Kirjautuminen Tori-sivuille

Anonyymi

Olisin ostanut Tori.fi sivuilla myynnissä olleen kahvikuppisarjan, mutta se ei enään käynytkään, niinkuin vielä pari vuotta sitten, jolloin tein ostoksia edellisen kerran.
Nyt ei voikaan nähdä myyjän puh.numeroa, eikä lähettää viestiäkään, ellei kirjaude sisään.
Sitten vain tiliä nimeltään "Schibsted" luomaan, mutta se ei ollutkaan helppoa. Ensin piti löytää osoite, missä tilin luominen tapahtuu. Ei sitä siinä sivulla suoraan kerrota. Kun vihdoin sain tilin luotua ja vahvistin sen sähköpostiin tulleesta linkistä, niin menin kuppeja ostamaan. Siinä ensimmäinen kirjautuminen meni jotenkin pieleen. Toisella kerralla onnistui ja nyt piti kaiken olla kunnossa? Mutta ei. Nyt sen sijaan tuli uusi ikkuna, jossa alettiin udella puhelinnumeroani. En antanut. Jos Torin ylläpito olisi halunnut numeroni, niin se olisi normaalisti kysytty tiliä luodessa, joten taisin tuossa vaiheessa olla jo huijareiden sivustoilla. Ei se "Schibsted" (sekin kuulostaa täydeltä huijarilta) mihinkään ostajan numeroa tarvitse, olenhan yhteydessä vain myyjään, en mihinkään epämääräiseen "Schibstediin".
Miten taas on saatu näin vaikeaksi ennen yksinkertainen asia. Kyllä sähköpostin ja vahvistamisen pitää riittää, kaikki muu henkilökohtaisten tunnistetietojen keruu on pelkkää rikollisuutta ja huijausta, eikö niin?

14

461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin, kaksivaiheinen tunnistautuminen on henkilökohtaisten tunnistetietojen keruuta ja pelkkää rikollisuutta ja huijausta.

    • Anonyymi

      Schibsted omistaa nykyään Tori.fi-sivuston, siitä tuo johtuu joten ei se ole epämääräinen. Sama firma omistaa nykyään myös Oikotie-sivuston.

      • Anonyymi

        Nimi on ehdottomasti ulkomainen, joten kyllä se on epämääräinen ja Tori on muuttunut ulkomaisomisteiseksi roskapuulaakiksi.


    • Anonyymi

      Kaikissa rekisteröitymisissä on iso ongelma - on mahdotonta tietää, mille taholle tiedot päätyvät yrityskauppojen jälkeen. Nettiin ei ole enää mitään luottamista, kun on hakkereita ja rekisterien ylläpitäjätkin sähläävät.

    • Anonyymi

      Noh Torissa tapahtuu niin paljon huijausta ettei siellä muutenkaan pahemmin kauppaa kannata tehdä.

    • Anonyymi

      Tori on varmasti yksi surkeimpia paikkoja tehdä kauppaa. Aivan liian paljon huijareita pesiytynyt tuonne. Itse jonkun verran tehnyt kauppaa, tavaran olen noutanut itse. Mikäli olen myynyt tuolla jotain, niin ehtona on ollut, että tavara noudetaan. Huijareita voisi karsia jo paljon Huuto.net -tyylisellä palautejärjestelmällä.

      • Anonyymi

        Kyllä niitä huijareita on huutonetissäkin. Paras on tosiaan sopia nouto, hiukan riskiä vähentää myös huutonetin uusi turvatoiminto, jossa maksu on hetken aikaa ylläpidon hallussa kunnes ostaja on saanut tuotteen ja todennut toimituksen olevan ok. Jos tavaraa ei toimiteta, niin rahat palautuu maksaneelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niitä huijareita on huutonetissäkin. Paras on tosiaan sopia nouto, hiukan riskiä vähentää myös huutonetin uusi turvatoiminto, jossa maksu on hetken aikaa ylläpidon hallussa kunnes ostaja on saanut tuotteen ja todennut toimituksen olevan ok. Jos tavaraa ei toimiteta, niin rahat palautuu maksaneelle.

        Mutta paljon vähemmän koska siellä on palaute ja tunnistautumisjärjestelmä käytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niitä huijareita on huutonetissäkin. Paras on tosiaan sopia nouto, hiukan riskiä vähentää myös huutonetin uusi turvatoiminto, jossa maksu on hetken aikaa ylläpidon hallussa kunnes ostaja on saanut tuotteen ja todennut toimituksen olevan ok. Jos tavaraa ei toimiteta, niin rahat palautuu maksaneelle.

        Aikaisemmin Huudossa oli paljon vaikka minkälaisia huijareita. Sekin saatiin jossain välissä kuriin/vähenemään rajusti. Tietty täysin aukotonta järjestelmää ei voi luoda. Suht aukoton olisi se, että tunnistautuminen tapahtuisi pankkitunnuksien kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikaisemmin Huudossa oli paljon vaikka minkälaisia huijareita. Sekin saatiin jossain välissä kuriin/vähenemään rajusti. Tietty täysin aukotonta järjestelmää ei voi luoda. Suht aukoton olisi se, että tunnistautuminen tapahtuisi pankkitunnuksien kautta.

        Eikös Huuto.netissä juuri tunnistauduta pankkitunnuksien kautta? Ainakin itse jouduin tunnistautumaan ennenkuin pystyin sieltä ostamaan mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Huuto.netissä juuri tunnistauduta pankkitunnuksien kautta? Ainakin itse jouduin tunnistautumaan ennenkuin pystyin sieltä ostamaan mitään.

        Kyllä ja on se palaute järjestelmä..


    • Anonyymi

      TORI:iin pitää joskus kirjautua kolmekin kertaa yhden salasanan annon jälkeen. väillä pitää puhelimesta antaa siihen tullut koodi ja ties mitä.
      Onhan se kiva kun hankaloitetaan huijarien elämää, mutta joskus menee vähän liian pitkälle ihan tavallistenkin käyttäjien "varmistelu".

    • Anonyymi

      Kerran tavattu, aina epäilty.

    • Anonyymi

      Ongelmat Tori.fi:n Tori-Diili-palvelun ja siihen liittyvien vastuiden osalta nostavat esiin useita oikeudellisesti merkittäviä kysymyksiä. Voidaan siis tehdä seuraavat havainnot ja perustelut, jotka saattavat osoittaa, että Schibsted Suomi Oy (Tori.fi:n omistaja) toimii lainvastaisesti tai ainakin epäselvästi kuluttajan oikeuksia huomioiden.

      1. Schibsted Suomi Oy:n vastuu maksupalveluntarjoajana

      Tori-Diili ei ole pelkästään maksunvälityspalvelu, kuten PayPal tai MobilePay. Sen rooli on laajempi, sillä:
      • Palvelu väittää tarjoavansa lisäturvaa kaupan osapuolille (esimerkiksi kauppasumman pidättäminen, kunnes ostaja hyväksyy tuotteen).
      • Tämä asettaa Schibsted Suomi Oy:n juridiseen asemaan, jossa se ei voi vedota pelkän “alustan tarjoajan” tai “maksunvälittäjän” rooliin. Heidän tarjoamansa palvelu sisältää kaupankäynnin turvallisuuden takaamisen ja mahdollisten riitojen hallinnan, mikä tekee heistä osapuolen palvelusopimuksessa.

      2. Kuluttajansuojalain soveltuvuus

      Kuluttajansuojalaki (KSL) on pakottavaa oikeutta, eikä sen määräyksistä voida poiketa sopimusehdoilla. Olennaisia kohtia:
      • KSL 5 luku, 1 §: Palvelun tulee vastata sitä, mitä on sovittu. Jos Tori-Diilin palvelu ei täytä lupaustaan kaupan turvallisuuden takaamisesta, kyseessä on sopimusrikkomus.
      • KSL 1 luku, 4 §: Sopimusehto, joka rajoittaa kuluttajalle laissa säädettyjä oikeuksia, on mitätön.
      • Jos palvelumaksulla ostettu turvallisuus ja vastuu reklamaatioiden käsittelystä puuttuvat, Schibsted rikkoo kuluttajansuojalakia.

      3. Kuluttajien välinen kauppa ja yrityksen vastuu

      KKV:n linjauksen mukaan kahden yksityishenkilön välisessä kaupassa sovelletaan pääsääntöisesti kauppalakia, ei kuluttajansuojalakia. Tämä ei kuitenkaan vapauta Schibstediä vastuusta, koska:
      • Tori-Diili-palvelu ei ole pelkkä markkinapaikka; sen maksupalvelu tuo mukaan elementtejä, jotka tekevät siitä aktiivisen osapuolen kaupanteossa.
      • Kun yritys osallistuu maksujen käsittelyyn, pidätyksiin ja ongelmatilanteiden ratkaisuun, sen toimintaan sovelletaan myös kuluttajansuojalakia, ei pelkästään heidän itse määrittelemiään sopimusehtoja.

      4. Sopimusvelvoitteet ja niiden rikkominen

      Tori-Diilin käyttöehdot ja markkinointi voivat olla harhaanjohtavia, jos palvelu ei täytä lupauksiaan turvallisuudesta. Kuluttajansuojalain mukaisesti:
      • Markkinoinnin tulee olla totuudenmukaista (KSL 2 luku, 3 §). Jos palvelua mainostetaan turvallisena kaupankäyntimuotona, mutta ongelmatilanteissa vastuu siirretään täysin käyttäjille, kyseessä voi olla harhaanjohtava menettely.
      • Sopimusehtojen sisältö ei voi rajoittaa kuluttajan laillisia oikeuksia. Yrityksen vetoaminen sopimusehtoihin vastuun välttämiseksi on mitätöntä, jos se on ristiriidassa KSL:n kanssa.

      5. Tori-Diilin palvelumaksun oikeutus

      Palvelumaksun periminen velvoittaa Schibstediä tarjoamaan jotain konkreettista vastineeksi. Jos palvelumaksulla ostettu turvallisuus puuttuu, palvelumaksun periminen voi olla perusteetonta ja johtaa vaatimuksiin sen palauttamisesta.

      6. Ratkaisuvaihtoehdot

      Jos ongelmatilanne on käsillä ja yritys ei vastaa vastuuseen, voit harkita seuraavia toimia:
      1. Ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Vaikka KKV ei puutu yksityishenkilöiden välisiin sopimuksiin, se voi antaa arvion yrityksen vastuusta.
      2. Tee reklamaatio kirjallisesti. Jos Schibsted Suomi Oy kieltäytyy käsittelemästä reklamaatiota, tämä voi vahvistaa väitettä sopimusrikkomuksesta.
      3. Käänny kuluttajariitalautakunnan puoleen. Jos Schibsted ei täytä lupaamiaan velvoitteita, lautakunta voi arvioida heidän vastuunsa.
      4. Vie asia oikeuteen. Kuluttajansuojalaki antaa vahvan perustan mahdolliselle oikeusprosessille, jos voidaan osoittaa, että Schibsted Suomi Oy on laiminlyönyt sopimusvelvoitteensa.

      Yhteenveto

      Schibsted Suomi Oy:n toiminnassa vaikuttaa olevan juridisia epäselvyyksiä, jotka liittyvät heidän rooliinsa kaupankäynnin osapuolena Tori-Diili-palvelussa. Kuluttajansuojalaki antaa kuluttajalle oikeuden vaatia yritykseltä palvelun sopimuksenmukaisuutta ja vastinetta peritystä maksusta. Jos yritys ei suostu kantamaan vastuutaan, se voi joutua vastaamaan toiminnastaan lain edessä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      148
      2814
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      363
      2017
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1757
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      35
      1678
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      31
      1393
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      949
    9. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

      Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe