BMW 225xe esilämmitys

Anonyymi

225xe esilämmitys tapahtuu vastaavasti, kuin 330e tai 530e plugareissa, eli sähköisellä n.5,5 kW vedenlämmittimellä ja sähköisellä vesipumpulla. Lämpimän veden kierto ohjataan sisätilan lämmityskennolle vaihtoventtiilillä ja sisätilan puhallin puhaltaa lämpöenergian sisälle, kunnes tavoitelämpötila on saavutettu. Käsittääkseni sisätilan lämmettyä vaihtoventtiili aukeaa ja lämpöä siirtyy myös moottorille, samoin kuten bemarin tehdaswebaston tapauksessa. Tehdaswebaston saa lämmittämään moottoria esim. tekemällä vaihtoventtiiliin vastusmodin, josta BMW palstoilla on runsaasti juttua ja todettu toimivaksi.
Onkohan joku plug-in bemaristi tehnyt vastaavan modin eli toimiiko tuo myös sähköisen lämmittimen kanssa?

11

4435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tää kiinnostais kyllä itseäkin! Edellisessä 530d webaston sai modattua juuri noin toimimaan ja toi venttiili on täsmälleen sama eli samalla osanumerolla 64119147347

    • Anonyymi

      Hellällä otteella bimmeri poitsua navan alta ja johan lämpeää. Muista pehmeät, lämpöiset sormet, ettei pikkuvekkuli sukella vallan piiloon.

      Sitten voi vähän kielellä koettaa ja lopulta ottaa lastit vastaan. Ei se sen kummempaa ole.

      Itellä 30v. Bmw niiin osaan jo aika hyvon omasta mielestäni.

    • Anonyymi

      Harkinnut tätä 225XE plugaria. Kuinkas monta kilsaa tolla nyt pääsee pelkällä sähköllä kesä/talvi olosuhteet huomioiden. Onko tiedossa tyyppivikoja? Mites mallin määräaikaishuoltojen hinta? Onko muuta huomioitavaa, esim. 2016 vuoden mallista pysy kaukana tai vastaavasti älä osta uudempaa 2019 mallia vaan hommaa 2017 kun on luotettavampi... heh kaikke sitä miettiikin :-D Anteeksi että menee vähän aloituksen aiheen vierestä mutta tämä nyt oli tuore ketju mikä tähän autoon liittyy.

      Mukavaa kevättä kaikille ja kiitokset etukäteen.

      • Anonyymi

        Haista sinä jonne palanutta kansipahvia ja poikakaverisi pakoputkea! Ihme juttu et pitää tulla kyselemään tollaisia jonnin joutavia höpöjä ihan kun niillä olisi jotain merkitystä. Mene nyt vaan kiltisti auttaman äitiäsi perunoiden pesussa ja keskity autojen osalta siihen Hot Wheels kokoelmaasi.


      • Anonyymi

        2018 mallilla pääsee sähköllä max 27km. Uusimmalla versiolla noin tuplat. Akku on saman kokoinen, mutta tehoa on tullut lisää.
        Minulla on tuo vanhempi 2018 malli, ja hyvin on pelannut. Huolloissa tulee ensin vastaan tuo 2 vuotta kuin kilometrit. Tuntuu, ettei sähköajo kerrytä polttomoottorin huoltoväliä, joka on 25.000 km.
        Viimeksi huolto maksoi noin 200€ sisältäen kaikki raitisilmasuodatinta myöden. Kesällä olisi sitten se toinen huolto vastassa.
        Lämmitys/viilennys on Webastoa kätevämpi ja nopeampi. Halllinta on kätevää kännykällä. Talvella auto lämpenee nopeasti, ja ilmeisesti konettakin lämmitetään sähköllä. Käytännössä sitä on vaikea havaita. Se vain tuntuu käyvän aina lämpöisenä. Pakkaskausina auto säästää ajossa kylmää akkua, ja mielellään käyttää polttomoottoria. Akussa on jäähdytys, mutta ei lämmitystä.
        Minä olen pitänyt tästä plugarista, kestää, hyvä ajettava, kulkee vähällä bensalla vaikka ilman sähköä. Kulkeekin aika rivakasti haluttaessa.
        Seuraava autoni tulee olemaan sähköauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2018 mallilla pääsee sähköllä max 27km. Uusimmalla versiolla noin tuplat. Akku on saman kokoinen, mutta tehoa on tullut lisää.
        Minulla on tuo vanhempi 2018 malli, ja hyvin on pelannut. Huolloissa tulee ensin vastaan tuo 2 vuotta kuin kilometrit. Tuntuu, ettei sähköajo kerrytä polttomoottorin huoltoväliä, joka on 25.000 km.
        Viimeksi huolto maksoi noin 200€ sisältäen kaikki raitisilmasuodatinta myöden. Kesällä olisi sitten se toinen huolto vastassa.
        Lämmitys/viilennys on Webastoa kätevämpi ja nopeampi. Halllinta on kätevää kännykällä. Talvella auto lämpenee nopeasti, ja ilmeisesti konettakin lämmitetään sähköllä. Käytännössä sitä on vaikea havaita. Se vain tuntuu käyvän aina lämpöisenä. Pakkaskausina auto säästää ajossa kylmää akkua, ja mielellään käyttää polttomoottoria. Akussa on jäähdytys, mutta ei lämmitystä.
        Minä olen pitänyt tästä plugarista, kestää, hyvä ajettava, kulkee vähällä bensalla vaikka ilman sähköä. Kulkeekin aika rivakasti haluttaessa.
        Seuraava autoni tulee olemaan sähköauto.

