Anoreksiasta bulimiaan

Anonyymi

Minulla alkoi ”oireilu” elokuussa, en itse tajunnut tilannetta, kun laihdutin, olin vain tosi iloinen, kun paino tippu. Syyskuussa aloin masentua kokoajan enemmän, hakata itseäni mustelmille, harrastaa pakkoliikuntaa, eli elämästäni tuli kokoajan enemmän helvettiä, enkä ollut koskaan tyytyväinen painooni, aina piti laihduttaa lisää. No sitten vähensin kokojan kaloreita ja lisäsin liikuntaa. Sitten syyskuusta lähtien aloin ahmia epäsäännöllisesti, mutta paino silti tippui koska pakkoliikunta ja jatkuva laihtumisen tarve pysyi. Paino elokuun alussa n 57kg ja jouluna 48.8kg

Nyt sitten olen alkanut ahmia ruokaa ja oksentamaan ne pois…
paino noussut johonkin 52kg paikkeille. Olen nyt 4 päivää putkeen ahminut. Jotkut päivät eivät ole niin pahoja, mutta toiset taas tosi kauheeta jälkeä. Ensimmäistä kertaa oksensin marraskuussa, mutta vain muutaman kerran ja siihen se jäi. Nyt helmikuun aikana en pysty edes laskea, varmaan 5. En aina oksenna ahmimisen jälkeen, mutta useimmiten.

Viime maanantaina minulla todettiin anemia. Kuukautiset tuli viimeksi heinäkuun alussa. Rasvaprosentti oli jouluna 12.3 ja rasvamassan määrä kehossa 6,4kg.

En ole koskaan hakenut mihinkään syömishäiriöistäni apua, nyt kun ajattelen niin olisi kannattanut hakea apua ennenkuin tilanne on paisunut näin pahaksi :(
Tälläviikolla päätin että haen apua. Otin psykologiin yhteyttä ja sain ajan maaliskuun alkuun. Olen vasta 16v lukiossa, onko minulla mahdollisuutta parantua koskaan tästä, etenkin haluisin eroon ahmimisesta. Anoreksian kanssa pystyn elämään.

Jos on kokemuksia mistään syömishäiriöistä ja parantumisesta kertokaa ihmeessä. Saisin toivoa parantumisesta :)

0

58

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
        Paltamo
        38
        4629
      2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
        Ihastuminen
        20
        3195
      3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
        Maailman menoa
        271
        2361
      4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
        Maailman menoa
        53
        2237
      5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
        Ikävä
        165
        2079
      6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
        Ikävä
        89
        1670
      7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
        Ikävä
        360
        1661
      8. On ikävä sua

Koko ajan
        Ikävä
        17
        1653
      9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
        Kotimaiset julkkisjuorut
        113
        1632
      10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
        Ikävä
        15
        1289
      Aihe