Psalmit:
91:1 Joka Korkeimman suojassa istuu ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,
91:2 se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan."
91:3 Sillä hän päästää sinut linnustajan paulasta, turmiollisesta rutosta.
91:4 Sulillansa hän sinua suojaa, ja sinä saat turvan hänen siipiensä alla; hänen uskollisuutensa on kilpi ja suojus.
91:5 Et sinä pelkää yön kauhuja, et päivällä lentävää nuolta,
91:6 et ruttoa, joka pimeässä kulkee, et kulkutautia, joka päiväsydännä häviötä tekee.
91:7 Vaikka tuhat kaatuisi sinun sivultasi, kymmenen tuhatta oikealta puoleltasi, ei se sinuun satu.
91:8 Sinun silmäsi saavat vain katsella ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan.
91:9 Sillä: "Sinä, Herra, olet minun turvani." - Korkeimman olet sinä ottanut suojaksesi.
91:10 Ei kohtaa sinua onnettomuus, eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.
91:11 Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi.
91:12 He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.
91:13 Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen ylitse, sinä tallaat nuorta jalopeuraa ja lohikäärmettä.
91:14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
91:15 Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
91:16 Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."
Herra on minun turvani ja linnani!
32
73
Vastaukset
Tämä Psalmi tunnetaan parhaiden turvallisuus- psalmina.
Mutta yksi tarkennus, - Herra oli silloin eri, eli Adonain, nyt Jeesus Messias.- Anonyymi
Adonainlla tarkoitat varmaankin Isä Jumalaa. Haluan vilpittömästi kysyä sinulta miksi nykypäivän kristityillä on vaikea uskoa Isään?
Tai Jahve, hyvä muistutus, tällä palstalla sitäkään ei voi pitää itsestään selvyytemä, että kaikki huomasivat tuon.
Anonyymi kirjoitti:
Adonainlla tarkoitat varmaankin Isä Jumalaa. Haluan vilpittömästi kysyä sinulta miksi nykypäivän kristityillä on vaikea uskoa Isään?
Vastaan, vaikka en näe Isään uskon puuttuvan kristityiltä, sehän puuttuu mm. ns. uskovilta.
Isää ei voi tuntea, eli uskolla Häneen ei ole vuorovaikusta pakanoilla, enne kun tuntee Jeesuksen syvällisesti ja on lähtenyt Häntä seuraamaan. Avain siihen on VAIN Jeesuksella, ei missään muualla.
Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
Asia on esillä myös Joh. 11:25; Room. 5:2; Hepr. 10:20.
Näin saarnasivat myös ennen Vl teologit, kunnes ne pois ajettiin lahkosta.
Jumala ei, joka on yleisnimi, kun pakanoiden sunnuntain jumala, joka on suomennettuna - Aurinkojumala Ram.
Näin kauas on ihmisten kunnioitus Jumalaa kohtaan karannut, palvomme Ram Jumalaa, ja siksi on hyvä tietää, mikä on Jumalan nimi todellisuudessa.
Opiskeluaikana opettajani Janis Gukurs kertoo asian hyvin; Kolmas käsky sanoo: Älä käytä väärin Herran, Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää väärin hänen nimeään. (2. Moos. 20:7, KR1992). Vanhempi suomenkielinen käännös (1933) sanoo: Älä turhaan lausu…
Vanhassa testamentissa eniten käytetyt nimet Jumalasta ovat JHVH (2. Moos. 3:13–15), Eli, Elohim (1. Moos. 1:1; Joosua 25:19; 5. Moos. 5:7) ja Adonai (2. Moos. 4:10–12). Suurin osa muista Jumalan nimistä on näiden nimien yhdistelmiä tai versioita kuten El Shaddai (1. Moos. 17:2–3), joka tarkoittaa ”kaikkivaltias Jumala”.
Mistä on JHVH peräisin? Se on Hoorepilta, Kun Mooses tiedusteli Jumalalta, millä nimellä hän esittelisi tämän kansalleen, Jumala kutsui itseään sanoilla: ehje asher ehje (suom: ”minä olen se kuka olen”, 2. Moos. 3:13–15), jonka verbistä ”minä olen” JHVH on peräisin.