        Mulla on -17 malli. WLTP on 40 ja käytännössä tuota 27 km se näyttää sovelluksessa. Pahimmilla pakkasilla kutistuu alle puoleen ja keväällä on taas iloine yllätys kun tuo 27 on ihan uskottava. Lämmitintä kannattaa hetken käyttää jo akun hyvinvoinnin vuoksi. Jos pakkasta ei ole niin riittää kun kenkiä sitoessa laittaa esilämmittymään/viilenemään. Moottori ei mielestäni lämpene tuossa yhteydessä, se kuulostaa aika hurjalta kylmänä.

        En peukaloisi noita lämmittimen asetuksia mitenkään, vakuutusyhtiö voi evätä korvaukset. Meillä nyt asennellaan uusia lataustöpseleitä niin mahtuu sekä lataus ETTÄ lohkolämmitin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on -17 malli. WLTP on 40 ja käytännössä tuota 27 km se näyttää sovelluksessa. Pahimmilla pakkasilla kutistuu alle puoleen ja keväällä on taas iloine yllätys kun tuo 27 on ihan uskottava. Lämmitintä kannattaa hetken käyttää jo akun hyvinvoinnin vuoksi. Jos pakkasta ei ole niin riittää kun kenkiä sitoessa laittaa esilämmittymään/viilenemään. Moottori ei mielestäni lämpene tuossa yhteydessä, se kuulostaa aika hurjalta kylmänä.

        En peukaloisi noita lämmittimen asetuksia mitenkään, vakuutusyhtiö voi evätä korvaukset. Meillä nyt asennellaan uusia lataustöpseleitä niin mahtuu sekä lataus ETTÄ lohkolämmitin.

        Tuolla kolmipyttyisellä on aika omintakeinen ääni kylmänä, mutta eipä se kabiiniin kuulu. Lämpimänä toki käy sivistyneemmin. Ajaessahan polttomoottorin käyntiä ei juuri eroita muusta kuin kierrosnopeusmittarista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2018 mallilla pääsee sähköllä max 27km. Uusimmalla versiolla noin tuplat. Akku on saman kokoinen, mutta tehoa on tullut lisää.
        Minulla on tuo vanhempi 2018 malli, ja hyvin on pelannut. Huolloissa tulee ensin vastaan tuo 2 vuotta kuin kilometrit. Tuntuu, ettei sähköajo kerrytä polttomoottorin huoltoväliä, joka on 25.000 km.
        Viimeksi huolto maksoi noin 200€ sisältäen kaikki raitisilmasuodatinta myöden. Kesällä olisi sitten se toinen huolto vastassa.
        Lämmitys/viilennys on Webastoa kätevämpi ja nopeampi. Halllinta on kätevää kännykällä. Talvella auto lämpenee nopeasti, ja ilmeisesti konettakin lämmitetään sähköllä. Käytännössä sitä on vaikea havaita. Se vain tuntuu käyvän aina lämpöisenä. Pakkaskausina auto säästää ajossa kylmää akkua, ja mielellään käyttää polttomoottoria. Akussa on jäähdytys, mutta ei lämmitystä.
        Minä olen pitänyt tästä plugarista, kestää, hyvä ajettava, kulkee vähällä bensalla vaikka ilman sähköä. Kulkeekin aika rivakasti haluttaessa.
        Seuraava autoni tulee olemaan sähköauto.

        Samat fiilikset tästä autosta ja tulevaisuuden autosta myös. Olen alkanu perehtymään sähköautoihin ja vaikea on löytää bmw:lle vaihtoehtoa.


    • Anonyymi

      Vaimolla on 2019 mallinen 225e. Se on tuotu Ruotsista ja ostimme sen noin 2 viikkoa sitten. Ongelmana on esilämmitys. Emme ole keksineet mistä sen saa päälle. Esijäähdytys löytyy auton asetuksista ja kännykkä appista, mutta lämmitystä ei. Voiko se olla lisävaruste, jota Ruotsissa asunut eka onistaja ei olisi valinnut?
      Vai osaisiko joku neuvoa miten tai mistä sen voisi käyttöön?

      • Anonyymi

        Sen saa päälle aivan samasta. Kylmällä se lämmittää kabiinia, jotta saadaan haluttu n. 20 astetta, ja kuumalla se viilentää samaan tavoitteeseen. Pistä vain ilmastointi päälle, niin auto katsoo, tarvitaanko kylmää vai lämmintä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen saa päälle aivan samasta. Kylmällä se lämmittää kabiinia, jotta saadaan haluttu n. 20 astetta, ja kuumalla se viilentää samaan tavoitteeseen. Pistä vain ilmastointi päälle, niin auto katsoo, tarvitaanko kylmää vai lämmintä.

        Se muuten käynnistetään kännykkäsovelluksella. Löytyy Bemarin sivuilta tai apsikaupoista.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5015
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    10. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1235
    Aihe