Asun kaukana lapsuusmaisemista. Mietin sellaista, että jos vaikka kesäaikaan sillä suunnalla kävisin, niin paikkakunnan uudella ja vanhalla hautausmaalla haluaisin käydä. Koska kävisin useilla haudoille, niin en voi kovin paljon kukkia viedä. Voiko esim. yhden leikkokukan viedä haudalle? Onko hautausmailla jotain maljakoita yleiseen käyttöön vai miten näiden kanssa menetellään? Vai onko parempi olla viemättä mitään kuin kovin vähän. On siis sukulaisten, omaisten ja entisten naapureiden haudoista kyse.
Enkä siis aio pitkään kyseisellä paikkakunnalla viipyä, joten en voi alkaa istuttamaan kasveja, kun niitä pitäisi sitten enemmän alkaa hoitaa.
Kukkia haudoille?
Anonyymi
3
100
Vastaukset
- Anonyymi
Yksi leikkokukka on kaunis ja voi viedä vain kukan yhden haudalle. Hautuumailla ei noin yleisesti ole saatavilla maljakoita, mutta joitakin muovisia vihreitä olen nähnyt. Voit vaikka katsella, löytyykö kirpputoreilta tai kierrätyksestä sopivia maljakoita, jos eivät olisi liian kalliita.
- Anonyymi
Leikkokukka ei kestä pakkasta. Kannattaa odottaa kesän tuloa, ennen kukan vientiä haudalle.
- Anonyymi
Kesäaikaan niitä kukkia ajattelin viedä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1858509
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504168
- 593702
- 513176
- 502930
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262646- 382414
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382103- 292086