Olen ollut nyt kuukauden ilman tupakkaa. Nyt alkoi vierottautuminen nikotiinista

Anonyymi

Tajusin ettei missään vaiheessa tulevaisuudessa kuulu mitään ääntä tai tule tilannetta joka osoittaisi että nyt on hyvä hetki vierottautua. Että nyt on oikea hetki lopettaa nikotiinin käyttö.
Se hyvä hetki on tänään.
Keräsin kaikki nikotiinituotteet roskiin. Kaadoin sähkötupakan pohjanesteet viemäriin ja heitin laitteenkin roskiin.
Pussin heivasin ulkoroskikseen ja sinne myös jää.

Motivaatio on nyt kohdallaan. Vapaudun nikotiinista ja muutaman päivän päästä on tilanne paljon parempi.
Nyt on vähän vieroitusoireita mutta ei kovin pahoja. Kerron tämän aloituksen alle kuinka homma etenee.

9

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ohhoh. aika on hurhatanut. Nyt on mennyt kolme tuntia edellisestä nikotiiniannoksesta eikä ole vieroitusoireita. Toistaiseksi menee hyvin. Ensimmäisen tunnin aikana oli vähän lieviä viekkareita

    • Anonyymi

      Nyt on mennyt viisi tuntia viimeisestä nikotiiniannoksesta. Ei ole nikkiksiä mutta huomaan että monessa tilanteessa olen ajatellut että "otanpa suihkauksen nikotiinia" tai "taidan imaista muutamat höyryt" ja siihen muistan että ne on pihan perällä ulkoroskiksessa. Vähän on sellainen sanoisinko.... Kaihoisa fiilis ehkä vähän surullinen ja on ikävä sähkötupakkaa ja suihketta. Fyysisiä viekkareita ei ole. Jos nikotiinista vieroittuminen on näin kivutonta niin ei tule olemaan kovin haastavaa. Henkisen puolen kyllä selätän, ainakin uskoisin niin. Noihin tuotteisiin ei ole muodostunut kuitenkaan sellaista tapariippuvuutta kuin mikä oli kun poltin tupakkaa. Huomaan sähkötupakkaan muodostuneen jonkinlaisen tapariippuvuuden mutta ei kovin vahvaa. Näistä pitäisi olla helpompi vieroittua kun nikotiini ei humahda päähän kuten tapahtuu tupakoidessa. Se koukku puuttuu

    • Anonyymi

      18 h on kulunut nyt viimeisestä nikotiiniannoksesta. Nukuin kuin pieni lapsi ja nukahdin nopeasti. Olo on ihan hyvä. Jokseenkin rauhallinen fiilis. Se varmaan johtuu siitä kun otin illalla väsyttävän lääkkeen. Siitä jää yleensä seuraavaksi päiväksi vähän hidas olotila.
      Ruokatorvessa on jonkinlaisia tuntemuksia. Ikäänkuin vähän närästäisi. Minulla näitä tuntemuksia on yleensä tullut silloin kun olen joutunut olemaan polttamatta joten lasken sen vieroitusoireeksi.
      Muuten olo on ihan normaali. Täytyy mennä ulos istuskelemaan niin jospa sitä heräisi paremmin

    • Anonyymi

      20.5h nikotiinin lopetuksesta. Väsyttää ja tekisi mieli nukkua päikkärit. Näin aamupäivällä ei yleensä väsytä joten lasken tämän nikotiinin puutoksen syyksi. Lisäksi maha on vähän sekaisin. On paljon ilmavaivoja ja maha pitää meteliä.
      Mutta mutta, ei tee varsinaisesti mieli nikotiinia. Välillä on käynyt mielessä että olisi kiva ottaa suihkaus nikotiinia mutta sekin on mennyt ohi nopeaan. Suhteellisen iisi lopetus ollut tähän mennessä

    • Anonyymi

      4 kk ilman röökiä. Alkaa jo helpottaa, Luojalle kiitos.

    • Anonyymi

      Kohta tulee 25h nikotiinittomana täyteen. Yllättävän kivuttomasti on mennyt. On väsyttänyt mutta se ei ole paljon haitannut. Ei ole töihin menoa niin voin nukkua silloin kun siltä tuntuu. Pientä närästystä on ollut mutta se on kestänyt vain hetken ja on mennyt ohi. Katsotaan huomenna aamulla millainen on olo

    • Anonyymi

      42 h takana nikotiinittomana ja olo on ihan hyvä. Eilen oli kyllä huomattavassa määrin ilmavaivoja ja närästystä. Toivottavasti tänään pysyvät poissa. Varsinaisia nikkiksiä ei ole mutta nikotiini pyörii mielessä. Olo on ihan seesteinen ja hyvä. Tänään poistuu viimeisetkin rippeet nikotiinista. Tosin jossakin väitettiin että nikotiini poistuisi jo vuorokaudessa mutta yleisempi mielipide on, että siihen menee se kaksi vrk.
      Eipä tässä ole mitään hätää. Pääasia ettei tupakkaa tee mieli

    • Anonyymi

      Minun tyyli
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17088765/sahkotupakkanesteesta-nikotiininkorvike

      Tilanne nyt.
      Lopetin nikotiinin käytön kokonaan viime marraskuun lopussa. Joskus käy mielessä nikotiini varsinkin kun sitä on vielä paljon jäljellä mutta en ole sortunut moiseen enkä usko että enää sorrun.
      Joutais melekein myydä vaikka "mustalaisille" nuo sähkötupakkivehkeet, 18 mg nestettä n. 70 kpl 10 ml pulloa ja nicoreten imeskelytabletteja 5 rasiaa. Kun menevät vanhaksi niin sitten ne varmaan tulee hävitettyä.

    • Anonyymi

      minulla kesti 2 pv että nikotiini ja häkä poistui. Kova pääkipu ja hikoilu yöllä, sitten olo oli tosi hyvä!

      sitten alkoi se 3-4 vko koetus aika, se jälkeen alkoi käsien ja jalkojen pistely joka loppui 2 kk jälkeen lopetuksesta. ääreishermostohan se oireilee näin.

      3 kk jälkeen on jo paremmalla puolella, ei kannata löysätä vaan olla ilman röökiä.

      itse lopetin kahvin juonnin, tupakan polton ja oluen juonnin kerralla. idea jäi mieleen lehtikirjoituksesta jossa eräs henkilö oli tehnyt samoin.

      Kahvilla ja röökillä on yhteys, joten kahvi pois ja alkoholin nauttiminen johtaa polttamiseeen ja reseptorien uudellen aktivoitumiseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8584
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2323
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe