Volkswagen Touran 1.6 FSI 5d Firstline

Anonyymi

Hei, näin naisena en kovin paljoakaan ymmärrä autoista ja kysyisin apua teiltä. Minulla ja jälkikasvulla olisi tarve tila-autolla. Tuollainen olisi myynnissä lähistöllä: https://www.nettiauto.com/volkswagen/touran/12717327

Mitä mieltä olette, kannattaako ostaa ja olisiko tuolla autolla kenties pidempäänkin mahdollisuus liikkua, vai täysi pommi? Mistäs näistä tietää. Olisiko jotain juttuja mitä pitäisi kysyä myyjältä? Onko noissa jokohihnan vaihtoa tms?

21

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipäs ole kukaan VW hönö nyt markkinoimassa tuota "erinomaista" autoa! Hih! 🤣

    • Anonyymi

      Tuon ikäisessä ja tuon verran ajetussa autossa voi olla vaikka ja mitä kohtapuoliin korjausta vaativaa, vaikka automyyjä kuinka kehuisi. Voi olla myös löytö.
      Tuon hintaluokan käytetyt ovat rasvanäppien tee-se-itse-miesten ajokkeja.

    • Anonyymi

      Onhan siinä volvon pölykapselitkin

    • Anonyymi

      Käytä ehdottomasti autotohtorilla. Maksaa alle satasen ja saat kattavan raporton auton kunnosta. Tuon ikäisessä autossa vikaa löytyy ja kulumaa, älä missään nimessä osta tutkimatta autoa huolellisesti. Ja kun ei itse osaa niin vie tohtorille. 1.6 FSI moottorissa ollut jakoketjuvikaa, tarkista että on korjattu.

      • Anonyymi

        Oletko varma että maallikko saa siitä raportista riittävän hyvän kuvan siitä, kannattaa autoa ostaa vai ei?

        Jos siinä kerrotaan että nokkaketju rämisee niin kertooko se maallikolle mitään ongelman riskitekijöistä ja/tai korjauskustannuksista?

        Kun kaikkea ei edes kannata vanhassa autossa korjata niin maallikko on sormi suussa että kannattaako sitä kuskin oven naarmua alkaa maalauttamaan, vai pitäisikö se raha käyttää ennemmin kotelonsuoja-aineisiin.

        Ei nuo raportit ongelmattomia ole, niitä pitäisi osata lukea ja arvioida oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko varma että maallikko saa siitä raportista riittävän hyvän kuvan siitä, kannattaa autoa ostaa vai ei?

        Jos siinä kerrotaan että nokkaketju rämisee niin kertooko se maallikolle mitään ongelman riskitekijöistä ja/tai korjauskustannuksista?

        Kun kaikkea ei edes kannata vanhassa autossa korjata niin maallikko on sormi suussa että kannattaako sitä kuskin oven naarmua alkaa maalauttamaan, vai pitäisikö se raha käyttää ennemmin kotelonsuoja-aineisiin.

        Ei nuo raportit ongelmattomia ole, niitä pitäisi osata lukea ja arvioida oikein.

        Kyllä se raportti on jokaisen euron arvoinen varsinkin kun esille tulee vikoja jotka estävät katsastusleiman saamisen seuraavassa katsastuksessa. Esim pohja mätä, päästöarvot pielessä, jarrut finaalissa tms. Alle satasella et autoon käytönnössä tee mitään remppaa jos pitää viedä korjaamolle. Ja kun tohtori autoa tutkii, kannattaa olla mukana ja kysellä jos ei ymmärrä onko vika vakava vai ei.

        Toinen vaihtoehto toki ostaa myyjän mainostama loistokuntoinen löyty ja todeta viinkon päästä omistavansa pommin jota ei kannata korjata ja myyjällä evvk asenne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se raportti on jokaisen euron arvoinen varsinkin kun esille tulee vikoja jotka estävät katsastusleiman saamisen seuraavassa katsastuksessa. Esim pohja mätä, päästöarvot pielessä, jarrut finaalissa tms. Alle satasella et autoon käytönnössä tee mitään remppaa jos pitää viedä korjaamolle. Ja kun tohtori autoa tutkii, kannattaa olla mukana ja kysellä jos ei ymmärrä onko vika vakava vai ei.

        Toinen vaihtoehto toki ostaa myyjän mainostama loistokuntoinen löyty ja todeta viinkon päästä omistavansa pommin jota ei kannata korjata ja myyjällä evvk asenne.

        Saksalaisten käytettyjen autojen viat, ja niiden korvausvelvollisuudet ratkaistaan AINA oikeus asteissa. Ei myyjän, ja ostajan välillä. Aloittajan on syytä huomioida tämä seikka, joka voi tulla todella kalliiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksalaisten käytettyjen autojen viat, ja niiden korvausvelvollisuudet ratkaistaan AINA oikeus asteissa. Ei myyjän, ja ostajan välillä. Aloittajan on syytä huomioida tämä seikka, joka voi tulla todella kalliiksi.

        1982 mallisen opel corsan viosta vääntäminen oikeudessa?

        älä nyt hulluja höpötä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se raportti on jokaisen euron arvoinen varsinkin kun esille tulee vikoja jotka estävät katsastusleiman saamisen seuraavassa katsastuksessa. Esim pohja mätä, päästöarvot pielessä, jarrut finaalissa tms. Alle satasella et autoon käytönnössä tee mitään remppaa jos pitää viedä korjaamolle. Ja kun tohtori autoa tutkii, kannattaa olla mukana ja kysellä jos ei ymmärrä onko vika vakava vai ei.

        Toinen vaihtoehto toki ostaa myyjän mainostama loistokuntoinen löyty ja todeta viinkon päästä omistavansa pommin jota ei kannata korjata ja myyjällä evvk asenne.

        ei sillä raportilla tee mitään jos ei siitä ymmärrä mitään

        jos siellä lukee että päästöarvoissa on a b ja c pielessä mutta muuten on auto hyvä niin mitä maallikko päättelee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei sillä raportilla tee mitään jos ei siitä ymmärrä mitään

        jos siellä lukee että päästöarvoissa on a b ja c pielessä mutta muuten on auto hyvä niin mitä maallikko päättelee?

        Ei maallikon tarvitse mitään päätellä vaan hän kysyy autotohtorilta mitä tarkoittaa eli mistä voi johtua. Jos auto edelleen kiinnostaa niin sitten myyjälle vikalista. Jos myyjää ei kiinnosta niin unohdetaan auto.

        Olisiko mielestäsi parempi että asiakas ostaa sokkona auton ja seuraavassa katsastuksessa auto narahtaa päästöarvoista? Silloin ei ole muita vaihtoehtoja kuin korjaus omistajan piikkiin tai jos korjaus liian kallis auton arvoon nähden niin paaliin auto.

        Usko nyt jo että autotohtorin raportti on tärkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei sillä raportilla tee mitään jos ei siitä ymmärrä mitään

        jos siellä lukee että päästöarvoissa on a b ja c pielessä mutta muuten on auto hyvä niin mitä maallikko päättelee?

        Raportissa jokainen tarkastettava kohde arvioidaan luokkiin kunnossa, tyydyttävässä kunnossa tai korjauksen tarpeessa. Jos päästöarvojen kohdalla lukee korjauksen tarpeessa niin maallikko varmasti ymmärtää että vian korjaamiseksi on jotain tehtävä.

        Taidat olla paskaautoja myyvä jobbari jonka bisneksiä sekoittaa se että asiakas ottaa selvää auton todellisesta kunnossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei maallikon tarvitse mitään päätellä vaan hän kysyy autotohtorilta mitä tarkoittaa eli mistä voi johtua. Jos auto edelleen kiinnostaa niin sitten myyjälle vikalista. Jos myyjää ei kiinnosta niin unohdetaan auto.

        Olisiko mielestäsi parempi että asiakas ostaa sokkona auton ja seuraavassa katsastuksessa auto narahtaa päästöarvoista? Silloin ei ole muita vaihtoehtoja kuin korjaus omistajan piikkiin tai jos korjaus liian kallis auton arvoon nähden niin paaliin auto.

        Usko nyt jo että autotohtorin raportti on tärkeä.

        "tai jos korjaus liian kallis auton arvoon nähden niin paaliin auto."

        Tämä viimeistään osoitti että olet pihalla. Mutta älä hermostu, moni muukin on, eikä ymmärrä tätä oleellista asiaa.

        Auton kokonaiskulut muodostuu monesta asiasta, ja arvonalennus on niistä yksi suurimpia. Kun auton arvo on alhaalla, on sen arvonalennus myös alhainen. Tuollaiseen autoon kannattaa tehdä isompiakin korjauksia, ilman että vuosikustannus nousee kohtuuttoman suureksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raportissa jokainen tarkastettava kohde arvioidaan luokkiin kunnossa, tyydyttävässä kunnossa tai korjauksen tarpeessa. Jos päästöarvojen kohdalla lukee korjauksen tarpeessa niin maallikko varmasti ymmärtää että vian korjaamiseksi on jotain tehtävä.

        Taidat olla paskaautoja myyvä jobbari jonka bisneksiä sekoittaa se että asiakas ottaa selvää auton todellisesta kunnossa?

        " Jos päästöarvojen kohdalla lukee korjauksen tarpeessa niin maallikko varmasti ymmärtää että vian korjaamiseksi on jotain tehtävä."

        Maallikko ymmärtää kyllä juuri noin, ja jättää kenties auton ostamatta sen vuoksi että siinä on vuotava pakoputki. Maallikko ei välttämättä ymmärrä mitä auton vika tarkoittaa ja mikä on sen merkitys taloudellisesti.

        Maallikko ymmärtää että autossa on vika. Suurin osa kävelee tuossa vaiheessa pois. Valitettavasti kaikissa käytetyissä autoissa on joku vika, ihan jokaikisessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Jos päästöarvojen kohdalla lukee korjauksen tarpeessa niin maallikko varmasti ymmärtää että vian korjaamiseksi on jotain tehtävä."