Sitten Jeesuksesta. Hän on Messias, joka on yksi nimi ja arvo, jonka joku saa, sitä ei ole jakaa muille, ja sen on saanut Adonain poika, Jeesus nasaretilainen.
Olet oikeassa, Adonain jumala on Vanhan liiton Herra, kaikkivaltias, Jeesus Uuden Liiton Herra, kaikkivaltias ja Hänen vallassaan on myös se, että kuka pääsee Hänen kauttaan Isän luokse ja tuntemiseen.
Valitettavasti SRK ei tunne tätä tietä.
Näkemyksesi on väärä, Suomessa vain Srk ei usko Jeesukseen, he eivät ole tehneet Häneen parannusta eikä saanet kastetta, samaa ongelmaa on myös Kansankirkossa. Toki siellä on Jeesuksen seuraajia jotain kolmannes, loput eivät todella tiedä, että keneen todella uskovat ja julistavat.
Ainut kristityt ovat vapaissa suunnissa ja vain heillä on Isä.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Vastaan, vaikka en näe Isään uskon puuttuvan kristityiltä, sehän puuttuu mm. ns. uskovilta.
Isää ei voi tuntea, eli uskolla Häneen ei ole vuorovaikusta pakanoilla, enne kun tuntee Jeesuksen syvällisesti ja on lähtenyt Häntä seuraamaan. Avain siihen on VAIN Jeesuksella, ei missään muualla.
Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
Asia on esillä myös Joh. 11:25; Room. 5:2; Hepr. 10:20.
Näin saarnasivat myös ennen Vl teologit, kunnes ne pois ajettiin lahkosta.
Jumala ei, joka on yleisnimi, kun pakanoiden sunnuntain jumala, joka on suomennettuna - Aurinkojumala Ram.
Näin kauas on ihmisten kunnioitus Jumalaa kohtaan karannut, palvomme Ram Jumalaa, ja siksi on hyvä tietää, mikä on Jumalan nimi todellisuudessa.
Opiskeluaikana opettajani Janis Gukurs kertoo asian hyvin; Kolmas käsky sanoo: Älä käytä väärin Herran, Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää väärin hänen nimeään. (2. Moos. 20:7, KR1992). Vanhempi suomenkielinen käännös (1933) sanoo: Älä turhaan lausu…
Vanhassa testamentissa eniten käytetyt nimet Jumalasta ovat JHVH (2. Moos. 3:13–15), Eli, Elohim (1. Moos. 1:1; Joosua 25:19; 5. Moos. 5:7) ja Adonai (2. Moos. 4:10–12). Suurin osa muista Jumalan nimistä on näiden nimien yhdistelmiä tai versioita kuten El Shaddai (1. Moos. 17:2–3), joka tarkoittaa ”kaikkivaltias Jumala”.
Mistä on JHVH peräisin? Se on Hoorepilta, Kun Mooses tiedusteli Jumalalta, millä nimellä hän esittelisi tämän kansalleen, Jumala kutsui itseään sanoilla: ehje asher ehje (suom: ”minä olen se kuka olen”, 2. Moos. 3:13–15), jonka verbistä ”minä olen” JHVH on peräisin.
Sitten Jeesuksesta. Hän on Messias, joka on yksi nimi ja arvo, jonka joku saa, sitä ei ole jakaa muille, ja sen on saanut Adonain poika, Jeesus nasaretilainen.
Olet oikeassa, Adonain jumala on Vanhan liiton Herra, kaikkivaltias, Jeesus Uuden Liiton Herra, kaikkivaltias ja Hänen vallassaan on myös se, että kuka pääsee Hänen kauttaan Isän luokse ja tuntemiseen.
Valitettavasti SRK ei tunne tätä tietä.
Näkemyksesi on väärä, Suomessa vain Srk ei usko Jeesukseen, he eivät ole tehneet Häneen parannusta eikä saanet kastetta, samaa ongelmaa on myös Kansankirkossa. Toki siellä on Jeesuksen seuraajia jotain kolmannes, loput eivät todella tiedä, että keneen todella uskovat ja julistavat.
Ainut kristityt ovat vapaissa suunnissa ja vain heillä on Isä.Mutta mikä merkitys Isän tuntemisella on kristityille?Jos uskotaan että Isä oli Jumala vain VT:ssä eikä UT:ssä? Jos tuntee Jeesuksen niin miksi pitää tuntea Isä?
- Anonyymi
Ihanaa Lucifer osaat niin ylistää itseäsi . Hyppää kuule katolta niin enkelit sua varjelee. Miltä tuntuu olla saatana?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vilpittömästi kysytään sinulta miksi hylkäsit pojan Jeesuksen ja mitä pidät kristittyjen rukouksesta Isä meitää.
- Anonyymi
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Tai Jahve, hyvä muistutus, tällä palstalla sitäkään ei voi pitää itsestään selvyytemä, että kaikki huomasivat tuon.
Jehova hei oletko koskaan kuullut ristiin naulitusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta mikä merkitys Isän tuntemisella on kristityille?Jos uskotaan että Isä oli Jumala vain VT:ssä eikä UT:ssä? Jos tuntee Jeesuksen niin miksi pitää tuntea Isä?
Koska Jeesus on isä mutta pilkkaajat ei pelastu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska Jeesus on isä mutta pilkkaajat ei pelastu
Poika ei ole Isä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta mikä merkitys Isän tuntemisella on kristityille?Jos uskotaan että Isä oli Jumala vain VT:ssä eikä UT:ssä? Jos tuntee Jeesuksen niin miksi pitää tuntea Isä?
Pinnasänky voitko vastata tähän?
Anonyymi kirjoitti:
Pinnasänky voitko vastata tähän?
Isän tunteminen on yksi ensiarvoisuimista aisoista kristitylle, Hän kaiken primus motor.
Jeesus taas on Jumalan Poika ihmisenä, kuitenkin ikuisuus- jumalallinen Herra koko ajan. Hän on Jumalan ARMO, muuta armoa Jumala ei pakanoille suo, ainoastaan Israelille.
Jumalalla oli kaikki valta alusta lähtien, mutta luovutti sen pojalleen, Hänen julistuskautensa (3v) puolessa välissä; Matt 11; 27 "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
Asia on vahvistettu Dan 7;14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.
Sekä lopulta Hän itse, ennen ylösnousemustaan, Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Sitten kun Uusi Jerusalem (Ilm 21;1-3) tulee Jumalan kanssa Jerusalemiin, Jeesus luovuttaa vallan Isälleen ja se Hallintomalli ei koskaan Häviä; 1. Kor. 15:24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman. Vahvistus Dan 2;44.
Sitten mikä merkitys on Isän tuntemuksella? Hyvin tärkeä merkitys. - Jos menee uuteen Perheeseen ja on päätetty tulla ystäviksi, on parempi tuntea myös perheen Isä, eikä yksin perheen lasta.
Siinä Isän tuntemuksesta ja kun ajattelee vaikka Jehovan Todistajia, jotka hokevat vain Jumalaa (Jehovaa) niin se on turhaa, Jeesus sanoo, että; Matt. 11:27 "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
Aika kovaa Tekstiä, mutta siihen on yksi mahdollisuus; Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
Eli pitää olla ensin Kristuksen sisäinen tuntemus ja parannus ja mielellään myös kaste Häneen.
Näin on mahdollista ihmisen kääntyä myös Isän puoleen, mutta Jeesuksen välityksellä. Ei suoraan.
Toivottavasti oli apua, ellei niin jatketaan.
JO; Muistan muuten ajan, kun -50 luvulla VL papit saarnasivat tästä Jeesuksen sisäisestä tuntemisesta, jopa pelastuskysymyksenä, joka on totisinta totta, mutta heidän täm' nousema hurmos, heitti papit pois, osin jopa kiroukseen.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Isän tunteminen on yksi ensiarvoisuimista aisoista kristitylle, Hän kaiken primus motor.
Jeesus taas on Jumalan Poika ihmisenä, kuitenkin ikuisuus- jumalallinen Herra koko ajan. Hän on Jumalan ARMO, muuta armoa Jumala ei pakanoille suo, ainoastaan Israelille.
Jumalalla oli kaikki valta alusta lähtien, mutta luovutti sen pojalleen, Hänen julistuskautensa (3v) puolessa välissä; Matt 11; 27 "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
Asia on vahvistettu Dan 7;14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.
Sekä lopulta Hän itse, ennen ylösnousemustaan, Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Sitten kun Uusi Jerusalem (Ilm 21;1-3) tulee Jumalan kanssa Jerusalemiin, Jeesus luovuttaa vallan Isälleen ja se Hallintomalli ei koskaan Häviä; 1. Kor. 15:24 Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman. Vahvistus Dan 2;44.
Sitten mikä merkitys on Isän tuntemuksella? Hyvin tärkeä merkitys. - Jos menee uuteen Perheeseen ja on päätetty tulla ystäviksi, on parempi tuntea myös perheen Isä, eikä yksin perheen lasta.
Siinä Isän tuntemuksesta ja kun ajattelee vaikka Jehovan Todistajia, jotka hokevat vain Jumalaa (Jehovaa) niin se on turhaa, Jeesus sanoo, että; Matt. 11:27 "Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
Aika kovaa Tekstiä, mutta siihen on yksi mahdollisuus; Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
Eli pitää olla ensin Kristuksen sisäinen tuntemus ja parannus ja mielellään myös kaste Häneen.
Näin on mahdollista ihmisen kääntyä myös Isän puoleen, mutta Jeesuksen välityksellä. Ei suoraan.
Toivottavasti oli apua, ellei niin jatketaan.
JO; Muistan muuten ajan, kun -50 luvulla VL papit saarnasivat tästä Jeesuksen sisäisestä tuntemisesta, jopa pelastuskysymyksenä, joka on totisinta totta, mutta heidän täm' nousema hurmos, heitti papit pois, osin jopa kiroukseen.No on mulla pari kysymystä, jos jaksat vielä vastata.
1. Miksi Jumalan armo on vain Israelilaisille, eikö Jeesus juuri kuollut sen takia että me saamme armon?
2.Missä vaiheessa apostolit lakkasivat rukoilemasta VT:n Jumalaa ja alkoivat rukoilla Jeesusta? Anonyymi kirjoitti:
No on mulla pari kysymystä, jos jaksat vielä vastata.
1. Miksi Jumalan armo on vain Israelilaisille, eikö Jeesus juuri kuollut sen takia että me saamme armon?
2.Missä vaiheessa apostolit lakkasivat rukoilemasta VT:n Jumalaa ja alkoivat rukoilla Jeesusta?No on mulla pari kysymystä, jos jaksat vielä vastata.
2.Missä vaiheessa apostolit lakkasivat rukoilemasta VT:n Jumalaa ja alkoivat rukoilla Jeesusta?
Vastaan mielelläni aina, kun ajallisesti se on mahdollista.
Nyt on.
Armo Israelille ja yleensä Vanhassa Testamentissa tarkoittaa Jumalan siunausta ja Ihmisten välisiä erimielisyyksiä ratkaisuina.
Apostolien VT;n aikainen ajattelu loppui siihen, kun Jeesus aloitti julkisen toimintansa.
Israelhan oli Teokraattinen, Jumala uskoinen jo perustusvaiheessa, jolloin Jumalalla oli kaikkivalta, mutta sen piiriin ei juuri kuulunut pakanoita, paitsi ns. proselyytti- kasteen kautta He saivat Israelin kansallisuuden. Se oli myös upotuskaste.
Taas Uudessa Liitossa Herra on Jeesus, luvattu Messias, jossa on pelastus, myös Häntä seuraavilla pakanoilla.
Israel ei VT;ssä juuri miettinyt Iankaikkista elämää, ainoastaan sitä, että sai täyettyä Lain, eli jokaiseta synnistä 618 kappaletta (2 Moos 20> ja 5 Moos 33 >) ja kun nyt on erottava Peite Israelin päällä, Jumalan toimesta, parannusta juuri ei tapahdu.
Lopuksi kuitenkin Isä vetää peitteen pois ja koko Israel on pelastuva, kaikki, mekin, jotka elämme diasporassa.
Oliko apua?
Jos jotain, kysy lisää, on ilo kertoa Jumalan suunnitelmista Jeesuksessa ja Kansani vaiheista.pinnasänky kirjoitti:
No on mulla pari kysymystä, jos jaksat vielä vastata.
2.Missä vaiheessa apostolit lakkasivat rukoilemasta VT:n Jumalaa ja alkoivat rukoilla Jeesusta?
Vastaan mielelläni aina, kun ajallisesti se on mahdollista.
Nyt on.
Armo Israelille ja yleensä Vanhassa Testamentissa tarkoittaa Jumalan siunausta ja Ihmisten välisiä erimielisyyksiä ratkaisuina.
Apostolien VT;n aikainen ajattelu loppui siihen, kun Jeesus aloitti julkisen toimintansa.
Israelhan oli Teokraattinen, Jumala uskoinen jo perustusvaiheessa, jolloin Jumalalla oli kaikkivalta, mutta sen piiriin ei juuri kuulunut pakanoita, paitsi ns. proselyytti- kasteen kautta He saivat Israelin kansallisuuden. Se oli myös upotuskaste.
Taas Uudessa Liitossa Herra on Jeesus, luvattu Messias, jossa on pelastus, myös Häntä seuraavilla pakanoilla.
Israel ei VT;ssä juuri miettinyt Iankaikkista elämää, ainoastaan sitä, että sai täyettyä Lain, eli jokaiseta synnistä 618 kappaletta (2 Moos 20> ja 5 Moos 33 >) ja kun nyt on erottava Peite Israelin päällä, Jumalan toimesta, parannusta juuri ei tapahdu.
Lopuksi kuitenkin Isä vetää peitteen pois ja koko Israel on pelastuva, kaikki, mekin, jotka elämme diasporassa.
Oliko apua?
Jos jotain, kysy lisää, on ilo kertoa Jumalan suunnitelmista Jeesuksessa ja Kansani vaiheista.Jäi sanomatta, että UT;n Jumalan ARMO on yksin Jeesuksessa.
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Isiä on maailman ihmisistä puolet, jumalia tuhansia, mutta Adonaita vain yksi, meidän Jumalamme.
Anonyymi kirjoitti:
Jumala (Adonia) on aina Totinen Jumala, luomisesta Uuteen Jerusalemiin ja iankaikkisesti.
- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Jäi sanomatta, että UT;n Jumalan ARMO on yksin Jeesuksessa.
Pisti silmään kun sanoit että Jeesus on Jumalan poika ihmisenä. Tarkoitatko ettei hän enää ole Jumalan poika? Ja jos niin, niin missä vaiheessa hän lakkasi olemasta Jumalan poika? Vähän tyhmästi selitin, mutta ehkä tajuat? Niin ja oletko juutalainen?
Anonyymi kirjoitti:
Pisti silmään kun sanoit että Jeesus on Jumalan poika ihmisenä. Tarkoitatko ettei hän enää ole Jumalan poika? Ja jos niin, niin missä vaiheessa hän lakkasi olemasta Jumalan poika? Vähän tyhmästi selitin, mutta ehkä tajuat? Niin ja oletko juutalainen?
Ei se, että on Jumalan poika ja luvattu Messias ole ristiriidassa siihen, että Jeesus oli myös ihminen, synnitön ihminen.
Hänen rooli Poika Isä suhteessa on muuttumaton, Ikuinen, kuten Heidän elämänsäkin.
Kysymys oli hyvä ja usealle myös aiheellinen. Olen joutunut kokouksissa sen monelle avaamaan.
Äiti on juutalainen, Joosefia (joka ei ole perintötieto), mutta geneettinen fakta, Isä taas Isaskarilainen, israelilainen ja niin geneettinen, kun historiallinen, sen voi seurata lähes katkeamatta Kaanaan.
Fakta99,9989% ja geneettiset ruumiintoiminnot periytyneet, joita pakanoilla ei ole. Tämän olen tietänyt lapsesta saakka.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Ei se, että on Jumalan poika ja luvattu Messias ole ristiriidassa siihen, että Jeesus oli myös ihminen, synnitön ihminen.
Hänen rooli Poika Isä suhteessa on muuttumaton, Ikuinen, kuten Heidän elämänsäkin.
Kysymys oli hyvä ja usealle myös aiheellinen. Olen joutunut kokouksissa sen monelle avaamaan.
Äiti on juutalainen, Joosefia (joka ei ole perintötieto), mutta geneettinen fakta, Isä taas Isaskarilainen, israelilainen ja niin geneettinen, kun historiallinen, sen voi seurata lähes katkeamatta Kaanaan.
Fakta99,9989% ja geneettiset ruumiintoiminnot periytyneet, joita pakanoilla ei ole. Tämän olen tietänyt lapsesta saakka.Palestiinan arabeilla on myös samanlainen permä.
Anonyymi kirjoitti:
Palestiinan arabeilla on myös samanlainen permä.
Ei ole.
Juutalaiset, jotka lähtivät myöhemmin Israelista, ei olleet tekemisissä heidän kanssaan. Kansa joka oli sekakansa, oli samarialaiset, joita vieroksuttiin ja juutalaisethan olivat pakkosiirtolaisuudessa ja heistä palasi vain rippeet.
Sitten Pohjois- Israel lähti satakunta vuotta aiemmin Assyriaan ja kun heidät vapautettiin, osa lähti Itään, Punjabiin Intiaan (tummat) ja osa Afganistanin pohjois- osiin ja tappelivat n vuosi sitten kovasti siellä, ja sitä heimoa kutsutaan Pataaneiksi.
Suurin osa nousi Venäjän aroille ja jopa ylemmäksi siellä, osa taas Suomeen, jossa miesväestö kantaa ko. geeniä n 70%, asia jonka voi jo kahvipöydässä huomata.
Tätä merkkiä yhdyntää Israelilaiset siellä vierailijoita kohtaan, mm baarin aamupaloilla. Olen kokenut sen usein, ja aina menee tuntu jutellessa. Se kansa tunnistaa aina toisensa.
Jumalan omaisuuskansa elää muissakin kulttuureissa, mutta ei juuri sekoitu muihin kansoihin. Mielenkiintoista seurata, kuinka jopa sekulaareilla Kansan jäsenillä alitajuinen ohjaus pelaa.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Ei ole.
Juutalaiset, jotka lähtivät myöhemmin Israelista, ei olleet tekemisissä heidän kanssaan. Kansa joka oli sekakansa, oli samarialaiset, joita vieroksuttiin ja juutalaisethan olivat pakkosiirtolaisuudessa ja heistä palasi vain rippeet.
Sitten Pohjois- Israel lähti satakunta vuotta aiemmin Assyriaan ja kun heidät vapautettiin, osa lähti Itään, Punjabiin Intiaan (tummat) ja osa Afganistanin pohjois- osiin ja tappelivat n vuosi sitten kovasti siellä, ja sitä heimoa kutsutaan Pataaneiksi.
Suurin osa nousi Venäjän aroille ja jopa ylemmäksi siellä, osa taas Suomeen, jossa miesväestö kantaa ko. geeniä n 70%, asia jonka voi jo kahvipöydässä huomata.
Tätä merkkiä yhdyntää Israelilaiset siellä vierailijoita kohtaan, mm baarin aamupaloilla. Olen kokenut sen usein, ja aina menee tuntu jutellessa. Se kansa tunnistaa aina toisensa.
Jumalan omaisuuskansa elää muissakin kulttuureissa, mutta ei juuri sekoitu muihin kansoihin. Mielenkiintoista seurata, kuinka jopa sekulaareilla Kansan jäsenillä alitajuinen ohjaus pelaa.Yks onneton koijari sikisi monen riesaksi, Jussi.
Anonyymi kirjoitti:
Yks onneton koijari sikisi monen riesaksi, Jussi.
