Isännöintitoimistojen taso ala-arvoinen

Anonyymi

Tuntuu, että isännöintitoimistoissa ollaan töissä minimiasenteella. Tavoitteena on tuottaa voittoa ja vältellä asiakaskontakteja.
Toimistot ovat etäisiä. Asiakaskunta on liian laaja, kiinteistöjä liikaa ja henkilökuntaa liian vähän. Kun tämän päälle ei tehdä mitään ihmeellistä asukkaiden suuntaan, ei tehdä virheitäkään. Ja suma seisoo.
Koko järjestelmä pitäisi räjäyttää ja rakentaa lähipalveluja eli pieniä ketteriä toimistoja, jotka tuntevat talot ja tavat.
En ole koskaan saanut selkeitä vastauksia yhteenkään isännöintifirmaan lähettämääni kysymykseen. Pystyisin itse vastaamaan kysymyksiin samalla tavalla: "Emme voi tehdä mitään." "Teidän täytyy ottaa asista selvää sieltä ja sieltä..."
Onneksi esimerkiksi lentoliikenne ei toimi samalla hohhoijaa-palvelusabluunalla bisnespää edellä.

8

1119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nuo saamasi vastaukset viittaavat siihen että olet yhteyttä sellaisissa asioissa, jotka eivät isännöintiin kuulu. Ilmeisesti sinua on kuitenkin yritetty ystävällisesti neuvoa kysymään asiaa jostain muualta.

    • Anonyymi

      Totta! On vaikea löytää toimistoa, jossa olisi ammattitaitoinen henkilöstö ja palveluasenne kohdallaan. Pahimpina mätäpaiseina Realia ja Fluxio. On tullut hallituksen jäsenenä todistettua aivan uskomatonta sähläämistä ja ylimielistä asennetta molemmista.

      • Anonyymi

        Jopa asianajajat matelee noiden poikalaumojen edessä.

        Rahaa on kun pitää peitellä petoksia ja vaientaa sähläyksiä.

        Toi on niin kopio venäläisestä toiminnasta.

        Taas yksi hyvä syy, miksi Suomi uppoaa.

        Lost boys

        En ihaile, vaan halveksin kaikkea tuollaista ainesta. Ne itse kuvittelee olevansa
        kuin mafiosoleffassa.....pahiksia.


    • Anonyymi

      Vihoviimeisiä vintiöitä, seurasin erästä isännöitsijää sivusta puhelimessa, jolta karhuttiin petosteltuja laskuja, kiemurteli ja häpeili kovasti.

    • Anonyymi

      isännöintialan ulkopuolella oleva ei ymmärrä miksi issarit ovat ylikuormitettuja eivätkä hoida asiakkaita. Taloyhtiöt vaihtavat isännöintifirmoja tiheään tahtiin tuloksetta. Jos osakas/hallituksen jäsen/asukas haluaa nauttia Talokanavista, www-sivuista, netti-ilmoituksista, sähköisistä palveluista yms. tyhjänpäiväisestä niin hänen on pakko suostua siihen että kaikista näistä mukavuukista hän joutuu paitsi maksamaan jättiläisiä lisähallintokuluja myös kestämään isännöitsijöiden liikakuormitusta. Isännöintialan digitalisaatio ja ylikalliit Tapuurit, niiden päivittäminen, tallennus, käyttö jne maksavat niin paljon että nämä kulut siirretään taloyhtiöiden hallintokuluihin ja isännöitsijöiden työmäärään (eli taloyhtiöiden määrään), Nykyisännöinti ei ole enää klassista isännöintiä eli järkevää ja taloyhtiön etua ajava toiminta vaan toimisto- ja verkkopalvelujen myyntiä ja rahastusta. Isännöinnin päätarkoitus on oikeastaan taloyhtiön edun vastainen sillä isännöinnin päämääränä on maksimoida omia hallintotuottoja vaikka taloyhtiön "toimitusjohtajana" hänen pitäisi nimenomaan vähentää näitä tarpeettomia hallintokuluja.

    • Anonyymi

      No yksinkertainen syy on se, että hyvin harva taloyhtiö on valmis maksamaan sellaista palkkiota, joka mahdollistaisi riittävän pienen asiakasmäärän/isännöitsijä!

      Tässä peräänkuulutetaan, että hallintokulujen pitäisi olla pienet, ja palvelun ensiluokkaista, eihän tämä yhtälö täsmää. Hallituksilla ei ole palveluja hankkiessaan mitään hajua, mitä ovat ostamassa, ja ottavat lähtökohtaisesti halvimmalta tarjoajalta, sitten ihmetellään miksi isännöitsijällä on hirveä määrä isännöitäviä yhtiöitä🤣 Vähän sama kun menisi autokauppaan kaksi tonnia kourassa, ja alkaisi vaatia tuliterää premium-luokan autoa.

    • Anonyymi

      Loistava kirjoitus, kuvaa alaa täysin.
      Ei kannata ottaa yhteyttä mihinkään noista, eikä varsinkaan
      niiden jätteihin, se muistuttaa lähinnä rikollisliigaa kuin yritystoimintaa.

      Ne tekee kaikki mahdolliset rikokset, mitä kehtaavat.
      Ei eroa venäjän katujätkistä mitenkään.

      Kuluttaja- asiamies on samassa kelkassa,
      oikeutta on jo käyty. Mikään ei muutu.
      Pääasia on, että äijän rähjät saa bemarirahaa.

      Niissä ei ole mitään pelastettavaa.
      Tekijät - ihmiset eivät muutu.

    • Anonyymi

      Tekniset jutut ja sotkeutuminen remontteihin näiltä merkonomeilta vain kielletään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt tajusin mitä haet takaa

      En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      42
      3434
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

      Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2054
    3. Naiselle mieheltä

      Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      30
      1779
    4. Kaipaan niin....

      Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1547
    5. Eiii...

      Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1518
    6. Jalkapalloa

      Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      10
      1420
    7. Mikset vain

      Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1397
    8. En ymmärrä miksi minä

      Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1237
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

      Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      78
      1165
    10. Jo Alkanutta Viikkoa Ja Maanantai Päivää

      Hyvää huomenta naiselle ❤🤗😘 Toivoo mies
      Ikävä
      22
      1122
    Aihe