2002 avensis ja 5 kohtaa jo mätänä korista...

Anonyymi

Ajettu vasta 225 000 kilsaa.....ei nämä vinosilmärimpulat kestä mitään...

11

825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Et ole noudattanut Tojopapan ohjeita.

    • Anonyymi

      Eihän ne kilometrit sitä autoa niinkään lahota kuin ikä.

      Jos et säilytä autoa tallissa tai katoksessa, on auton kori alttiina kosteudelle käytännössä aina, kun taivaalta tulee jotakin märkää alas.

      Vesi hakeutuu korirakenteisiin ja ovien sisään, ja vaikka siellä onkin vedenpoistoreikiä niin ei se vesi sieltä tule ulos kovinkaan hyvin ja koteloihin kertynyt hiekka ja tomu kerää itseensä sitä kosteutta ja ruostuu lopulta pellistä läpi.

      2002 mallinen avensis on 20 vuoden ikäinen ja Suomen olosuhteissa ei ole mikään ihme, että se on ruosteessa.

      Itse ajan 1997 mallisella pösöllä ja on siihenkin joutunut pienet paikat hitsaamaan kumpaankin helmaan. Pohja sinänsä on kyllä ruosteeton.

      • Anonyymi

        Suomen olosuhteet ja tiet ovat erilaisia eri puolella maata. Rannikolla on meri-ilmaston kosteus ja välillä pakkasta. Etelä-Suomen päätiet pidetään sulana suolan avulla. Aivan pohjoisessa ei suolata ja ilmasto on pääosin kuivaa pakkasta läpi talven. Minulla ei ole yhtään autoa merkistä riippumatta ruostunut, vaikka olen jättänyt esim. kiveniskut konepellillä paikkaamatta. Osa iskemistä on mennyt pohjamaalinkin läpi. On ollut enimmäkseen käytettynä ostettuja ja vain 2 uutena hankittua. Paras säilytyspaikka onkin ulkoilma tai katos, jossa tuuletus toimii. Jos lämpimässä tallissa säilyttää, niin tallin pitää olla hyvin tuuletettu ja auto siellä yhtämittaisesti niin kauan, että se on varmasti kuivunut. Eli käytännössä vähintään vuorokausi, mieluummin kauemminkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen olosuhteet ja tiet ovat erilaisia eri puolella maata. Rannikolla on meri-ilmaston kosteus ja välillä pakkasta. Etelä-Suomen päätiet pidetään sulana suolan avulla. Aivan pohjoisessa ei suolata ja ilmasto on pääosin kuivaa pakkasta läpi talven. Minulla ei ole yhtään autoa merkistä riippumatta ruostunut, vaikka olen jättänyt esim. kiveniskut konepellillä paikkaamatta. Osa iskemistä on mennyt pohjamaalinkin läpi. On ollut enimmäkseen käytettynä ostettuja ja vain 2 uutena hankittua. Paras säilytyspaikka onkin ulkoilma tai katos, jossa tuuletus toimii. Jos lämpimässä tallissa säilyttää, niin tallin pitää olla hyvin tuuletettu ja auto siellä yhtämittaisesti niin kauan, että se on varmasti kuivunut. Eli käytännössä vähintään vuorokausi, mieluummin kauemminkin.

        "Paras säilytyspaikka onkin ulkoilma tai katos, jossa tuuletus toimii. Jos lämpimässä tallissa säilyttää, niin tallin pitää olla hyvin tuuletettu ja auto siellä yhtämittaisesti niin kauan, että se on varmasti kuivunut."

        Ulkoilma ei ole oikeasti se paras säilytyspaikka.

        Auton "tuulettuminen" ei ole se oleellinen asia vaan se, että kun auto on aina ulkona, se joutuu sateelle alttiikksi ja sateen vuoksi rakenteisiin menee vettä.

        Olen säilyttänyt omaa autoani aina ulkona ja kun heinäkuussa, hellekelillä otin helmakotelon päädystä muovitulpan veks ja katsoin sisään niin siellä oli kosteaa. Ei se ollut mihinkään "tuulettunut" edes kesäisellä hellekelillä.

        Vesi menee noihin rakenteisiin pienestäkin reijästä. Mm. ovethan on niin suunniteltu että lasin alareunasta vesi valuu oven sisään ja sen pitäisi poistua alareunasta. Mutta voi vain arvailla miten hyvin tai huonosti se oikeasti sieltä poistuu.

        Paras säilytys on se, missä auto ei ole tuolle vedelle alttiina. Katos tai autotalli. Katoksessa, ulkona, auto joutuu lämpötilanvaihteluille alttiiksi, jolloin sopivissa olosuhteissa vesi kondensoituu pinnoille ja sinne koteloihin se jää. Katoskin on kyllä parempi kuin suoraan ulkoilmalle alttiina.

        Suojahuppu on tietysti yksi ratkaisu estämään veden pääsy rakenteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Paras säilytyspaikka onkin ulkoilma tai katos, jossa tuuletus toimii. Jos lämpimässä tallissa säilyttää, niin tallin pitää olla hyvin tuuletettu ja auto siellä yhtämittaisesti niin kauan, että se on varmasti kuivunut."

        Ulkoilma ei ole oikeasti se paras säilytyspaikka.

        Auton "tuulettuminen" ei ole se oleellinen asia vaan se, että kun auto on aina ulkona, se joutuu sateelle alttiikksi ja sateen vuoksi rakenteisiin menee vettä.

        Olen säilyttänyt omaa autoani aina ulkona ja kun heinäkuussa, hellekelillä otin helmakotelon päädystä muovitulpan veks ja katsoin sisään niin siellä oli kosteaa. Ei se ollut mihinkään "tuulettunut" edes kesäisellä hellekelillä.

        Vesi menee noihin rakenteisiin pienestäkin reijästä. Mm. ovethan on niin suunniteltu että lasin alareunasta vesi valuu oven sisään ja sen pitäisi poistua alareunasta. Mutta voi vain arvailla miten hyvin tai huonosti se oikeasti sieltä poistuu.

        Paras säilytys on se, missä auto ei ole tuolle vedelle alttiina. Katos tai autotalli. Katoksessa, ulkona, auto joutuu lämpötilanvaihteluille alttiiksi, jolloin sopivissa olosuhteissa vesi kondensoituu pinnoille ja sinne koteloihin se jää. Katoskin on kyllä parempi kuin suoraan ulkoilmalle alttiina.

        Suojahuppu on tietysti yksi ratkaisu estämään veden pääsy rakenteisiin.

        Veden ei kuulu mennä lasin alareunasta oven sisään . Tai siis ainakaan Pösössä ei kuulu . Eikö Tojotassa ole tiivistettä tuossa kohtaa ?


    • Anonyymi

      Alle 10 vuotta vanhoissa Volkkareissa on kynnykset puhki, sekö sitten ei ole ongelma?

      • Anonyymi

        Älä jaksa yrittää kääntää Toyotan ongelmia paremmillaan.
        Oljenkorsi käytetty.


    • Anonyymi

      Tuo oli vielä sitä aikaa kun Toyotalla oli viimeiset kohtuullisen hyvät autot Toyotaksi ja Ave oli sitä parasta. Kauhean vähän ajettu 20 vuoden aikana ja varmasti pidetty kuin kukkaa kämmenellä.
      Noilla jutuilla vaan ei ole mitään merkitystä.

      • Anonyymi

        Onko millään mitään merkitystä, kaikki kuolee lopulta kuitenkin


    • Anonyymi

      Tojota kestää valtavien kilometrimäärien ajamisen . Tässäkin tapauksessa yli 10 000 km /vuosi ! Jipii 😊

    • Anonyymi

      Hih!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

      Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      84
      2139
    2. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

      Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      426
      2020
    3. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

      Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1400
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

      Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1392
    5. Vihjeketju naisille

      Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      67
      1293
    6. Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.

      Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve
      NATO
      107
      1025
    7. Haluatko tietää totuuden?

      Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      81
      1002
    8. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

      Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      256
      990
    9. Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa

      Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.
      Perussuomalaiset
      266
      987
    10. 131
      888
    Aihe