Hei, olen 16 vuotias tyttö. Olen harkinnut pidempään kuntonyrkkeilyn aloittamista. Ja nyt kun ystäväni aloitti ja ollaan yhdessä treenailtu niin kiinnostus lajia kohtaan on vain kasvanut. Olen harrastanut tanssia 8 vuotiaasta asti ja nyt käynyt pidemmän aikaan aktiivisesti kuntosalilla. Nyt tosin koronan aikan on ollut pidempiä taukoja tanssista, joka sai sitten ajattelemaan lajin vaihtoa. Jos nyrkkeilyn aloittaisin niin en millekkään kisatasolle pyrkisi ihan vain harrastukena. Vaikeuksena olisi se että en osaa päättää jatkaako samaa vanhaa lajia vai aloittaisiko uuden. Asun tampereella eli haluaisin tiedustella onko tampereella jollekkin tuttua paikkaa missä harrastaa.
Kiitos jo valmiiksi vastauksista ja neuvoista.
Nyrkkeilyn aloittaminen
2
104
Vastaukset
- Anonyymi
Niin kenelle tuttua paikkaa? Vastaajalle vai sinulle? 16 v pitäisi jo tietää, että googlaamalla saa hyvin selville Tampereella olevia kuntonyrkkeily paikkoja vai haluaisitko jonkun lähtevän sinun kanssasi tutustumaan.
- Anonyymi
Voit harjoitella myös kotonasi. Noin 100 erilaista harjoitetta riittää. Nopeutta, voimaa ja kestävyyttä. Ensin ilman paljain käsin ja sitten vaikka ihan tavallisilla hanskoilla. Huomat kyllä miten jokainen lisätty 100 g vaikuttaa lyönteihisi. Pitkiä sarjoja joka suuntaan. Myös ylös, alas, sivuille ja taakse. Hartian pikkulihakset kehittyvät. Mieti, missä joku pahis voisi olla ja kohdista pitkät iskusarjasi arkoihin paikkoihin.
Tekniikkaa oppii helposti, kun kädet ja jalat ja vartalo toimivat. Kysehän on kuntoilusta, ei kilpailemisesta tai (miesten) nyrkkeilystä. Ei tarvitse osata väistellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1456069
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253726Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1282911- 472568
- 372421
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä251945Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2691914Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt511858- 341633
- 281600