Faija huutaa ja raivoaa pienistäkin asioista

Anonyymi

Elikkä tästä isäni huutamisesta ja raivoamisesta on tullu jo ongelma. Ihan sama mitä teen jos se menee edes vähän väärin tai ei mene silleen miten hän ois halunnu sen menevän, seuraa siitä aivan kauheaa korvia riipavaa karjumista ja huutoa seuraavan kymmenen minuutin ajan.

Tätähän on jo siis jatkunu jo ainakin 9 vuotta, ja oon siks tottunut jo tähän ja huutotilanteessa seison yleensä vain paikallani ja katon perusilmeellä tota äijää silmiin sillä aikaa kun tää huutaa ja sylkee mun naamalle ja tarvittaessa sanon pari sanaa vastaukseks rauhallisesti. Vasta kun huuto on loppunut niin voin hengittää omassa huoneessa (jos olen kotona).

Yläkoulun alussa alko sitte omien raajojen viilteleminen tästä syystä ja siitä ettei kotona ollut rauhaa hetkeään ja sain aina, joka ikinen päivä kuulla että kaikki. KAIKKI. mitä teen on väärin tai minun syytäni. Sitten kun paljastuin niin tilanne onneks helpotti hetken kun isä tais tajuta mitä on tehny. Mut joo sit se taas aloitti saman huutelun taas varmaa jonku vuojen päästä ( mutta ei hätää olen siis onnistunut lopettaa itseni viiltelyn kokonaan vaikka vaikeaa oli ).

Sit muistan ku kerran aloin puolustamaan vastaan siitä ku faija huusi pikkusiskolleni vesilasin kaatumisesta ja sain selkään niinku bruh.
Ja mun isä ei jostain ihmeen syystä koskaan tykänny siitä et mulla oli kavereita joitten kaa halusin hengata.

Pienenäkin muistan että ainakun iskäl ja äidil oli öisin riita, isäni saattoi tulla sängynlaidalleni ja alkoi kuiskaamaan minulle esim seuraavia: "kaikki nämä riidat ovat sinun syytäsi" tai "äitisi on aivan vitunmoisen tyhmä ämmä".
Niin ja tämä myös! Isä puhuu aina minulle ja sisaruksilleni äidistäni paskaa hänen selän takana jota minä vihaan. Isä nimittäin elää vähän vanhoilla periaatteilla, eli miehillä on lupa päättää kaikki periaatteella, joten tunnen paljon sääliä äitiäni kohtaan. Ihme kyllä, vanhempani ovat jotenkin onnistuneet pysymään yhdessä.

Olen oikeastaan aika huolestunut isästäni ja haluaisin hankkia hänelle apua vihanhallintaongelmiin, esim. Vihanhallintaterapiaa tai ees jonkunlaista terapiaa mutta en tiedä miten. Viimeksi kun yritin puhuu siitä sille nii hän suuttu ja sano että mut täytyis laittaa käytöskouluun (XD). Mutta ihan oikeasti olisin niin kiitollinen jos joku osais auttaa mua tässä tilanteessa, hän on kuitenkin isäni ja rakastan häntä, on mulla myös ollu hyviäkin muistoja hänen kanssaan. Ärsyttää vaan toi vihaongelma.


Sori jos oli sekavasti selitetty tai liian pitkä teksti, ku halusin vaan sanoa kaikki pois mun päästä koska mua vituttaa :)

4

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos olet koulussa niin käy puhumassa koulukuraattorille/sairaanhoitajalle, ne tietää paremmin. Jos et ole niin Ohjaamo on hyvä paikka mistä kysyä myös neuvoa.
      Jos kumpikaan noista ei ole paikkoja mitä löytyy sinun alueelta jonne pääsisi, niin sitten alueesi sosiaalihuolto ja siellä on kokeneita työntekijöitä jotka tietää neuvoa.
      Paras ja helpoin paikka saattaa olla Ohjaamo.

      Täällä ei ole ammattilaisia neuvomaan tuollaiseen asiaan ja siksi suosittelen, että käyt kysymässä asiaa joiltain noista alan ammattilaisista, joilla on työnsä puolesta kokemusta ja osaamista neuvoa.

      • Anonyymi

        Lisään. Henkilökohtaisesti minulla on kokemusta juuri tuollaisesta isästä ja tiedän koko tilanteen sekä mikä on kyseessä, mutta en silti edes itse neuvo, koska kokemuksestani huolimatta en ole alan ammattilainen - ja onnistuisin sanomaan kumminkin jotain väärin.


    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tänne. Laitan tähän tiedoksesi pari paikkaa, joissa voit halutessasi jutella tilanteestasi. Edelliseltä kirjoittajalta saitkin jo hyviä vinkkejä. Näistä paikoista voi saada myös lisää vinkkejä tahoista, joihin sinä tai isäsi voisitte olla yhteydessä.

      https://sekasin247.fi/

      Sekasin-chat nuorille on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 9-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.

      Myös Tukinetissä on monenlaisia palveluita, joita voit halutessasi käyttää. Tukinetissä olisi myös isällesi sopivia palveluita, jos hän suostuu niitä käyttämään. Tukinet -tukipisteesi netissä, https://tukinet.net/

      Päivittäin on useita ryhmächattejä ja tukisuhdepalvelut sekä ryhmäkeskustelut ovat avoinna aina.

      Tukinetin kaikki palvelut saa maksutta käyttöönsä, kun on anonyymisti rekisteröitynyt ja kirjautunut sivuille. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Voisitko pyytää sitä terapiaan sillä verukkeella että se on sun terapia?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      193
      4494
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      247
      2503
    3. 133
      1677
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1361
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      195
      1208
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      80
      1096
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1084
    8. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1031
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1027
    10. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1027
    Aihe