Civic hybrid 215HV

Anonyymi

129

3468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi olla. Mutta tuosta on vasta tuo yksi japanilainen tieto (huhu) olemassa. Toivotaan silti.

    • Anonyymi

      Olis hyvä. Tää Civikturbo oli mopo..

      • Anonyymi

        No mitä minä kävin koeajolla sillä 1.5 turbolla (182 hv) niin tosi mukavastihan se kulki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitä minä kävin koeajolla sillä 1.5 turbolla (182 hv) niin tosi mukavastihan se kulki.

        Kulke kulkee. Olisi pitänyt laittaa isompi kone. Ei paljon parempi kiihtyy,kuin edellinen bensa Civiki.


    • Anonyymi

      Jutussa on virhe. Civic hybridissäkään ei tule olemaan vaihteistoa. Ei siis CVT:tä, kuten on mainittu.

      Toivottavasti tämä tulee myös sedan korilla Eurooppaan ja Suomeen. Nykyistä koria on sedanina Suomessa, muttei esim. Briteissä. Sit taas Briteissä on diesel, mutta Suomeen sitä ei enää tuotu.

      • Anonyymi

        Mun käsittääkseni Eurooppaan tulee vain se 'fastback'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun käsittääkseni Eurooppaan tulee vain se 'fastback'.

        Ainakaan itse en ole lukenut mistään, että korivaihtoehtoja olisi ilmoitettu Eurooppaan.


      • Anonyymi

        Hieno on. Ei haittaisi minua, vaikka sedankin tulisi Eurooppaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieno on. Ei haittaisi minua, vaikka sedankin tulisi Eurooppaan.

        Tuo video on karvakäsien tekemä. Eli sedan on periaatteessa euroopassa, koska osaTurkista on eurooppaa ;) No eipä se tietenkään meidän valikoimiin vaikuta. Turkissa myydään Accordiakin. Taitavat molemmat olla bensaturboja, niin uusi Civic kuin Accord.


    • Anonyymi

      mulla typer 340hp.. 2015 hyvin menee...

    • Anonyymi

      Kokeillaan poistetaanko tämä postaus sääntöjen vastaisena. Siis Moottorii kirjoittaa uudesta Civicistä: "Voimalinjana on Hondan tuttua e:HEV-hybriditekniikkaa. 2,0-litrainen Atkinson-syklin bensiinimoottori on yhdistetty kahden sähkömoottorin kanssa ja järjestelmän yhteisteho on 135 kilowattia (184 hv) ja yhteisvääntö kirjoitetaan lukemaan 315 newtonmetriä. Järjestelmä hyödyntää lähinnä sähkömoottoreita liikkumiseen, mutta maantienopeuksissa polttomoottori voi liikuttaa autoa myös suoraan. Tehtaan mukaan WLTP-kulutus jää alle 5 litran per 100 kilometriä (alle 110 g/km CO2)."

      • Anonyymi

        Puhutaan yhteistehosta, vaikka Hondan järjestelmä on käytännössä sarjahybridi, jonka maksimiteho on yhtäkuin sähkömoottorin teho.

        Seuraavan asiantuntijan kommentteja odotellessa, joka kertoo auton CVT vaihteistosta. No sitä ei tietenkään ole, kun ei ole vaihteistoa ollenkaan.

        Tämäkin asiaton viesti varmaan poistetaan, kuten muutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhutaan yhteistehosta, vaikka Hondan järjestelmä on käytännössä sarjahybridi, jonka maksimiteho on yhtäkuin sähkömoottorin teho.

        Seuraavan asiantuntijan kommentteja odotellessa, joka kertoo auton CVT vaihteistosta. No sitä ei tietenkään ole, kun ei ole vaihteistoa ollenkaan.

        Tämäkin asiaton viesti varmaan poistetaan, kuten muutkin.

        Kokeilen mainita sen poistetun viestin kertoman hyötysuhteen: 41 %. Katotaan miten käy...


      • Anonyymi

        Eli aloituksessa (ja siinä japanilaisaustralialaisessa huhussa) oli vääntö oikein, teho hiukan yläkanttiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli aloituksessa (ja siinä japanilaisaustralialaisessa huhussa) oli vääntö oikein, teho hiukan yläkanttiin.

        Tai paremminkin niin, että sitä tehdään eri markkinoille eri tehoisina. Euroopassa kaikkein tärkein ominaisuus on poilttoaineenkulutus. Verotuskin sen mukaan.


    • Anonyymi

      Ai nyt on siirrytty 'kummallisen e:hev lyhenteen' ihmettelystä tähän: "Voimalinjana on Hondan tuttua e:HEV-hybriditekniikkaa." 😂

    • Anonyymi

      Puuttuu siis kuminauha CVT laatikko tuosta, täh?🤔🤔

      • Anonyymi

        Ensinnäkin Hondan CVT on maailman paras siinä, kuinka se 'feikkaa' kiihdytyksessä tavallisia vaihteita niin, että kiihdytys tuntuu yhtä nykivältä kuin autossa jossa on tavallinen vaihdelaatikko (automaatti tai manuaali). Tämähän on sinänsä typerää - ei kukaan ole vaatimassa pykäliä esim. moottorikelkkoihin.

        Toiseksi, kuuntele tuolta videolta n. 1:40 alkaen: https://www.youtube.com/watch?v=6glpZTRT6qE
        "There is no gearbox whatsoever. There is no CVT or planetary gearbox included. That minimizes the mechanical resistance of the system."

        Eli e:HEV järjestelmässä ei ole vaihdelaatikkoa lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkin Hondan CVT on maailman paras siinä, kuinka se 'feikkaa' kiihdytyksessä tavallisia vaihteita niin, että kiihdytys tuntuu yhtä nykivältä kuin autossa jossa on tavallinen vaihdelaatikko (automaatti tai manuaali). Tämähän on sinänsä typerää - ei kukaan ole vaatimassa pykäliä esim. moottorikelkkoihin.

        Toiseksi, kuuntele tuolta videolta n. 1:40 alkaen: https://www.youtube.com/watch?v=6glpZTRT6qE
        "There is no gearbox whatsoever. There is no CVT or planetary gearbox included. That minimizes the mechanical resistance of the system."

        Eli e:HEV järjestelmässä ei ole vaihdelaatikkoa lainkaan.

        Ei tuo Civicin CVT nyi kiihdytyksissä. Moottorin kierrokset vaan käyttäytyy samoin kuin olisi kiinteät erilliset vaihteet vaihdelaatikossa. Civicin CVT:stä puuttuu myös kaksoiskytkinvaihdelaatikolle ominaiset viiveet hiljentämis ja kiihdytysvaiheen rajapinnassa, jossa kaksoiskytkinlaatikko arpoo oikeaa pykälää hetken, joskus raivostuttavan pitkänkin hetken ennen kuin vetoa pyörille menee.

        En vaihtaisi tätä uusinta Hondan CVT:tä mihinkään saman hintaluokan auton kaksoiskytkinvaihteistoon.

        Näissä nyt myytävissä Hondan hybrideissä ei siis ole vaihdelaatikkoa ollenkaan. Paras hybridi systeemi mitä markkinoilla on tällä hetkellä, kun kokonaisuutta katsoo. Mielenkiinnolla odotan Nissanin E-Power hybridiä, joka on myös sarjahybridi Hondan tapaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo Civicin CVT nyi kiihdytyksissä. Moottorin kierrokset vaan käyttäytyy samoin kuin olisi kiinteät erilliset vaihteet vaihdelaatikossa. Civicin CVT:stä puuttuu myös kaksoiskytkinvaihdelaatikolle ominaiset viiveet hiljentämis ja kiihdytysvaiheen rajapinnassa, jossa kaksoiskytkinlaatikko arpoo oikeaa pykälää hetken, joskus raivostuttavan pitkänkin hetken ennen kuin vetoa pyörille menee.

