Matt 16:24 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
16:25 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
16:26 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi
Jeesuksella ja apostoleilla, oli todella huono työturvallisuus. Jos heillä olisi ollut etusijalla lauma ja lauman antama turvallisuuden tunne, meillä ei olisi hajuakaan kristinuskosta.
Vl-pelottelun tarkoituksena on saattaa ihminen primitiivireaktion tilaan, jota nimitetään sanalla pelko. Hukkuvat ihminen on tuossa kauheasti tilassa. Kuten tiedetään:hukkuva tarttuu oljenkorteenkin viimeisenä toivonansa.
Vl-puhuja tarjoaa omaa oljenkorttaan pelottelemilleen ihmisille. Pelkäävälle tarjottu turvallisuudentunnetta tuova valheen oljenkorsi on merkityksellisempi kuin totuus, joka hänet oikeasti pelastaisi.
Jeesus ja apostolit eivät olleet velluja, kun eivät hakeneet turvallisuudentunnetta
7
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Sama Saalelimin pastori, sama virsi, sama nuotti ja sama sävy mutta eri päivä.
Joka paha on se pahemmaksi tulkoon.- Anonyymi
Kuinka pahaksi meinaat tulla?
Jaakobin kirje:
4:12 Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi
- Anonyymi
Kai sinä olet sen verran tolkuissas , että huomaat Jeesuksen sanoneen tuon läsnäolijoille. Olishan se näky, kun risti olalla haahuilisit turuilla ja toreilla, josko näin talvella näkyis Jeesuksen kengän jäljet. Uutena tietona saalemiin, että Jeesus on Taivaassa. Saas nähdä onnistuuko James Webb nappaamaan kuvan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077716
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1085901- 835157
- 1394526
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113210- 552957
- 582908
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102434- 612427
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562036