Millaisia tunteita teillä on

Anonyymi

Kysymys narsistien lapsille:

Millaisia tunteita teillä on edesmenneitä narsistivanhempianne kohtaan? Onko olonne helpottunut vai oletteko katuneet sitä että olette pitäneet tai syyttäneet että vanhempanne oli narsisti? Onko hänen kuolemansa muuttanut ajatusmaailmaanne niin että kadutte sitä mitä olette hänestä ajatelleet ja tunteneet ja ajattelette että se olisi väärin tehty teiltä? Ajatteletteko nyt että hän oli kuitenkin oikeassa ja te väärässä?

Olisi mielenkiintoista tietää miten narsistina pidetyn henkilön kuolema vaikuttaa uhrien ajatuksiin ja tunteisiin.

59

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä kasvoin kodissa missä "äiti" (on erittäin vaikea edes kirjoittaa sitä sanaa, ääneen lausumaan en pysty) oli narsisti pahimmasta päästä.
      En ala sen enempää asiaa avaamaan, sen verran voin sanoa että yksikään meistä lapsista joita oli seitsemän, ei säästytty mielenterveysongelmilta. Itse olin tappaa itseni anoreksiaan jota sairastin erittäin vakavasti toista kymmentä vuotta. Nyt edelleen alipainoinen mutta en vaarallisesti enää.
      Isä tallottiin maan mutaan. Mitään hän ei osannut, mihinkään hänestä ei ollut. Jatkuvaa vihaa ja haukkumista ja ivaa sai kokea kuolemaansa asti. Jopa kun kuoli, se ihminen raivosi kun ei päässyt nostamaan rahoja isän tililtä ennenkuin perunkirjoitus oli tehty. "yhden s-tanan äijän takia ei saa rahoja ulos"!
      Kun aloin jotain ymmärtää toivoin että isä ottaisi eron ja lähtisi ja ottaisi minut mukaan. Oli kai liian lannistettu ettei pystynyt enää. Isä oli minulle rakas ja senkin takia sain kärsiä ja kuulla ivaa ja haukkumista. Minulle kerrottiin myös ettei kukaan minua ole koskaan halunnut, olen tunkeilija ja sen ihmisen elämän pilaaja.
      Kun sain kouluni päätökseen lähdin Suomesta. Oli pakko päästä mahdollisimman kauas siitä pirusta. Isä oli silloin jo kuollut, kehkosyöpään. Pistin välit poikki totaalisesti. Olin asunut täällä missä asun jos useamman vuoden kun kuulin että se on sairaalassa. En kysynyt miksi, ei kiinnostanut eikä silloinkaan kun ilmoitettiin että se on kuollut. Se oli valtava helpotus mutta ne haavat jotka se minuun hakkasi eivät parane koskaan. Ikuiset jäljet jäi. Mielenterveyteni on hauras, en luota kehenkään. Olen lapsesta asti oppinut tulemaan toimeen täysin yksin. Vaikka isä oli kiltti ei hän kyennnyt minua puolustamaan.
      Hautajaisiin en osallistunut, kukkia tai muuta en lähettänyt. Sivuutin koko asian. En todellakaan kadu!
      Toisaalta olen ylpeä siitä että minua ei kaada kukaan. Olen selviytyjä. Se on makanut kovan hinnan mutta silti olen elämääni tyytyväinen.
      Parisuhteet on jääneet aina varsin pinnallisiksi. En päästä ketään lähelle enkä kaipaa ketään. Näin on hyvä elää kun tähän on alusta asti oppinut. Ei osaa muuta kaivata.
      Oikea narsisti on hirveä. Sitä nimitystä käytetään todellakin liian kevyesti, sellaisetjotka eivät narsistiin ole koskaan törmänneet. Olkaa onnellisia te jotka ette ole!

      • Anonyymi

        Minä niin toivoin, että äiti saisi nähdä mitä on rakkaus nyt kun on vielä aikaa tässä maailmassa.
        Vietimme kaksi kuukautta paljon yhdessä. Tilanne on kuitenkin mennyt sellaiseksi, ettei sitä ollut mahdollista jatkaa. Menetän äidin seurassa jopa tunnon olemassaolostani, ja vapautunut taide-emootioni tuntuu joutuvan kiristyksiin sekuntti sekunnilta. alan nähdä paljon koko ajan lisääntyen painajaisia jne, koko keho menee stressijännitykseen. Lopulta olo on niin äärimmilleen kiristynyt että tulee hermosto-oireita.
        Olen todella surullinen, etten pysty näyttämään äidille mitä on kaiken kestävä rakkaus,
        Toivon että äiti kärsimyksiä aiheuttavine ikeyksineen pysyy hengissä mahdollisimman vanhaksi, Se on harras toiveeni.

        popiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä niin toivoin, että äiti saisi nähdä mitä on rakkaus nyt kun on vielä aikaa tässä maailmassa.
        Vietimme kaksi kuukautta paljon yhdessä. Tilanne on kuitenkin mennyt sellaiseksi, ettei sitä ollut mahdollista jatkaa. Menetän äidin seurassa jopa tunnon olemassaolostani, ja vapautunut taide-emootioni tuntuu joutuvan kiristyksiin sekuntti sekunnilta. alan nähdä paljon koko ajan lisääntyen painajaisia jne, koko keho menee stressijännitykseen. Lopulta olo on niin äärimmilleen kiristynyt että tulee hermosto-oireita.
        Olen todella surullinen, etten pysty näyttämään äidille mitä on kaiken kestävä rakkaus,
        Toivon että äiti kärsimyksiä aiheuttavine ikeyksineen pysyy hengissä mahdollisimman vanhaksi, Se on harras toiveeni.

        popiuyyy

        Äidin näkemys minusta ei ole totuudenmukainen, mutta se on aika paljon todempi kuin kriisipuhelinvastaajien. Siksi äiti pääsääntöisesti tuntuu kriisipuhelinvastaajia paremmalta koska hän tuntuu rehellisemmälle ja realistisemmalle mitä tulee itseensä ja minuun ja moniin asioihin silloin kun keskustelemme kahdestaan. Hän ei tprju elämäntarinaani, ominaisuuksiani jne, kuten kriisipuhelinvastaajat, jotka ovat pääsääntöisesti täysin kykenemättömiä kuulemaan minua aitona itsenäni, mikä on ollut outo kokemus, Heillä on hyvin voimakas torjunta persoonaani ja elämäntarinaani kohtaan, jonka tuntuu olevan heille lähes jonkinlaista pakonomaista torjuntaa, siinä tilanteeessa äiti tuntuu mukavalle, kun ei kiellä elämänkokemuksiani ja muita faktoja, vaikka emotionaalisesti rääkkäää kuulemma ei tahallaan

        popiuyyy


        ppoiuuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äidin näkemys minusta ei ole totuudenmukainen, mutta se on aika paljon todempi kuin kriisipuhelinvastaajien. Siksi äiti pääsääntöisesti tuntuu kriisipuhelinvastaajia paremmalta koska hän tuntuu rehellisemmälle ja realistisemmalle mitä tulee itseensä ja minuun ja moniin asioihin silloin kun keskustelemme kahdestaan. Hän ei tprju elämäntarinaani, ominaisuuksiani jne, kuten kriisipuhelinvastaajat, jotka ovat pääsääntöisesti täysin kykenemättömiä kuulemaan minua aitona itsenäni, mikä on ollut outo kokemus, Heillä on hyvin voimakas torjunta persoonaani ja elämäntarinaani kohtaan, jonka tuntuu olevan heille lähes jonkinlaista pakonomaista torjuntaa, siinä tilanteeessa äiti tuntuu mukavalle, kun ei kiellä elämänkokemuksiani ja muita faktoja, vaikka emotionaalisesti rääkkäää kuulemma ei tahallaan

        popiuyyy


        ppoiuuyyyy

        En oikein ymmärrä miksi juuri kriisipuhelinvastaajat eivät voi lainkaan uskoa elämäntarinaani, vaikka kyllä minua pääsääntöisesti ihmiset muuten uskovat kun siitä kerron. Nettiprofiilini esittäminen ilmeisesti huomattavasti lisää uskomista verrattuna täysin anonyymiin,


        poiuuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En oikein ymmärrä miksi juuri kriisipuhelinvastaajat eivät voi lainkaan uskoa elämäntarinaani, vaikka kyllä minua pääsääntöisesti ihmiset muuten uskovat kun siitä kerron. Nettiprofiilini esittäminen ilmeisesti huomattavasti lisää uskomista verrattuna täysin anonyymiin,


        poiuuyyy

        Kukaan nettiprofiilini nähnyt ei ole epäillyt ettenkö olisi oikea taiteilija.
        Mutta kriisipuhelinvastaajat ja sairaanhoitajat epäilevät etten olisi, Se on oudon tuntuista.


        ppoiuyyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan nettiprofiilini nähnyt ei ole epäillyt ettenkö olisi oikea taiteilija.
        Mutta kriisipuhelinvastaajat ja sairaanhoitajat epäilevät etten olisi, Se on oudon tuntuista.


        ppoiuyyyyy

        Olin kerran semmosessa tosi oudossa tilanteessa jossa sanoinkin sairaanhoitajalle tai joku hoitaja, että ehkä minun pitäisi näyttää minun nettisivuni. No ei tarvinnut näyttää, mutta hän kirjaili jotain semmosta mistä saattoi ymmärtää ettei hän uskonut minun puhuvan totta, Tämä tilanne tuntuu hyvin oudolle, Onnekls minä oon niin hyvä taiteilija, että muuten aina riittää kun näytän ihmisille tauluni, muuta ei tarvi todisteeksi että olen oikea taiteilija.

        poiuytyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin kerran semmosessa tosi oudossa tilanteessa jossa sanoinkin sairaanhoitajalle tai joku hoitaja, että ehkä minun pitäisi näyttää minun nettisivuni. No ei tarvinnut näyttää, mutta hän kirjaili jotain semmosta mistä saattoi ymmärtää ettei hän uskonut minun puhuvan totta, Tämä tilanne tuntuu hyvin oudolle, Onnekls minä oon niin hyvä taiteilija, että muuten aina riittää kun näytän ihmisille tauluni, muuta ei tarvi todisteeksi että olen oikea taiteilija.

        poiuytyt

        Mutta mulla on kyllä henkilö kuka pystyy mun rakkauden vastaanottamaan. Suuresti arvostan.


        ppoiiuuyuuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin kerran semmosessa tosi oudossa tilanteessa jossa sanoinkin sairaanhoitajalle tai joku hoitaja, että ehkä minun pitäisi näyttää minun nettisivuni. No ei tarvinnut näyttää, mutta hän kirjaili jotain semmosta mistä saattoi ymmärtää ettei hän uskonut minun puhuvan totta, Tämä tilanne tuntuu hyvin oudolle, Onnekls minä oon niin hyvä taiteilija, että muuten aina riittää kun näytän ihmisille tauluni, muuta ei tarvi todisteeksi että olen oikea taiteilija.

        poiuytyt

        Mutta siis ne kriisipuhelinvastaajat on erehtyneet siinä, etteikö tietyt kertomani asiat olisi totta. Tuntuu erikoiselle kokemukselle niin suuri joukko niin täysin erehtyneitä ihmisiä-.


        ppoiuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta siis ne kriisipuhelinvastaajat on erehtyneet siinä, etteikö tietyt kertomani asiat olisi totta. Tuntuu erikoiselle kokemukselle niin suuri joukko niin täysin erehtyneitä ihmisiä-.


        ppoiuyyyy

        Ensin se oli tosi rankkaa kun alkoi jo epäillä melkein omaa olemassaoloaan. Koska tuntui niin uskomattomalle että niin moni vois erehtyä , mutta niin he vaan erehtyi joukolla.,


        poiuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin se oli tosi rankkaa kun alkoi jo epäillä melkein omaa olemassaoloaan. Koska tuntui niin uskomattomalle että niin moni vois erehtyä , mutta niin he vaan erehtyi joukolla.,


        poiuyyyy

        Mitä he varsinkaan ei tajunneet oli se että olin oikeesti melkein henkihieveriin hermostovaurioitunut, Noh siitä itseäni parannellessa aiheutui muitakin kudosvaurioita,
        Ja nyt jotkut höhlät luulee että olisin joku pelkurinössö,

        poiuyyttt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä he varsinkaan ei tajunneet oli se että olin oikeesti melkein henkihieveriin hermostovaurioitunut, Noh siitä itseäni parannellessa aiheutui muitakin kudosvaurioita,
        Ja nyt jotkut höhlät luulee että olisin joku pelkurinössö,

        poiuyyttt

        Ja nyt välttelen palveluita, koska en kestä kuunnella semmosta aliarvioivaa sössötystä.

        ppoiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nyt välttelen palveluita, koska en kestä kuunnella semmosta aliarvioivaa sössötystä.

        ppoiuyyy

        Esim lause: "oothan sä jo aikuinen ihminen" kuulostaa tosi oudolle miltei mummoikäisenä.
        Ottaa hermoon kuunnella semmosta.,


        poiuuyyytyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim lause: "oothan sä jo aikuinen ihminen" kuulostaa tosi oudolle miltei mummoikäisenä.
        Ottaa hermoon kuunnella semmosta.,


        poiuuyyytyt

        Mä tunnustan, olen yhdelle asialle hyvin herkkä. Minulla on voimakas tarve että keskustelutyyli kuulostaa älykkäälle ja arvokkaalle, Mua ärsyttää muunlainen.


        ppuyyyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä tunnustan, olen yhdelle asialle hyvin herkkä. Minulla on voimakas tarve että keskustelutyyli kuulostaa älykkäälle ja arvokkaalle, Mua ärsyttää muunlainen.


        ppuyyyyyy

        Mua ärsyttää se niin ettei tee edes mieli itse puhua kunnolla, kuten täällä kun tuntui ettei yäällä ole arvokas tyyli muillakaan., Niin sitten mä en voi edes viimeistellä viestejäni ku ärsuttää kun ei oo arvokas tyyli.,


        pouyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua ärsyttää se niin ettei tee edes mieli itse puhua kunnolla, kuten täällä kun tuntui ettei yäällä ole arvokas tyyli muillakaan., Niin sitten mä en voi edes viimeistellä viestejäni ku ärsuttää kun ei oo arvokas tyyli.,


        pouyyyy

        Mä alan puhumaan ja kirjoittamaan kunnolla vasta kun tyyliu ylittää arvokkuudessa tietyn rajan.



        poiuuyytyty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä alan puhumaan ja kirjoittamaan kunnolla vasta kun tyyliu ylittää arvokkuudessa tietyn rajan.



        poiuuyytyty

        Mua ärsytti jo ala-asteella tuo sama asia, Valitin aina vanhemmille että koulussa on kohtelu sellausta että koen olevamme lehmälauma.


        pouyttt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua ärsytti jo ala-asteella tuo sama asia, Valitin aina vanhemmille että koulussa on kohtelu sellausta että koen olevamme lehmälauma.


        pouyttt

        Vasta kun puhuu minulle silleen arvokkaasti että olettaaminulta fiksua puhetta alan puhua kunnolla,.


        poiuyytytt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vasta kun puhuu minulle silleen arvokkaasti että olettaaminulta fiksua puhetta alan puhua kunnolla,.


        poiuyytytt

        Se on vähän hassua niinku jossain palveluissa. En osaa puhua hoitajille mutta osaan kyllä puhua ylilääkäreille.


        ppiuyttyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on vähän hassua niinku jossain palveluissa. En osaa puhua hoitajille mutta osaan kyllä puhua ylilääkäreille.


        ppiuyttyy

        Mulle tulee jopa hankalia hermosto-oireita siitö kun mun emootio ei siedä epäarvokasta tyyliä-. Noh ehkä tää on tämmönen taiteilijasielu ongelma olen siinä mielessä esteettisesti hyvin herkkä abstrakteille asioille



        poiuuyyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle tulee jopa hankalia hermosto-oireita siitö kun mun emootio ei siedä epäarvokasta tyyliä-. Noh ehkä tää on tämmönen taiteilijasielu ongelma olen siinä mielessä esteettisesti hyvin herkkä abstrakteille asioille



        poiuuyyyy

        Sainpas kerrankin sanottua aidosti miltä tuntuu, Toi viimenen varsinkin.
        Hermoston esteettinen herkkyys abstrakteille asioille,



        ppiuuyyytyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sainpas kerrankin sanottua aidosti miltä tuntuu, Toi viimenen varsinkin.
        Hermoston esteettinen herkkyys abstrakteille asioille,



        ppiuuyyytyyy

        Mulla on oikeesti tommonen...hermo ärtyy kun asioiden abstrakti sisältö ei ilmene riittävän esteettisesti., Mulle voi tulla siitä jopa sairauskohtaus,


        pouytttt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on oikeesti tommonen...hermo ärtyy kun asioiden abstrakti sisältö ei ilmene riittävän esteettisesti., Mulle voi tulla siitä jopa sairauskohtaus,


        pouytttt

        Munlapsuuden balettiopettajallakin oli varmaan joku tommonen.,
        Hän hermostu aivan hirveesti jos näki jotain mikä ei ollut riittävän esteettistä tai kultturellia balettisalilla,


        poiuyyttttyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Munlapsuuden balettiopettajallakin oli varmaan joku tommonen.,
        Hän hermostu aivan hirveesti jos näki jotain mikä ei ollut riittävän esteettistä tai kultturellia balettisalilla,


        poiuyyttttyy

        Suoraan sanottuna mua häirittee 90% kriisipuhelinvastaajien puhetyyli,.
        Ei tunnu että semmosen tyylin kanssa vois puhuu kunnolla,.
        Toi ongelma mulla oli aina siellä.


        poiuyhgygg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suoraan sanottuna mua häirittee 90% kriisipuhelinvastaajien puhetyyli,.
        Ei tunnu että semmosen tyylin kanssa vois puhuu kunnolla,.
        Toi ongelma mulla oli aina siellä.


        poiuyhgygg

        Ja he jopa esti minua säännönmukaisesti puhumasta puhelimeen omalla tyylilläni , se oli aika hirveää, mutta kyllä mä muualla puhun silleen ainakin ajoin.,
        Mutta kriisipuhelimessa he äkäisesti sulki puhelimen jos aloinpuhua arvokkaammin.

        pouyytytyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja he jopa esti minua säännönmukaisesti puhumasta puhelimeen omalla tyylilläni , se oli aika hirveää, mutta kyllä mä muualla puhun silleen ainakin ajoin.,
        Mutta kriisipuhelimessa he äkäisesti sulki puhelimen jos aloinpuhua arvokkaammin.

        pouyytytyy

        Silloin heikossa kunnossa se tuntu aika hirveelle alistamiselle, että mut pakotettiin luonnottomaan rooliin ja puhetyyliin josa halusin puhua sinne.



        pouyttt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin heikossa kunnossa se tuntu aika hirveelle alistamiselle, että mut pakotettiin luonnottomaan rooliin ja puhetyyliin josa halusin puhua sinne.



        pouyttt

        Oikeesti tykkään puhua sivistyneemmin.


        ppoiuuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeesti tykkään puhua sivistyneemmin.


        ppoiuuuu

        Kyllä mulla kävi yks hassu tilanne kun ensin mun sivistyn tyylini tulkittiin väärin epäsivistyneesti ja päädyin sitten toisen henkilön puheille ja huomasin, että kun esitin asian ylemmälle taholle tyylilläni sivistyneesti, häntä vähän alkoi hymyilyttää ja sain ihan hyvän kohtelun sitten.

        poiuuyyytty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mulla kävi yks hassu tilanne kun ensin mun sivistyn tyylini tulkittiin väärin epäsivistyneesti ja päädyin sitten toisen henkilön puheille ja huomasin, että kun esitin asian ylemmälle taholle tyylilläni sivistyneesti, häntä vähän alkoi hymyilyttää ja sain ihan hyvän kohtelun sitten.

        poiuuyyytty

        Joku jopa kirjaili arvostelua puhetyylistäni. Siitä minä loukkaannuin,


        ppouuyyyuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku jopa kirjaili arvostelua puhetyylistäni. Siitä minä loukkaannuin,


        ppouuyyyuy

        Nuorena kun menin ravintolaan vieraita ihmisiä tuli sanoon että heillä on mulle asiaa ja se oli semmosta ettäå he ovat seuranneet tyyliäni ja sitten kertoivat että pitävät siitä tai joskus tultiin sanomaan "en pidä tyylistäsi"-

        ppoiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuorena kun menin ravintolaan vieraita ihmisiä tuli sanoon että heillä on mulle asiaa ja se oli semmosta ettäå he ovat seuranneet tyyliäni ja sitten kertoivat että pitävät siitä tai joskus tultiin sanomaan "en pidä tyylistäsi"-

        ppoiuyyy

        pahoittelen meni hieman aiheen sivuun kun ei äitikään vielä ole edesmennyt...mutta otsikko oli niin vetävä.

        Noin pitäisi kysyö kriisipuhelimessakin: Millaisia tunteita teillä on, eikä olettaa mitään...


        popiuyyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pahoittelen meni hieman aiheen sivuun kun ei äitikään vielä ole edesmennyt...mutta otsikko oli niin vetävä.

        Noin pitäisi kysyö kriisipuhelimessakin: Millaisia tunteita teillä on, eikä olettaa mitään...


        popiuyyy

        Se oli ihan emotionaalista väkivaltaa miten he projisoivat tunteitaan soittajaan välittämättä yhtään hänen aidoista tunteistaan.



        pouyytyty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli ihan emotionaalista väkivaltaa miten he projisoivat tunteitaan soittajaan välittämättä yhtään hänen aidoista tunteistaan.



        pouyytyty

        Kuten vaikkapa tunteesta että nyt keslustelun tyyli ei ole riittävän arvokas ja se tekee minulle pahaa.


        poiuyyyty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä niin toivoin, että äiti saisi nähdä mitä on rakkaus nyt kun on vielä aikaa tässä maailmassa.
        Vietimme kaksi kuukautta paljon yhdessä. Tilanne on kuitenkin mennyt sellaiseksi, ettei sitä ollut mahdollista jatkaa. Menetän äidin seurassa jopa tunnon olemassaolostani, ja vapautunut taide-emootioni tuntuu joutuvan kiristyksiin sekuntti sekunnilta. alan nähdä paljon koko ajan lisääntyen painajaisia jne, koko keho menee stressijännitykseen. Lopulta olo on niin äärimmilleen kiristynyt että tulee hermosto-oireita.
        Olen todella surullinen, etten pysty näyttämään äidille mitä on kaiken kestävä rakkaus,
        Toivon että äiti kärsimyksiä aiheuttavine ikeyksineen pysyy hengissä mahdollisimman vanhaksi, Se on harras toiveeni.

        popiuyyy

        Toisenkautta. On tietääkseni fakta, että molemmat vanhempasi ovat poistuneet elävien kirjoista ns. luonnollista tietä. Myös äitisi.
        Meidän perheen kesken poisnukkuneita ei saanut arvostella. Nettiähän ei ollut. Joku saattoi tietyissä piireissä puhua heistä skeidaa.

        -Minkäs enää mahdat, sellaisille tuhahdettiin.


    • Anonyymi

      Musta tuli pankkivirkailija ja siskosta näyttelijä yhyy yhyy!🤭🤭

    • Anonyymi

      No niin ja nyt ne kirjoittelevat kiusallaan tommosta tyylitöntä.
      Mutta sitä ihmettelen miksi kriisipuhelimeen ei saa puhua todella aikuismaisen kypsästi ja sivistyneesti.,


      popiuyytyt

      • Anonyymi

        Ja mä en olettanu että Suomessa on täm,mönen tyyli että vielä 50 vuotiaille puhutaan tyyliin, että kun äitisi on jo kunnon iässä niinku että 50 vuotias on jotenkin aina vaan niin lapsi, minusta se on outoa,


        poutttt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mä en olettanu että Suomessa on täm,mönen tyyli että vielä 50 vuotiaille puhutaan tyyliin, että kun äitisi on jo kunnon iässä niinku että 50 vuotias on jotenkin aina vaan niin lapsi, minusta se on outoa,


        poutttt

        varsinkin kun minun äitini on minua lapsellisempi, eikä sitäkään tosiasiaa saisi sanoa,


        ppoiyyytyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        varsinkin kun minun äitini on minua lapsellisempi, eikä sitäkään tosiasiaa saisi sanoa,


        ppoiyyytyt

        vielä yksi asia.,,kirjotan tämmöstä tekstipötköä kun olen stressaantunut paljosta äitiin yhteydessä olosta, Niin rauhotan ja tasaannutan hermostoni kirjottamalla pitkään.



        poiuuuyu


    • Anonyymi

      Vaikea suru varmaan seuraa kuolemiaan. En ollut tarpeeksi arvokas suojeltavaksi väkivallalta ja hyväksikäytöltä. Ehkä helpotus siitä että nyt se vihdoin loppuu se epäoikeudenmukainen käytös.

      • Anonyymi

        Mutta muuta tuo ajatus "en ollut tarpeeksi arvokas", eihän asia sinun arvoon oikeesti liity,.



        poiuiuuyu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta muuta tuo ajatus "en ollut tarpeeksi arvokas", eihän asia sinun arvoon oikeesti liity,.



        poiuiuuyu

        Ei kai niin. Mutta vanhempieni kyllä. En ollut heille arvokas. Se jotenkin muun ohessa hävettää minua, kun joka puolella oletetaan että vanhemmat haluavat lapsilleen parasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai niin. Mutta vanhempieni kyllä. En ollut heille arvokas. Se jotenkin muun ohessa hävettää minua, kun joka puolella oletetaan että vanhemmat haluavat lapsilleen parasta.

        Tuo on keskiluokkaisten filantrooppitätien hellimä ajatus joka olisi joutanut jo ajat sitten romuksi. On paljon vanhempia joiden tarpeet ja pyyteet ajavat lapsen perusturvallisuuden ja koskemattomuuden ohi. Jotkut vaan on ihan ulalla. Toivoisi tietysti ettei nämä olisi lapsen hyvinvoinnin kannalta ratkaisevassa asemassa olevat ns. asiantuntijat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai niin. Mutta vanhempieni kyllä. En ollut heille arvokas. Se jotenkin muun ohessa hävettää minua, kun joka puolella oletetaan että vanhemmat haluavat lapsilleen parasta.

        Se on se kun muiden projisoidut emootiot tarttuvat itseeen.
        Mutta eihän tuossa oikeesti ole mitään häpeämistä,

        Minä olen tuonut esiin jossain yliopistokurssillanikin, että vastustan psykologisoitua ajatusta, että kaltoinkohtelu tekisi sen kohteesta jonkin tietynlaisen. Tuollainen oppi jo sinällään on uhriuttava ja väkivallantekijälle vallan antava. Opin voima on tuollaisessa manipuloiudussa ajatuksessa, jolloin sitten voi niin käydäkin, jos siihen aletaan uskoa. En muutoin usko tuollaiseen lainalaisuuteen ollenkaan.
        Jos uskoisin, olisikin jo kriisipuhelinkohtelun jäljiltä mielenterveyspotilas.

        pooiuiyyty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on se kun muiden projisoidut emootiot tarttuvat itseeen.
        Mutta eihän tuossa oikeesti ole mitään häpeämistä,

        Minä olen tuonut esiin jossain yliopistokurssillanikin, että vastustan psykologisoitua ajatusta, että kaltoinkohtelu tekisi sen kohteesta jonkin tietynlaisen. Tuollainen oppi jo sinällään on uhriuttava ja väkivallantekijälle vallan antava. Opin voima on tuollaisessa manipuloiudussa ajatuksessa, jolloin sitten voi niin käydäkin, jos siihen aletaan uskoa. En muutoin usko tuollaiseen lainalaisuuteen ollenkaan.
        Jos uskoisin, olisikin jo kriisipuhelinkohtelun jäljiltä mielenterveyspotilas.

        pooiuiyyty

        Koska heitä on kriisipuhelimessa ihmisiä jotka tekevät traumatisoivia asioita samalla kun tuovat esiin että eihän heidän tarkoituksensa ole traumatosoida ja se on valitettavaa jos /kun niin kuitenkin tapahtuu.


        ppoiiuuuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska heitä on kriisipuhelimessa ihmisiä jotka tekevät traumatisoivia asioita samalla kun tuovat esiin että eihän heidän tarkoituksensa ole traumatosoida ja se on valitettavaa jos /kun niin kuitenkin tapahtuu.


        ppoiiuuuyy

        Toin esiin monta vuotta että niin tapahtuu mutta he vaan valittelivat asiaa ilman mitään muutosta ja sama peli jatkui. Minun olisi ilmeisestiu kuulunut traumatisoitua siitä lopullisesti, mutta kappas kun en usko sellaisiin kieroihin psykologisiin lakeihin niin niiden lainalaisuudet ei minuun päde.



        poiuytttrt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toin esiin monta vuotta että niin tapahtuu mutta he vaan valittelivat asiaa ilman mitään muutosta ja sama peli jatkui. Minun olisi ilmeisestiu kuulunut traumatisoitua siitä lopullisesti, mutta kappas kun en usko sellaisiin kieroihin psykologisiin lakeihin niin niiden lainalaisuudet ei minuun päde.



        poiuytttrt

        Minuun pätee enemmän filosofian lait, Ja filosofoimalla vapautuu monista psykologian laeista.


        poiuyttttyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minuun pätee enemmän filosofian lait, Ja filosofoimalla vapautuu monista psykologian laeista.


        poiuyttttyy

        Ja mä olen ajatellut tälleen jo teini-iässä.
        Ja kriisipuhelinvastaajilla on mahdoton tehtävä tutustua minuun psykologisoimalla kietäytyen filosofisesta ajattelusta, Mm. siksi se ei toiminut,

        poiuyytyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mä olen ajatellut tälleen jo teini-iässä.
        Ja kriisipuhelinvastaajilla on mahdoton tehtävä tutustua minuun psykologisoimalla kietäytyen filosofisesta ajattelusta, Mm. siksi se ei toiminut,

        poiuyytyt

        Olin jo nuorena tyttönä perheessäni vanhan filosofin roolin ja elin elämääni niin vuosikymmeniä kunnes kohtasin nämä kauheat kriisipuhelimen filosofiaa vastustavat keittiöpsykologit,.


        popiuytttrt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin jo nuorena tyttönä perheessäni vanhan filosofin roolin ja elin elämääni niin vuosikymmeniä kunnes kohtasin nämä kauheat kriisipuhelimen filosofiaa vastustavat keittiöpsykologit,.


        popiuytttrt

        Koin 16-vuotiaana olevani perheeni vanha filosofi. Minulla oli fantasioita istuvani vanhojen filosofipartamiesten seurassa yhtenä filosofina. Elämäni oli ihan mukavaa tolleen.
        Kunnes minusta keski-ikäisenä alettiin tehdä kriisipuhelimessa lapsellisen äitini pikkutyttöä.


        pouyttrt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koin 16-vuotiaana olevani perheeni vanha filosofi. Minulla oli fantasioita istuvani vanhojen filosofipartamiesten seurassa yhtenä filosofina. Elämäni oli ihan mukavaa tolleen.
        Kunnes minusta keski-ikäisenä alettiin tehdä kriisipuhelimessa lapsellisen äitini pikkutyttöä.


        pouyttrt

        mun aspergerneurologi tietää minun filosofiosuudestani. Selitin hänelle miten sen johdosta psykologia ei minulle sovellu.



        ppoiuyytyyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mun aspergerneurologi tietää minun filosofiosuudestani. Selitin hänelle miten sen johdosta psykologia ei minulle sovellu.



        ppoiuyytyyt

        Hän oli fiksu, eikä väkipakolla tuputtanut psykologiaa,


        ppiuuyytt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän oli fiksu, eikä väkipakolla tuputtanut psykologiaa,


        ppiuuyytt

        Minkä takia hajottaa ihminen psykologialla , jos hän on ehjä filosofi?


        poiyytttt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä takia hajottaa ihminen psykologialla , jos hän on ehjä filosofi?


        poiyytttt

        Mulle filosofi ja tutkija on semmonen joka asettuu hieman ilmiöiden ulkopuolelle niiden tarkastelijaksi ja analysoijaksi,
        Siksi minua ärsyttää esim kriisipuhelimessa tunnereaktioiuden liittäminen tarkasteltaviin ilmiöihin., Ja siksi keskustelu ei toimi. Koska mulle se tuntuu alentavalle jos minun kuvitellaan liittäväni lapsellisia tunnereaktioita tutkimiini ilmiöihin.



        pouyttt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle filosofi ja tutkija on semmonen joka asettuu hieman ilmiöiden ulkopuolelle niiden tarkastelijaksi ja analysoijaksi,
        Siksi minua ärsyttää esim kriisipuhelimessa tunnereaktioiuden liittäminen tarkasteltaviin ilmiöihin., Ja siksi keskustelu ei toimi. Koska mulle se tuntuu alentavalle jos minun kuvitellaan liittäväni lapsellisia tunnereaktioita tutkimiini ilmiöihin.



        pouyttt

        Siis esim äitiini,.
        Vaikka analysoisin hänet noita-akaksi, siihen ei liity lapsellisia tunnereaktioita kuten vihaisuutta, Se on vain analyysi, Tätä he ei ymmärrä, kun he liittävät ilmiöiden tarkasteluun pakonomaisesti tunteita niin voimakkaasti


        popiuyttt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis esim äitiini,.
        Vaikka analysoisin hänet noita-akaksi, siihen ei liity lapsellisia tunnereaktioita kuten vihaisuutta, Se on vain analyysi, Tätä he ei ymmärrä, kun he liittävät ilmiöiden tarkasteluun pakonomaisesti tunteita niin voimakkaasti


        popiuyttt

        Minä en ole traumatisoitunut täten tacallisten psykologisten lainalaisuuksien mukaisesti, koska jo lapsesta asti olen täten filosofitutkijana analysoinut esim.l vanhempianim lapsellisten tunnereaktioiden sijaan.


        poutttr


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole traumatisoitunut täten tacallisten psykologisten lainalaisuuksien mukaisesti, koska jo lapsesta asti olen täten filosofitutkijana analysoinut esim.l vanhempianim lapsellisten tunnereaktioiden sijaan.


        poutttr

        Tätä todistaa sekin kun vanhempani ovat kertoneet etten oikeastaan lainkaan esim kiukutellut, Niin en minäö nyt 50 vuotiaana ala kiukutella jos en kolme vuotiaanakaan.


        pouiytrtrr


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä todistaa sekin kun vanhempani ovat kertoneet etten oikeastaan lainkaan esim kiukutellut, Niin en minäö nyt 50 vuotiaana ala kiukutella jos en kolme vuotiaanakaan.


        pouiytrtrr

        Youtubessa on hyvän psykologin video siitä kuinka narsistien lapsista voi tulla tällaisia hyvin analyyttisiä ja narsismia tuntevia,


        ppiuuyyyyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Youtubessa on hyvän psykologin video siitä kuinka narsistien lapsista voi tulla tällaisia hyvin analyyttisiä ja narsismia tuntevia,


        ppiuuyyyyt

        Ja minun palstakaverinkin olisi hyvä vain luottaa omaan viisauteensa,


        pouyttrrt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja minun palstakaverinkin olisi hyvä vain luottaa omaan viisauteensa,


        pouyttrrt

        Enemminkin erityisyyden vieminen joltakulta on mun mielestä narsistista kateutta,
        Miksi joku ei saisi ajatella olevansa erityinen ? Kenellä on etuoikeus ajatella niin?
        Ei kenelläkään? Harmaata massaa vaan pitää olla kaikkien?

        pouyttt


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2733
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2320
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2080
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1827
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1705
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1686
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe