Kustantamojen kuittausviestit nykyään?

Anonyymi

Lähetin erittäin pitkästä aikaa käsikirjoitukseni useampaan kustantamoon. Yhdestäkään ei tullut automaattista kuittausviestiä (joskus vuosia sitten sain muistaakseni kaikista). Pitäisikö huolestua perillemenosta, vai onko tosiaan niin että kustantamot eivät nykyään lähetä edes automaattikuittausta?

Täällähän on puhuttu siitä että jopa normihylsyjen määrä on vähentynyt huomattavasti. Aika kylmää kyytiä kirjailjakokelaalle, jos kustantamo vastaa alusta loppuun pelkällä vaitonaisuudella...

9

896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sirkuhupaisaa, että tähän aloitukseen ei ole tullut vastauksia...

      • Anonyymi

        No minä sanon kokemuksesta, että näin todellakin on. Olen lähettänyt myös kalliita paperiversioita ulkomailta Suomeen saamatta minkäänlaista vastausta koskaan.
        Viime kerralla maksoin postimaksuja 70 euroa.
        Tästä syystä käännätän tekstiäni nyt toiselle kielelle.
        Ja harmittaa toki, ettei Suomesta saa edes ilmaista sähköpostia vaivanpalkaksi.
        Yksi kustantamo täällä odottaa jo käänökseni valmistumista, ovat ainakin kiinnostuneita lukemaan sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minä sanon kokemuksesta, että näin todellakin on. Olen lähettänyt myös kalliita paperiversioita ulkomailta Suomeen saamatta minkäänlaista vastausta koskaan.
        Viime kerralla maksoin postimaksuja 70 euroa.
        Tästä syystä käännätän tekstiäni nyt toiselle kielelle.
        Ja harmittaa toki, ettei Suomesta saa edes ilmaista sähköpostia vaivanpalkaksi.
        Yksi kustantamo täällä odottaa jo käänökseni valmistumista, ovat ainakin kiinnostuneita lukemaan sen.

        Kiitos vastauksista! Tuleepa edes jotain viestiä jostain. :D

        Ikävä juttu kyllä. Luulisi olevan kustantajalle aika pieni vaiva antaa edes se automaattinen kiitos-viesti.


    • Anonyymi

      Joo, tämä kustantamoiden toiminta on aika ala-arvoista. Kyllä useimmista automaattinen kuittausviesti taitaa sentään tulla, tosin niitäkin on, joista sitäkään ei tule.

      Se kuittausviesti olisi kyllä ihan minimi, ettei tarvitse arpoa, onko teksti edes käsittelyssä. Kustantamot on aika ali miehitettyjä työmäärään nähden, enkä tosiaan haluaisi olla kustannustoimittaja saati kustannuspäällikkö, mutta välillä tuntuu etten kyllä kirjoittajakaan. ☺️ Tsemppiä!! Ei ole helppoa olla aloitteleva, saati sitten pidemmälle edennyt kirjoittaja.

    • Anonyymi

      Minulle ne automaattihylsyt on selvästi ajastettu parin viikon päähän kässärin lähettämisestä, että näyttäisi siltä kuin kässäriä olisi edes selailtu. Olen samaa mieltä, itsekin noita kässäreitä tulostelleena ja lähetelleenä (yksi kustantamo toivoo paperiversioita), ihmettelen, ettei näistäkään voi lähettää edes sitä kiitos, mutta ei kiitos -viestiä. Melko ylimielistä.

    • Anonyymi

      Saman olen huomannut. Kustantamot eivät vaivaudu enää edes hylsyä lähettämään. Itseriittoisuudessaan kai kustannustoimittajat kuvittelevat olevansa jotain maanpäällisiä jumalia. No, onneksi nykyään on omakustanteet, niin ei tarvitse enää noiden mörköjen kanssa asioida.

    • Anonyymi

      Minä olen huomannut, että kustantamojen sivuilla yhä useammin kerrotaan, että "vastaamme vain, jos kiinnostumme". Tämä on muuttunut mielestäni ihan viimeisen parin vuoden aikana. Toisaalta, kaikki eivät laita edes tätä tietoa sivuilleen, ja jättävät vastaamatta kokonaan. Olen itse ollut ainakin yhteen kustantamoon yhteydessä tästä asiasta ihan periaatteesta. Ja sieltä on sitten vastattu ystävällisesti. Eli kannattaa kysellä perään. Turha odottaminen on pahinta.

    • Anonyymi

      Kokemuksia tältä vuodelta nimiä mainiten: Otavalta tuli automaattikuittaus käsikirjoituksen perille menosta samana päivänä ja kolmen viikon kuluttua ilmoitus, ettei sovi kustannusohjelmaan. Myllylahdesta tuli ilmoitus muutaman viikon kuluttua palautteen kera ja oli ystävällinen palvelu muutenkin. Kariston lähetyssivu näytti, että lomake on lähetetty - ei sähköpostivahvistusta perille menosta. Eiköhän kustantajille kannata soitella, jos lopullista päätöstä ei muutamaan kuukauteen tule. Ilmeisesti on runsaasti käsikirjoituksia luettavana koronan tuoman kirjoitusinnon, ehkäpä henkilökunnan sairastamisenkin vuoksi.

      • Anonyymi

        Kiitos tiedosta! Olisivatkohan viestini menneet kustantamoilla roskaposteihin tms… Niin tai näin, ehdin jo WSOY:lta saada tässä välissä hylsyn. Kuittausta en siis heiltä saanut, mutta hylsy rauhoitti mieltä sen suhteen että ainakin ovat käsikirjoitukset menneet perille…


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6689
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4330
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2760
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2080
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1633
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1071
    Aihe