Mopoista ja Mopareista haaveilevalle senseille vähän ihailtavaa รถยนต์รุนเก่าที่ตลาดรถไฟ Beautiful American classics autonäyttelyssä Srinakarin Train Marketin parkkipaikalla.
https://www.facebook.com/groups/2209864285958895/permalink/3159313984347249/
Hienoja pelejä! Kyllä thaimaalaiset osaa entisöidä, kerran oli samoja vehkeitä nähtävillä Pattayan kupeessa HD-tapahtuman yhteydessä. Viimeisen päälle työn jälki.
Mopot ja Moparit
57
797
Vastaukset
- Anonyymi
Legendaarista settiä heittää numerosensei taas palstalle! Logiikka kulkee niin että:
-Mitä halvempi mopo, sitä parempi se on.
-Mitä halvempi ravintola, sitä parempi se on.
-Riisiviina Lao Khao on paras viina, koska se on halvinta.
-Ketsuppipullo ravintolan pöydässä on merkki huippuravintolasta.
-Lada on parempi kuin mersu, koska se on halvempi. Lada on kuningasauto.
-Numeromies on huippukunnossa, koska pystyy nousemaan rappuset ylös.
-Isompi ja kalliimpi PCX sopii vain kääpiöille, mutta Aerox sopii lihaville.
-Numeromies ajaa vuodessa autoilla ja mopoilla yhteensä 250 tuhatta kilometriä, mutta kulkee aina bussilla koska liikenne on todella pelottavaa ja vaarallista.
-75 tuhannen bahtin Aerox on niin hyvä moottoripyörä että numeromies maksaa siitä 360.000 bahtia.
-Asumalla erakkona yksin vuokralla betonikopissa verhot kiinni, tullaan Thaimaan kokemusasiantuntijaksi ja saadaan elämänkokemusta.
-Valokuvan voi korvata sillä että sanoo "voin vakuuttaa"
Voin vakuuttaa että hän on myös Suomen ilmavoimien menestynein koelentäjä 8000 tunnin kokemuksella.
Sensein laatukalusto on sen sijaan julistettu kokonaan salaiseksi, ettei tule "ilkkumista" tai peräti "irvailua".
Salainen moottorirata on niin salainen, ettei siitä vieläkään ole Chiang Maissa kuullut kukaan muu kuin sensei itse. Ehkä ystävänsä Valentino Rossi tietää sen sijainnin.
T 2010 - Anonyymi
Suureen mopedikeskusteluun ja motoristina kerron sen verran että kyllä skootterilla voi ajaa kauemmaskin, mutta se on lähinnä turvallisuuskysymys ja tankkauskysymys.
Katteet on vespoissa kehnonlaiset lukuunottamatta isoimpia vespoja kunnon tuulilasilla ja poskilla varustettuina, mutta niillekään ei tietyt nopeudet sovi, vaan se on sellaista tehosekoittimessa olemista se ajaminen 80-110 vauhdissa.
Edes nakulla 650cc Kawalla ei ole mukavaa ajaa yli 110kmh. Raskasta ja sitäkautta vaarallista.
Vespalla joudut ajamaan vähäkin isommalla tiellä siellä vasemmassa laidassa ja silloin olet kuoppien ja eteenkääntyvien armoilla. Näkyvyys pitää olla aina sellainen että näet mitä edessä tapahtuu.
Isolla pärrällä voit itse valita missä ajat. Tehokkaalla vehkeellä voit etsiä sen vapaan väylän edestäsi, jos liikenteen mukana ajaminen on liian tukkoisaa.
Ajan itse aina prätkällä noin 5-10 km kovempaa kuin muu liikenne ja katselen peiliin myös ahkerasti. Etsin aina sen tyhjän kohdan, jossa näkyväisyys on hyvä.
Turvallisuuden lisäksi se on mukavaa, eräänlaista peliä sellainen ajotapa. Välillä otan tyhjällä pätkällä adrenaliinipiikin kiihdyttelemällä ja vähän leikittelemällä.
Liika varovaisuus kostautuu Thaimaassa moottoripyörällä, tarkoittaen sitä että jos nysväät siinä muiden jaloissa ja annat jonkun ajaa koko ajan rekisterikilvessä kiinni, niin jossakin välissä joku tekee virheen ja marginaali jää liian pieneksi estää se tilanne.
Autolla myös pitää olla valmiudet tehdä reippaita ohituksia oikeassa tilanteessa ja löytää "radalta" se oma paikkansa. Muuten menee stressaavaksi ajaminen jos nopeus vaihtelee isolla tiellä raskaan liikenteen ja kaahareiden väliltä koko ajan.
Väsyneenä ei Thaimaassa rattiin. Se on vaarallista farangillekin.
Prätkällä pisimmät päiväetapit Thaimaassa olleet 550 km, kun Euroopassa tuli usein ajettua 1200 kilometriä päivässä. Kuumuus ja kuivuminen väsyttää ja vaatii pidemmät tauot.
T 2010 (200tkm isoilla pyörillä ja 0 onnettomuutta)
PS: En suosittele vespalla yli 40km matkoja kenellekään ruuhkaseuduilla. Pienemmillä paikkakunnilla ja pohjoisessa se onnistuu kyllä. Isoilla pyörillä voi Suomessa kokenut motoristi ajaa missä vaan, mutta pitää ottaa huomioon edellämainitut asiat.- Anonyymi
On tällä pojalla jutut, Buriramista,,
- Anonyymi
Voin hyvällä omalla tunnolla vakuuttaa että en ole koskaan ajanut moottoripyörällä muualla kuin thaimaassa, en edes mopoikäisenä mopolla, kuin kerran pari, kaverin mopolla. kun muutin tänne kävin harjoittelemassa juuri ostamallani mopolla saraburin rautakaupan takapihalla, kunnes osasin sitä jotenkin, pyörä oli honda wave 125i maksoi 44.000 bahtia.
Itseasiassa kyse ei ollut moposta vaan kevyt moottoripyörästä jos tarkkoja ollaan, kun olin ajanut sillä pari vuotta niin vaihdoin sen aeroxiin, jossa on 155i eli ihan täysi kokoinen moottoripyörä, ajan tällä joka päivä, ainakin kauppaan ja takaisin, yleensä kyllä kaupunkiin. ainakin neljä kertaa viikossa, ei näillä vehkeillä juurikaan pysy ajamaan yli 50 km/h, korkeintaan 60 suoralla tiellä, missä ei ole monttuja, harmi vaan että kukaan ei tiedä missä se monttu piilee.
isolla moottoripyörällä täällä ei tee mitään, täysin turhia vehkeitä, lisäksi niillä ei voi edes ajaa paremmilla teillä, muistaakseni tie nro 7 on kokonaan suljettu moottoripyöriltä, taitaa mennä bangkokista pattayalle jopa siitä rayongiin en muista tarkkaan...
By NumBall HHN 61v. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voin hyvällä omalla tunnolla vakuuttaa että en ole koskaan ajanut moottoripyörällä muualla kuin thaimaassa, en edes mopoikäisenä mopolla, kuin kerran pari, kaverin mopolla. kun muutin tänne kävin harjoittelemassa juuri ostamallani mopolla saraburin rautakaupan takapihalla, kunnes osasin sitä jotenkin, pyörä oli honda wave 125i maksoi 44.000 bahtia.
Itseasiassa kyse ei ollut moposta vaan kevyt moottoripyörästä jos tarkkoja ollaan, kun olin ajanut sillä pari vuotta niin vaihdoin sen aeroxiin, jossa on 155i eli ihan täysi kokoinen moottoripyörä, ajan tällä joka päivä, ainakin kauppaan ja takaisin, yleensä kyllä kaupunkiin. ainakin neljä kertaa viikossa, ei näillä vehkeillä juurikaan pysy ajamaan yli 50 km/h, korkeintaan 60 suoralla tiellä, missä ei ole monttuja, harmi vaan että kukaan ei tiedä missä se monttu piilee.
isolla moottoripyörällä täällä ei tee mitään, täysin turhia vehkeitä, lisäksi niillä ei voi edes ajaa paremmilla teillä, muistaakseni tie nro 7 on kokonaan suljettu moottoripyöriltä, taitaa mennä bangkokista pattayalle jopa siitä rayongiin en muista tarkkaan...
By NumBall HHN 61v."isolla moottoripyörällä täällä ei tee mitään, täysin turhia vehkeitä, lisäksi niillä ei voi edes ajaa paremmilla teillä"
Siinä tapauksessa haluaisin kuulla sinulta kommentin arvovaltaisen Pohjoisen Miehen Sensein ajokalustosta, jossa kaksi Harleyta ja maailman raskain sarjavalmisteinen moottoripyörä Indian, jota vaimokin kuulema ajaa koska on taitava kuski.
Voi höppänä sinun kanssasi. Ei tietenkään kaupunkialueella kotinurkissasi kukaan tee mitään isoilla pyörillä, mutta Thaimaa on vähän muutakin kuin ne sinun kotinurkat.
Thaimaa on suomalaistenkin motoristien suosiossa ja on jopa useita "jengejä" Suomesta jotka ramppaa kerran vuodessa ajelemassa, lähinnä pohjoisessa, kuten minullakin on ollut tapana kaveritapaamisten yhteydessä.
http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/238150-Motoristin-taivas-on-pohjois-Thaimaassa
Myös länsiraja on upeaa seutua motoristeille heti 100km Bankkarista ylöspäin ja sieltä aina Chiang Raihin saakka.
Pisin prätkäreissuni Thaimaassa oli 5500km ja se tapahtui häämatkalla exän kanssa. Sinä vuonna tuli Thaimaahan ensimmäiset isot pyörät. Hieno reissu oli ja maaseudulla pienet lapset juoksi innoissaan perässä ja halusivat nähdä pyörän.
Et tiedä motorismista yhtikäs mitään, joten kannattaisi olla siitäkin ihan hipihiljaa.
Yksi hauskoista väitteistäsi oli myös kun sanoit että "Siaminlahti on paskainen paikka"
Meidän yhteinen tuttavamme laittoi juuri kuvan, joka kertoo hieman toista tarinaa.
https://ibb.co/6nkS4y5
T 2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"isolla moottoripyörällä täällä ei tee mitään, täysin turhia vehkeitä, lisäksi niillä ei voi edes ajaa paremmilla teillä"
Siinä tapauksessa haluaisin kuulla sinulta kommentin arvovaltaisen Pohjoisen Miehen Sensein ajokalustosta, jossa kaksi Harleyta ja maailman raskain sarjavalmisteinen moottoripyörä Indian, jota vaimokin kuulema ajaa koska on taitava kuski.
Voi höppänä sinun kanssasi. Ei tietenkään kaupunkialueella kotinurkissasi kukaan tee mitään isoilla pyörillä, mutta Thaimaa on vähän muutakin kuin ne sinun kotinurkat.
Thaimaa on suomalaistenkin motoristien suosiossa ja on jopa useita "jengejä" Suomesta jotka ramppaa kerran vuodessa ajelemassa, lähinnä pohjoisessa, kuten minullakin on ollut tapana kaveritapaamisten yhteydessä.
http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/238150-Motoristin-taivas-on-pohjois-Thaimaassa
Myös länsiraja on upeaa seutua motoristeille heti 100km Bankkarista ylöspäin ja sieltä aina Chiang Raihin saakka.
Pisin prätkäreissuni Thaimaassa oli 5500km ja se tapahtui häämatkalla exän kanssa. Sinä vuonna tuli Thaimaahan ensimmäiset isot pyörät. Hieno reissu oli ja maaseudulla pienet lapset juoksi innoissaan perässä ja halusivat nähdä pyörän.
Et tiedä motorismista yhtikäs mitään, joten kannattaisi olla siitäkin ihan hipihiljaa.
Yksi hauskoista väitteistäsi oli myös kun sanoit että "Siaminlahti on paskainen paikka"
Meidän yhteinen tuttavamme laittoi juuri kuvan, joka kertoo hieman toista tarinaa.
https://ibb.co/6nkS4y5
T 2010Sen verran sanon ennen syömään lähtöä että Alpit on omasta mielestäni motoristin taivas, Thaimaa hyvä kakkonen, Norja kolmonen. Amerikoissa varmaan löytyy myös upeaa serpentiiniä, mutta ei ole kokemusta niistä.
T 2010 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"isolla moottoripyörällä täällä ei tee mitään, täysin turhia vehkeitä, lisäksi niillä ei voi edes ajaa paremmilla teillä"
Siinä tapauksessa haluaisin kuulla sinulta kommentin arvovaltaisen Pohjoisen Miehen Sensein ajokalustosta, jossa kaksi Harleyta ja maailman raskain sarjavalmisteinen moottoripyörä Indian, jota vaimokin kuulema ajaa koska on taitava kuski.
Voi höppänä sinun kanssasi. Ei tietenkään kaupunkialueella kotinurkissasi kukaan tee mitään isoilla pyörillä, mutta Thaimaa on vähän muutakin kuin ne sinun kotinurkat.
Thaimaa on suomalaistenkin motoristien suosiossa ja on jopa useita "jengejä" Suomesta jotka ramppaa kerran vuodessa ajelemassa, lähinnä pohjoisessa, kuten minullakin on ollut tapana kaveritapaamisten yhteydessä.
http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/238150-Motoristin-taivas-on-pohjois-Thaimaassa
Myös länsiraja on upeaa seutua motoristeille heti 100km Bankkarista ylöspäin ja sieltä aina Chiang Raihin saakka.
Pisin prätkäreissuni Thaimaassa oli 5500km ja se tapahtui häämatkalla exän kanssa. Sinä vuonna tuli Thaimaahan ensimmäiset isot pyörät. Hieno reissu oli ja maaseudulla pienet lapset juoksi innoissaan perässä ja halusivat nähdä pyörän.
Et tiedä motorismista yhtikäs mitään, joten kannattaisi olla siitäkin ihan hipihiljaa.
Yksi hauskoista väitteistäsi oli myös kun sanoit että "Siaminlahti on paskainen paikka"
Meidän yhteinen tuttavamme laittoi juuri kuvan, joka kertoo hieman toista tarinaa.
https://ibb.co/6nkS4y5
T 2010Niinkö kyllä sinua poju mopoilu aiheet tosiaan kiinnostaa tiedän kyllä että thaimaassa on paljon isoja moottoripyöriä, niitä kulkee tosin ei kovin usein tuosta 200m päästä yhdeltä huahinin pääteitä muuta päivässä, en ota kantaa mitä muut tekevät, se on aivan sama minulle, minä puhun omakohtaisesta kokemuksesta, enkä suosittele täällä kenellekään moottoripyörää, tiet on mitä on, yhtä äkkiä tiedää voi olla 40 cm syvä monttu, metrin halkaisija, siihen jos ajat autolla se ole isoja ongelmia mutta saat vain auton helmapellit rikki korkeitaan rengas menee, moottori pyörällä kovalla vauhdilla henki lähes varmasti, varsinkin pimeällä.
Tosiaan en tiedä mootoripyörästä mitään koska en sitä harrasta, mutta ajan joka päivä täällä moottoripyörällä, tosin vain taajamassa tosin saatan joskus ajaa itseksi pranburiin tai cha amiin mutta täälläkin on monttuja paljon se että eilen ajoit reitin tie oli kunnossa, huomenna voi olla sateiden jälkeen iso reikä tiessä, olen nähnyt useasti, auto ravistaa kiitettävästi mopo kaatuu, jos et aja tarpeeksi hiljaa...
Joku idiootti kysyin olenko kaatunut kyllä olen kerran monta vuotta sitten, mutta kypärä oli, eikä se ollut sinun halvin index vaan ihan kunnollinen, tosin minullakin on muutama index mutta ei niitä halvempia, kuten sinulla.
En tiedä mistä olet halvat kypäräsi ostanut, tosin väittäisin että kokeneena motoristina osaisit arvioida mistä kypäräsi ostat ja ennen kaikkea niiden laadun, välttämättä lootatti ei ole paras paikka, hua hinissä on pari ihan kypäräkauppaa mistä saa niitä turvallisempia indexiä. Ne maksaa noin 2000 bahtia, kun perusindex maksaa noin 500-700 bahtia.
By NumBall HHN 61v.
ps joten sokea opettaa taas kuuroa.
same - Anonyymi
Mopoista koronaan numeromanaaja. Korona hiipuu, kuolleisuus laskee ja turismi nousee. Turismin nousu tai lasku ei vaikuta sinun elämääsi mitenkään, eikä minunkaan. Lomailen ihan yhtä paljon jatkossa kuin aiemminkin.
- Anonyymi
Numba: "Voin hyvällä omalla tunnolla vakuuttaa että en ole koskaan ajanut moottoripyörällä muualla kuin thaimaassa, en edes mopoikäisenä mopolla ja Thaimaassa olen ajanut vain Wavella ja skoottereilla"
Mutta tietää kaiken isoista moottoripyöristä ja tietää ettei niillä tee mitään "täällä"?
Missä se "täällä" on, koska kuten kymppi sanoi niin Thaimaa on suosittu maa motoristeille. Monet rankkaa Pohjois-Thaimaan maailman parhaaksi kohteeksi motoristeille.
Miksi sihteerisi sensei on isojen pyörien ajokouluttajana Thaimaassa vastaohjauksen halliten, mutta sinä sanot että niillä isoilla pyörillä ei tee mitään?
Eikö sinulle tule hänen kanssaan riitaa tästä asiasta ja miksi ei tule?- Anonyymi
Niinkö 2010 sanoin en kyllä luottaisi häneen edes sentin vertaa, sanoo kyllä paljon mutta factaa niissä ei ole nimeksikään, pelle mikä pelle. Miksi vitussa minä tiedän thaimaan isojen pyörien kouluttajista kun en sellaista edes harrasta, onko sinulla joku saatanan kyselykausi taas meneillään, en minä ota kantaa senssun juttuihin.
- Anonyymi
Tuskin se on mahdollista että tulisin sinua vastaan vaikutan hua hinissä, sinä pattayan savossa, voit nukkua yösi rauhassa, en pelottele sinua, ressukka, sitä paitsi suomessa tuo 155 aerox on varsin rajoittunutta.
- Anonyymi
Se että sinä numerosensei olet päässyt Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiriin hoitoihin, ei tee sinusta stadilaista, vaan se tekee sinusta Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiriin potilaan.
Sinulla ei koskaan ole ollut isoa moottoripyörää eikä tule koskaan olemaan. Haaveita on kovasti ja amerikkalaisia unelmia.
Puhut niin höpöjä tekniikastakin "nokkapyöristä" ja "supervesijettien porpelin lapakulmien säätämisestä" että on kuin olisit elämäsi ensimmäisen Tekniikan Maailma- lehtesi selannut läpi Jorvin sairaalan odotusaulassa.
En ole ikinä nähnyt thaimaalaista naista ison prätkän puikoissa. Kuussatasen omistajia tiedän pari, mutta en luokittele niitä isoiksi pyöriksi ja 350 kuutioiset on minun silmissä mopedeja. Minulla oli sellainen jo 13 vuotiaana.
Ensimmäinen motocrossipyörä minulla oli 15 vuotiaana, eka 1100 kuutioinen 19 vuotiaana. Sinä kuljit lapsena jossakin invakärryssä isäsi polkupyörän perässä, kunnes hän hylkäsi sinut jonkun baarin eteen koiraparkkiin, tai unohti.
Se on tuo sinun veikeän pullea Hua Hinin sivupersoonasi, joka niistä mopojen ominaisuuksista on kiinnostunut ja juuri hän sanoi ettei isoilla pyörillä tee mitään "täällä". Missä täällä? Kuopiossa tietty on lunta, joten hän on ihan oikeassa, ei siellä tee mitään nyt isoilla pyörillä.
Muistan sinun myös pöpisseen siitä kuinka thaivaimosi ajoi Paraisillakin mutkateitä polvi maassa. Vain siinä tapauksessa on ajanut, että kaaduitte kaksi päällä pappatunalla, joka lienee kuningasmopo?
Älä välitä, minulla oli ainakin kolme pappatunaa. Kaikki broidilta perittyjä. Ekan sain joskus kymmenvuotiaana. Mutta sen lisäksi minulla on ollut noin 8 isoa pyörää, joista 4 on niin sanottuja superpyöriä. Sinä et ole koskaan edes ollut sellaisen kyydissä, höpöpoju.
T 2010 Anonyymi kirjoitti:
Se että sinä numerosensei olet päässyt Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiriin hoitoihin, ei tee sinusta stadilaista, vaan se tekee sinusta Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiriin potilaan.
Sinulla ei koskaan ole ollut isoa moottoripyörää eikä tule koskaan olemaan. Haaveita on kovasti ja amerikkalaisia unelmia.
Puhut niin höpöjä tekniikastakin "nokkapyöristä" ja "supervesijettien porpelin lapakulmien säätämisestä" että on kuin olisit elämäsi ensimmäisen Tekniikan Maailma- lehtesi selannut läpi Jorvin sairaalan odotusaulassa.
En ole ikinä nähnyt thaimaalaista naista ison prätkän puikoissa. Kuussatasen omistajia tiedän pari, mutta en luokittele niitä isoiksi pyöriksi ja 350 kuutioiset on minun silmissä mopedeja. Minulla oli sellainen jo 13 vuotiaana.
Ensimmäinen motocrossipyörä minulla oli 15 vuotiaana, eka 1100 kuutioinen 19 vuotiaana. Sinä kuljit lapsena jossakin invakärryssä isäsi polkupyörän perässä, kunnes hän hylkäsi sinut jonkun baarin eteen koiraparkkiin, tai unohti.
Se on tuo sinun veikeän pullea Hua Hinin sivupersoonasi, joka niistä mopojen ominaisuuksista on kiinnostunut ja juuri hän sanoi ettei isoilla pyörillä tee mitään "täällä". Missä täällä? Kuopiossa tietty on lunta, joten hän on ihan oikeassa, ei siellä tee mitään nyt isoilla pyörillä.
Muistan sinun myös pöpisseen siitä kuinka thaivaimosi ajoi Paraisillakin mutkateitä polvi maassa. Vain siinä tapauksessa on ajanut, että kaaduitte kaksi päällä pappatunalla, joka lienee kuningasmopo?
Älä välitä, minulla oli ainakin kolme pappatunaa. Kaikki broidilta perittyjä. Ekan sain joskus kymmenvuotiaana. Mutta sen lisäksi minulla on ollut noin 8 isoa pyörää, joista 4 on niin sanottuja superpyöriä. Sinä et ole koskaan edes ollut sellaisen kyydissä, höpöpoju.
T 2010Joo onhan se hienoa että Neiti Urosnaaras 2010 on motoristi kaikkine tietoineen ja on pappatuntureitakin, joten ohessa hieman tästä aiheesta joilla ei voi kotinurkissa ajella vaan täytyy olla moppe.
https://youtu.be/tEaENxmntj4
https://youtu.be/s5vYhtDhC7w
Tervetuloa lämpimästi Neito 2010 tänne Chiang Maihin kokemaan ja pätemään mikäli on selkärankaa muuhunkin kuin internetpääpätykseen, eli räps vaan ja olet tervetullut, mutta selväksi on käynyt että et kykene.
Katsos sinäkin Neito mikäli olisi selkärankaa olla sanojesi takana oikeassa elämässä niin jopa näkisit livenä kitaran muotoisen polvi maassa, jos hieman lähdettäisiin kotiseutukierrokselle.- Anonyymi
SENSSU kirjoitti:
Joo onhan se hienoa että Neiti Urosnaaras 2010 on motoristi kaikkine tietoineen ja on pappatuntureitakin, joten ohessa hieman tästä aiheesta joilla ei voi kotinurkissa ajella vaan täytyy olla moppe.
https://youtu.be/tEaENxmntj4
https://youtu.be/s5vYhtDhC7w
Tervetuloa lämpimästi Neito 2010 tänne Chiang Maihin kokemaan ja pätemään mikäli on selkärankaa muuhunkin kuin internetpääpätykseen, eli räps vaan ja olet tervetullut, mutta selväksi on käynyt että et kykene.
Katsos sinäkin Neito mikäli olisi selkärankaa olla sanojesi takana oikeassa elämässä niin jopa näkisit livenä kitaran muotoisen polvi maassa, jos hieman lähdettäisiin kotiseutukierrokselle.Lauma pygmiheimolaisia ajaa madalletuilla mopedeilla youtubessa. Onko missä ne sinun omaottamat kuvat omista prätkistä vai googlaatko lisää thaimaalaisten tekemiä elokuvia mopojengistään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se että sinä numerosensei olet päässyt Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiriin hoitoihin, ei tee sinusta stadilaista, vaan se tekee sinusta Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiriin potilaan.
Sinulla ei koskaan ole ollut isoa moottoripyörää eikä tule koskaan olemaan. Haaveita on kovasti ja amerikkalaisia unelmia.
Puhut niin höpöjä tekniikastakin "nokkapyöristä" ja "supervesijettien porpelin lapakulmien säätämisestä" että on kuin olisit elämäsi ensimmäisen Tekniikan Maailma- lehtesi selannut läpi Jorvin sairaalan odotusaulassa.
En ole ikinä nähnyt thaimaalaista naista ison prätkän puikoissa. Kuussatasen omistajia tiedän pari, mutta en luokittele niitä isoiksi pyöriksi ja 350 kuutioiset on minun silmissä mopedeja. Minulla oli sellainen jo 13 vuotiaana.
Ensimmäinen motocrossipyörä minulla oli 15 vuotiaana, eka 1100 kuutioinen 19 vuotiaana. Sinä kuljit lapsena jossakin invakärryssä isäsi polkupyörän perässä, kunnes hän hylkäsi sinut jonkun baarin eteen koiraparkkiin, tai unohti.
Se on tuo sinun veikeän pullea Hua Hinin sivupersoonasi, joka niistä mopojen ominaisuuksista on kiinnostunut ja juuri hän sanoi ettei isoilla pyörillä tee mitään "täällä". Missä täällä? Kuopiossa tietty on lunta, joten hän on ihan oikeassa, ei siellä tee mitään nyt isoilla pyörillä.
Muistan sinun myös pöpisseen siitä kuinka thaivaimosi ajoi Paraisillakin mutkateitä polvi maassa. Vain siinä tapauksessa on ajanut, että kaaduitte kaksi päällä pappatunalla, joka lienee kuningasmopo?
Älä välitä, minulla oli ainakin kolme pappatunaa. Kaikki broidilta perittyjä. Ekan sain joskus kymmenvuotiaana. Mutta sen lisäksi minulla on ollut noin 8 isoa pyörää, joista 4 on niin sanottuja superpyöriä. Sinä et ole koskaan edes ollut sellaisen kyydissä, höpöpoju.
T 2010Nyt taas tulee legendaa, aikaisemmin kerroit lapsuutesi olevan erittäin köyhää, nyt on taas ollut sekin viimoisen päälle varakasta, oikein mopoa ja moottoripyöriä 13 vuotiaana, noin ne jutut muuttuu tarpeen mukaan velat muuttuvat sinulla saataviksi.
Minä sanoin että kokemukseni kautta isot moottoripyörät ovat vaarallisia eikä niillä täällä tee mitään, joten älä länkytä, selvällä asialla tiedän että tällä on paljon mopoja, huomattavasti vähemmän isoja pyöriä, vielä vähemmän yli 1000 kuutioisia.
Niinkuin sanoin asun lähellä yhtä hua hinin pääteistä, kuulen päivittäin kun ambulanssi hakee potilaita läheltä ja vähän kauempaa, yleensä mopokuskeja jotka ovat osakkaina kolarissa, sireenien ääniä kuuluu yöllä ja päivällä useita kertoja joka vuorokausi, jos mopo kuski hoidetaan sairaalaan, niin moottoripyörän kuski ruumishuoneelle.
THaimaa on erittäin vaarallinen tieliikenteen osalta, yksi maailman vaarallisimmista, ellei vaarallisin, ihmisiä kuolee tienpäälle 12x enemmän kuin suomessa kun se suhteutetaan väkilukuun, tähän on syynsä joihin törmään joka päivä kun täällä skootterilla ajelen.
Ja huomaa en ole puhunut mitään sinun osakaslainoistasi enkä siitä miten paskaita täällä on, laittomia kaatopaikkoja on tienpientareet täynnä, vaatii melkoista idiotismia kieltää nämä factat.
By NumBall HHN 61v. Anonyymi kirjoitti:
Nyt taas tulee legendaa, aikaisemmin kerroit lapsuutesi olevan erittäin köyhää, nyt on taas ollut sekin viimoisen päälle varakasta, oikein mopoa ja moottoripyöriä 13 vuotiaana, noin ne jutut muuttuu tarpeen mukaan velat muuttuvat sinulla saataviksi.
Minä sanoin että kokemukseni kautta isot moottoripyörät ovat vaarallisia eikä niillä täällä tee mitään, joten älä länkytä, selvällä asialla tiedän että tällä on paljon mopoja, huomattavasti vähemmän isoja pyöriä, vielä vähemmän yli 1000 kuutioisia.
Niinkuin sanoin asun lähellä yhtä hua hinin pääteistä, kuulen päivittäin kun ambulanssi hakee potilaita läheltä ja vähän kauempaa, yleensä mopokuskeja jotka ovat osakkaina kolarissa, sireenien ääniä kuuluu yöllä ja päivällä useita kertoja joka vuorokausi, jos mopo kuski hoidetaan sairaalaan, niin moottoripyörän kuski ruumishuoneelle.
THaimaa on erittäin vaarallinen tieliikenteen osalta, yksi maailman vaarallisimmista, ellei vaarallisin, ihmisiä kuolee tienpäälle 12x enemmän kuin suomessa kun se suhteutetaan väkilukuun, tähän on syynsä joihin törmään joka päivä kun täällä skootterilla ajelen.
Ja huomaa en ole puhunut mitään sinun osakaslainoistasi enkä siitä miten paskaita täällä on, laittomia kaatopaikkoja on tienpientareet täynnä, vaatii melkoista idiotismia kieltää nämä factat.
By NumBall HHN 61v.Asiaa puhut Numba mutta ei isoa moottoripyörää vaaralliseksi tee moottoripyörä vaan sen kuski.
Hinta on yksi tekijä, sekä luonnollisesti kuten kaikissa kulkuneuvoissa, että se palvelee sitä asiaa mitä varten se on hankittu.
Valtaosa hankkii skootterin hinnan ja käyttötarpeen mukaan.
Motoristit yhtälailla saman mukaisesti, mutta siihen yleensä liittyy harrastus tai ainakin mielenkiinto harrastukseen.
Kun puhutaan laatupyöristä kuten Inkkareista ja Harrikoista, niin silloin ostopäätöksiin perustuu niin monta seikkaa, että sitä on turha ryhtyä selvittämään näille maailman viisaimmille katkerille ja harrikkakateellisille.
Ps. Eikös esimerkiksi Pattayan uutisissa nimenomaan ole usein kun joku falle on järjestänyt itsensä hengettömäksi isolla vuokrapyörällä asenteen ollessa Pattayan rakas.- Anonyymi
SENSSU kirjoitti:
Asiaa puhut Numba mutta ei isoa moottoripyörää vaaralliseksi tee moottoripyörä vaan sen kuski.
Hinta on yksi tekijä, sekä luonnollisesti kuten kaikissa kulkuneuvoissa, että se palvelee sitä asiaa mitä varten se on hankittu.
Valtaosa hankkii skootterin hinnan ja käyttötarpeen mukaan.
Motoristit yhtälailla saman mukaisesti, mutta siihen yleensä liittyy harrastus tai ainakin mielenkiinto harrastukseen.
Kun puhutaan laatupyöristä kuten Inkkareista ja Harrikoista, niin silloin ostopäätöksiin perustuu niin monta seikkaa, että sitä on turha ryhtyä selvittämään näille maailman viisaimmille katkerille ja harrikkakateellisille.
Ps. Eikös esimerkiksi Pattayan uutisissa nimenomaan ole usein kun joku falle on järjestänyt itsensä hengettömäksi isolla vuokrapyörällä asenteen ollessa Pattayan rakas.joo varmaan niin minulla ei ole isosta moottoripyörästä ajo kokemusta, joten kokemukseni rajoittuu max 500cc, olen ajanut täällä mielestäni paljon, Suomessa en koskaan yhtään, olen täällä ajanut isoon kuoppaan niin mopolla kuin autolla, eikä se ole hauskaa, vielä jos on paljon nopeutta, se on tappavaa... pimeässä niitä kuoppia on vaikea tai mahdoton havaita, ensin kaadut sitten saat pahimmassa tapauksessa satoja kiloja rautaa päällesi.
En edes tiedä miten iso pyörä käyttäytyy montuissa, jos monttu on vaikka 1/2 neliötä, ja 30 senttiä syvä, töppääkö etupyörä asfatin reunaan, vai kiipeääkö se siitä ylös, jos töppää työntääkö se pyörän peräpään ylös ja heittää pyörän ympäri... minä en tiedä...
By Numball HHN 61v.
ps. olit oikeassa siitä korona tsunamista, se on alkamassa tai jo alkannut mm, bangkok postissa on asiasta pitkä kirjoitus, tämä saisi jo helpottaa mutta tosiasiassa näin ei varmaan tapahdu.
- Anonyymi
Minumpa pappatunturi keulii herkästi.
- Anonyymi
Mototyttö Pattayalta. Hällä itsellään on 250 kuutioinen pikkusportti. Kuvassa meitsin silloinen vuokrapyörä. https://ibb.co/6vnN2CH
- Anonyymi
Thaimaassa mua kiinnostaa pelkästään leidarit, onko niitä kukaan onnistunut entisöimään alkuperäiseen kuntoon? Puristukset kun tuppaavat ajossa vähitellen häviämään, eli onko nk. piukkaa yhä saatavilla? Mites toi imupuoli onko tehot yhä tallella?
- Anonyymi
Varma keino saada Zumba ja Bumba riehaantumaan on jutella moottoripyöristä.
Hänen toinen puoli kun on Valentino Rossin kaveri ja vastaohjauskouluttaja ja toinen osapuoli kolmen skootterin erikoismies jonka sähköavaimista loppuu niin usein patterit ettei hän uskalla lähteä niillä minnekään vaan kulkee bussilla maailman parhaaseen ravintolaan jossa taksimiehet ja kadunlakaisijat käyvät myös nautiskelemassa maailman parhaasta ruoasta ketsupilla.- Anonyymi
Harrikkakateus.
1200 km / vrk on miehekästä motorismia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harrikkakateus.
1200 km / vrk on miehekästä motorismia.Maailmassa on varmaan miljoona Harrikkaa ja varmaan monta miljoonaa jotka niitä diggaa, jotkut varmaan myös kadehtii Harrikoitten omistajia, mutta sinä et sensei kuulu Harrikoiden omistajiin vaan Harrikoiden diggaajiin, joten sinulla ei ole mitään mitä Harrikoiden kadehtijat voisivat kadehtia, joten miksi puhut jostakin "harrikkakateudesta"? Miten asia liittyy sinuun? Omalta osaltani olen aina ollut sitä mieltä että Harley Davidsonit ovat ennemminkin harrastus, kuin kulkuneuvo. Minun mielestä suurin osa Harrikan omistajista on vähän reppanoita, jotka eivät kykene ilmaisemaan itseään ja koettavat tehdä sitä sitten tuolla päristimellä. J
os olisin motoristi, haluaisin luotettavan japanilaisen urheilullisen matkapyörän, muuten kelpaisi bemarikin, mutta ne boxerimoottoriset on aina olleet rumia eikä pärjää samanhintaisille japanilaisille missään suorituskyvyssä. Jonkin verran tuli nuorena ajeltua ja katsottua mikä pyörä pärjää mitenkin. Harrikat ei pärjää missään vertailussa millekään muulle kuin toisille Harrikoille jotka ovat vielä huonompia.
Laiffila, töissä, Vantaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailmassa on varmaan miljoona Harrikkaa ja varmaan monta miljoonaa jotka niitä diggaa, jotkut varmaan myös kadehtii Harrikoitten omistajia, mutta sinä et sensei kuulu Harrikoiden omistajiin vaan Harrikoiden diggaajiin, joten sinulla ei ole mitään mitä Harrikoiden kadehtijat voisivat kadehtia, joten miksi puhut jostakin "harrikkakateudesta"? Miten asia liittyy sinuun? Omalta osaltani olen aina ollut sitä mieltä että Harley Davidsonit ovat ennemminkin harrastus, kuin kulkuneuvo. Minun mielestä suurin osa Harrikan omistajista on vähän reppanoita, jotka eivät kykene ilmaisemaan itseään ja koettavat tehdä sitä sitten tuolla päristimellä. J
os olisin motoristi, haluaisin luotettavan japanilaisen urheilullisen matkapyörän, muuten kelpaisi bemarikin, mutta ne boxerimoottoriset on aina olleet rumia eikä pärjää samanhintaisille japanilaisille missään suorituskyvyssä. Jonkin verran tuli nuorena ajeltua ja katsottua mikä pyörä pärjää mitenkin. Harrikat ei pärjää missään vertailussa millekään muulle kuin toisille Harrikoille jotka ovat vielä huonompia.
Laiffila, töissä, VantaaJos olisin motoristi ? Paljon seuraat kuitenkin "vertailuja".
Paljon on rakkaissa mobedisteja !
Hyvin ilmaiset itseäsi, kiitos sinulle siitä, ilmaise lisää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olisin motoristi ? Paljon seuraat kuitenkin "vertailuja".
Paljon on rakkaissa mobedisteja !
Hyvin ilmaiset itseäsi, kiitos sinulle siitä, ilmaise lisää.Paljonko kello on Chiang Maissa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko kello on Chiang Maissa?
Ilmaise lisää itseäsi, me kaipaamme kommentointejasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olisin motoristi ? Paljon seuraat kuitenkin "vertailuja".
Paljon on rakkaissa mobedisteja !
Hyvin ilmaiset itseäsi, kiitos sinulle siitä, ilmaise lisää.Jos sinulla senssu olisi oma prätkä, tai edes joskus ollut ja omia prätkäkokemuksia, sinä voisit varmaan niistä kertoa, etkä pelkästään jauhaisi paskaa toisten sanomisista ja sanomatta jättämisistä? Eikös vaan? 2010 kertoi tuossa Thaimaan parhaista reiteistä ja Pohjois-Thaimaan prätkäilystään, miksei sinulla ole yhtään tarinaa vaan puhelet vaan "harrikakateudesta" ja palstan ainoa kaverisi ei kommentoi sanomisiasi vaan sanoo että isoilla pyörillä ei tee mitään Thaimaassa. Sano nyt sinä sitten edes että tekeekö vai eikö tee? Oletko eri vai samaa mieltä Hua Hinin miehen kanssa?
- Anonyymi
Ihan mukavalta, oliko muuta kysyttävää?
- Anonyymi
Mikä vika taksimiehissä ja kadunlakaisioissa on, kun niitä tarvitaan sinun kaltaista trollia ei tarvita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailmassa on varmaan miljoona Harrikkaa ja varmaan monta miljoonaa jotka niitä diggaa, jotkut varmaan myös kadehtii Harrikoitten omistajia, mutta sinä et sensei kuulu Harrikoiden omistajiin vaan Harrikoiden diggaajiin, joten sinulla ei ole mitään mitä Harrikoiden kadehtijat voisivat kadehtia, joten miksi puhut jostakin "harrikkakateudesta"? Miten asia liittyy sinuun? Omalta osaltani olen aina ollut sitä mieltä että Harley Davidsonit ovat ennemminkin harrastus, kuin kulkuneuvo. Minun mielestä suurin osa Harrikan omistajista on vähän reppanoita, jotka eivät kykene ilmaisemaan itseään ja koettavat tehdä sitä sitten tuolla päristimellä. J
os olisin motoristi, haluaisin luotettavan japanilaisen urheilullisen matkapyörän, muuten kelpaisi bemarikin, mutta ne boxerimoottoriset on aina olleet rumia eikä pärjää samanhintaisille japanilaisille missään suorituskyvyssä. Jonkin verran tuli nuorena ajeltua ja katsottua mikä pyörä pärjää mitenkin. Harrikat ei pärjää missään vertailussa millekään muulle kuin toisille Harrikoille jotka ovat vielä huonompia.
Laiffila, töissä, VantaaEn minä varsinaisesti tiedä mitään harrikoista, muuta kuin sen että harrastajat eivät ole pystyneet pistämään sitä kannattavana, mutta haaveenani on vuokrata sellainen ja ajaa route 66 ajan päästä päähän, matkaan varaan kaksi kuukautta, vaimoni kanssa kahdella pyörällä. By NumBall HHN 61v.
- Anonyymi
Viiden vuoden takaa tietokoneen kätköistä foto. Täällä palstalla on yksi kaveri Chiang Maista joka toimii ajokouluttajana ja on aitoja Thaimaan miehiä ja motoristeja. Hän osannee kertoa kuvasta lisää. Pyydän Kymppiä olemaan hiljaa, annetaan aikaa motoristisenseille ja hänen motoristivaimolleen sekä motoristipojalleen kertoa hieman tuosta seudusta. https://ibb.co/kxBhnd3
- Anonyymi
Näetkö untakin senseistä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näetkö untakin senseistä?
Näen unta että senssu nuolee peppustani, apina.
By Numball HHN 61v. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näen unta että senssu nuolee peppustani, apina.
By Numball HHN 61v.Mistä muusta haaveilet, resuperse?
- Anonyymi
Pappatunturilla pääsee myös lumessa eteenpäin.
- Anonyymi
Koska Chiang Maista ei tullut tähän https://imgbb.com/kxBhnd3 paikalliselta motoristilta kertomusta eikä käännöstä edes Hua Hinin mestarilta, vaikka se tuossa kyltissä selvästi lukee, niin kyseessä on Doikat kansallispuisto Chiang Raissa jossa on Thaimaan parhaat enskareitit. Kuvassa oleva enskailija on Anay-niminen puuseppä ja kahden teini-ikäisen tyttären yksinhuoltaja Chiang Raista, jonka vaimo kuoli 2015. Ahkera kaveri ja tehnyt puusepän hommia Chiang Maissa myös suomalaisille sekä ravintoloihin että koteihin. Vanhempi tyttö on jo täysi-ikäinen.
- Anonyymi
Kenelle suomalaisille Chiang Maissa?
Miksi sinun kertomuksiisi tulisi ottaa kantaa ainoana tarkoituksenasi aiheuttaa vänkää, mutta saathan sinä vänkää aikaiseksi vaikka kantaa ei otetakaan.
Mitä jos kertoisit omasta elämästäsi jotain alituisen toisten ihmisten sijaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenelle suomalaisille Chiang Maissa?
Miksi sinun kertomuksiisi tulisi ottaa kantaa ainoana tarkoituksenasi aiheuttaa vänkää, mutta saathan sinä vänkää aikaiseksi vaikka kantaa ei otetakaan.
Mitä jos kertoisit omasta elämästäsi jotain alituisen toisten ihmisten sijaan?Etkös juuri sinä ole se sensei Chiang Maista jolla on ravintoloita ja harrastat moottoripyöräilyä? Ei se mitään vänkää ole. Ajattelin vaan että tunnet varmaan miehen kun molemmat tuntemani suomalaiset ravintoloitsijat Chiang Maista hänet tuntevat.
Omasta elämästäni sen verran että enskahommissa käynyt Chiang Maissa neljästi ja tunnen suomalaiset ravintoloitsijat sieltä hyvin. Toisen heistä kautta näihin seutuihin tutustunut. Kesällä lähden kuukaudeksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkös juuri sinä ole se sensei Chiang Maista jolla on ravintoloita ja harrastat moottoripyöräilyä? Ei se mitään vänkää ole. Ajattelin vaan että tunnet varmaan miehen kun molemmat tuntemani suomalaiset ravintoloitsijat Chiang Maista hänet tuntevat.
Omasta elämästäni sen verran että enskahommissa käynyt Chiang Maissa neljästi ja tunnen suomalaiset ravintoloitsijat sieltä hyvin. Toisen heistä kautta näihin seutuihin tutustunut. Kesällä lähden kuukaudeksi.Miksi sitten anonyyminä kirjoitat toisesta henkilöstä ja laitat hänen kuvansa, kun itselläsi on itsestäsi neljältä reissultasi kuvia ja matkakertomustakin oletettavasti riidanhaastamisen sijaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten anonyyminä kirjoitat toisesta henkilöstä ja laitat hänen kuvansa, kun itselläsi on itsestäsi neljältä reissultasi kuvia ja matkakertomustakin oletettavasti riidanhaastamisen sijaan.
Esitin sinulle kysymyksen mutta vastaat kysymyksellä. Eikö olisi helpompaa sanoa että et tunne ja sillä selvä? Mitä kiemurtelua tuo on? Minä olen Vesku, kuka sinä olet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esitin sinulle kysymyksen mutta vastaat kysymyksellä. Eikö olisi helpompaa sanoa että et tunne ja sillä selvä? Mitä kiemurtelua tuo on? Minä olen Vesku, kuka sinä olet?
Senssu on Numpällin mielikuvitusystävä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Senssu on Numpällin mielikuvitusystävä.
Tiedän, mutta olisi kiva kuulla tietääkö hän itse vai onko oikeasti niin sekaisin että luulee olevansa molemmat. Humppasaaren jutut paljastui kaikki valheiksi, mutta saiko se miestä lopettamaan valehtelemisen ja puhtaasti satujen kertomisen tai vittuilun? heh... täysin uskomaton tapaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esitin sinulle kysymyksen mutta vastaat kysymyksellä. Eikö olisi helpompaa sanoa että et tunne ja sillä selvä? Mitä kiemurtelua tuo on? Minä olen Vesku, kuka sinä olet?
Sinä kuules Vesku esittelet alituiseen noita kysymyksiä edellytyksillä että sinulle vastataan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä kuules Vesku esittelet alituiseen noita kysymyksiä edellytyksillä että sinulle vastataan.
Ohoh... tuo lauseesi ei sisältänyt kysymystä. Jos menet sensei lääkäriin ja lääkäri pyytää sinua näyttämään kikkuliasi, niin sanotko hänelle että näytä omas ja sanot hänelle että tervetuloa Chiang Maihin katselemaan sitten kikkuliani jahka neiti PA räps räps seisoo vedon takana?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ohoh... tuo lauseesi ei sisältänyt kysymystä. Jos menet sensei lääkäriin ja lääkäri pyytää sinua näyttämään kikkuliasi, niin sanotko hänelle että näytä omas ja sanot hänelle että tervetuloa Chiang Maihin katselemaan sitten kikkuliani jahka neiti PA räps räps seisoo vedon takana?
Oireilusi päätit kysymysmerkillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oireilusi päätit kysymysmerkillä.
Ethän sinä olekaan aivan toivottoman tyhmä kun tunnistat lauseesta kysymysmerkin.
- Anonyymi
Jep kaiketi jokainen voi tarkastaa paljonko yliopistoilla on henkiklökunnan keskimääräiset palkat, tuo ei ole kovin kaukana totuudesta, siis tuo 8000 euroa, proffilla voi olla 12.000 - 16.000 euroa, lääketietteellisessä tiedekunnassa jopa yli 25.000 euroa, tosin toimivat myös lääkärin ammatissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep kaiketi jokainen voi tarkastaa paljonko yliopistoilla on henkiklökunnan keskimääräiset palkat, tuo ei ole kovin kaukana totuudesta, siis tuo 8000 euroa, proffilla voi olla 12.000 - 16.000 euroa, lääketietteellisessä tiedekunnassa jopa yli 25.000 euroa, tosin toimivat myös lääkärin ammatissa.
Voi olla ja onkin, mutta ne ammatit ja tulot eivät liity mitenkään sinuun.
Jouduit varhain pois työelämästä ja työkyvyttömyyseläkkeelle. Eläkkeesi brutto on maksimissaan 1700 euroa ja se ei riitä täyttämään eläkeläisvisalaisen maassaolon edellytystä, joka on tämän päivän kurssilla noin 21500 euroa vuodessa. Mutta olet paperilla edelleen naimisissa thaimaalaisen kanssa, joten saat olla maassa pienemmillä tuloilla kuin ei-aviossa oleva eläkeläinen. Kun asuu vuokralla 200 euron luukussa niin jää vielä ruokaankin rahaa, mutta lirissä olet jos terveys tuosta vielä menee huonompaan kuntoon koska vakuutuksesi ei riitä paljon mihinkään. Hyvät vakuutukset on liian kalliita noin pienituloiselle ja sairaalle miehelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla ja onkin, mutta ne ammatit ja tulot eivät liity mitenkään sinuun.
Jouduit varhain pois työelämästä ja työkyvyttömyyseläkkeelle. Eläkkeesi brutto on maksimissaan 1700 euroa ja se ei riitä täyttämään eläkeläisvisalaisen maassaolon edellytystä, joka on tämän päivän kurssilla noin 21500 euroa vuodessa. Mutta olet paperilla edelleen naimisissa thaimaalaisen kanssa, joten saat olla maassa pienemmillä tuloilla kuin ei-aviossa oleva eläkeläinen. Kun asuu vuokralla 200 euron luukussa niin jää vielä ruokaankin rahaa, mutta lirissä olet jos terveys tuosta vielä menee huonompaan kuntoon koska vakuutuksesi ei riitä paljon mihinkään. Hyvät vakuutukset on liian kalliita noin pienituloiselle ja sairaalle miehelle.Niinkö, mitäpä muuta savoon tänään kuuluu,,,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö, mitäpä muuta savoon tänään kuuluu,,,
Olit Humppamaksa itkenyt taas bannin minun ip osoitteelle. Milloin opit ettei siitä ole hyötyä, koska vaihdan vain toiseen ip osoitteeseen?
Melkoinen ämmä olet kun et kestä totuutta. - Anonyymi
Ihan vaan huomiona, suomalaisten miesten keskieläke on tuossa 1700 euron tiennoilla nettona, naisten hieman alhaisempi, mitä pattayan rakkaan keskieläke, kun vuosia kertynyt ainoastaan palstavaikuttamista, 555555
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan vaan huomiona, suomalaisten miesten keskieläke on tuossa 1700 euron tiennoilla nettona, naisten hieman alhaisempi, mitä pattayan rakkaan keskieläke, kun vuosia kertynyt ainoastaan palstavaikuttamista, 555555
Eikä yliopistolla ole tuollaisia palkkoja, proffan palkka on 7000-8000, vaativuus luokka neljässä johon kuuluvat erityisasiantuntijat vaikkapa database analyst, eli tietokanta analyytikko, siinä 6000-9000 välillä, riippuen projektien ja duuni vuosien määrästä...
Ei palkkaus ole yliopistoväen motiivi, ollut koskaan... motiivit on ihan muualla.
By Numball
- Anonyymi
Napoleon on muistutuksen saanut anopiltaan
Kirje sanoo, "Mopo sinun täytyy heti myydä"
"Taikka jos et myy, älä mitään multa pyydä"
Kansa tuntee, että sitä viilattu on linssiin
Kun odotukset turhaan kohdistuvat kruununprinssiin
"Enhän sua vävykseni sanoa mä saata"
"Ethän taida poikarukka osata ees maata"
Ketjusta on poistettu 64 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.1867881Suomea odottaa karu kohtalo
Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.2851948- 681309
- 731245
Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei641207- 581199
Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!
Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau81139Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja
Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa931122Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?
Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti511115- 361056