Jos testamentin toissijaismääräyksellä nimetty taho luopuu perinnöstä, mitä sitten tapahtuu? Voiko testamenttiin tehdä kolmannen sijaantulomääräyksen? Minun on tarkoitus testamentata ensisijaisesti puolisolleni ja toissijaisesti hyväntekeväisyyteen, enkä halua perinnön päätyvän enää sukuuni vaan katkaista perintökaaren kaikissa tapauksissa. (Minulla ei ole rintaperillisiä, mutta sisaruksia kylläkin.)
Mitä jos testamentin toissijaismääräys ei toteudu?
Anonyymi
4
125
Vastaukset
- Anonyymi
Turhaa pohdit. Kyllä niille pennosille, joita sinulta jää, jokin lokonen jostain löytyy.
- Anonyymi
Miksi se ei toteutuisi, mikä asiassa epäilyttää?
- Anonyymi
Osa järjestöistä, säätiöistä ym. ei käytännön syistä ota vastaan vaikeasti realisoitavaa irtaimistoa vaan luopuu osittain testamentista.
- Anonyymi
".... jos mainittu sijaantulijamääräys tulee voimaan ja edelleen, jos hän/se on kuollut/on lakannut toimimasta tai luopuu osuudestaan kokonaan tai osittain, saa tämän osuuden...."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059