Mitä kaikkea voi kytkeä kerralla kolmen sulakkeen tauluun?

Anonyymi

Meidän kämpässä joka ihan tavallinen 1940luvun puutalo on kolmen sulakkeen sulaketaulu ja mietin mitä kaikkea sille voi kytkeä yhtä aikaa turvallisesti. lähinnä siksi putkahti nyt mieleen koska meiltä sattui lämmitysöljy loppumaan ja pitäis tupaa kuitenkin lämmittää ja ainut vaivaton vaihtoehto olis kaivaa kellarista jeesuksen aikaiset sähköpatterit ja kytkeä joka huoneeseen mutta ei olla ikinä käytetty ja talossa koko ajan kuluttaa sähköä myös lasten huoneet, tietty keittiön koneet, valot ym ja sähköpatterit on aika kovia syöppöjä et tässä vähän pelottaa pimeneekö koko talo tai syttyykö palamaan. Nyt talo lämpenee puilla joita poltetaan öljykattilan pesässä, mutta ei se oikein kunnolla lämmitä ja puut sitäpaitsi on aika vähissä. Sähköhommista en itse ymmärrä juuri mitään muuta kuin sen että sitä saa pistorasiasta et voisko joku vähän mua tässä asiassa järkevämpi sanoa oman mielipiteensä?

16

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eli 1x20A liedelle ja 2x10A kaikelle muulle sähkölle? Vai 1x25A pääsulake ja 2x10A? Vai pääsulake, liedelle 1x20A ja muulle sähkölle 1x10A?

      • Anonyymi

        Ei mitään aavistusta! Kun taulussa ei lue (ainakaan enää) mitään sulakkeiden alla ja taulu kyhjöttää melkein katon rajassa niin että emännän jatkeella pitäis sinne kurkotella et pystyis lähemmin tutkimaan (tuskin ees löytyis mitään) ja mä oon reilu 170senttiä pitkä eli aika tyhmästi sijoitettu mielestäni se taulu :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään aavistusta! Kun taulussa ei lue (ainakaan enää) mitään sulakkeiden alla ja taulu kyhjöttää melkein katon rajassa niin että emännän jatkeella pitäis sinne kurkotella et pystyis lähemmin tutkimaan (tuskin ees löytyis mitään) ja mä oon reilu 170senttiä pitkä eli aika tyhmästi sijoitettu mielestäni se taulu :(

        Jaa jos et tiedä mistään mitään niin sitten ei voi vastatakaan mihinkään mitään. Kyllä niistä sulakkeiden kannoista näkee minkä värisiä ne on, eli minkä ampeerin sulakkeita ne on. Mutta jos et omista edes tuolia, niin mahdoton tehtävä. Älä ainakaan niitä lämmittimiä hae, kun sulakkeet paukkuu ja et yletä etkä osaa sulakkeita vaihtaa etkä ymmärrä tai tiedä minkä ampeerin sulakkeita ne edes on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään aavistusta! Kun taulussa ei lue (ainakaan enää) mitään sulakkeiden alla ja taulu kyhjöttää melkein katon rajassa niin että emännän jatkeella pitäis sinne kurkotella et pystyis lähemmin tutkimaan (tuskin ees löytyis mitään) ja mä oon reilu 170senttiä pitkä eli aika tyhmästi sijoitettu mielestäni se taulu :(

        Kannatta hankkia tikkaat, jottä pääsee käsiksi. Sitten ota sulake pois ja katso mitä pimenee. Sitten merkkaa ylös mikä on mihinkin. Jos esim. on kaksi kerrosta, niin voi olla kerros per sulake.

        Yhden 10 A sulakkeen taakse voi laittaa yhden 2000 watin lämmittimen, mutta ei kahta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannatta hankkia tikkaat, jottä pääsee käsiksi. Sitten ota sulake pois ja katso mitä pimenee. Sitten merkkaa ylös mikä on mihinkin. Jos esim. on kaksi kerrosta, niin voi olla kerros per sulake.

        Yhden 10 A sulakkeen taakse voi laittaa yhden 2000 watin lämmittimen, mutta ei kahta.

        Ei,kun mieluiten työpukki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei,kun mieluiten työpukki.

        Kas käytät lämmittimiä älä ainakaan hellaa laita samaan aikaan päälle..

        Siis kulutusta vuorottelemalla voi kyllä käyttää lämmittimiä.

        Valot ei kuluta painoon sähköä mutta pesukone hella ja liesi kuluttaa.


    • Anonyymi

      Kannattaisi asua nykyaikaisessa talossa, tässä se taas nähdään! Meillä vuoden vanha omakotitalo ja kaikkein koneiden ym lisäksi voi huoletta ladata teslaa ja antaa vaikka sähkön koko naapurustolle eikä tarvi mennä sulakkeita kattoo riittääkö tehot vaan tekee vaan eikä mitään vikoja ilmene. Päivitä se röttelös edes lasten takia tähän vuosituhanteen tai pura koko paska.

      • Anonyymi

        Paljonko sähkö laskusi on yleensä


    • Anonyymi

      Parasta laittaa nollat tauluun.

    • Anonyymi

      Kirjaimellisesti, vähän kaikkea :)

    • Anonyymi

      Kaikkea kyselyikäiset kyseleekin !

    • Anonyymi

      Riippuu minkä kokoisia sulakkeita taulussa on ja mitä kaikkea niiden takana on.

      • Anonyymi

        Mutta kun ei aloittajalla ole mitään tietoa eikä mitään hajua eikä yletystä sulaketaulullee. Mutta meidän pitäisi täällä tietää. Miten noin mistään ymmärtämätön ihminen voi edes asua (oletettavasti) omakotitalossa. Taitaa olla purkukunnossa jo muutenkin niin sama vaikka palaisi koko tönö. Vakuutuksesta saa sitten hyvät rahat. Vaikka ei kyllä niitäkään taida olla kun tuskin on aavistustakaan niistäkään.


    • Anonyymi

      Tärkeintä kuitenkin että aloittaja on ymmärtänyt tehdä tämän aloituksen...

    • Anonyymi

      Mitä kaikkea kysytään seuraavaksi?

    • Anonyymi

      Turvallisesti voi kytkeä kolme sulaketta, enempää ei mahdu...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1415
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1127
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      84
      967
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      867
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      830
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      733
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      723
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe