Speederman

Anonyymi

Mikä tämä otsikon yritys on joka ostaa ison osan yksityisten myyntiin laittamista veneistä? Kun tulee uusi ilmoitus on vene parin päivän päästä myynnissä kalliimmalla hinnalla Speederman:lla. Ostaako yritys veneet itselle vai mikä tämä homma on?

46

894

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikuttaa olevan tavallinen "Ostaa ja myy" kauppa, joka toimii netissä. Onko tässä jokin ongelma?

    • Anonyymi

      Nayttää olevan yritys, joka käy kauppaa moottorikulkuneuvoilla.

      Kuten kaikilla yrityksillä, sillä on omat keinonsa lisätä tuotteiden arvoa. Yksi tapa on ottaa vaihdossa tavaraa ja/tai tarjota rahoitusta. Toki muitakin on.

      Yrityksellä on suurempi vastuu tuotteista kuin yksityisellä ja jo sen takia yritykselle kannattaa maksaa hiukan enemmän.

      En tiedä tarkemmin yrityksen filosofiaa ja tapaa tehdä lisäarvoa enkä usko, että ne haluaisivat myöskään jakaa auliisti omaa liikeosaamistaan. Legitiimiltä tuo homma näyttää minun silmissäni ja voittoakin yritys tekee maltillisesti, mutta varmasti.

      Hyvältähän tuo näyttää.

    • Anonyymi

      Näyttää, että yritys pyrkii sekoittamaan muutenkin hankalassa tilassa olevaa venekauppaa. Pyrkii hankkimaan markkinoilta kaikki tietyn gatekorian veneet itselleen.

      Palstoilla näyttää olevan paljon keskusteu ko. yrityksen ongelmallisista kaupoista.

      • Anonyymi

        En väitä että olisit väärässä, mutta onko jokin linkki tällaiseen ongelmalliseen kauppaan?


      • Anonyymi

        Mitä tarkoitat sekoittamisella?

        Onko oelmassa joku sääntöihin perustuva parlamentaarinen venekauppa, jossa on vain luvanvaraiset ostajat ja myyjät, joitka kierrättävät veneitä keskuudessaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat sekoittamisella?

        Onko oelmassa joku sääntöihin perustuva parlamentaarinen venekauppa, jossa on vain luvanvaraiset ostajat ja myyjät, joitka kierrättävät veneitä keskuudessaan?

        Tottakai on olemassa säännöt. Veneellä on oltava 'realistinen' hinta ja veneiden omistajat eivät saa 'pantata' veneitä niin että hyvät realistisesti hinnoitellut veneet pääsee loppumaan markkinoilta. Mitä siitäkin tulisi jos kuka vaan laittaisi veneensä myyntiin sillä hinnalla mikä mieleen juolahtaa tai olisi laittamatta.


    • Anonyymi

      Mikä estää ostamasta sitä paattia ennen spedemannia?

      Älä ihmettele vaan toimi!

    • Anonyymi

      Täällä on vuosia ollut joku tai joitakuita, joille veneen hinta on suuri ilon ja ihmetyksen aihe.
      Jos joku ostaa veneen ja myy sen, niin siinä on selvästi joku salajuoni :D

    • Anonyymi

      Pari esimerkkiä salajuonesta.
      15.2. tuli myyntiin Bella 850 hintaan 79500€.
      17.2. sama vene samalla ilmoituksella oli Speederman:lla hintaa 84900.
      Hinnan nousu kahdessa päivässä 5400€.

      Aiemmin tuli myyntiin Jeanneau Merry Fisher 795 hintaan 79900, kohta tämä vene oli Speederman:lla hintaan 89900. Lisäksi samaan aikaan oli kaikki myynnissä olleet samanlaiset MF 795 veneet siirtyneet Samaiselle myyjälle.

      • Anonyymi

        Alkuperäinen myyjä tarjosi liian halvalla tai Spedemanilla jää myymättä.


      • Anonyymi

        Ei tämä ole mikään salajuoni vaan kyseessä on markkinatalous. Markkinataloudessa ja yritysmaailmassa pyritään myymään kalliimmalla kuin on ostettu. Tätä positiivista erotusta sanotaan voitoksi ja voittorahoilla rahoitetaan yritystoimintaan kohdistuvia kuluja kuten esim palkkoja, ilmoituskuluja jne. Jos taasen voitto on miinusmerkkistä, sanotaan sitä tappioksi. Se on pidemmän päälle huonoa hiihtokenkää sillä yritykseltä loppuvat aikanaan rahat liiketoiminnan pyörittämiseen. Näin ollen kahdessa päivässä tapahtuvia hinnannousuja on oltava, että bisnes pyörii.


      • Anonyymi

        Siinä olisi ollut sulla mahdollisuus myös itse ostaa, mutta sinä vain ihmettelet?

        Ei tuossa mitään ihmettä ole, ottavat riskiä ja saavat mahdollisesti hieman voittoa, ymmärät varmaan liiketoiminnan idean, vai oletko sossu kommari?


      • Anonyymi

        Mikä pakottaa ostamaan ylihinnoitellun veneen? Ei mikään, ja samalla salajuoniteoria romuttui.


      • Anonyymi

        Missä kohdassa tuossa oli se salajuoni ja vääryys. Eikö olisi saanut yritää myydä alihintaan.


    • Anonyymi

      Kuluttajat ovat näköjään iloisia siitä, että markkinoilla on toimija, joka haalii jollakin keinolla kaikki itselleen myyntiin ja nostaa reilusti hintaa. Vai onkohan kommentointi sittenkin Speedermanin toimesta;)?

      • Anonyymi

        Vaatisi aikamoisen pääoman että spede voisi haalia itselleen monopoliaseman käytettyjen markkinoilla. Lisäksi speden pitäisi maksaa käytetyistä paremmin kuin muut myös itseaiheutetun hintojen nousun jälkeen. Miten luulet ostajien reagoivan? Käytettyjen kauppa hyytyisi ja spedelle jäisi suuret varastot realisoitavaksi. Välitystoimintaa harjoittaa moni muukin firma.


    • Anonyymi

      Ei tarvitse monopoliasemaa koko käytettyjen markkinasta, vaan keskittyminen tiettyyn sektoriin. Sen hallintaan saanti näyttää olevan yllättävän helppoa suomen olemattoman pienessä markkinassa. Esim. Jeanneau Merry Fisher 795 veneiden hinnat nousi yhtäkkiä n. 10000 € kun ne keskittyi myyntiin samalle toimijalle.

      • Anonyymi

        Ja jos tiettyä venemallia on käytettynä vain yksi myynnissä niin sekin olisi salajuoni jossa seuraava pistetään myyntiin kun ensimmäinen on myyty? Ellei ole yhtään MF795:aa myynnissä niin sekin on salajuoni jolla yritetään saada kaupaksi jotain muuta? Pakko saada käytetty MF795 eikä spedeltä voi ostaa? Käy hakemassa vaikka Ruotsista. Mikä monopoli?


      • Anonyymi

        Niinpä.
        Onkin paljon mukavampaa kierrellä autolla viikkokausia ympäri Suomea sen sijaan, että menee yhteen paikkaan vertaamaan myynnissä olevia veneitä.


    • Anonyymi

      Toisaalta 12,5%:n hinnan nousukin on vain köyhien ongelma. Kaikillahan nousee palkatkin vähintään tuon verran.

      • Anonyymi

        Niin ja 1% hinnannousu voi olla ongelma tai 50%.
        Toisaalta voi olla olematta.
        Aurinko voi paistaa tai voi olla pilviä.
        Joskus on kesä joskus talvi.

        Hassua, kun on niin paljon erilaisia vaihtoehtoja. Viikossakin on seitsemän eri nimistä päivää.


    • Anonyymi

      Aloittajan ongelma on päätösten tekeminen ja halu jahkailla ja miettiä.

      Hänellä on valtava pelko sitoutua ostamaan vene, jälkeen päin hän katsoo, kun liike on uskaltanut ottaa riskiä ja ostaa nopeasti veneitä markkinoilta ja lisännyt kate% päälle.

      Nyt jäät sitten ilman venettä, jollet pysty itse nopeaan päätökseen tai sitten menet sinne liikkeeseen ja sulla on aikaa jähnätä päätöstä, saattaa olla, että joku vie senkin nenäsi edestä.

      Sanan lasku ja kasku:

      Aikainen lintu madon nappaa

      Pohdi sitä vs onneton tilanteesi markkinoilla

    • Anonyymi

      Tai ongelma on päinvastainen, eli yksityinen ei voi ostaa riskillä näkemättä venettä.

      • Anonyymi

        Ootko jotenkin vajaa älyinen. Oletko kuullut ehdollisesta tarjouksesta/kaupasta, jolla poistat riskejä tällaisissa kaupoissa.

        Seuraavaksi, kun tulee myyntiin sopiva vene, saman tien soitat ja sovit asiat, niin ei tarvii nyyhkyttää tällä kohtaloaan.

        Sanon vielä kerran. Että saamattomat nahjukset jäävät ilman venettä, kun ei ole ymmärrystä kaupankäynnissä muutuneilla markkinoilla.

        Nyt latte poikaset vähän ryhtiä.

        T. Setämies


    • Anonyymi

      Tässä ketjussa näyttää olevan sama ilmiö mitä on kirjoitettu muissakin Speedermania koskevissa keskusteluissa. Kommenteista suurin osa speden henkilökunnan kirjoittamia.

      • Anonyymi

        Tai sitten olet edelleen yhtä vainoharhainen.


      • Anonyymi

        En usko, että asia on niin kuin väität.

        Toisaalta, mitä merkitystä sillä on, kuka sanoo mitäkin?
        Jos asia pitää paikkansa, se ei muutu vähemmän todeksi sillä, että sen on sanonut joku, josta sinä et pidä. Ihan vastaavasti hyvän tyypin vale on edelleen vale.

        Yleensä, kun puututaan keskustelijan persoonaan, asiat ovat kohdallaan ja turhautuminen puretaan epäolennaiseen.


    • Anonyymi

      Ei ole helppoa kusettajilla. Kytätä päivät päästä vanhoja paskoja, joista saisi välistävedolla jonkun toimintatonnin. Toivottavasti tekijät kokevat ylpeyttä tärkeästä työstään. Kukaanhan ei oikeasti tuollaisia välistävetopalveluita tarvitse. Sama paska myynnissä korotetulla hinnalla. Paljon järkeä?

    • Anonyymi

      Harmittaako kun vene meni nokan edestä hinnan hiipumista odotellessa. Nopea vie parhaat päältä, vitkuttelijalle jää homeskandi käteen, järki hintaan.

      • Anonyymi

        Ei nyt ihan noinkaan. Aina löytyy tietämättömiä, jotka laittavat myyntiin alle markkinahinnan. Ne ei sitten koskaan mene tarpeeseen, vaan näillä harvinaislaatuisilla poikkeustapauksilla muutamat kusettajat elävät. Muutaman tonnin tyhjänpäiväisellä välistävedolla elää kitkuttelee taas kummasti seuraavaa kusetusta odotellessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt ihan noinkaan. Aina löytyy tietämättömiä, jotka laittavat myyntiin alle markkinahinnan. Ne ei sitten koskaan mene tarpeeseen, vaan näillä harvinaislaatuisilla poikkeustapauksilla muutamat kusettajat elävät. Muutaman tonnin tyhjänpäiväisellä välistävedolla elää kitkuttelee taas kummasti seuraavaa kusetusta odotellessa.

        Mikset sitten itse osta sitä myynnissä alle markkinahinnan olevaa? Hinta on aina oikea, jos kauppa toteutuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset sitten itse osta sitä myynnissä alle markkinahinnan olevaa? Hinta on aina oikea, jos kauppa toteutuu.

        Siksi, koska minä ostan vain tarpeeseen!!! En siksi, että saisin kusetettua toimintatonneja välistä tekemättä mitään! Onko tätä vaikea kusettajien ja kaiken maailman sulovileenien tajuta? ilmeisesti on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset sitten itse osta sitä myynnissä alle markkinahinnan olevaa? Hinta on aina oikea, jos kauppa toteutuu.

        ”Hinta on aina oikea, jos kauppa toteutuu.”

        Ei aina. Se voi myös olla selvästi alle markkinahinnan. Silloin kaupan tekee kusettaja, ei tuotteen tarvitsija. Kusettaja sitten myy sille, joka juuri ja juuri on halukas maksamaan sen ”markkinahinnan” pitkän puntaroinnin jälkeen.

        Kusettaja ei osta tarpeeseen, vaan myy aina kalliimmalla oikealle tarvitsijalle, kun on ensin häthätää pieraissut rahat jostakin vaikka velaksi alihintaan myyvälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Hinta on aina oikea, jos kauppa toteutuu.”

        Ei aina. Se voi myös olla selvästi alle markkinahinnan. Silloin kaupan tekee kusettaja, ei tuotteen tarvitsija. Kusettaja sitten myy sille, joka juuri ja juuri on halukas maksamaan sen ”markkinahinnan” pitkän puntaroinnin jälkeen.

        Kusettaja ei osta tarpeeseen, vaan myy aina kalliimmalla oikealle tarvitsijalle, kun on ensin häthätää pieraissut rahat jostakin vaikka velaksi alihintaan myyvälle.

        Ei se ole kusettamista että ostaa jälleenmyyntiin. Myyjä myy alle markkinahinnan jos on kiire päästä tavarasta eroon tai tarvitsee äkkiä käteistä. Sinun "kusettajasi":tekee myyjälle palveluksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole kusettamista että ostaa jälleenmyyntiin. Myyjä myy alle markkinahinnan jos on kiire päästä tavarasta eroon tai tarvitsee äkkiä käteistä. Sinun "kusettajasi":tekee myyjälle palveluksen.

        Kyllä sen saman palveluksen tekee ihan tavan kuluttaja, joka ostaa tarpeeseensa. Ei siihen kusettajia tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sen saman palveluksen tekee ihan tavan kuluttaja, joka ostaa tarpeeseensa. Ei siihen kusettajia tarvita.

        Todistettavasti ei tee kun sellaista tarvitsijaa ei sillä hetkellä ole ilmaantunut kun spedemanne tekee kaupat. Ei spedemannella ole mitään etuosto oikeutta tai ennakkotietoa myyntiin tulevista veneistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Hinta on aina oikea, jos kauppa toteutuu.”

        Ei aina. Se voi myös olla selvästi alle markkinahinnan. Silloin kaupan tekee kusettaja, ei tuotteen tarvitsija. Kusettaja sitten myy sille, joka juuri ja juuri on halukas maksamaan sen ”markkinahinnan” pitkän puntaroinnin jälkeen.

        Kusettaja ei osta tarpeeseen, vaan myy aina kalliimmalla oikealle tarvitsijalle, kun on ensin häthätää pieraissut rahat jostakin vaikka velaksi alihintaan myyvälle.

        Missä tälläinen markkinahinta määritellään, kuka sen määrittelee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä tälläinen markkinahinta määritellään, kuka sen määrittelee?

        No vaikka se spedemanne? Niiden hintapyyntö lienee asetettu juuri niin, että joku ostaa. Ei liian nopeasti, eikä liian hitaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No vaikka se spedemanne? Niiden hintapyyntö lienee asetettu juuri niin, että joku ostaa. Ei liian nopeasti, eikä liian hitaasti.

        Useimmille vene on elintasotuote eikä välttämättömyys. Tästä seuraa että ostajat määrittävät hintatason.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmille vene on elintasotuote eikä välttämättömyys. Tästä seuraa että ostajat määrittävät hintatason.

        Uskotko edes itse typerää väittämääsi.

        Joka kevät sama virsi. Nyt ei ole ostajan markkinat, vaan myyjän.

        Molempien on löydettävä yhteis ymmärrys hinnalle, jotta kauppa tapahtuisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmille vene on elintasotuote eikä välttämättömyys. Tästä seuraa että ostajat määrittävät hintatason.

        Uskon, että kysynnän ja tarjonnan laki toimii mysö venekaupassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskotko edes itse typerää väittämääsi.

        Joka kevät sama virsi. Nyt ei ole ostajan markkinat, vaan myyjän.

        Molempien on löydettävä yhteis ymmärrys hinnalle, jotta kauppa tapahtuisi.

        Kuluttajille huvivene on elintasotuote, mikä tarkoittaa, ettei sellaista ole pakko ostaa hinnalla millä hyvänsä. Kauppaa ei synny ellei ostajalla ole maksuhalukkuutta, oli myyjä määritellyt hinnat miten tahansa, eli jos markkinoita ylipäätään on, on ne ostajan markkinoita. Kaupallisen toiminnan ja työveneiden osalta (johon lasken myös yhteysveneet) tilanne on eri. Huviveneet kaupallisessa toiminnassa ovat käytännössä vuokraveneitä joiden osalta hintoja ohjaa kuluttajien maksuvalmius.

        Joka kevät sama tilanne. Veneen saa ostettua ja veneen saa myytyä kun hinta vastaa kysyntää. Ketään ei voi pakottaa ostamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuluttajille huvivene on elintasotuote, mikä tarkoittaa, ettei sellaista ole pakko ostaa hinnalla millä hyvänsä. Kauppaa ei synny ellei ostajalla ole maksuhalukkuutta, oli myyjä määritellyt hinnat miten tahansa, eli jos markkinoita ylipäätään on, on ne ostajan markkinoita. Kaupallisen toiminnan ja työveneiden osalta (johon lasken myös yhteysveneet) tilanne on eri. Huviveneet kaupallisessa toiminnassa ovat käytännössä vuokraveneitä joiden osalta hintoja ohjaa kuluttajien maksuvalmius.

        Joka kevät sama tilanne. Veneen saa ostettua ja veneen saa myytyä kun hinta vastaa kysyntää. Ketään ei voi pakottaa ostamaan.

        No jos hintataso on liian korkea niin sitten ostaa vaikka ylihintaisen -80 busterin, pääasia että pääsee vesille. Isoissa veneissä, ulkomaan tarjonta rajoittaa hinnan nousua, mutta ai niin siellähän taitaa olla nyt kalliimpaa ja kotimaassa alihintaa.
        Niin se kysyntä ja tarjonta määrää hinnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos hintataso on liian korkea niin sitten ostaa vaikka ylihintaisen -80 busterin, pääasia että pääsee vesille. Isoissa veneissä, ulkomaan tarjonta rajoittaa hinnan nousua, mutta ai niin siellähän taitaa olla nyt kalliimpaa ja kotimaassa alihintaa.
        Niin se kysyntä ja tarjonta määrää hinnan.

        Niinpä, -80 Buster on työvene eikä huvivene, mutta miksi ostaisi museovehkeen työveneeksi kun uusia saa halvalla vaikkapa Puolasta ellei kotimaiseen laatuun ole varaa?


    • Anonyymi

      Asiaa voi pähkäillä kuinka åäin tahansa, mutta kevät ostetaan ja myydään veneitä.
      Ne, jotka ostavat tai myyvät, eivät valita.

      Valittajat ovat niitä, jotka katsovat sivusta, kun muut tekevät.

      • Anonyymi

        Näinhän se menee. Ylihintaa kiskovat myyjät ja varattomat ostajaehdokkaat valittaa kun muut käy kauppaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2062
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1280
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      277
      1137
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      132
      1041
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      857
    Aihe