Haluaisin opetella itsenäisesti toiminimen yksinkertaisen kirjanpidon. Onko se kuinka vaikeaa? Kannattaako ostaa oppikirjoja vai onko kirjanpito niin muuttuva ala, että siinä joutuu lukemaan netistä uusimmat standardit ja lait? Vai riittääkö lukea joku avoimen yliopiston laskentatoimen kirja itsenäisesti?
Kirjanpito
6
154
Vastaukset
- Anonyymi
Suosittelen osallistumista avoimen yliopiston tai muulle kurssille. Kirja lisäksi.
Ei ole hirveän vaikeaa, mutta kyllä opetus auttaa ja on useimmille välttämätöntä, ellei ole yhtään kokemusta laskentatoimesta.- Anonyymi
Mitä se opetus auttaa. Kaikki asiat ovat kirjoissa. Jos haet töitä niin sinulta pyydetään kokemusta, mieluiten vähintään 5 vuoden alan rautaista kokemusta ja tilinpäätöskokemusta.. Siinä ei opetus eikä kirjat auta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä se opetus auttaa. Kaikki asiat ovat kirjoissa. Jos haet töitä niin sinulta pyydetään kokemusta, mieluiten vähintään 5 vuoden alan rautaista kokemusta ja tilinpäätöskokemusta.. Siinä ei opetus eikä kirjat auta.
Kaikki on kirjoissa, kyllä. Mutta useimmat eivät niitä kirjoja ymmärrä eivätkä aluksi varsinkaan osaa soveltaa ilman apua.
- Anonyymi
Ostat kirjan kaupasta. Niin yksinkertaista!
- Anonyymi
Mihin tarkoitukseen? omaksi huvikseenko?
Töitä ei varmaan itseoppinut kirjanpitäjä saa
Yrittäjille on tällaista systeemiä https://meritaktiva.fi/miten-kirjanpito-hoidetaan-itse/- Anonyymi
Kuka opiskelisi kirjanpitoa huvikseen? Ei kai kukaan!
Oman toiminimen tarpeisiin kai aloittajakin osaamista tarvitsisi. Ihan itsekseen vain maisemia katsellen se ei onnistu. Joku kurssi olisi aluksi hyvä käydä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815