Moi! Oon 13 vuotias tyttö. Mulla on ollun nytten jo muutaman päivän keuhkokipua ja kipua yläselässä. Olen altistunun asbestille joskus, kun olen ollut asbestirakennuksessa n. 6-7 kertaa n. 30 min. Ja olen kokeillut tupakkaa 3 kertaa ja sähkötupakkaa kerran. Ja kumpaankin keuhkoon sattuu joskus mutta kipu tuntuu eniten vasemmassa keuhkossa ja vasemmalla ylä selässä.
Ja mulla on astma. Mun vanhemmat ei tupakoi.
Kiitos jo valmiiksi jos tähän vastaisi joku <3
Onko mulla syöpä :/
5
287
Vastaukset
- Anonyymi
ei o
- Anonyymi
Pelkästään asbestitalossa olo ei altista asbestille jos et ole repinyt esim. asbestieristeitä tai mennyt asbestipurkutyömaalle ilman suojaimia.
Luonnossa esiintyy ihan normaalistikin asbestia joten se on luonnon materiaali, kyse on vain altistusmääristä.
Myös tupakka haitat ovat riippuvaisia altistusmääristä, jos 3 tupakka tappaisi niin maailmassa olisi jäljellä 1/5 ihmisistä.
Tietenkin syöpä voi tulla ilman altistumiakin mutta mahdollisuus on erittäin pieni varsinkin nuorella iällä. Nuo sinun altistumiset sinänsä syöpävaarallisille asioille ovat erittäin erittäin vähäisiä. Vastaavia ja paljon suurempia altistumisia on käytännössä ihan kaikilla aikuisikään ehtineillä suomalaisilla, ja aika harvalla heistä on syöpä.
Kyllä oireesi yli 99% todennäköisyydellä johtuvat jostakin muusta kuin syövästä.- Anonyymi
Näinhän se on. Työissä ollessani altistuin suoraan asbestille (käytettiin sitä), mutta ei ole tullut asbestoosia. Aloittajan oireet viittaavat oireettomana sairastettuun koronaan joka on mahdollisesti vaurioittanut keuhkoja. Kannatta käydä lääkärissä niin saa selvyyden mistä on kyse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän se on. Työissä ollessani altistuin suoraan asbestille (käytettiin sitä), mutta ei ole tullut asbestoosia. Aloittajan oireet viittaavat oireettomana sairastettuun koronaan joka on mahdollisesti vaurioittanut keuhkoja. Kannatta käydä lääkärissä niin saa selvyyden mistä on kyse.
okei😅 kiitos paljon❤️ ei tarvi stressata asiasta sitten sen enempää👍👍
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.673788Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883169Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin962421Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.151649Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701408- 981280
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä421208- 501021
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11021Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä561020