Kissan virtsatulehdus

Anonyymi

Vietiin 13v uroskissa lääkäriin torstaina kun juoksi hiekkalaatikolla ja laski alleen. Siellä todettiin virtsatulehdus. He huuhtelivat rakon useampaan kertaan, kotiin saatiin 5 päivän antibioottilääkitys ja kipulääkettä. Samalla todettiin kissalla kilpirauhasen liiketoiminta ja saatiin seuraavana päivänä lääkkeet siihen. Virtsatulehduksen kontrolli on ensi torstaina.
Kissa pissaa edelleen pieniä verisiä pissoja. Niitä ei ollut ennen rakon huuhtelua ja liittyy kaiketi siihen koska huuhtelivat rakkoa niin kauan kunnes neste muuttui punertavaksi. Onko kenelläkään kokemuksia milloin yleensä alkaa virtsatulehdus helpottamaan? Huomenna soitan toki lääkäriin ja kysyn. Nyt olisin lähinnä kiinnostunut muiden kokemuksista.
Äsken kissa oksensi, mikä näyttää olevan yksi kilpirauhalääkkeen haittavaikutuksista. :(

4

283

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Saiko jo piikkinä antibioottia vastaanotolla? Hyvä kun saa avun kilppriasiaan. Myös se virtsatietulehdus voi aiheuttaa oksentelua/munuaistenkin tilanne voi olla. Jos kissa voi muuten okei, pitää odottaa pari vrk että antibiootit alkavat purra, kunhan kissa tosiaan nielee ne, että lääkitys auttaa.
      Ellei muutamaan vrk ole selvästi parempi jo kissalla, niin kilauttakaa el.

• Anonyymi

Meidän tyttökisulla noita pissatulehduksia oli joskus keväällä. Lääke alkoi kyllä nopeasti vaikuttamaan ja pisuttelu lattialle loppui. Miksi tuo huuhtelu tehtiin? Ei meillä sellaista tehty kertaakaan.

• Anonyymi

Huuhtelivat, ’jotta sinne ei jää mitään muhimaan.’ Olin itse paikalla eli näin kuinka katetroivat, tyhjensivät ja huuhtelivat monen monta kertaa. Väri vaihtui keltaisesta kirkkaaksi ja siitä punertavaksi. Näin kuuluu kuulema olla. Ultrassa näkyi sakkaa, joten siksikin halusivat huuhdella. Itse kiteitä ei löytynyt. Kissa ei pissannut verta ennen. Tänään tosiaan jo parempi, joten toivottavasti menee tällä ohi. Torstaina kontrolli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huuhtelivat, ’jotta sinne ei jää mitään muhimaan.’ Olin itse paikalla eli näin kuinka katetroivat, tyhjensivät ja huuhtelivat monen monta kertaa. Väri vaihtui keltaisesta kirkkaaksi ja siitä punertavaksi. Näin kuuluu kuulema olla. Ultrassa näkyi sakkaa, joten siksikin halusivat huuhdella. Itse kiteitä ei löytynyt. Kissa ei pissannut verta ennen. Tänään tosiaan jo parempi, joten toivottavasti menee tällä ohi. Torstaina kontrolli.

Kuulosti jotenkin kivuliaalta toimenpiteeltä:(

Toivottavasti kisu paranee 👍

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      179
      5012
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      20
      4418
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3117
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2962
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2902
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27