        En vaihtaisi tätä uusinta Hondan CVT:tä mihinkään saman hintaluokan auton kaksoiskytkinvaihteistoon.

        Näissä nyt myytävissä Hondan hybrideissä ei siis ole vaihdelaatikkoa ollenkaan. Paras hybridi systeemi mitä markkinoilla on tällä hetkellä, kun kokonaisuutta katsoo. Mielenkiinnolla odotan Nissanin E-Power hybridiä, joka on myös sarjahybridi Hondan tapaan.

        Uudessa Civic hybridissä näyttää olevan kulutus kohdillaan suorituskykyyn nähden.
        89g/km = 3,8l/100km

        https://www.honda.co.uk/cars/new/civic-hybrid/overview.html

        The Civic has a range of up to 521 miles* in real-world driving and achieves CO2 emissions as low as 89g/km* without sacrificing comfort or performance.

        *Civic WLTP data


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudessa Civic hybridissä näyttää olevan kulutus kohdillaan suorituskykyyn nähden.
        89g/km = 3,8l/100km

        https://www.honda.co.uk/cars/new/civic-hybrid/overview.html

        The Civic has a range of up to 521 miles* in real-world driving and achieves CO2 emissions as low as 89g/km* without sacrificing comfort or performance.

        *Civic WLTP data

        On kyllä hieno. Melkein harmittaa, ettei ole auton vaihto ajankohtaista. Britit lupaavat 5 v. / n. 150 tkm takuunkin. Säilyyköhän täällä se 3 v/100tkm?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudessa Civic hybridissä näyttää olevan kulutus kohdillaan suorituskykyyn nähden.
        89g/km = 3,8l/100km

        https://www.honda.co.uk/cars/new/civic-hybrid/overview.html

        The Civic has a range of up to 521 miles* in real-world driving and achieves CO2 emissions as low as 89g/km* without sacrificing comfort or performance.

        *Civic WLTP data

        Tuo 'as low as' taitaa olla maantiekulutus. Sekalainen WLTP kulutus on 4,7 l/100 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo 'as low as' taitaa olla maantiekulutus. Sekalainen WLTP kulutus on 4,7 l/100 km.

        Hybridit syö motarilla enemmän mitä kaupungissa. Maantiellä ei juuri eroa.


    • Anonyymi

      Joopa joo.... Vaikka olisi tehoa paljon , ei TODELLAKAAN kerro, että auto olisi hyvä..... En usko että tuo Civic tulee olemaan hyvä. Kun Vanhatkin on ollut huonoja , ja Hondan penkit on lastenistuin tasoa..... Toi ulkonäkökin oli aika mitätön mielestäni.

      • Anonyymi

        Tämä valittiin vuoden autoksi Pohjois Amerikassa juuri. Siellä ollut myynnissä jo pitkään. Ajettavuus on ollut testeissä luokkansa parasta, kuten nykyisessäkin. Odotukset on korkealla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä valittiin vuoden autoksi Pohjois Amerikassa juuri. Siellä ollut myynnissä jo pitkään. Ajettavuus on ollut testeissä luokkansa parasta, kuten nykyisessäkin. Odotukset on korkealla.

        Ajettavuus on kuitenkin huonompi kuin esim... Mazda kolmosessa. Mazda Kolmonen on samassa luokassa kuin Civic , järki päähän nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajettavuus on kuitenkin huonompi kuin esim... Mazda kolmosessa. Mazda Kolmonen on samassa luokassa kuin Civic , järki päähän nyt.

        Nykyinen Civic oli parempi ajettavuudeltaan mitä Focus ja Golf Tuulilasin testissä. Jenkkivertailuissa Civic ollut 3:sta parempi. Mazda ei pysty tekniikkapuolella haastamaan, vaikka ajettavuudessa kova haastaja onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyinen Civic oli parempi ajettavuudeltaan mitä Focus ja Golf Tuulilasin testissä. Jenkkivertailuissa Civic ollut 3:sta parempi. Mazda ei pysty tekniikkapuolella haastamaan, vaikka ajettavuudessa kova haastaja onkin.

        Niin JENKEISSÄ mutta Euroopassa vasta autot ovat erilaisia , Ja Euroopassa Mazda 3 on parempi jo kaikessa kuin Civic , jos kaikkien Euroopan maiden autorekisteröinnit verrataan USA rekisteröintiin niin Euroopassa yhteensä selvästi enemmän autoja , joten Eurooppalaisilla on enemmän autokokemuksia kuin yhdysvaltalaisilla. Ja täällä taas Mazda 3 on siis parempi kuin Civic, ylivoimaisesti, ja USA toisinpäin.... kumpaan uskot.?!?! Tottakai Euroopan autotesteihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin JENKEISSÄ mutta Euroopassa vasta autot ovat erilaisia , Ja Euroopassa Mazda 3 on parempi jo kaikessa kuin Civic , jos kaikkien Euroopan maiden autorekisteröinnit verrataan USA rekisteröintiin niin Euroopassa yhteensä selvästi enemmän autoja , joten Eurooppalaisilla on enemmän autokokemuksia kuin yhdysvaltalaisilla. Ja täällä taas Mazda 3 on siis parempi kuin Civic, ylivoimaisesti, ja USA toisinpäin.... kumpaan uskot.?!?! Tottakai Euroopan autotesteihin.

        ja sen selittää sen että Mazda kolmonen on parempi auto kuin Honda Civic.... Ja sitten myös Mazda-ihmisten kokemukset ovat parempia kuin Honda-ihmisten kokemukset. Ja vielä sekin että Mazdassa on ylivoimaisesti parempi luotettavuus kuin Hondassa , sama asia USA:ssa että Mazdat ovat Hondia luotettavampia..... eli Honda Civic ei ole paras auto Segmentissään. Mazda kolmonen on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja sen selittää sen että Mazda kolmonen on parempi auto kuin Honda Civic.... Ja sitten myös Mazda-ihmisten kokemukset ovat parempia kuin Honda-ihmisten kokemukset. Ja vielä sekin että Mazdassa on ylivoimaisesti parempi luotettavuus kuin Hondassa , sama asia USA:ssa että Mazdat ovat Hondia luotettavampia..... eli Honda Civic ei ole paras auto Segmentissään. Mazda kolmonen on.

        Höpöä, uutta Civicciä ei vielä ole Euroopassa päästy testaamaan, mutta vuoden auto titteli Pohjois-Amerikassa nostaa kyllä odotuksia täälläkin. Ja nykyisen mallin hyvät arviot Focusta ja Golfia vastaan kertoo kyllä paljon.

        Mazdalla ei ole omaa hybridi tekniikkaa, vaan Mazda 2 on käytännössä Toyota Yaris. Lisäksi uuden Plug-in CX60:sen tekniikka kertoo jo nyt, että sen kulutusarvot eivät ole hyvät akun loputtua. Autossa vaihdelaatikko, joka kytketään irti kokonaan sähköajolla... Skyactiv moottorit eivät pysty haastamaan pikkuturboja, hybrideistä puhumattakaan. Miettimistä siis riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöä, uutta Civicciä ei vielä ole Euroopassa päästy testaamaan, mutta vuoden auto titteli Pohjois-Amerikassa nostaa kyllä odotuksia täälläkin. Ja nykyisen mallin hyvät arviot Focusta ja Golfia vastaan kertoo kyllä paljon.

        Mazdalla ei ole omaa hybridi tekniikkaa, vaan Mazda 2 on käytännössä Toyota Yaris. Lisäksi uuden Plug-in CX60:sen tekniikka kertoo jo nyt, että sen kulutusarvot eivät ole hyvät akun loputtua. Autossa vaihdelaatikko, joka kytketään irti kokonaan sähköajolla... Skyactiv moottorit eivät pysty haastamaan pikkuturboja, hybrideistä puhumattakaan. Miettimistä siis riittää.

        En tarkoittanut ihan uutta civikkiä.....Ehkä Skyactiv moottorit eivät ole nopeampia. Mutta potkua niissä on kuitenkin murskaavasti ja Skyactiv koneet on pomminvarmia. Pikkuturbot vs Skyactiv...... HAHAHAVHAHAH 😂😂 Tottakai Skyactiv voittaa ylivoimaisesti.


    • Anonyymi

      Pikkuruinen moottori, vain noin 150 kW, lelu mikä lelu koko vehje.

      • Anonyymi

        Mazda 3 on 2 :nen mut hyvännäköinen,mutta honda on honda ja sen tietää vain Honda Mies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mazda 3 on 2 :nen mut hyvännäköinen,mutta honda on honda ja sen tietää vain Honda Mies

        Mazda on japseista itsenäisin autovalmistaja ja on todella hyvä autovalmistaja. Skyactiv koneet voittaa turbokoneet ! Luotettavuus, Tekniikka ja mukavuus...... Turbokoneetkaan eivät ole enää mukavia kun menevät Turbot hajalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mazda on japseista itsenäisin autovalmistaja ja on todella hyvä autovalmistaja. Skyactiv koneet voittaa turbokoneet ! Luotettavuus, Tekniikka ja mukavuus...... Turbokoneetkaan eivät ole enää mukavia kun menevät Turbot hajalle

        Mazda on parempi kuin Honda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mazda on parempi kuin Honda.

        On sulla ainakin vankat perustelut...


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja toinen mitään parempaa ei markkinoilla ole.
        https://www.youtube.com/watch?v=AaDo8WwT1VE

        Hö , no toi on joku amerikkalainen arvostelu jossa YLIARVOSTETAAN HONDAA , todellisuudessa Mazda on parempi kuin Honda ja se on ihan fakta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mazda on japseista itsenäisin autovalmistaja ja on todella hyvä autovalmistaja. Skyactiv koneet voittaa turbokoneet ! Luotettavuus, Tekniikka ja mukavuus...... Turbokoneetkaan eivät ole enää mukavia kun menevät Turbot hajalle

        Mazdan skyactiv koneissa on mekaaninen ahdin, mutta ei niinkään tehoa tuottamassa vaan pitämässä polttoaineseos laihana. Ideana varsin omaperäinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mazdan skyactiv koneissa on mekaaninen ahdin, mutta ei niinkään tehoa tuottamassa vaan pitämässä polttoaineseos laihana. Ideana varsin omaperäinen.

        Vain niin.... Parasta Skyactiv koneissa on kuitenkin LUOTETTAVUUS ja HAUSKUUS.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hö , no toi on joku amerikkalainen arvostelu jossa YLIARVOSTETAAN HONDAA , todellisuudessa Mazda on parempi kuin Honda ja se on ihan fakta.

        Melkoista suitsutusta tosiaan. Hitto. Rupesi tekemään mieli tuota Civiciä, mutta ei ole auton vaihto ajankohtaista.


    • Anonyymi

      Hondan romu , taas.......

    • Anonyymi

      Tilauskirjat aukeavat Briteissä heinäkuussa.

      • Anonyymi

        Öö, okei, mutta ei se herätä huomiota edes, joten ei myy hyvin muutenkaan, luulisin....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Öö, okei, mutta ei se herätä huomiota edes, joten ei myy hyvin muutenkaan, luulisin....

        Eikös Hondien vika ole ollutkin juuri se, että ne herättävät huomiota? Vrt Octavia.

        Kai nyt huippu ajettavuus, reilut 180 hv, 4.7 keskikulutus, Pohjois-Amerikan vuoden auto ja hyvät tilat jotakuta kiinnostaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Hondien vika ole ollutkin juuri se, että ne herättävät huomiota? Vrt Octavia.

        Kai nyt huippu ajettavuus, reilut 180 hv, 4.7 keskikulutus, Pohjois-Amerikan vuoden auto ja hyvät tilat jotakuta kiinnostaa?

        "Huippu ajettavuus" HAHAHAH. Mistä tiedät sen ajettavuuden kun sitä ei ole testattu Euroopassa?!?!, ja muutenkaan en usko että tuo olisi "Huippu-ajettava" kun vanhat Civickit on ollut huonoja ajettavia , ainakin Ihmisten mielestä. 180heppaa, öh Mazda Kolmosessa on 186heppaa ja keskikulutus 4,6litraa hyvillä teillä. HYVILLÄ teillä Civic kuluttaa 4,7litraa sitäkö tarkoitat? Kun huonoilla teillä ja Kylmällä säällä kulutus nousee jopa yli seitsemään litraan sadalla. "Hyvät tilat" joopa joo, ei todellakaan yksi testaaja Amerikassa sanoi ,että takana on ahdasta 180senttimetriselle miehelle.....Vuoden auto Pohjois Amerikassa, siksi että Hondat ovat erittäin myydytyitä ja yliarvostettuja autoja Amerikassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Huippu ajettavuus" HAHAHAH. Mistä tiedät sen ajettavuuden kun sitä ei ole testattu Euroopassa?!?!, ja muutenkaan en usko että tuo olisi "Huippu-ajettava" kun vanhat Civickit on ollut huonoja ajettavia , ainakin Ihmisten mielestä. 180heppaa, öh Mazda Kolmosessa on 186heppaa ja keskikulutus 4,6litraa hyvillä teillä. HYVILLÄ teillä Civic kuluttaa 4,7litraa sitäkö tarkoitat? Kun huonoilla teillä ja Kylmällä säällä kulutus nousee jopa yli seitsemään litraan sadalla. "Hyvät tilat" joopa joo, ei todellakaan yksi testaaja Amerikassa sanoi ,että takana on ahdasta 180senttimetriselle miehelle.....Vuoden auto Pohjois Amerikassa, siksi että Hondat ovat erittäin myydytyitä ja yliarvostettuja autoja Amerikassa.

        Uuden Civicin kulutukseksi on päivittynyt luku 89g/km eli 3,8 l/100km Honda. Co. Uk sivustolla. Katsotaan mitä tuleman pitää syksyllä kun autot ajossa. Hybridiä liikuttaa sähkömoottori, joten suorituskyky ja voimalinja on täysin toista mitä Mazdalla. Maksimivääntö heti käytössä ja ilman viiveitä ja nykimisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uuden Civicin kulutukseksi on päivittynyt luku 89g/km eli 3,8 l/100km Honda. Co. Uk sivustolla. Katsotaan mitä tuleman pitää syksyllä kun autot ajossa. Hybridiä liikuttaa sähkömoottori, joten suorituskyky ja voimalinja on täysin toista mitä Mazdalla. Maksimivääntö heti käytössä ja ilman viiveitä ja nykimisiä.

        Tehoa on Mazdassa enemmän kuitenkin ja 186heppanen Skyactiv kone menee 0-100 7,7 maksimissaan, kun on kiihdyttämässä alakierroksilla. EN TODELLAKAAN usko että tuon Civickin kulutus on 3,8 litraa , ai niin ethän sinä tarkoittanutkaan sadalla , koska Sadalla kulutus noin 5 litraa.🙃Mazda Kolmosessa on parempi luotettavuus, Mukavuus ja erityisesti Kolmonen on Todella hyvä ajettava , en tiedä mikä civickin ajettavuus-taso on mutta ainakin huonompi ajettavuus kuin Mazdalla, se on varmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehoa on Mazdassa enemmän kuitenkin ja 186heppanen Skyactiv kone menee 0-100 7,7 maksimissaan, kun on kiihdyttämässä alakierroksilla. EN TODELLAKAAN usko että tuon Civickin kulutus on 3,8 litraa , ai niin ethän sinä tarkoittanutkaan sadalla , koska Sadalla kulutus noin 5 litraa.🙃Mazda Kolmosessa on parempi luotettavuus, Mukavuus ja erityisesti Kolmonen on Todella hyvä ajettava , en tiedä mikä civickin ajettavuus-taso on mutta ainakin huonompi ajettavuus kuin Mazdalla, se on varmaa.

        Honda on parempi kaikessa, jos verrataan mihin vaan.
        https://www.youtube.com/watch?v=iwViYhMfWWI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehoa on Mazdassa enemmän kuitenkin ja 186heppanen Skyactiv kone menee 0-100 7,7 maksimissaan, kun on kiihdyttämässä alakierroksilla. EN TODELLAKAAN usko että tuon Civickin kulutus on 3,8 litraa , ai niin ethän sinä tarkoittanutkaan sadalla , koska Sadalla kulutus noin 5 litraa.🙃Mazda Kolmosessa on parempi luotettavuus, Mukavuus ja erityisesti Kolmonen on Todella hyvä ajettava , en tiedä mikä civickin ajettavuus-taso on mutta ainakin huonompi ajettavuus kuin Mazdalla, se on varmaa.

        "Mazda Kolmosessa on parempi luotettavuus, Mukavuus ja erityisesti Kolmonen on Todella hyvä ajettava , en tiedä mikä civickin ajettavuus-taso on mutta ainakin huonompi ajettavuus kuin Mazdalla, se on varmaa."

        Vertailet nyt kärpästä ja hyttystä keskenään.

        Tai oikeastaan et vertaile vaan heittelet mazda-lasit päässä kommentteja, jotka kertovat sen, että kirjoittajalle ei ikää tai elämän kokemusta/näkemystä ei ole vielä paljon kertynyt.

        Maailmassa on muitakin autonvalmistajia kuin nuo edellämainitut ja niissä(kin) on erilaisia ominaisuuksia, jotka kenties voivat olla parempia, hienompia, taloudellisempia tai ihan jotain muuta, kuin nämä hyttynen ja kärpänen.

        Sammakko syö nuo edellämainitut sekunnissa. Mielikuvitus voi sitten keksiä mikä on se automaailman sammakko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Huippu ajettavuus" HAHAHAH. Mistä tiedät sen ajettavuuden kun sitä ei ole testattu Euroopassa?!?!, ja muutenkaan en usko että tuo olisi "Huippu-ajettava" kun vanhat Civickit on ollut huonoja ajettavia , ainakin Ihmisten mielestä. 180heppaa, öh Mazda Kolmosessa on 186heppaa ja keskikulutus 4,6litraa hyvillä teillä. HYVILLÄ teillä Civic kuluttaa 4,7litraa sitäkö tarkoitat? Kun huonoilla teillä ja Kylmällä säällä kulutus nousee jopa yli seitsemään litraan sadalla. "Hyvät tilat" joopa joo, ei todellakaan yksi testaaja Amerikassa sanoi ,että takana on ahdasta 180senttimetriselle miehelle.....Vuoden auto Pohjois Amerikassa, siksi että Hondat ovat erittäin myydytyitä ja yliarvostettuja autoja Amerikassa.

        Minä vähän luulen että ei ne Mazdat siitä miksikään parane vaikka täällä kuinka meuhkaat. Skyactiv-ratkaisu oli vikatikki, ei siitä mihinkään pääse. Ja muutoinkin, Honda-palstalla tällainen Honda-Mazda -vastakkainasettelu on ihan turhaa teiniläpätystä, koska Hondan ostajat ovat perinteisesti suhtautuneet myönteisesti myös Mazdaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehoa on Mazdassa enemmän kuitenkin ja 186heppanen Skyactiv kone menee 0-100 7,7 maksimissaan, kun on kiihdyttämässä alakierroksilla. EN TODELLAKAAN usko että tuon Civickin kulutus on 3,8 litraa , ai niin ethän sinä tarkoittanutkaan sadalla , koska Sadalla kulutus noin 5 litraa.🙃Mazda Kolmosessa on parempi luotettavuus, Mukavuus ja erityisesti Kolmonen on Todella hyvä ajettava , en tiedä mikä civickin ajettavuus-taso on mutta ainakin huonompi ajettavuus kuin Mazdalla, se on varmaa.

        Luulenpa, että Skyactivin 186 hv vastaan Hondan sähkömoottorin 184 hv tuottaa Hondaan aika paljon mukavammat lähdöt.

        Jos Civicin ajettavuus ei ole huonontunut edellisestä mallista -ehkä jopa parantunut- eipä taida kirpunkokoinen Mazda 3 sille ihan pärjätä vaikka varmaan hyvä onkin.

        Tuo 3.8 on todennäköisesti kaupunki- tai maantiekulutus. Kyllä se WTLP keskikulutus on kait 4,7.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulenpa, että Skyactivin 186 hv vastaan Hondan sähkömoottorin 184 hv tuottaa Hondaan aika paljon mukavammat lähdöt.

        Jos Civicin ajettavuus ei ole huonontunut edellisestä mallista -ehkä jopa parantunut- eipä taida kirpunkokoinen Mazda 3 sille ihan pärjätä vaikka varmaan hyvä onkin.

        Tuo 3.8 on todennäköisesti kaupunki- tai maantiekulutus. Kyllä se WTLP keskikulutus on kait 4,7.

        Skyactiv X 2.0: 240 Nm @ 4000 rpm
        Honda e:hev: 315 Nm @ heti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skyactiv X 2.0: 240 Nm @ 4000 rpm
        Honda e:hev: 315 Nm @ heti

        Nykyinen 1.5T civic kiihtyy 0-100 noin 7.3 sekunnissa. Videota youtubesta löytyy. Uusi hybridi on tätä etevämpi, koska sähkömoottorissa on teho ja vääntö aivan toisella tavalla käytössä mitä polttomoottorissa. Honda näyttää teknisissä tiedoissa eri lukuja, ilmeisesti testaavat suorituskykyä eri tavalla. Kaikissa Hondan hybrideissä ollut sama, eli 0-100 mitattu on 1-2s parempi mitä ilmoitettu. Turbo Civicissä myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulenpa, että Skyactivin 186 hv vastaan Hondan sähkömoottorin 184 hv tuottaa Hondaan aika paljon mukavammat lähdöt.

        Jos Civicin ajettavuus ei ole huonontunut edellisestä mallista -ehkä jopa parantunut- eipä taida kirpunkokoinen Mazda 3 sille ihan pärjätä vaikka varmaan hyvä onkin.

        Tuo 3.8 on todennäköisesti kaupunki- tai maantiekulutus. Kyllä se WTLP keskikulutus on kait 4,7.

        Kulutus asia on mielenkiintoinen, sillä Hondan sivuilla on vain maininta 89g/100km ja WLTP. Hybrideissä yleensä kulutus on samaa tasoa kaupungissa ja maantiellä. Miten se sekalainen voisi olla nyt sitten oleellisesti enemmän? Pieneltä tuo 3,8 kuulostaa joka tapauksessa suorituskykyyn nähden. Jazz hybridillä ne ajaa tuollaisilla lukemilla rauhallista taajama-ajoa kesäkelillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyinen 1.5T civic kiihtyy 0-100 noin 7.3 sekunnissa. Videota youtubesta löytyy. Uusi hybridi on tätä etevämpi, koska sähkömoottorissa on teho ja vääntö aivan toisella tavalla käytössä mitä polttomoottorissa. Honda näyttää teknisissä tiedoissa eri lukuja, ilmeisesti testaavat suorituskykyä eri tavalla. Kaikissa Hondan hybrideissä ollut sama, eli 0-100 mitattu on 1-2s parempi mitä ilmoitettu. Turbo Civicissä myös.

        Turbot ovat epäluotettavimpia kuin Skyactiv koneet , Luotettavuus on tärkeää autossa, muuten se ei ole kunnon "auto" edes .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyinen 1.5T civic kiihtyy 0-100 noin 7.3 sekunnissa. Videota youtubesta löytyy. Uusi hybridi on tätä etevämpi, koska sähkömoottorissa on teho ja vääntö aivan toisella tavalla käytössä mitä polttomoottorissa. Honda näyttää teknisissä tiedoissa eri lukuja, ilmeisesti testaavat suorituskykyä eri tavalla. Kaikissa Hondan hybrideissä ollut sama, eli 0-100 mitattu on 1-2s parempi mitä ilmoitettu. Turbo Civicissä myös.

        Ei todellakaan ole!. Honda Accorditkin olivat laiskempia kuin Tehdas oli sanonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kulutus asia on mielenkiintoinen, sillä Hondan sivuilla on vain maininta 89g/100km ja WLTP. Hybrideissä yleensä kulutus on samaa tasoa kaupungissa ja maantiellä. Miten se sekalainen voisi olla nyt sitten oleellisesti enemmän? Pieneltä tuo 3,8 kuulostaa joka tapauksessa suorituskykyyn nähden. Jazz hybridillä ne ajaa tuollaisilla lukemilla rauhallista taajama-ajoa kesäkelillä.

        Jazz on romunpoppare Civic on kuin Kivissä istuis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole!. Honda Accorditkin olivat laiskempia kuin Tehdas oli sanonut.

        Accordista en ole puhunut mitään. K24A3 ja N22B koneella nekin liikkuu ja varsinkin halutessaan ne saa liikkumaan mukavasti. Mutta jo vanhoja kun Accordia ei ole tuotu vuosiin Eurooppaan. 1.5T saa optimoituna heti 230hv käyttöön.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mielenkiintoista nähdä, miten pärjää Euroopassa vertailuissa. Amerikassa pidetään tällä hetkellä luokkansa parhaana autona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoista nähdä, miten pärjää Euroopassa vertailuissa. Amerikassa pidetään tällä hetkellä luokkansa parhaana autona.

        Mutta ei ole , Mazda 3 on parempi kuin Civic, se täytyy näille sanoa näemmä monta kertaa vieläkin.


    • Anonyymi

      Äskeisellä matkalla Pohjois-Amerikassa näki tosi paljon Civiciä ja CR-V:tä kaupungissa. Ja pakko sanoa että tuo nyt väistyvän mallin sedan on kyllä komeampi kuin tämän uuden mallin, varsinkin perästä. Eurooppaanhan tuo uuden mallin sedan ei tulekaan.

      • Anonyymi

        Niin no, milloinkahan noita alkaa sitten saamaan Suomesta. Maahantuojan sivuilla ei mitään mainintaa koko uutuudesta. Muutenkin mallisto supistunut muutamaan malliin. Jazz, Hrv ja Crv ja sit se pieni sähköauto, näyttäis olevan saatavilla.
        Eikös uudessa Civicissä olisi sitten sama periaate kuin quashkaissa. Bensakone pyörittää generaattoria ja siitä voima ohjautuu kahdelle sähkömoottarille jotka sitten pyörittävät vetäviä pyöriä. Ei tarvitse mitään ulkopuolista akkujen latausta. Systeemi kuulostaa järkevältä, täys-sähköä ei ihan vielä, tulevat tuosta vielä kehittymään.
        Honda ei oikeen myy Suomessa, auton laadun huomioon ottaen ihme juttu. Itsellä farkku Civicillä takana täysin viattomat 8 vuotta ja 130 tkm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no, milloinkahan noita alkaa sitten saamaan Suomesta. Maahantuojan sivuilla ei mitään mainintaa koko uutuudesta. Muutenkin mallisto supistunut muutamaan malliin. Jazz, Hrv ja Crv ja sit se pieni sähköauto, näyttäis olevan saatavilla.
        Eikös uudessa Civicissä olisi sitten sama periaate kuin quashkaissa. Bensakone pyörittää generaattoria ja siitä voima ohjautuu kahdelle sähkömoottarille jotka sitten pyörittävät vetäviä pyöriä. Ei tarvitse mitään ulkopuolista akkujen latausta. Systeemi kuulostaa järkevältä, täys-sähköä ei ihan vielä, tulevat tuosta vielä kehittymään.
        Honda ei oikeen myy Suomessa, auton laadun huomioon ottaen ihme juttu. Itsellä farkku Civicillä takana täysin viattomat 8 vuotta ja 130 tkm.

        Joo, saas nähdä koska se tulee myyntiin Suomessa. Briteissä tilauskirjat aukeavat nyt kesällä, mutta ei sielläkään kait niitä autoja vielä ole.

        Hondan systeemissä pyöriä pyörittää lähinnä yksi sähkömoottori, jolle sitten polttomottori tekee sähköä generaattorin avulla joko suoraan tai akun kautta. Hondan erikoisuutena polttomoottori voidaan kytkeä myös suoraan pyörittämään vetäviä pyöriä 80-120 km/h alueella. Hondan systeemi pyrkii pitämään polttomoottorin kierrokset koko ajan n. 1600-2300 välillä ja kuorman n. 70 %:ssa.

        Ja totta on, että kun tuolla rapakon takana ei pystynyt kävelemään kaupungin keskustassa paria minuuttia enempää näkemättä Hondaa, Suomessa tilanne on vähän toinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no, milloinkahan noita alkaa sitten saamaan Suomesta. Maahantuojan sivuilla ei mitään mainintaa koko uutuudesta. Muutenkin mallisto supistunut muutamaan malliin. Jazz, Hrv ja Crv ja sit se pieni sähköauto, näyttäis olevan saatavilla.
        Eikös uudessa Civicissä olisi sitten sama periaate kuin quashkaissa. Bensakone pyörittää generaattoria ja siitä voima ohjautuu kahdelle sähkömoottarille jotka sitten pyörittävät vetäviä pyöriä. Ei tarvitse mitään ulkopuolista akkujen latausta. Systeemi kuulostaa järkevältä, täys-sähköä ei ihan vielä, tulevat tuosta vielä kehittymään.
        Honda ei oikeen myy Suomessa, auton laadun huomioon ottaen ihme juttu. Itsellä farkku Civicillä takana täysin viattomat 8 vuotta ja 130 tkm.

        Syksyllä tulee Civic hybrid Eurooppaan, Suomeen toivottavasti tämän vuoden puolella.

        Hondan Euroopan mallistosta on poistunut Accord vuonna 2015. Sen jälkeen se on pysynyt samana, CR-V hybrid tuli tällä samaisella hybrid-tekniikalla vuonna 2019 Suomeen. Nissanilta tulee vasta nyt ensimmäinen hybrid Suomeen.

        Honda sulki viimevuonna Englannin Swindonin ja Turkin Gebzen tehtaat. Molemmat valmisti Civicciä Eurooppaan. Tälle vuotta ei nykyistä Civicciä ole siis enää saanut tehdastilauksena. Kaikki hybridit ja sähköt tulee Japanista, Civic hybrid myös.

        Minusta parempi mitä Toyotan hybridit. Antaa Toyotan poikien pyöritellä planeettapyörästöjään eCVT:llä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, saas nähdä koska se tulee myyntiin Suomessa. Briteissä tilauskirjat aukeavat nyt kesällä, mutta ei sielläkään kait niitä autoja vielä ole.

        Hondan systeemissä pyöriä pyörittää lähinnä yksi sähkömoottori, jolle sitten polttomottori tekee sähköä generaattorin avulla joko suoraan tai akun kautta. Hondan erikoisuutena polttomoottori voidaan kytkeä myös suoraan pyörittämään vetäviä pyöriä 80-120 km/h alueella. Hondan systeemi pyrkii pitämään polttomoottorin kierrokset koko ajan n. 1600-2300 välillä ja kuorman n. 70 %:ssa.

        Ja totta on, että kun tuolla rapakon takana ei pystynyt kävelemään kaupungin keskustassa paria minuuttia enempää näkemättä Hondaa, Suomessa tilanne on vähän toinen.

        Mitä tapahtuu yli 120 km/h nopeudessa?
        Vai onko se max?


    • Anonyymi

      Nythän iltapäivälehti oli koeajanut ulkomailla. Mahtava peli mutta hintaakin!

      • Anonyymi

        Aussien mielestä uusi Civic on enemmän 'upmarket' kuin Golf.


      • Anonyymi

        Minä en ostaisi, näyttää kauhealta. Ja vain 180hevosvoimaa. Takavalot ihan hirveän näköiset, ja etuvalot tylsän näköiset, ei oikein innosta. Parempi kuin Tojota kuitenkin.


      • Anonyymi

        Pohjois amerikassa pidetään luokkansa parhaana tällä hetkellä. Todella mielenkiintoista nähdä, onko luokkansa paras täälläkin, kuten uusi Jazz.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pohjois amerikassa pidetään luokkansa parhaana tällä hetkellä. Todella mielenkiintoista nähdä, onko luokkansa paras täälläkin, kuten uusi Jazz.

        Pohjois-Amerikassa Hondia ylistetään, ja se ylistys Hondaan kohtaan Pohjois-Amerikassa on kuuluisaa, kaikki tietää, että Hondia yliarvostellaan siellä. Mutta Civic ei ole tosimaailmassa luokkansa paras auto. Jazz ei todellakaan ole pikkuluokan paras, kenties huonoin luokassaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ostaisi, näyttää kauhealta. Ja vain 180hevosvoimaa. Takavalot ihan hirveän näköiset, ja etuvalot tylsän näköiset, ei oikein innosta. Parempi kuin Tojota kuitenkin.

        Osta sinä vaan se Mazda 3 kunhan ikä riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pohjois amerikassa pidetään luokkansa parhaana tällä hetkellä. Todella mielenkiintoista nähdä, onko luokkansa paras täälläkin, kuten uusi Jazz.

        Civic hybrid nyt lehdistön koeajettavissa Espanjassa. Kehuja tulee...

        https://m.youtube.com/watch?v=-dvK1pa6rrI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osta sinä vaan se Mazda 3 kunhan ikä riittää.

        Olen huomioimasi kommentin kirjoittaja, mutta mistä Mazda 3 puhut. En ole siitä puhunut mitään, olen eri kirjoittaja hyväne aika sentään. Mutta FAKTA on että tuon Civic muotoilu on rumaa ja tylsää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen huomioimasi kommentin kirjoittaja, mutta mistä Mazda 3 puhut. En ole siitä puhunut mitään, olen eri kirjoittaja hyväne aika sentään. Mutta FAKTA on että tuon Civic muotoilu on rumaa ja tylsää.

        Etkö ollutkaan se mazdakaaho, joka on täällä viime viikot spämmännyt? Pahoittelut. Muotoilujutut ovat tosiaan makuasioita ja jotkut eivät pärjää reilulla 180 hv:lla. Itse kerkiän 160 hv:llä hyvin, mutta toki näin sähköautojen aikakaudella tehoa voi autossa olla vaikka kuinka paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ollutkaan se mazdakaaho, joka on täällä viime viikot spämmännyt? Pahoittelut. Muotoilujutut ovat tosiaan makuasioita ja jotkut eivät pärjää reilulla 180 hv:lla. Itse kerkiän 160 hv:llä hyvin, mutta toki näin sähköautojen aikakaudella tehoa voi autossa olla vaikka kuinka paljon.

        En ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pohjois-Amerikassa Hondia ylistetään, ja se ylistys Hondaan kohtaan Pohjois-Amerikassa on kuuluisaa, kaikki tietää, että Hondia yliarvostellaan siellä. Mutta Civic ei ole tosimaailmassa luokkansa paras auto. Jazz ei todellakaan ole pikkuluokan paras, kenties huonoin luokassaan.

        Jazz hybrid voitti TM pikkuautotestin ja oli kolmas vuoden kaupunkiautokilvassa. Ehdotonta luokkansa kärkeä se on autotoimittajien mielestä.

        Civic hybridin koeajoissa ei ole negatiivista vielä kerrottu voimalinjasta. Jenkkien hypetys pitää kohta ottaa tosissaan täälläkin. Ei muuta kun heti testiin muita vastaan, niin nähdään onko luokkansa paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jazz hybrid voitti TM pikkuautotestin ja oli kolmas vuoden kaupunkiautokilvassa. Ehdotonta luokkansa kärkeä se on autotoimittajien mielestä.

        Civic hybridin koeajoissa ei ole negatiivista vielä kerrottu voimalinjasta. Jenkkien hypetys pitää kohta ottaa tosissaan täälläkin. Ei muuta kun heti testiin muita vastaan, niin nähdään onko luokkansa paras.

        Euroopassako mielipiteet autoista perustuvat pelkästään faktoihin? Siksikö lähes joka maassa on eri suosikkiautot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Euroopassako mielipiteet autoista perustuvat pelkästään faktoihin? Siksikö lähes joka maassa on eri suosikkiautot?

        Myyntitilastot ja testimenestys eivät kulje käsikädessä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Uusi hybridi Civic hurauttaa 0-100:een 7,2 sekunnissa. Vertailutesteissä kulutus ollut parempaa, mitä huonompi suorituskykyisemmässä Corolla 2.0 hybridissä. Tilat ja ajettavuus lisäksi luokkansa parasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi hybridi Civic hurauttaa 0-100:een 7,2 sekunnissa. Vertailutesteissä kulutus ollut parempaa, mitä huonompi suorituskykyisemmässä Corolla 2.0 hybridissä. Tilat ja ajettavuus lisäksi luokkansa parasta.

        Uusi Civicci näyttää olevan luokkansa paras auto. Pari valintaa jo vuoden autoksi Euroopassakin Pohjois Amerikan lisäksi. Tilat, suorituskyky, taloudellisuus ja ajettavuus kaikki kärkitasoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi Civicci näyttää olevan luokkansa paras auto. Pari valintaa jo vuoden autoksi Euroopassakin Pohjois Amerikan lisäksi. Tilat, suorituskyky, taloudellisuus ja ajettavuus kaikki kärkitasoa.

        Honda vihaajia v*tuttaa, kun Jazz ja Civic ovat luokkansa parhaat autot!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Honda vihaajia v*tuttaa, kun Jazz ja Civic ovat luokkansa parhaat autot!!!

        Eipä niitä kuitenkaan juurikaan näe liikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä niitä kuitenkaan juurikaan näe liikenteessä.

        Riippuu siitä, missä päin maailmaa katukuvaa kattelee. Saa sellaisen auton, joka on valmistettu Japanissa ja on äärettömän luotettava ja ominaisuudet luokkansa parhaat. Bonuksena ei tarvitse katsella marketin pihassa olevien tylsän harmaiden Skodien ja Toyotien joukosta omaansa, Korean ropposista puhumattakaan.

