Volkswagen Touran 1.6 FSI 5d Firstline

Anonyymi

Hei, näin naisena en kovin paljoakaan ymmärrä autoista ja kysyisin apua teiltä. Minulla ja jälkikasvulla olisi tarve tila-autolla. Tuollainen olisi myynnissä lähistöllä: https://www.nettiauto.com/volkswagen/touran/12717327

Mitä mieltä olette, kannattaako ostaa ja olisiko tuolla autolla kenties pidempäänkin mahdollisuus liikkua, vai täysi pommi? Mistäs näistä tietää. Olisiko jotain juttuja mitä pitäisi kysyä myyjältä? Onko noissa jokohihnan vaihtoa tms?

21

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipäs ole kukaan VW hönö nyt markkinoimassa tuota "erinomaista" autoa! Hih! 🤣

    • Anonyymi

      Tuon ikäisessä ja tuon verran ajetussa autossa voi olla vaikka ja mitä kohtapuoliin korjausta vaativaa, vaikka automyyjä kuinka kehuisi. Voi olla myös löytö.
      Tuon hintaluokan käytetyt ovat rasvanäppien tee-se-itse-miesten ajokkeja.

    • Anonyymi

      Onhan siinä volvon pölykapselitkin

    • Anonyymi

      Käytä ehdottomasti autotohtorilla. Maksaa alle satasen ja saat kattavan raporton auton kunnosta. Tuon ikäisessä autossa vikaa löytyy ja kulumaa, älä missään nimessä osta tutkimatta autoa huolellisesti. Ja kun ei itse osaa niin vie tohtorille. 1.6 FSI moottorissa ollut jakoketjuvikaa, tarkista että on korjattu.

      • Anonyymi

        Oletko varma että maallikko saa siitä raportista riittävän hyvän kuvan siitä, kannattaa autoa ostaa vai ei?

        Jos siinä kerrotaan että nokkaketju rämisee niin kertooko se maallikolle mitään ongelman riskitekijöistä ja/tai korjauskustannuksista?

        Kun kaikkea ei edes kannata vanhassa autossa korjata niin maallikko on sormi suussa että kannattaako sitä kuskin oven naarmua alkaa maalauttamaan, vai pitäisikö se raha käyttää ennemmin kotelonsuoja-aineisiin.

        Ei nuo raportit ongelmattomia ole, niitä pitäisi osata lukea ja arvioida oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko varma että maallikko saa siitä raportista riittävän hyvän kuvan siitä, kannattaa autoa ostaa vai ei?

        Jos siinä kerrotaan että nokkaketju rämisee niin kertooko se maallikolle mitään ongelman riskitekijöistä ja/tai korjauskustannuksista?

        Kun kaikkea ei edes kannata vanhassa autossa korjata niin maallikko on sormi suussa että kannattaako sitä kuskin oven naarmua alkaa maalauttamaan, vai pitäisikö se raha käyttää ennemmin kotelonsuoja-aineisiin.

        Ei nuo raportit ongelmattomia ole, niitä pitäisi osata lukea ja arvioida oikein.

        Kyllä se raportti on jokaisen euron arvoinen varsinkin kun esille tulee vikoja jotka estävät katsastusleiman saamisen seuraavassa katsastuksessa. Esim pohja mätä, päästöarvot pielessä, jarrut finaalissa tms. Alle satasella et autoon käytönnössä tee mitään remppaa jos pitää viedä korjaamolle. Ja kun tohtori autoa tutkii, kannattaa olla mukana ja kysellä jos ei ymmärrä onko vika vakava vai ei.

        Toinen vaihtoehto toki ostaa myyjän mainostama loistokuntoinen löyty ja todeta viinkon päästä omistavansa pommin jota ei kannata korjata ja myyjällä evvk asenne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se raportti on jokaisen euron arvoinen varsinkin kun esille tulee vikoja jotka estävät katsastusleiman saamisen seuraavassa katsastuksessa. Esim pohja mätä, päästöarvot pielessä, jarrut finaalissa tms. Alle satasella et autoon käytönnössä tee mitään remppaa jos pitää viedä korjaamolle. Ja kun tohtori autoa tutkii, kannattaa olla mukana ja kysellä jos ei ymmärrä onko vika vakava vai ei.

        Toinen vaihtoehto toki ostaa myyjän mainostama loistokuntoinen löyty ja todeta viinkon päästä omistavansa pommin jota ei kannata korjata ja myyjällä evvk asenne.

        Saksalaisten käytettyjen autojen viat, ja niiden korvausvelvollisuudet ratkaistaan AINA oikeus asteissa. Ei myyjän, ja ostajan välillä. Aloittajan on syytä huomioida tämä seikka, joka voi tulla todella kalliiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksalaisten käytettyjen autojen viat, ja niiden korvausvelvollisuudet ratkaistaan AINA oikeus asteissa. Ei myyjän, ja ostajan välillä. Aloittajan on syytä huomioida tämä seikka, joka voi tulla todella kalliiksi.

        1982 mallisen opel corsan viosta vääntäminen oikeudessa?

        älä nyt hulluja höpötä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se raportti on jokaisen euron arvoinen varsinkin kun esille tulee vikoja jotka estävät katsastusleiman saamisen seuraavassa katsastuksessa. Esim pohja mätä, päästöarvot pielessä, jarrut finaalissa tms. Alle satasella et autoon käytönnössä tee mitään remppaa jos pitää viedä korjaamolle. Ja kun tohtori autoa tutkii, kannattaa olla mukana ja kysellä jos ei ymmärrä onko vika vakava vai ei.

        Toinen vaihtoehto toki ostaa myyjän mainostama loistokuntoinen löyty ja todeta viinkon päästä omistavansa pommin jota ei kannata korjata ja myyjällä evvk asenne.

        ei sillä raportilla tee mitään jos ei siitä ymmärrä mitään

        jos siellä lukee että päästöarvoissa on a b ja c pielessä mutta muuten on auto hyvä niin mitä maallikko päättelee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei sillä raportilla tee mitään jos ei siitä ymmärrä mitään

        jos siellä lukee että päästöarvoissa on a b ja c pielessä mutta muuten on auto hyvä niin mitä maallikko päättelee?

        Ei maallikon tarvitse mitään päätellä vaan hän kysyy autotohtorilta mitä tarkoittaa eli mistä voi johtua. Jos auto edelleen kiinnostaa niin sitten myyjälle vikalista. Jos myyjää ei kiinnosta niin unohdetaan auto.

        Olisiko mielestäsi parempi että asiakas ostaa sokkona auton ja seuraavassa katsastuksessa auto narahtaa päästöarvoista? Silloin ei ole muita vaihtoehtoja kuin korjaus omistajan piikkiin tai jos korjaus liian kallis auton arvoon nähden niin paaliin auto.

        Usko nyt jo että autotohtorin raportti on tärkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei sillä raportilla tee mitään jos ei siitä ymmärrä mitään

        jos siellä lukee että päästöarvoissa on a b ja c pielessä mutta muuten on auto hyvä niin mitä maallikko päättelee?

        Raportissa jokainen tarkastettava kohde arvioidaan luokkiin kunnossa, tyydyttävässä kunnossa tai korjauksen tarpeessa. Jos päästöarvojen kohdalla lukee korjauksen tarpeessa niin maallikko varmasti ymmärtää että vian korjaamiseksi on jotain tehtävä.

        Taidat olla paskaautoja myyvä jobbari jonka bisneksiä sekoittaa se että asiakas ottaa selvää auton todellisesta kunnossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei maallikon tarvitse mitään päätellä vaan hän kysyy autotohtorilta mitä tarkoittaa eli mistä voi johtua. Jos auto edelleen kiinnostaa niin sitten myyjälle vikalista. Jos myyjää ei kiinnosta niin unohdetaan auto.

        Olisiko mielestäsi parempi että asiakas ostaa sokkona auton ja seuraavassa katsastuksessa auto narahtaa päästöarvoista? Silloin ei ole muita vaihtoehtoja kuin korjaus omistajan piikkiin tai jos korjaus liian kallis auton arvoon nähden niin paaliin auto.

        Usko nyt jo että autotohtorin raportti on tärkeä.

        "tai jos korjaus liian kallis auton arvoon nähden niin paaliin auto."

        Tämä viimeistään osoitti että olet pihalla. Mutta älä hermostu, moni muukin on, eikä ymmärrä tätä oleellista asiaa.

        Auton kokonaiskulut muodostuu monesta asiasta, ja arvonalennus on niistä yksi suurimpia. Kun auton arvo on alhaalla, on sen arvonalennus myös alhainen. Tuollaiseen autoon kannattaa tehdä isompiakin korjauksia, ilman että vuosikustannus nousee kohtuuttoman suureksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raportissa jokainen tarkastettava kohde arvioidaan luokkiin kunnossa, tyydyttävässä kunnossa tai korjauksen tarpeessa. Jos päästöarvojen kohdalla lukee korjauksen tarpeessa niin maallikko varmasti ymmärtää että vian korjaamiseksi on jotain tehtävä.

        Taidat olla paskaautoja myyvä jobbari jonka bisneksiä sekoittaa se että asiakas ottaa selvää auton todellisesta kunnossa?

        " Jos päästöarvojen kohdalla lukee korjauksen tarpeessa niin maallikko varmasti ymmärtää että vian korjaamiseksi on jotain tehtävä."

        Maallikko ymmärtää kyllä juuri noin, ja jättää kenties auton ostamatta sen vuoksi että siinä on vuotava pakoputki. Maallikko ei välttämättä ymmärrä mitä auton vika tarkoittaa ja mikä on sen merkitys taloudellisesti.

        Maallikko ymmärtää että autossa on vika. Suurin osa kävelee tuossa vaiheessa pois. Valitettavasti kaikissa käytetyissä autoissa on joku vika, ihan jokaikisessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Jos päästöarvojen kohdalla lukee korjauksen tarpeessa niin maallikko varmasti ymmärtää että vian korjaamiseksi on jotain tehtävä."

        Maallikko ymmärtää kyllä juuri noin, ja jättää kenties auton ostamatta sen vuoksi että siinä on vuotava pakoputki. Maallikko ei välttämättä ymmärrä mitä auton vika tarkoittaa ja mikä on sen merkitys taloudellisesti.

        Maallikko ymmärtää että autossa on vika. Suurin osa kävelee tuossa vaiheessa pois. Valitettavasti kaikissa käytetyissä autoissa on joku vika, ihan jokaikisessä.

        Totta helvatussa 1500 egen autossa on vikoja mutta autotohtorin tutkimus antaa hyvän yleiskuvan auton käyttökunnosta. Jos esim kytkin luistaa, joka nurkassa jarruremppa tulossa ja helmat pehmeät, se on hyvä syy joko hylätä auto tai neuvotella hintaa alemmas. Ja kyllä loppuun ajetussa autossa isojen remppojen kohdalla kannattaa miettiä kahteen kertaan kannattaako tehdä. Teet kytkinrempan ja sen jälkeen hajoaa laatikko tai kone…tai toisinpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta helvatussa 1500 egen autossa on vikoja mutta autotohtorin tutkimus antaa hyvän yleiskuvan auton käyttökunnosta. Jos esim kytkin luistaa, joka nurkassa jarruremppa tulossa ja helmat pehmeät, se on hyvä syy joko hylätä auto tai neuvotella hintaa alemmas. Ja kyllä loppuun ajetussa autossa isojen remppojen kohdalla kannattaa miettiä kahteen kertaan kannattaako tehdä. Teet kytkinrempan ja sen jälkeen hajoaa laatikko tai kone…tai toisinpäin.

        Eihän loppuunajettua kannata alkaa korjaamaan isosti, mutta edullinen hinta ei tarkoita sitä, että auto olisi välttämättä loppuunajettu.

        Suomessa kun hinta tuppaa seuraamaan eniten vuosimallia eikä ajettuja kilometrejä ja/tai kuntoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän loppuunajettua kannata alkaa korjaamaan isosti, mutta edullinen hinta ei tarkoita sitä, että auto olisi välttämättä loppuunajettu.

        Suomessa kun hinta tuppaa seuraamaan eniten vuosimallia eikä ajettuja kilometrejä ja/tai kuntoa.

        Joo perustekniikaltaan simppeli auto voi toimia luotettavasti vanhanakin. Esim tutulla vastaavan ikäinen mutta huomattavasti vähemmän ajettu Mazda joka päivittäisessä ajossa. Viimeisen kolmen vuoden aikaan menty normiöljynvaihtohuolloilla ja katsastuksesta heittämällä läpi. Alusta uutena euostesuojattu ja pari kertaa sen jälkeenkin, ja simppeliä mazdan tekniikkaa ei ajamalla rikki saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo perustekniikaltaan simppeli auto voi toimia luotettavasti vanhanakin. Esim tutulla vastaavan ikäinen mutta huomattavasti vähemmän ajettu Mazda joka päivittäisessä ajossa. Viimeisen kolmen vuoden aikaan menty normiöljynvaihtohuolloilla ja katsastuksesta heittämällä läpi. Alusta uutena euostesuojattu ja pari kertaa sen jälkeenkin, ja simppeliä mazdan tekniikkaa ei ajamalla rikki saa.

        Jos otetaan auto jonka vuosimalli on 2003 tai vanhempi niin niissä on kaikissa perusvarmaa tekniikkaa, verrattuna nykyisiin uusiin autoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos otetaan auto jonka vuosimalli on 2003 tai vanhempi niin niissä on kaikissa perusvarmaa tekniikkaa, verrattuna nykyisiin uusiin autoihin.

        En sanoisi että ranskalaisissa oli perusvarmaa tekniikkaa edes vuosituhannen alussa. Japseissa oli. Ja osin saksalaisissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En sanoisi että ranskalaisissa oli perusvarmaa tekniikkaa edes vuosituhannen alussa. Japseissa oli. Ja osin saksalaisissa.

        Perusvarmalla tekniikalla tarkoitettiin tuossa aiemmassa moottoreita.


    • Anonyymi

      Tarve tila-autolle. Hmmm. Iso-tavaratila? Voin kertoa että tila-autot eivät nimestään huolimatta ole aina kovin tilavia varsinkaan tavara-tilan osalta. Tilan tunne luodaan auton korkeudella jota on hanakala hyödyntää.

      Jos oikeasti tilavaa autoa etsit niin katsoppa volkkarilta vaikka passatteja. Tai Volvo V70, ne ovat kestäviä isoja autoja.

    • Anonyymi

      Ota sitten huomioon myös se, että tuohon 1.6 FSI -moottorityyppiin käy vain 98-oktaaninen bensa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Uskalla lähestyä minua

      Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7820
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

      Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4504
    3. Oulaskankaan päätöksistä

      https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3757
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

      Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3118
    5. On niin ikävä sua

      Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2662
    6. Tiedoksi että

      En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      28
      2586
    7. Vielä me saadaan toisemme

      Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2296
    8. Oikeasti tekisi

      Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2170
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

      Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

      Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2059
    Aihe