        Maallikko ymmärtää kyllä juuri noin, ja jättää kenties auton ostamatta sen vuoksi että siinä on vuotava pakoputki. Maallikko ei välttämättä ymmärrä mitä auton vika tarkoittaa ja mikä on sen merkitys taloudellisesti.

        Maallikko ymmärtää että autossa on vika. Suurin osa kävelee tuossa vaiheessa pois. Valitettavasti kaikissa käytetyissä autoissa on joku vika, ihan jokaikisessä.

        Totta helvatussa 1500 egen autossa on vikoja mutta autotohtorin tutkimus antaa hyvän yleiskuvan auton käyttökunnosta. Jos esim kytkin luistaa, joka nurkassa jarruremppa tulossa ja helmat pehmeät, se on hyvä syy joko hylätä auto tai neuvotella hintaa alemmas. Ja kyllä loppuun ajetussa autossa isojen remppojen kohdalla kannattaa miettiä kahteen kertaan kannattaako tehdä. Teet kytkinrempan ja sen jälkeen hajoaa laatikko tai kone…tai toisinpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta helvatussa 1500 egen autossa on vikoja mutta autotohtorin tutkimus antaa hyvän yleiskuvan auton käyttökunnosta. Jos esim kytkin luistaa, joka nurkassa jarruremppa tulossa ja helmat pehmeät, se on hyvä syy joko hylätä auto tai neuvotella hintaa alemmas. Ja kyllä loppuun ajetussa autossa isojen remppojen kohdalla kannattaa miettiä kahteen kertaan kannattaako tehdä. Teet kytkinrempan ja sen jälkeen hajoaa laatikko tai kone…tai toisinpäin.

        Eihän loppuunajettua kannata alkaa korjaamaan isosti, mutta edullinen hinta ei tarkoita sitä, että auto olisi välttämättä loppuunajettu.

        Suomessa kun hinta tuppaa seuraamaan eniten vuosimallia eikä ajettuja kilometrejä ja/tai kuntoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän loppuunajettua kannata alkaa korjaamaan isosti, mutta edullinen hinta ei tarkoita sitä, että auto olisi välttämättä loppuunajettu.

        Suomessa kun hinta tuppaa seuraamaan eniten vuosimallia eikä ajettuja kilometrejä ja/tai kuntoa.

        Joo perustekniikaltaan simppeli auto voi toimia luotettavasti vanhanakin. Esim tutulla vastaavan ikäinen mutta huomattavasti vähemmän ajettu Mazda joka päivittäisessä ajossa. Viimeisen kolmen vuoden aikaan menty normiöljynvaihtohuolloilla ja katsastuksesta heittämällä läpi. Alusta uutena euostesuojattu ja pari kertaa sen jälkeenkin, ja simppeliä mazdan tekniikkaa ei ajamalla rikki saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo perustekniikaltaan simppeli auto voi toimia luotettavasti vanhanakin. Esim tutulla vastaavan ikäinen mutta huomattavasti vähemmän ajettu Mazda joka päivittäisessä ajossa. Viimeisen kolmen vuoden aikaan menty normiöljynvaihtohuolloilla ja katsastuksesta heittämällä läpi. Alusta uutena euostesuojattu ja pari kertaa sen jälkeenkin, ja simppeliä mazdan tekniikkaa ei ajamalla rikki saa.

        Jos otetaan auto jonka vuosimalli on 2003 tai vanhempi niin niissä on kaikissa perusvarmaa tekniikkaa, verrattuna nykyisiin uusiin autoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos otetaan auto jonka vuosimalli on 2003 tai vanhempi niin niissä on kaikissa perusvarmaa tekniikkaa, verrattuna nykyisiin uusiin autoihin.

        En sanoisi että ranskalaisissa oli perusvarmaa tekniikkaa edes vuosituhannen alussa. Japseissa oli. Ja osin saksalaisissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En sanoisi että ranskalaisissa oli perusvarmaa tekniikkaa edes vuosituhannen alussa. Japseissa oli. Ja osin saksalaisissa.

        Perusvarmalla tekniikalla tarkoitettiin tuossa aiemmassa moottoreita.


    • Anonyymi

      Tarve tila-autolle. Hmmm. Iso-tavaratila? Voin kertoa että tila-autot eivät nimestään huolimatta ole aina kovin tilavia varsinkaan tavara-tilan osalta. Tilan tunne luodaan auton korkeudella jota on hanakala hyödyntää.

      Jos oikeasti tilavaa autoa etsit niin katsoppa volkkarilta vaikka passatteja. Tai Volvo V70, ne ovat kestäviä isoja autoja.

    • Anonyymi

      Ota sitten huomioon myös se, että tuohon 1.6 FSI -moottorityyppiin käy vain 98-oktaaninen bensa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      172
      7089
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4152
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2095
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2019
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1859
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1624
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1588
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe