Kohtalo tovereiden kokemuksia olisin vailla. Olen 56v. nainen ja tehnyt 30v. hoito-alalla vanhustyötä. Satutin viime kesänä töissä selkäni potilassiirrossa. Seläm MRI- lokakuussa, kun vihdoin ja viimein... pääsin siihen. L4 hermojuuren stenoosi. Nyt sairaslomalla lokakuunlopulta saakka. Vahva lääkitys päällä 100mg x2 pv. Burana 800mg x3 vrk. 2 kertaa tehty hermojuurenpuudutusta ja kolmanteen odotan kutsua.....Kova hermosärky vaivaa vas. raajaa jalkeilla ollessa, yöllä ei kipua ja saa hyvin nukkua. Eikä päivälläkään, jos on vaaterissa. Mutta en vielä alkaisi vuodepotilaaksi.....kohtalo toverit hoi.....onko tästä mahdollista kuntoutua ilman leikkausta! Ortopedin mukaan kyseessä olisi selän luudutusleikkaus. Mutta jos kelle on sellainen tehty, niin oletteko siitä kuntuotuneet takaisin työelämään jne.
Spinaalistenoosi
5
469
Vastaukset
- Anonyymi
Siis käytän Lyricaa 100mg x2 päivässä kipuuni 800 mg x3 pv.
- Anonyymi
Minulla alkoi 5 kk sitten vasemmassa nilkassa terävä kipu. Se vaivaa usein istuessa ja seistessä, mutta ei vaaka-asennossa maatessa. Lisäksi mikä erikoista, jos olen kävelylenkillä niin se kohta tulee päälle, mutta jos alan kevyesti hölkätä, se häipyy; kun muutan taas kävelyksi, niin muutaman minuutin päästä kipu palaa. Alaselän mri:ssä todettu L4 tienoilla stenoosia, mutta ortopedin mukaan tämä oire ei täsmää spinaalistenoosiin, koska kipua ei ole pohkeissa tai takareisissä. Päivät kuluu nyt osin sängyssä maatessa sanaristikoita tehden (on moottorisänky että saa päätä ylöspäin), olen eläkkeellä kyllä jo. Buranaa otan silloin tällöin.
- Anonyymi
Ei oikein vaikuta selkäperäiseltä. Pienikin asentomuutos sinänsä voi vaikuttaa oireisiin, mutta jos pystyy ongelmitta hölkkään niin ei ainakaan stenoosia ole ja kun vielä lääkitys on ajoittaista perussettiä. Makuuasento jalat suorana on hirvein mahdollinen stenoosissa ja muissakin selkäoireissa useimmiten - pirulliset krampit ja kivut ym. sekä syke ja verenpaine nousee😰
Monisairas - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei oikein vaikuta selkäperäiseltä. Pienikin asentomuutos sinänsä voi vaikuttaa oireisiin, mutta jos pystyy ongelmitta hölkkään niin ei ainakaan stenoosia ole ja kun vielä lääkitys on ajoittaista perussettiä. Makuuasento jalat suorana on hirvein mahdollinen stenoosissa ja muissakin selkäoireissa useimmiten - pirulliset krampit ja kivut ym. sekä syke ja verenpaine nousee😰
MonisairasHei mulla on just diagnosoitu spinaalistenoosi. Ollut jo viime kesästä saakka oireet. Mulla on kokoajan ollut se paras asento makuulla ja onneksi saan vaivani kanssa yön nukutuksi. Muutenhan tässä olisikin jo hermot menneet. Nyt konservatiivisella hoidolla olen vuoden loppuun ja sit leikkausarvioon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei mulla on just diagnosoitu spinaalistenoosi. Ollut jo viime kesästä saakka oireet. Mulla on kokoajan ollut se paras asento makuulla ja onneksi saan vaivani kanssa yön nukutuksi. Muutenhan tässä olisikin jo hermot menneet. Nyt konservatiivisella hoidolla olen vuoden loppuun ja sit leikkausarvioon.
Mut onko jalat suorana vaiko koukussa n. 90 asteen kulmassa ja pohkeiden alla jotain?
Entä miten pystyt oleen seisoma-asennossa, kun yleensä selän ojentaminen pahentaa oireita ja pystytkö miten käveleen?
Onko sun sänky tarpeeksi jämäkkä ja kenties säädettävä?
Mut joo, oireet on välillä pienestä kiinni ja riippuu missä kohtaa ja millaisena. Hieno homma, kun saat nukutuksi! Toivotaan, ettei tarvita leikkausta, kun niissä on aina iso riski eikä pitkäaikaishyödyt läheskään aina hyviä.
Monisairas
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1566849Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.313986Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1101938- 611876
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1911438- 821436
Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731081- 48979
Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20213974Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225947