Viha ja inho kasvaa, tiedätte ketä tarkoitan.

Anonyymi

Olen 62 vuotias Karjalan evakon lapsi,Helsingissä syntynyt, voin kuvitella vaarini ja mummoni kaiken menettäneenä ja lähettäessään lapsensa Ruotsiin vaikean tilanteen katsellessani Ukrainan uutistapahtumia. Kannatan Natoon liittymistä, turva on parempi kuin turmio isomman alla.

1

925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sama kohtalo & minäkin Helsingissä syntynyt, ukkini & mummoni menettivät kaiken. Menivät jo kerran takaisin, mutta joutuivat lähtemään uudelleen. Iso tila ja isot rakennukset jäivät. Äiti oli syntynyt evakkomatkalla ensimmäisen evakkomuuton aikana kylmällä pakkasella, yli -20', vieraiden ihmisten saunassa helmikuussa. Paljon eläimiä joutuivat jättämään taakseen. Sen myötä edesmennyt enoni, jota en ole koskaan nähnyt, kuoli tapaturmaisesti 4-vuotiaana. Hieman vanhempi äitini ja naapurin poika olivat nähneet tämän tapaturman.

      Kaikki sodat jättävät jälkeensä lukemattomien traumojen määrän ja ne heijastuvat traumatisoituneiden ihmisten lapsiin ja lapsenlapsiin. Sitten vielä että evakkoja ja niiden lapsia on asiasta haukuttu, ei ole edes haluttu ymmärtää mitä traumoja evakot ja heidän perillisensä kantavat mukanaan. Ei ole osattu olla empaattisia ( - toki heitäkin on, kiitos heille - ) % asettua heidän asemaan. Ilman Karjalan luovutusta raja olisi voitu vetää Ruotsin rajaan saakka ja joko Suomesta olisi tullut paljon pienempi tai kokonaan Suomi olisi joutunut Venäjän vallan alle.
      Tämän kaiken johdosta minulla on suuri myötäelämisen kyky koskien Ukrainalaisia. Eniten minua surettaa ne lapset, varsinkin ne joiden elämä on päättynyt julmalla tavalla ja jotka ovat joutuneet orvoiksi.

      Mutta, minä en vihaa kuitenkaan Venäjän kansaa, joka haluaa rauhaa. Olen surullinen niiden nuorten miesten puolesta joilla ei ole vaihtoehtoja kieltäytyä sotaan joutumasta. Vaihtoehtona olisi lievimmilläänkin vankilaan joutuminen ja sen me tiedämme, että Venäjän vankiloissa on karut olot ja tuberkuloosia ym. Suren myös niitä äitejä ym. sukulaisia, joiden pojat tai muut sukulaiset, veljet, enot, sedät, isät, isoisät jne. joutuvat kokemaan loppunsa vieraassa maassa tuskallisesti, yksin ja ikävöidessään rakkaitaan, kenties lapsiaan ym.

      Putleria pidän sarjamurhaajana, joka ei ajattele edes pieniä lapsia ja heidän hätäänsä sekä kärsimyksiä.

      Näin videon, jossa Ukrainassa asuva mies itki ihmisten joukossa kantaen pahvilappua, jossa luki jotain; I'm Russian - I'm so sorry! Joku toinen ihminen halasi häntä. En siis vihaa venäläisiä, mutta Putleria kyllä ja hänen hulluja sotapäälliköitänsä, joiden mielipuolisuudesta on jo tiedetty vuosikausia.

      Jokaisen lapsen jonka näen kärsivän videolla itkien, haluaisin ottaa syliin ja lohduttaa, vaikka se ei hänen kokemia traumoja poistaisikaan, sen hetken haluaisin hänelle tarjota turvallisen sylin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      234
      16750
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      26
      2143
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1940
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1720
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1453
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1102
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      962
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      857
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      748
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      212
      731
    Aihe