Isännöintitoimistojen taso ala-arvoinen

Anonyymi

Tuntuu, että isännöintitoimistoissa ollaan töissä minimiasenteella. Tavoitteena on tuottaa voittoa ja vältellä asiakaskontakteja.
Toimistot ovat etäisiä. Asiakaskunta on liian laaja, kiinteistöjä liikaa ja henkilökuntaa liian vähän. Kun tämän päälle ei tehdä mitään ihmeellistä asukkaiden suuntaan, ei tehdä virheitäkään. Ja suma seisoo.
Koko järjestelmä pitäisi räjäyttää ja rakentaa lähipalveluja eli pieniä ketteriä toimistoja, jotka tuntevat talot ja tavat.
En ole koskaan saanut selkeitä vastauksia yhteenkään isännöintifirmaan lähettämääni kysymykseen. Pystyisin itse vastaamaan kysymyksiin samalla tavalla: "Emme voi tehdä mitään." "Teidän täytyy ottaa asista selvää sieltä ja sieltä..."
Onneksi esimerkiksi lentoliikenne ei toimi samalla hohhoijaa-palvelusabluunalla bisnespää edellä.

8

919

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nuo saamasi vastaukset viittaavat siihen että olet yhteyttä sellaisissa asioissa, jotka eivät isännöintiin kuulu. Ilmeisesti sinua on kuitenkin yritetty ystävällisesti neuvoa kysymään asiaa jostain muualta.

    • Anonyymi

      Totta! On vaikea löytää toimistoa, jossa olisi ammattitaitoinen henkilöstö ja palveluasenne kohdallaan. Pahimpina mätäpaiseina Realia ja Fluxio. On tullut hallituksen jäsenenä todistettua aivan uskomatonta sähläämistä ja ylimielistä asennetta molemmista.

      • Anonyymi

        Jopa asianajajat matelee noiden poikalaumojen edessä.

        Rahaa on kun pitää peitellä petoksia ja vaientaa sähläyksiä.

        Toi on niin kopio venäläisestä toiminnasta.

        Taas yksi hyvä syy, miksi Suomi uppoaa.

        Lost boys

        En ihaile, vaan halveksin kaikkea tuollaista ainesta. Ne itse kuvittelee olevansa
        kuin mafiosoleffassa.....pahiksia.


    • Anonyymi

      Vihoviimeisiä vintiöitä, seurasin erästä isännöitsijää sivusta puhelimessa, jolta karhuttiin petosteltuja laskuja, kiemurteli ja häpeili kovasti.

    • Anonyymi

      isännöintialan ulkopuolella oleva ei ymmärrä miksi issarit ovat ylikuormitettuja eivätkä hoida asiakkaita. Taloyhtiöt vaihtavat isännöintifirmoja tiheään tahtiin tuloksetta. Jos osakas/hallituksen jäsen/asukas haluaa nauttia Talokanavista, www-sivuista, netti-ilmoituksista, sähköisistä palveluista yms. tyhjänpäiväisestä niin hänen on pakko suostua siihen että kaikista näistä mukavuukista hän joutuu paitsi maksamaan jättiläisiä lisähallintokuluja myös kestämään isännöitsijöiden liikakuormitusta. Isännöintialan digitalisaatio ja ylikalliit Tapuurit, niiden päivittäminen, tallennus, käyttö jne maksavat niin paljon että nämä kulut siirretään taloyhtiöiden hallintokuluihin ja isännöitsijöiden työmäärään (eli taloyhtiöiden määrään), Nykyisännöinti ei ole enää klassista isännöintiä eli järkevää ja taloyhtiön etua ajava toiminta vaan toimisto- ja verkkopalvelujen myyntiä ja rahastusta. Isännöinnin päätarkoitus on oikeastaan taloyhtiön edun vastainen sillä isännöinnin päämääränä on maksimoida omia hallintotuottoja vaikka taloyhtiön "toimitusjohtajana" hänen pitäisi nimenomaan vähentää näitä tarpeettomia hallintokuluja.

    • Anonyymi

      No yksinkertainen syy on se, että hyvin harva taloyhtiö on valmis maksamaan sellaista palkkiota, joka mahdollistaisi riittävän pienen asiakasmäärän/isännöitsijä!

      Tässä peräänkuulutetaan, että hallintokulujen pitäisi olla pienet, ja palvelun ensiluokkaista, eihän tämä yhtälö täsmää. Hallituksilla ei ole palveluja hankkiessaan mitään hajua, mitä ovat ostamassa, ja ottavat lähtökohtaisesti halvimmalta tarjoajalta, sitten ihmetellään miksi isännöitsijällä on hirveä määrä isännöitäviä yhtiöitä🤣 Vähän sama kun menisi autokauppaan kaksi tonnia kourassa, ja alkaisi vaatia tuliterää premium-luokan autoa.

    • Anonyymi

      Loistava kirjoitus, kuvaa alaa täysin.
      Ei kannata ottaa yhteyttä mihinkään noista, eikä varsinkaan
      niiden jätteihin, se muistuttaa lähinnä rikollisliigaa kuin yritystoimintaa.

      Ne tekee kaikki mahdolliset rikokset, mitä kehtaavat.
      Ei eroa venäjän katujätkistä mitenkään.

      Kuluttaja- asiamies on samassa kelkassa,
      oikeutta on jo käyty. Mikään ei muutu.
      Pääasia on, että äijän rähjät saa bemarirahaa.

      Niissä ei ole mitään pelastettavaa.
      Tekijät - ihmiset eivät muutu.

    • Anonyymi

      Tekniset jutut ja sotkeutuminen remontteihin näiltä merkonomeilta vain kielletään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3633
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      165
      2242
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      1959
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1834
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      396
      1268
    6. 80
      1195
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      134
      1071
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1010
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      960
    Aihe