häviä.

        Kuntopyöräily. Pyöräilijöillä on mojovat pohkeet.
        Beng


    • Voisin suositella vesijuoksua,
      siinä saa hyvät vastukset,
      ja mukavaa liikkumista vedessä.

      Vesisuoksua suosittelen,
      mutta voin varottaakin,
      siihen jää helposti koukkuun.

      • Anonyymi

        Olen aloittanut aamuisin pyöräilyn sängyssä, maissiin ohjeen mukaan.
        Olin pyöräillyt ennenkin, hyvä että muistutit, kiitti!

        Aloitin myös kyykkyyn menon, 20 kyykkyä jo tälle päivälle.
        Päivässä pitäis tehdä 50 kyykkyä, kuukauden ajan kun tekee, niin auttaa jotenkin.
        Tää oli eka päivä.
        Iltapäivällä tarkoituksena 20 lisää ja illalla viimeiset 10.

        Kaatopaikan ohikulkiessa huomasin, että olivat heittäneet reebokin "nouse pukille" vehkeen.
        Noukin sen mukaani.
        Tuossa on ruokahuoneen lattialla. Olen noussut edestäkaisin siinäkin jo 20 kertaa tänään.
        Naapuri toi viime viikolla jonkun härvelin (en tiedä edes mikä se on), istuin ja jotenkin pitäisi vedellä naruja, jaloille paikat (pitäis kai jotenkin soutaa?), takana kolme pyöröä.
        Pitää kysyä että miten sitä käytetään.
        Tytär jätti alakertaan kuntopyörän, kuulemma olisi tehokas.

        Mihin kummaan tässä vielä joutuu näitten eri vempaitten ja uuden aloitetun kuntoharrastuksen kanssa.
        Jospa nämä sementtipötköt vielä vetreytyisivät?

        Kerron vielä, että tämän uuden vempaimen takana on kangaspuut.
        Toinen naapuri toimitti ne jo muutama vuosi sitten, kun ei viitsinyt itse viedä niitä kaatopaikalle.
        Jospa aloittaisi vielä mattojen kutomisen?
        Kun olen tässä niin tarmoa täynnä!

        Aloittaja


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen aloittanut aamuisin pyöräilyn sängyssä, maissiin ohjeen mukaan.
        Olin pyöräillyt ennenkin, hyvä että muistutit, kiitti!

        Aloitin myös kyykkyyn menon, 20 kyykkyä jo tälle päivälle.
        Päivässä pitäis tehdä 50 kyykkyä, kuukauden ajan kun tekee, niin auttaa jotenkin.
        Tää oli eka päivä.
        Iltapäivällä tarkoituksena 20 lisää ja illalla viimeiset 10.

        Kaatopaikan ohikulkiessa huomasin, että olivat heittäneet reebokin "nouse pukille" vehkeen.
        Noukin sen mukaani.
        Tuossa on ruokahuoneen lattialla. Olen noussut edestäkaisin siinäkin jo 20 kertaa tänään.
        Naapuri toi viime viikolla jonkun härvelin (en tiedä edes mikä se on), istuin ja jotenkin pitäisi vedellä naruja, jaloille paikat (pitäis kai jotenkin soutaa?), takana kolme pyöröä.
        Pitää kysyä että miten sitä käytetään.
        Tytär jätti alakertaan kuntopyörän, kuulemma olisi tehokas.

        Mihin kummaan tässä vielä joutuu näitten eri vempaitten ja uuden aloitetun kuntoharrastuksen kanssa.
        Jospa nämä sementtipötköt vielä vetreytyisivät?

        Kerron vielä, että tämän uuden vempaimen takana on kangaspuut.
        Toinen naapuri toimitti ne jo muutama vuosi sitten, kun ei viitsinyt itse viedä niitä kaatopaikalle.
        Jospa aloittaisi vielä mattojen kutomisen?
        Kun olen tässä niin tarmoa täynnä!

        Aloittaja

        Älä nyt vaan liikaa rehki noine vempeleinesi, ei sekään ole välttämättä hyväksi.
        Kohtuuden rajoissa, ettei tule lisää vaivoja.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mun treffi-ilmoitus

      Hei, Ajattelin laittaa tänne oman treffi-ilmoituksen, koska tinder ja muut deittiapit ja palstat eivät ole omalta osalt
      Sinkut
      43
      2155
    2. Kuka mielessäsi pyörii?

      Ja miksi? Onko teillä vielä mahdollisuutta?
      Ikävä
      133
      1716
    3. Miten paljon

      Haluat häntä????
      Ikävä
      82
      1591
    4. Tappo Kajaanissa

      Ketkä ulkomaanvahvistukset tässä kyseessä? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010752697.html
      Kajaani
      26
      1242
    5. Laskutehtävä

      Laske kaivattusi ja itsesi iät yhteen. Tulosta ei oo pakko kertoo.
      Ikävä
      89
      1207
    6. KUNNIA MENI - MAINE KASVOI tuomio tuli, ravakat sakot ja korvauksia!

      Nyt se sitten paukahti. Kajaanin johtava poliitikko Pasi Kilpeläinen ps. sai Kainuun Käräjäoikeuden tuomion! Sakkoa tu
      Kajaani
      111
      1168
    7. Nyt kaikki joukolla....

      ...tukkeen Folkkeja, nyt siihen on hyvä tilaisuus. Jos jokkainen kynnelle kykenevä nakkaa kassaan muutaman euron ja rikk
      Haapavesi
      16
      1134
    8. Kuvittele että olen hän

      Mitä kaipaat eniten?
      Ikävä
      64
      937
    9. Putinistipersut vauhdissa, oppikirjoja pitäisi sensuroida

      Putinistipersut halunnevat seuraavaksi muuttaa historiankirjoitustakin kuten heidän isäntänsä Bunkkeripappa. Eli Suomen
      Maailman menoa
      158
      903
    10. Kela häätää tuhansia muuttamaan halvempaan asuntoon

      https://yle.fi/uutiset/lyhyesti/74-20115291 Kulut voivat nousta tuhansiin euroihin per häädetty. Tuosta on vaikea enää
      Maailman menoa
      240
      898
    Aihe