Nyt kun aletaan olla toden teolla siirtyneitä langattomaan mobiili-aikaan, niin tein huomioita hinnottelusta joka on perin kummallista?
Nimittäin adsl-aikaan hinta maksettiin adsl-operaattorille liittymästä ja puhelinrasiaan tuli netti sen jälkeen.
Nykyään homma mennyt niin, että puhelinliittymän(alunperin kk-maksuton) hintaa on hilattu vuosi vuodelta ylöspäin ja siihen on lisätty palveluita joita en käytä. Nykyään hinta on n. kympin kuussa ja sisältää mobiilidataa.
Mobiilidatan olen hommannut eri operaattorilta yritysten ja erehdysten kautta löytää liittymä joka toimii alueellani ja olen nykyään siihen ihan tyytyväinen.
Jäin vain pohtimaan, että miksi pitää maksaa myös toiselle operaattorille netistä - jota ei käytä?. Yhteen laskettuna näiden nettien hinnat ovat samalla tasolla kuin adsl-liittymä oli aikanaan! Olen kysynyt operaattorilta tuosta liittymän kk-maksusta ja tuo on heidän halvin liittymänsä. Eikö nykyään saa pelkästään puhelin-liittymää mistään? Mielestäni on aika outoa, että myös operaattori joka ei toimita palvelua - saa osan nettiliittymän maksuista ja samaan aikaan palvelun tarjoava operaattori myy tuotettaan halvemmalla. Perin kummallista toimintaa.
Omituiset hinnoittelukäytännöt?
Anonyymi
1
127
Vastaukset
- Anonyymi
5G verkko laajenee
https://tekniikanihme.fi/telian-ja-dnan-5g-verkko-toimii-pohjois-suomen-suurimmissa-hiihtokeskuksissa/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1264140
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232992Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132514- 462091
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2541688Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt451613- 321557
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201426- 281410
- 951201