Valkovuoto ja menkat

Anonyymi

Mulla on tullu valkovuotoo joka päivä nyt noin kolmen vuoden ajan, eikä menkkoja kuulu? Mä oon myös vähän alipainonen, mutta se on geeneistä. Äitilläki alko tän ikäsenä menkat.

1

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itse sain kuukautiset tavanomaiseen ikään, vaikka olin ihan onnettoman pieni rääpäle. Onneksi kasvoin vielä sen jälkeen reilut 5 cm, eli en jäänyt puolitoistametriseksi. Meilläkin äidin kasvu oli erilaista. Äiti oli ollut alaluokalla aina luokan suurimpia, itse aina pienimpiä. Äidillä alkoivat kuukautiset muutama vuosi itseäni nuorempana, mutta kummallakin lopullinen pituus jäi siten suunnilleen samanlaiseksi. Eli äitini kasvoi ja kehittyi itseäni nopeammin.

Voit jutella terkkarin kanssa kuukautisasiasta. Jos menet kasvukäyrilläsi jollain tapaa järkevästi eteen päin, niin ei sinulla ole hätää kuukautisten kanssa. Jos sen sijaan kasvusi on pysähtynyt, tai käyrät menevät jotenkin eri tavalla, niin jotain pitäisi tutkia. Eli toiset vaan kehittyvät nopeammin. Yleensä jos kuukautiset alkavat kauhean nuorena, niin pituuskasvukin pysähtyy siihen. Eli voi olla, että sinulla on vielä kasvuikä kesken.

Joskus jotain muistaakseni luin, että kuukautisraja olisi 45 kg. Itse taisin kyllä olla kevyempi kuukautisten alkaessa. Yläasteella kuukautiseni jäivät vuodeksi pois laihtumisen vuoksi. Aikuisella iällä olen monesti laihtunut stressin vuoksi, ja painanut alimmillani alle 45 kg, mutta kuukautiset eivät ole enää jääneet pois siitäkään huolimatta. (En siis käytä mitään pillereitä tai hormonilääkkeitä.)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      93
      4079
    2. 61
      3349
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      160
      3042
    4. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      70
      3012
    5. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      81
      2499
    6. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2316
    7. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      184
      2017
    8. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      28
      2014
    9. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      64
      1979
    10. Kaivattusi ominaistuoksu?

Itse vastaan juustonaksu 😅
      Ikävä
      95
      1403
    Aihe