Ajettu vasta 225 000 kilsaa.....ei nämä vinosilmärimpulat kestä mitään...
2002 avensis ja 5 kohtaa jo mätänä korista...
11
835
Vastaukset
- Anonyymi
Et ole noudattanut Tojopapan ohjeita.
- Anonyymi
Eihän ne kilometrit sitä autoa niinkään lahota kuin ikä.
Jos et säilytä autoa tallissa tai katoksessa, on auton kori alttiina kosteudelle käytännössä aina, kun taivaalta tulee jotakin märkää alas.
Vesi hakeutuu korirakenteisiin ja ovien sisään, ja vaikka siellä onkin vedenpoistoreikiä niin ei se vesi sieltä tule ulos kovinkaan hyvin ja koteloihin kertynyt hiekka ja tomu kerää itseensä sitä kosteutta ja ruostuu lopulta pellistä läpi.
2002 mallinen avensis on 20 vuoden ikäinen ja Suomen olosuhteissa ei ole mikään ihme, että se on ruosteessa.
Itse ajan 1997 mallisella pösöllä ja on siihenkin joutunut pienet paikat hitsaamaan kumpaankin helmaan. Pohja sinänsä on kyllä ruosteeton.- Anonyymi
Suomen olosuhteet ja tiet ovat erilaisia eri puolella maata. Rannikolla on meri-ilmaston kosteus ja välillä pakkasta. Etelä-Suomen päätiet pidetään sulana suolan avulla. Aivan pohjoisessa ei suolata ja ilmasto on pääosin kuivaa pakkasta läpi talven. Minulla ei ole yhtään autoa merkistä riippumatta ruostunut, vaikka olen jättänyt esim. kiveniskut konepellillä paikkaamatta. Osa iskemistä on mennyt pohjamaalinkin läpi. On ollut enimmäkseen käytettynä ostettuja ja vain 2 uutena hankittua. Paras säilytyspaikka onkin ulkoilma tai katos, jossa tuuletus toimii. Jos lämpimässä tallissa säilyttää, niin tallin pitää olla hyvin tuuletettu ja auto siellä yhtämittaisesti niin kauan, että se on varmasti kuivunut. Eli käytännössä vähintään vuorokausi, mieluummin kauemminkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen olosuhteet ja tiet ovat erilaisia eri puolella maata. Rannikolla on meri-ilmaston kosteus ja välillä pakkasta. Etelä-Suomen päätiet pidetään sulana suolan avulla. Aivan pohjoisessa ei suolata ja ilmasto on pääosin kuivaa pakkasta läpi talven. Minulla ei ole yhtään autoa merkistä riippumatta ruostunut, vaikka olen jättänyt esim. kiveniskut konepellillä paikkaamatta. Osa iskemistä on mennyt pohjamaalinkin läpi. On ollut enimmäkseen käytettynä ostettuja ja vain 2 uutena hankittua. Paras säilytyspaikka onkin ulkoilma tai katos, jossa tuuletus toimii. Jos lämpimässä tallissa säilyttää, niin tallin pitää olla hyvin tuuletettu ja auto siellä yhtämittaisesti niin kauan, että se on varmasti kuivunut. Eli käytännössä vähintään vuorokausi, mieluummin kauemminkin.
"Paras säilytyspaikka onkin ulkoilma tai katos, jossa tuuletus toimii. Jos lämpimässä tallissa säilyttää, niin tallin pitää olla hyvin tuuletettu ja auto siellä yhtämittaisesti niin kauan, että se on varmasti kuivunut."
Ulkoilma ei ole oikeasti se paras säilytyspaikka.
Auton "tuulettuminen" ei ole se oleellinen asia vaan se, että kun auto on aina ulkona, se joutuu sateelle alttiikksi ja sateen vuoksi rakenteisiin menee vettä.
Olen säilyttänyt omaa autoani aina ulkona ja kun heinäkuussa, hellekelillä otin helmakotelon päädystä muovitulpan veks ja katsoin sisään niin siellä oli kosteaa. Ei se ollut mihinkään "tuulettunut" edes kesäisellä hellekelillä.
Vesi menee noihin rakenteisiin pienestäkin reijästä. Mm. ovethan on niin suunniteltu että lasin alareunasta vesi valuu oven sisään ja sen pitäisi poistua alareunasta. Mutta voi vain arvailla miten hyvin tai huonosti se oikeasti sieltä poistuu.
Paras säilytys on se, missä auto ei ole tuolle vedelle alttiina. Katos tai autotalli. Katoksessa, ulkona, auto joutuu lämpötilanvaihteluille alttiiksi, jolloin sopivissa olosuhteissa vesi kondensoituu pinnoille ja sinne koteloihin se jää. Katoskin on kyllä parempi kuin suoraan ulkoilmalle alttiina.
Suojahuppu on tietysti yksi ratkaisu estämään veden pääsy rakenteisiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Paras säilytyspaikka onkin ulkoilma tai katos, jossa tuuletus toimii. Jos lämpimässä tallissa säilyttää, niin tallin pitää olla hyvin tuuletettu ja auto siellä yhtämittaisesti niin kauan, että se on varmasti kuivunut."
Ulkoilma ei ole oikeasti se paras säilytyspaikka.
Auton "tuulettuminen" ei ole se oleellinen asia vaan se, että kun auto on aina ulkona, se joutuu sateelle alttiikksi ja sateen vuoksi rakenteisiin menee vettä.
Olen säilyttänyt omaa autoani aina ulkona ja kun heinäkuussa, hellekelillä otin helmakotelon päädystä muovitulpan veks ja katsoin sisään niin siellä oli kosteaa. Ei se ollut mihinkään "tuulettunut" edes kesäisellä hellekelillä.
Vesi menee noihin rakenteisiin pienestäkin reijästä. Mm. ovethan on niin suunniteltu että lasin alareunasta vesi valuu oven sisään ja sen pitäisi poistua alareunasta. Mutta voi vain arvailla miten hyvin tai huonosti se oikeasti sieltä poistuu.
Paras säilytys on se, missä auto ei ole tuolle vedelle alttiina. Katos tai autotalli. Katoksessa, ulkona, auto joutuu lämpötilanvaihteluille alttiiksi, jolloin sopivissa olosuhteissa vesi kondensoituu pinnoille ja sinne koteloihin se jää. Katoskin on kyllä parempi kuin suoraan ulkoilmalle alttiina.
Suojahuppu on tietysti yksi ratkaisu estämään veden pääsy rakenteisiin.Veden ei kuulu mennä lasin alareunasta oven sisään . Tai siis ainakaan Pösössä ei kuulu . Eikö Tojotassa ole tiivistettä tuossa kohtaa ?
- Anonyymi
Alle 10 vuotta vanhoissa Volkkareissa on kynnykset puhki, sekö sitten ei ole ongelma?
- Anonyymi
Älä jaksa yrittää kääntää Toyotan ongelmia paremmillaan.
Oljenkorsi käytetty.
- Anonyymi
Tuo oli vielä sitä aikaa kun Toyotalla oli viimeiset kohtuullisen hyvät autot Toyotaksi ja Ave oli sitä parasta. Kauhean vähän ajettu 20 vuoden aikana ja varmasti pidetty kuin kukkaa kämmenellä.
Noilla jutuilla vaan ei ole mitään merkitystä.- Anonyymi
Onko millään mitään merkitystä, kaikki kuolee lopulta kuitenkin
- Anonyymi
Tojota kestää valtavien kilometrimäärien ajamisen . Tässäkin tapauksessa yli 10 000 km /vuosi ! Jipii 😊
- Anonyymi
Hih!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834433Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu243138Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt392864Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1162645Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172509Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka432377Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132265- 132264
MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142025Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281717