2002 avensis ja 5 kohtaa jo mätänä korista...

Anonyymi

Ajettu vasta 225 000 kilsaa.....ei nämä vinosilmärimpulat kestä mitään...

11

817

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Et ole noudattanut Tojopapan ohjeita.

    • Anonyymi

      Eihän ne kilometrit sitä autoa niinkään lahota kuin ikä.

      Jos et säilytä autoa tallissa tai katoksessa, on auton kori alttiina kosteudelle käytännössä aina, kun taivaalta tulee jotakin märkää alas.

      Vesi hakeutuu korirakenteisiin ja ovien sisään, ja vaikka siellä onkin vedenpoistoreikiä niin ei se vesi sieltä tule ulos kovinkaan hyvin ja koteloihin kertynyt hiekka ja tomu kerää itseensä sitä kosteutta ja ruostuu lopulta pellistä läpi.

      2002 mallinen avensis on 20 vuoden ikäinen ja Suomen olosuhteissa ei ole mikään ihme, että se on ruosteessa.

      Itse ajan 1997 mallisella pösöllä ja on siihenkin joutunut pienet paikat hitsaamaan kumpaankin helmaan. Pohja sinänsä on kyllä ruosteeton.

      • Anonyymi

        Suomen olosuhteet ja tiet ovat erilaisia eri puolella maata. Rannikolla on meri-ilmaston kosteus ja välillä pakkasta. Etelä-Suomen päätiet pidetään sulana suolan avulla. Aivan pohjoisessa ei suolata ja ilmasto on pääosin kuivaa pakkasta läpi talven. Minulla ei ole yhtään autoa merkistä riippumatta ruostunut, vaikka olen jättänyt esim. kiveniskut konepellillä paikkaamatta. Osa iskemistä on mennyt pohjamaalinkin läpi. On ollut enimmäkseen käytettynä ostettuja ja vain 2 uutena hankittua. Paras säilytyspaikka onkin ulkoilma tai katos, jossa tuuletus toimii. Jos lämpimässä tallissa säilyttää, niin tallin pitää olla hyvin tuuletettu ja auto siellä yhtämittaisesti niin kauan, että se on varmasti kuivunut. Eli käytännössä vähintään vuorokausi, mieluummin kauemminkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen olosuhteet ja tiet ovat erilaisia eri puolella maata. Rannikolla on meri-ilmaston kosteus ja välillä pakkasta. Etelä-Suomen päätiet pidetään sulana suolan avulla. Aivan pohjoisessa ei suolata ja ilmasto on pääosin kuivaa pakkasta läpi talven. Minulla ei ole yhtään autoa merkistä riippumatta ruostunut, vaikka olen jättänyt esim. kiveniskut konepellillä paikkaamatta. Osa iskemistä on mennyt pohjamaalinkin läpi. On ollut enimmäkseen käytettynä ostettuja ja vain 2 uutena hankittua. Paras säilytyspaikka onkin ulkoilma tai katos, jossa tuuletus toimii. Jos lämpimässä tallissa säilyttää, niin tallin pitää olla hyvin tuuletettu ja auto siellä yhtämittaisesti niin kauan, että se on varmasti kuivunut. Eli käytännössä vähintään vuorokausi, mieluummin kauemminkin.

        "Paras säilytyspaikka onkin ulkoilma tai katos, jossa tuuletus toimii. Jos lämpimässä tallissa säilyttää, niin tallin pitää olla hyvin tuuletettu ja auto siellä yhtämittaisesti niin kauan, että se on varmasti kuivunut."

        Ulkoilma ei ole oikeasti se paras säilytyspaikka.

        Auton "tuulettuminen" ei ole se oleellinen asia vaan se, että kun auto on aina ulkona, se joutuu sateelle alttiikksi ja sateen vuoksi rakenteisiin menee vettä.

        Olen säilyttänyt omaa autoani aina ulkona ja kun heinäkuussa, hellekelillä otin helmakotelon päädystä muovitulpan veks ja katsoin sisään niin siellä oli kosteaa. Ei se ollut mihinkään "tuulettunut" edes kesäisellä hellekelillä.

        Vesi menee noihin rakenteisiin pienestäkin reijästä. Mm. ovethan on niin suunniteltu että lasin alareunasta vesi valuu oven sisään ja sen pitäisi poistua alareunasta. Mutta voi vain arvailla miten hyvin tai huonosti se oikeasti sieltä poistuu.

        Paras säilytys on se, missä auto ei ole tuolle vedelle alttiina. Katos tai autotalli. Katoksessa, ulkona, auto joutuu lämpötilanvaihteluille alttiiksi, jolloin sopivissa olosuhteissa vesi kondensoituu pinnoille ja sinne koteloihin se jää. Katoskin on kyllä parempi kuin suoraan ulkoilmalle alttiina.

        Suojahuppu on tietysti yksi ratkaisu estämään veden pääsy rakenteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Paras säilytyspaikka onkin ulkoilma tai katos, jossa tuuletus toimii. Jos lämpimässä tallissa säilyttää, niin tallin pitää olla hyvin tuuletettu ja auto siellä yhtämittaisesti niin kauan, että se on varmasti kuivunut."

        Ulkoilma ei ole oikeasti se paras säilytyspaikka.

        Auton "tuulettuminen" ei ole se oleellinen asia vaan se, että kun auto on aina ulkona, se joutuu sateelle alttiikksi ja sateen vuoksi rakenteisiin menee vettä.

        Olen säilyttänyt omaa autoani aina ulkona ja kun heinäkuussa, hellekelillä otin helmakotelon päädystä muovitulpan veks ja katsoin sisään niin siellä oli kosteaa. Ei se ollut mihinkään "tuulettunut" edes kesäisellä hellekelillä.

        Vesi menee noihin rakenteisiin pienestäkin reijästä. Mm. ovethan on niin suunniteltu että lasin alareunasta vesi valuu oven sisään ja sen pitäisi poistua alareunasta. Mutta voi vain arvailla miten hyvin tai huonosti se oikeasti sieltä poistuu.

        Paras säilytys on se, missä auto ei ole tuolle vedelle alttiina. Katos tai autotalli. Katoksessa, ulkona, auto joutuu lämpötilanvaihteluille alttiiksi, jolloin sopivissa olosuhteissa vesi kondensoituu pinnoille ja sinne koteloihin se jää. Katoskin on kyllä parempi kuin suoraan ulkoilmalle alttiina.

        Suojahuppu on tietysti yksi ratkaisu estämään veden pääsy rakenteisiin.

        Veden ei kuulu mennä lasin alareunasta oven sisään . Tai siis ainakaan Pösössä ei kuulu . Eikö Tojotassa ole tiivistettä tuossa kohtaa ?


    • Anonyymi

      Alle 10 vuotta vanhoissa Volkkareissa on kynnykset puhki, sekö sitten ei ole ongelma?

      • Anonyymi

        Älä jaksa yrittää kääntää Toyotan ongelmia paremmillaan.
        Oljenkorsi käytetty.


    • Anonyymi

      Tuo oli vielä sitä aikaa kun Toyotalla oli viimeiset kohtuullisen hyvät autot Toyotaksi ja Ave oli sitä parasta. Kauhean vähän ajettu 20 vuoden aikana ja varmasti pidetty kuin kukkaa kämmenellä.
      Noilla jutuilla vaan ei ole mitään merkitystä.

      • Anonyymi

        Onko millään mitään merkitystä, kaikki kuolee lopulta kuitenkin


    • Anonyymi

      Tojota kestää valtavien kilometrimäärien ajamisen . Tässäkin tapauksessa yli 10 000 km /vuosi ! Jipii 😊

    • Anonyymi

      Hih!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      137
      2505
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      359
      1938
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1607
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1443
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1340
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1193
    7. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      917
    9. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      107
      889
    10. Annan meille mahdollisuuden

      Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      762
    Aihe