En ole sinulle mikään Jussi, mutta sinä ole minulle Pässi, joten pöki paremmaksi, koska oma sukulaistasikin on osin piilossa.
Oletko siitä katkera?- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Fakta99,9989% ja geneettiset ruumiintoiminnot periytyneet, joita pakanoilla ei ole. Tämän olen tietänyt lapsesta saakka.Kysyisin vielä, mitä sulle tarkoittaa kolmiyhteinen Jumala?
Anonyymi kirjoitti:
Kysyisin vielä, mitä sulle tarkoittaa kolmiyhteinen Jumala?
Tarkkaan ottaen sitä, että kaikki on ikuisuusolentoja, ennen ihmisen luontia ja näin Heillä on minuun jumaluusote.
Kolminaisuusoppi on Jumalan kolminaisuudesta, eli kolmiykseydestä.
Käsitykseni mukaan on yhtä aikaa yksi Jumala, mutta kolme persoonaa: Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Kuitenkin kaikilla on oma tehtävänsä.Anonyymi kirjoitti:
Siihen vaikuttaa varmasti se, että jokaisella Isällä on oma nimi, kuten minun isälläni oli, mutta kutsuin Häntä POIKANA Isäksi.
Toisaalta se on Raamatun vastaista, Matt. 23:9 Älkää myöskään kutsuko isäksi ketään, joka on maan päällä, sillä vain yksi on teille isä, hän, joka on taivaissa.
Asia on myös vahvistettu Vanhassa Testamentissa, Malakia 1;6 -- Poika kunnioittaa isäänsä ja palvelija isäntäänsä. Minä olen teidän isänne, miksi ette kunnioita minua? Minä olen teidän isäntänne, miksi ette palvele minua? Tätä minä, Herra Sebaot, kysyn teiltä, te papit, jotka pidätte minua pilkkananne. "Miten me olemme pitäneet sinua pilkkanamme?" te kysytte.Anonyymi kirjoitti:
Jos Ihminen ei tunne omaa Isäänsä, Hän on orpo.
Jeesuksen kautta tulee tuntemaan Taivaallisen Isän ja Kehä on aukoton.
Me ihmiset, äidit, Isät, ja lapset olemme Jumalan edessä kaikki Hänen lapsiaan, kun on kastettu Jeesukseen.Anonyymi kirjoitti:
Vilpittömästi kysytään sinulta miksi hylkäsit pojan Jeesuksen ja mitä pidät kristittyjen rukouksesta Isä meitää.
Itse asiassa Isä meidän on Johannes Kastajan rukous, jonka Jeesus opetti myös omille opetuslapsilleen.
- Anonyymi
Tää on saatananlemppäri . Saatana osaa tän ulkoa. Sitä kiusaajaa Jeesukselle veti tätä kohtaa hyppää katolta enkelit suojelee. JOS olet Jumalan poika . JOS JOS JOS . JUMAL AUTA ETTÄ ON TYHMÄÄ PORUKKAA saatana on Lucifer kointähti ylistyksen johtaja joka lankesi ja vanha testamentti katosi vanheni kun Jumalan poika tuli . Jos et perkele pysy uudessa testamentissa hukut sen vanhan mukana kadotukseen.
Enkelitkö vähenipä, mitä Jeesus, eli poika?
Ei ole, Isä, Poika ja Henki ovat ikuisuusolentoja, saatana luotu.
Se on totta, että jos menee yhdenkään VT;N pykälän taakse, seuraa kadotus, koska siihen ei ole sovitusta kun ei voi uhrata, sillä Temppeliä ei enää ole.
Jaak. 2:10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
- Anonyymi
Eipä mee häävisti sullakaan.
Tervetuloa todellisuuteen. - Anonyymi
NATO ompi linnamme
Ja vahva turva aivan
On miekkamme ja kilpemme
Ajalla vaaran vaivan
Jos vanha vainooja
Kavala kauhea
Ja kiivas kuikkuinen
Tuo ryccä hirmuinen.
Vain Nato sen nyt voittaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174466
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842509Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731647Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella261414Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641197- 201001
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon19985- 115961
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42932- 171914