        Saa siinä miettiä, että miksi ostaa huonomman ja epäluotettavamman samalla rahalla. Oikeastaan perusteita ei ole nyt. Jonkinmoista osaamattomuuttahan se vain kuvastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu siitä, missä päin maailmaa katukuvaa kattelee. Saa sellaisen auton, joka on valmistettu Japanissa ja on äärettömän luotettava ja ominaisuudet luokkansa parhaat. Bonuksena ei tarvitse katsella marketin pihassa olevien tylsän harmaiden Skodien ja Toyotien joukosta omaansa, Korean ropposista puhumattakaan.

        Saa siinä miettiä, että miksi ostaa huonomman ja epäluotettavamman samalla rahalla. Oikeastaan perusteita ei ole nyt. Jonkinmoista osaamattomuuttahan se vain kuvastaa.

        Tekniikasta perillä oleva ei tänäpäivänä osta autoa, jossa on vaihdelaatikko. Honda hybrideissä ei ole vaihdelaatikkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu siitä, missä päin maailmaa katukuvaa kattelee. Saa sellaisen auton, joka on valmistettu Japanissa ja on äärettömän luotettava ja ominaisuudet luokkansa parhaat. Bonuksena ei tarvitse katsella marketin pihassa olevien tylsän harmaiden Skodien ja Toyotien joukosta omaansa, Korean ropposista puhumattakaan.

        Saa siinä miettiä, että miksi ostaa huonomman ja epäluotettavamman samalla rahalla. Oikeastaan perusteita ei ole nyt. Jonkinmoista osaamattomuuttahan se vain kuvastaa.

        Se on tosiaan osaamattomuutta jos erehtyy Hondan ostamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekniikasta perillä oleva ei tänäpäivänä osta autoa, jossa on vaihdelaatikko. Honda hybrideissä ei ole vaihdelaatikkoa.

        Jopa sähköautoissa on jonkinlaisia vaihdelaatikoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopa sähköautoissa on jonkinlaisia vaihdelaatikoita.

        Vain todella kalliissa sähköautoissa, puhutaan jo erikoisautoista. Nyt on kyse tavallisísta henkilöautoista. Uusi Civic on ensitestien perusteella luokkansa paras auto.

        Nämä hybridit ja plugarit, joissa on vaihdelaatikko moottorin ja sähkömoottorin välissä, ovat tehty paremman osaamisen puutteessa. Nopeasti ilman mitään uuden kehittämistä lyödään jotain kasaan. Ei hyvä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on tosiaan osaamattomuutta jos erehtyy Hondan ostamaan.

        Perusteeton kommentti on höpöä.


    • Anonyymi

      Ruotsalaiset: "Nya Honda Civic ör bäst i klassen."

    • Anonyymi

      Euro NCAP: *****

      Autoevolution: "2023 Honda Civic e:HEV Performs Surprisingly Well in the Moose Test"

      Auto Motor und Sport: "Hybrid sports car with savings potential", "Powerful and Economical (4,4 l ekotestissä)", "Golf-level handling", "Adult inside and out", "The Civic is only available with a lot or a lot of equipment."

      • Anonyymi

        Kymmenes Civicin sukupolvi oli väistötestissä suorastaan erinomainen, joten tämän uuden tulos oli hyvin odotettu. Hybridiauton paino toki lisää haasteita näissä testeissä.


    • Anonyymi

      Drive.co: Civic on, helposti, markkinoiden paras perhehatchback.

    • Anonyymi

      Civic e:hev on myös Skotlannin Vuoden Auto 2022.

      • Anonyymi

        Joo,hyvä varmasti on. Katsokaapa hintoja…..Civic profiloituu,tai ainakin ennen ollut ihan tavallisen duunarin arkiauto. Hyvä sellainen ja ed malli hinnat lähti n 20 000 ylospäin. Nyt hinnat lähtee n 36000€ kuka noita ostaa, kysyn vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo,hyvä varmasti on. Katsokaapa hintoja…..Civic profiloituu,tai ainakin ennen ollut ihan tavallisen duunarin arkiauto. Hyvä sellainen ja ed malli hinnat lähti n 20 000 ylospäin. Nyt hinnat lähtee n 36000€ kuka noita ostaa, kysyn vaan.

        Paremmin Civicissä saa rahoilleen vastinetta, mitä Corollassa. Hintaa ihmettelevä ei ole perillä nykyautojen hinnoista. Tässä luokassa alle kolmenkympin ei saa muita, kun pelkällä pienellä suorituskyvyttömällä bensiinimoottorilla olevia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo,hyvä varmasti on. Katsokaapa hintoja…..Civic profiloituu,tai ainakin ennen ollut ihan tavallisen duunarin arkiauto. Hyvä sellainen ja ed malli hinnat lähti n 20 000 ylospäin. Nyt hinnat lähtee n 36000€ kuka noita ostaa, kysyn vaan.

        Opel Astra 1.2 Innovation Plus: 40 000 eur
        Kia Ceed 1.6 hybrid Business Premium: 40 400 eur
        Skoda Octavia 1.4 TSI hybrid : 45 900 eur
        Volkswagen Golf 1.4 GTE: 45 900 eur
        jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opel Astra 1.2 Innovation Plus: 40 000 eur
        Kia Ceed 1.6 hybrid Business Premium: 40 400 eur
        Skoda Octavia 1.4 TSI hybrid : 45 900 eur
        Volkswagen Golf 1.4 GTE: 45 900 eur
        jne

        Olen ihmetellut, miksi Hondan hintoja moititaan, mutta koskaan ei Toyotan tai Kian. Kia mies vaan kehuu pitkää takuutaan, jonka ylläpitäminen maksaa aivan järjettömästi. Eikä edes tiedetä mitä osia pitkä takuu koskee esim. 3 tai 5 vuoden jälkeen. Vertailkaa nyt ihmeessä mitä mikin maksaa tänäpäivänä, myös ne ylläpidon hinnat. Kannattaako ensimmäisten vuosien aikana maksaa 600 euroa huollosta enemmän. Samoin miten auton tekniikka toimii ja mikä on tätä päivää esim. voimansiirron osalta.

        Civicissä on kuitenkin kaikki osa-alueet kunnossa ja valittu vuoden autoksi monessa maassa sekä monen julkaisun toimesta. Katsomalla, kokeilemalla, lukemalla ja vertaamalla löytää yllättäviä asioita. Muutakin kuin vain aivopestyn näkemyksen töllöstä parhaaseen katseluaikaan.


    • Anonyymi

      Ihan yleisesti, merkistä riippumatta nämä nykyiset hybridien/ sähkö- autojen hinnat. Jos tuo 40 000 olisi autossa kiinni, niin kyllä se on monelle jo liikaa.
      Veikkaan että nämä ei tule menemään kaupaksi. Tai sitten tulemme näkemään lisää erilaisia kuukausi leasing käyttömaksuja.
      Kyllä vanha bensa/ manuaali vielä kauan monelle se luotettavin ja hinta-laatusuhteeltaan paras vaihtoehto.

      • Anonyymi

        Joo, sitten niitä ostetaan käytettyinä kun 3 v leasingkausi on tullut täyteen.


      • Anonyymi

        Bensamanuaali alkaa olla vaikeasti saatavana nykyään. Jos bensiinimoottorilla olevaa tarjotaan edes, niin tahtoo siinäkin olla kevythybriditekniikkaa nostamassa hintaa. Hinnat on järjestään nousseet 10 tonnilla melkolailla kaikilla merkeillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensamanuaali alkaa olla vaikeasti saatavana nykyään. Jos bensiinimoottorilla olevaa tarjotaan edes, niin tahtoo siinäkin olla kevythybriditekniikkaa nostamassa hintaa. Hinnat on järjestään nousseet 10 tonnilla melkolailla kaikilla merkeillä.

        Mazda 3 skyactiv X bensamanuaali kevythybridillä 31k€ ja WLTP 5,0l. Myös Moottorin koeajossa vei tasan 5,0l. Siinä jää useita tuhansia ylimääräistä rahaa tuohon desin tai pari korkeampaan kulutukseen Tojon ja Hondan täyshybrideihin verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mazda 3 skyactiv X bensamanuaali kevythybridillä 31k€ ja WLTP 5,0l. Myös Moottorin koeajossa vei tasan 5,0l. Siinä jää useita tuhansia ylimääräistä rahaa tuohon desin tai pari korkeampaan kulutukseen Tojon ja Hondan täyshybrideihin verrattuna.

        Mazdan tekniikka sen verran paljon jäljessä, että halvempi hinta jo pakon sanelemaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mazdan tekniikka sen verran paljon jäljessä, että halvempi hinta jo pakon sanelemaa.

        Päinvastoin, Mazda on tekniikassa niin paljon edellä että saavat tuon erittäin edistyneen moottorin avulla pelkällä kevythybridillä lähes samoja kulutuslukemia kuin Tojo ja Honda paljon kalliimmalla täyshybridillä.

        Mazda on aina ollut moottoriosaamisessa muita edellä, saivat ainoana wankelin soveltumaan sarjatuotantoautoihin, jo skyactiv G konet oli pusrituskiltaan ennätyskorkeita ja nyt skyactiv Xän kohdalla onnistuivat siinä mitä muut yrittäneet vuosikausia, eli puristussytytys benasalla jolla suuria kulutussäästöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin, Mazda on tekniikassa niin paljon edellä että saavat tuon erittäin edistyneen moottorin avulla pelkällä kevythybridillä lähes samoja kulutuslukemia kuin Tojo ja Honda paljon kalliimmalla täyshybridillä.

        Mazda on aina ollut moottoriosaamisessa muita edellä, saivat ainoana wankelin soveltumaan sarjatuotantoautoihin, jo skyactiv G konet oli pusrituskiltaan ennätyskorkeita ja nyt skyactiv Xän kohdalla onnistuivat siinä mitä muut yrittäneet vuosikausia, eli puristussytytys benasalla jolla suuria kulutussäästöjä.

        Melkoinen vitsiniekka. Vapaastihengittävä bensiinimoottori ja nytkyttävä vaihteisto. 20-vuotta sitten ajoi asiansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkoinen vitsiniekka. Vapaastihengittävä bensiinimoottori ja nytkyttävä vaihteisto. 20-vuotta sitten ajoi asiansa.

        Mieluummin hyvin toimiva manuaali kuin joku kuminauha CVT tai herkästi hajoava DSG, perinteisellä automaatilla taas kulutus nousee.

        Tojo ja Honda ei ilmeisesti saa moottoreistaan läheskään yhtä vähän kuluttavia kuin Mazda kun ei kerran täyshybridilläkään saa kuin desin tai pari säästöä Mazdan levythybridiin verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin, Mazda on tekniikassa niin paljon edellä että saavat tuon erittäin edistyneen moottorin avulla pelkällä kevythybridillä lähes samoja kulutuslukemia kuin Tojo ja Honda paljon kalliimmalla täyshybridillä.

        Mazda on aina ollut moottoriosaamisessa muita edellä, saivat ainoana wankelin soveltumaan sarjatuotantoautoihin, jo skyactiv G konet oli pusrituskiltaan ennätyskorkeita ja nyt skyactiv Xän kohdalla onnistuivat siinä mitä muut yrittäneet vuosikausia, eli puristussytytys benasalla jolla suuria kulutussäästöjä.

        Joo, se Skyactiv oli Mazdan teknologiavalinta. Rohkea sellainen, mutta tällä kertaa ei onnistunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieluummin hyvin toimiva manuaali kuin joku kuminauha CVT tai herkästi hajoava DSG, perinteisellä automaatilla taas kulutus nousee.

        Tojo ja Honda ei ilmeisesti saa moottoreistaan läheskään yhtä vähän kuluttavia kuin Mazda kun ei kerran täyshybridilläkään saa kuin desin tai pari säästöä Mazdan levythybridiin verrattuna.

        Ero Hondan hybridin polttoaineenkulutukseen kaupungissa on iso ja lisäksi Hondan hybridijärjestelmän toiminta ajossa on aivan toisella tasolla, mitä yhdenkään vaihdelaatikolla varustetun auton. Turbo Civicin CVT:stä melko vaikea mitään huonoa sanoa, että ei muuta kuin kokeilemaan.


    • Anonyymi

      Jopa hieman yllättävää että päihittää Corolla 2.0 hybridin kulutuksessa ja pästöissä(=veroissa). Ja hyvä että saadaan lisää itselataavia markkinoille koska monella ei mahdollisuutta tai aikaa odotella latausta.

      Mutta hinta pettymys, alkaen 36 tonnia ja päälle vähän varusteita niin ollaan jo 40 tonnissa. Kiinnostaisi jos saisi varusteineen (talvirenkaat, lohkolämmitin, metalliväri jne) alle 35 tonnilla.

      Nyt saa esim Mazda 3 31k€ ja keskikulutus autolehtien testeissäkin 5,0l skyactiv X koneella.

      • Anonyymi

        Ihan hyvä näkökanta ja maailmalla on paljon maita missä sähköinfra ei mahdollista sähköautoja vielä kymmeniin vuosiin. Kaikki mikä pienentää fossiilisen kulutusta on hyväksi.


    • Anonyymi

      Jeremy Clarkson sai Civicin koeajoon. "I’m going to stick my neck out now and say that if you are looking for the last word in comfort, and you can’t afford an S-class Mercedes-Benz or a Rolls-Royce Phantom, this is your best bet."

    • Anonyymi

      Joko suomes on joku koeajanu tään uuen?

      • Anonyymi

        Niitä Civiccejä myydään Suomessa varmaan jotain parikymmentä, tuskin ne ostajat tänne eksyy mitään kertomaan.


      • Anonyymi

        Olen koeajanut. Hyvä auto kyllä ja polte jäi. Näkyy olevan heti ajoon saatavilla joillain paikkakunnilla


    • Anonyymi

      Hitto, kun mun alkoi koeajolla tehdä mieli jo edellistä Civiciä ja tää on mukamas vielä paljon parempi

    • Anonyymi

      No nyt löytyi TopGearin pitkäaikaistestissä 'vika' Civicistä, tällä kertaa pitkän matkan ajossa: Toimittaja ei heti löytänyt pissapojan säiliön korkkia moottoritilasta. Häntä ärsytti myös, että se oli ainoa huomautettava asia jonka hän autosta löysi.

      Kuvien perusteella se on aika lailla samassa paikassa kuin meidänkin autossa, vasemmassa reunassa edestä päin katsoen.

    • Anonyymi

      Eipä tuossa civicissä kehumist ole, samaa perusjargonia tuossa hintaluokassa.

      • Anonyymi

        No mistäs tuon hintaluokan autosta mielestäsi löytyy sitä jargonia?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Jargonia? Ammattisanastoa? Autossa? Putosin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue uusin TM koeajo.

        https://m.youtube.com/watch?v=DCBLL6F197g

        Hiukan meni aikoinaan tämän ukkelin testauksesta maku, kun keskittyy toisinaan liikaa pelleilemään testauksissaan. Makuasioita kuitenkin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vahva kokonaisuus uusi Civic. Tekniikanmaailma totesi tämän myös.

        Drive.com: "If you value a high-quality interior and appreciate the finer qualities of how a car drives, the 2023 Honda Civic e:HEV LX is a fantastic choice to make"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Drive.com: "If you value a high-quality interior and appreciate the finer qualities of how a car drives, the 2023 Honda Civic e:HEV LX is a fantastic choice to make"

        Ja nyt tekniikanmaailman hybridien talvitestin voitto. TM 04/2023.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe