Isännöintitoimistojen taso ala-arvoinen

Anonyymi

Tuntuu, että isännöintitoimistoissa ollaan töissä minimiasenteella. Tavoitteena on tuottaa voittoa ja vältellä asiakaskontakteja.
Toimistot ovat etäisiä. Asiakaskunta on liian laaja, kiinteistöjä liikaa ja henkilökuntaa liian vähän. Kun tämän päälle ei tehdä mitään ihmeellistä asukkaiden suuntaan, ei tehdä virheitäkään. Ja suma seisoo.
Koko järjestelmä pitäisi räjäyttää ja rakentaa lähipalveluja eli pieniä ketteriä toimistoja, jotka tuntevat talot ja tavat.
En ole koskaan saanut selkeitä vastauksia yhteenkään isännöintifirmaan lähettämääni kysymykseen. Pystyisin itse vastaamaan kysymyksiin samalla tavalla: "Emme voi tehdä mitään." "Teidän täytyy ottaa asista selvää sieltä ja sieltä..."
Onneksi esimerkiksi lentoliikenne ei toimi samalla hohhoijaa-palvelusabluunalla bisnespää edellä.

8

1181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nuo saamasi vastaukset viittaavat siihen että olet yhteyttä sellaisissa asioissa, jotka eivät isännöintiin kuulu. Ilmeisesti sinua on kuitenkin yritetty ystävällisesti neuvoa kysymään asiaa jostain muualta.

    • Anonyymi

      Totta! On vaikea löytää toimistoa, jossa olisi ammattitaitoinen henkilöstö ja palveluasenne kohdallaan. Pahimpina mätäpaiseina Realia ja Fluxio. On tullut hallituksen jäsenenä todistettua aivan uskomatonta sähläämistä ja ylimielistä asennetta molemmista.

      • Anonyymi

        Jopa asianajajat matelee noiden poikalaumojen edessä.

        Rahaa on kun pitää peitellä petoksia ja vaientaa sähläyksiä.

        Toi on niin kopio venäläisestä toiminnasta.

        Taas yksi hyvä syy, miksi Suomi uppoaa.

        Lost boys

        En ihaile, vaan halveksin kaikkea tuollaista ainesta. Ne itse kuvittelee olevansa
        kuin mafiosoleffassa.....pahiksia.


    • Anonyymi

      Vihoviimeisiä vintiöitä, seurasin erästä isännöitsijää sivusta puhelimessa, jolta karhuttiin petosteltuja laskuja, kiemurteli ja häpeili kovasti.

    • Anonyymi

      isännöintialan ulkopuolella oleva ei ymmärrä miksi issarit ovat ylikuormitettuja eivätkä hoida asiakkaita. Taloyhtiöt vaihtavat isännöintifirmoja tiheään tahtiin tuloksetta. Jos osakas/hallituksen jäsen/asukas haluaa nauttia Talokanavista, www-sivuista, netti-ilmoituksista, sähköisistä palveluista yms. tyhjänpäiväisestä niin hänen on pakko suostua siihen että kaikista näistä mukavuukista hän joutuu paitsi maksamaan jättiläisiä lisähallintokuluja myös kestämään isännöitsijöiden liikakuormitusta. Isännöintialan digitalisaatio ja ylikalliit Tapuurit, niiden päivittäminen, tallennus, käyttö jne maksavat niin paljon että nämä kulut siirretään taloyhtiöiden hallintokuluihin ja isännöitsijöiden työmäärään (eli taloyhtiöiden määrään), Nykyisännöinti ei ole enää klassista isännöintiä eli järkevää ja taloyhtiön etua ajava toiminta vaan toimisto- ja verkkopalvelujen myyntiä ja rahastusta. Isännöinnin päätarkoitus on oikeastaan taloyhtiön edun vastainen sillä isännöinnin päämääränä on maksimoida omia hallintotuottoja vaikka taloyhtiön "toimitusjohtajana" hänen pitäisi nimenomaan vähentää näitä tarpeettomia hallintokuluja.

    • Anonyymi

      No yksinkertainen syy on se, että hyvin harva taloyhtiö on valmis maksamaan sellaista palkkiota, joka mahdollistaisi riittävän pienen asiakasmäärän/isännöitsijä!

      Tässä peräänkuulutetaan, että hallintokulujen pitäisi olla pienet, ja palvelun ensiluokkaista, eihän tämä yhtälö täsmää. Hallituksilla ei ole palveluja hankkiessaan mitään hajua, mitä ovat ostamassa, ja ottavat lähtökohtaisesti halvimmalta tarjoajalta, sitten ihmetellään miksi isännöitsijällä on hirveä määrä isännöitäviä yhtiöitä🤣 Vähän sama kun menisi autokauppaan kaksi tonnia kourassa, ja alkaisi vaatia tuliterää premium-luokan autoa.

    • Anonyymi

      Loistava kirjoitus, kuvaa alaa täysin.
      Ei kannata ottaa yhteyttä mihinkään noista, eikä varsinkaan
      niiden jätteihin, se muistuttaa lähinnä rikollisliigaa kuin yritystoimintaa.

      Ne tekee kaikki mahdolliset rikokset, mitä kehtaavat.
      Ei eroa venäjän katujätkistä mitenkään.

      Kuluttaja- asiamies on samassa kelkassa,
      oikeutta on jo käyty. Mikään ei muutu.
      Pääasia on, että äijän rähjät saa bemarirahaa.

      Niissä ei ole mitään pelastettavaa.
      Tekijät - ihmiset eivät muutu.

    • Anonyymi

      Tekniset jutut ja sotkeutuminen remontteihin näiltä merkonomeilta vain kielletään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      225
      4117
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      111
      2603
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      38
      2325
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      81
      1416
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      98
      1327
    6. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1159
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      75
      1047
    8. Ne viimeiset kerrat

      Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      923
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      906
    10. Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme

      Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu
      Ikävä
      58
      901
    Aihe