Isännöintitoimistojen taso ala-arvoinen

Anonyymi

Tuntuu, että isännöintitoimistoissa ollaan töissä minimiasenteella. Tavoitteena on tuottaa voittoa ja vältellä asiakaskontakteja.
Toimistot ovat etäisiä. Asiakaskunta on liian laaja, kiinteistöjä liikaa ja henkilökuntaa liian vähän. Kun tämän päälle ei tehdä mitään ihmeellistä asukkaiden suuntaan, ei tehdä virheitäkään. Ja suma seisoo.
Koko järjestelmä pitäisi räjäyttää ja rakentaa lähipalveluja eli pieniä ketteriä toimistoja, jotka tuntevat talot ja tavat.
En ole koskaan saanut selkeitä vastauksia yhteenkään isännöintifirmaan lähettämääni kysymykseen. Pystyisin itse vastaamaan kysymyksiin samalla tavalla: "Emme voi tehdä mitään." "Teidän täytyy ottaa asista selvää sieltä ja sieltä..."
Onneksi esimerkiksi lentoliikenne ei toimi samalla hohhoijaa-palvelusabluunalla bisnespää edellä.

8

895

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nuo saamasi vastaukset viittaavat siihen että olet yhteyttä sellaisissa asioissa, jotka eivät isännöintiin kuulu. Ilmeisesti sinua on kuitenkin yritetty ystävällisesti neuvoa kysymään asiaa jostain muualta.

    • Anonyymi

      Totta! On vaikea löytää toimistoa, jossa olisi ammattitaitoinen henkilöstö ja palveluasenne kohdallaan. Pahimpina mätäpaiseina Realia ja Fluxio. On tullut hallituksen jäsenenä todistettua aivan uskomatonta sähläämistä ja ylimielistä asennetta molemmista.

      • Anonyymi

        Jopa asianajajat matelee noiden poikalaumojen edessä.

        Rahaa on kun pitää peitellä petoksia ja vaientaa sähläyksiä.

        Toi on niin kopio venäläisestä toiminnasta.

        Taas yksi hyvä syy, miksi Suomi uppoaa.

        Lost boys

        En ihaile, vaan halveksin kaikkea tuollaista ainesta. Ne itse kuvittelee olevansa
        kuin mafiosoleffassa.....pahiksia.


    • Anonyymi

      Vihoviimeisiä vintiöitä, seurasin erästä isännöitsijää sivusta puhelimessa, jolta karhuttiin petosteltuja laskuja, kiemurteli ja häpeili kovasti.

    • Anonyymi

      isännöintialan ulkopuolella oleva ei ymmärrä miksi issarit ovat ylikuormitettuja eivätkä hoida asiakkaita. Taloyhtiöt vaihtavat isännöintifirmoja tiheään tahtiin tuloksetta. Jos osakas/hallituksen jäsen/asukas haluaa nauttia Talokanavista, www-sivuista, netti-ilmoituksista, sähköisistä palveluista yms. tyhjänpäiväisestä niin hänen on pakko suostua siihen että kaikista näistä mukavuukista hän joutuu paitsi maksamaan jättiläisiä lisähallintokuluja myös kestämään isännöitsijöiden liikakuormitusta. Isännöintialan digitalisaatio ja ylikalliit Tapuurit, niiden päivittäminen, tallennus, käyttö jne maksavat niin paljon että nämä kulut siirretään taloyhtiöiden hallintokuluihin ja isännöitsijöiden työmäärään (eli taloyhtiöiden määrään), Nykyisännöinti ei ole enää klassista isännöintiä eli järkevää ja taloyhtiön etua ajava toiminta vaan toimisto- ja verkkopalvelujen myyntiä ja rahastusta. Isännöinnin päätarkoitus on oikeastaan taloyhtiön edun vastainen sillä isännöinnin päämääränä on maksimoida omia hallintotuottoja vaikka taloyhtiön "toimitusjohtajana" hänen pitäisi nimenomaan vähentää näitä tarpeettomia hallintokuluja.

    • Anonyymi

      No yksinkertainen syy on se, että hyvin harva taloyhtiö on valmis maksamaan sellaista palkkiota, joka mahdollistaisi riittävän pienen asiakasmäärän/isännöitsijä!

      Tässä peräänkuulutetaan, että hallintokulujen pitäisi olla pienet, ja palvelun ensiluokkaista, eihän tämä yhtälö täsmää. Hallituksilla ei ole palveluja hankkiessaan mitään hajua, mitä ovat ostamassa, ja ottavat lähtökohtaisesti halvimmalta tarjoajalta, sitten ihmetellään miksi isännöitsijällä on hirveä määrä isännöitäviä yhtiöitä🤣 Vähän sama kun menisi autokauppaan kaksi tonnia kourassa, ja alkaisi vaatia tuliterää premium-luokan autoa.

    • Anonyymi

      Loistava kirjoitus, kuvaa alaa täysin.
      Ei kannata ottaa yhteyttä mihinkään noista, eikä varsinkaan
      niiden jätteihin, se muistuttaa lähinnä rikollisliigaa kuin yritystoimintaa.

      Ne tekee kaikki mahdolliset rikokset, mitä kehtaavat.
      Ei eroa venäjän katujätkistä mitenkään.

      Kuluttaja- asiamies on samassa kelkassa,
      oikeutta on jo käyty. Mikään ei muutu.
      Pääasia on, että äijän rähjät saa bemarirahaa.

      Niissä ei ole mitään pelastettavaa.
      Tekijät - ihmiset eivät muutu.

    • Anonyymi

      Tekniset jutut ja sotkeutuminen remontteihin näiltä merkonomeilta vain kielletään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2575
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1645
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 83
      1512
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      113
      1398
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe