Hiusvärit (ja muu kosmetiikka)

gaborone

Voisitteko kertoa kaikkia mahdollisia sivuja (tai kirjatkin on OK) mistä löytää ohjeita miten voi tehdä erilaisia kosmeettisia aineita. Tämä siksi, että kaupassa myytävät on useimmiten epäekologisia ja eläinkokeilla testattuja.

Erityisesti hiusväreistä haluisin teko-ohjeita.
Tietäiskö joku mitä ainetta vois käyttää kun tekee punasta hiusväriä, jos ei halua käyttää hennaa (kun oon kuullut että se aiheuttaa syöpää, oikaiskaa jos oon väärässä). Jos ois vähän "erikoisempiakin" luonnon väriaineita, niin esim. vihreet hiukset ois kivat :)

Nää jutut sitten vegaanisina, kiitti :)

Ja näitä sivuja ei tarvii sanoa: http://www.geocities.com/harakkatar
http://www.yrttitarha.com


Tämä juttu ei ole palstalle kuuluvaa, mutta te varmaankin tiedätte tällaisista jutuista...

16

6659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harmaavaris

      Henna tuskin aiheuttaa syöpää. Tuo "tutkimus" pääsi päivänvaloon kerran kymppiuutisten yhteydessä vuonna yhekskytjotain enkä ole siitä sen koommin kuullut.

      • .......

        Juu, henna on paljon turvallisempaa, kuin kemikaaliset hiusvärit! Tutkimuksessa rotille syötettiin (huom. syötettiin!!) hennaväriä ja osa niistä sai syövän... eli siis, jos et hennaa ajatellut päivittäin popsia, niin nou hätä! :) Tavallisissa marketeissa ei hennaa pahemmin kyllä enää ole tarjolla (kiitos eu:n), mutta bodyshopissa on hyvät valikoimat ja myyjätkin todennäköisesti osaavat opastaa. :)
        Kosmetiikkavinkkejä voi tsekata vaikkapa osoitteesta: http://www.yrttitarha.com.


      • Pihlaja
        ....... kirjoitti:

        Juu, henna on paljon turvallisempaa, kuin kemikaaliset hiusvärit! Tutkimuksessa rotille syötettiin (huom. syötettiin!!) hennaväriä ja osa niistä sai syövän... eli siis, jos et hennaa ajatellut päivittäin popsia, niin nou hätä! :) Tavallisissa marketeissa ei hennaa pahemmin kyllä enää ole tarjolla (kiitos eu:n), mutta bodyshopissa on hyvät valikoimat ja myyjätkin todennäköisesti osaavat opastaa. :)
        Kosmetiikkavinkkejä voi tsekata vaikkapa osoitteesta: http://www.yrttitarha.com.

        Lähi-Idän ja Välimeren maiden herkkuja ja ruokatavaroita myyvistä pikkukaupoista löytyy usein hennaa, ja hintakin on kukkaroystävällisempi kuin kosmetiikkaliikkeissä.


      • tuikahdus
        Pihlaja kirjoitti:

        Lähi-Idän ja Välimeren maiden herkkuja ja ruokatavaroita myyvistä pikkukaupoista löytyy usein hennaa, ja hintakin on kukkaroystävällisempi kuin kosmetiikkaliikkeissä.

        .. onko mustaa hennaa olemassa (enää)? Tarttuuko se vaaleaan hiukseen?

        Pohdintaa :D


      • missy
        ....... kirjoitti:

        Juu, henna on paljon turvallisempaa, kuin kemikaaliset hiusvärit! Tutkimuksessa rotille syötettiin (huom. syötettiin!!) hennaväriä ja osa niistä sai syövän... eli siis, jos et hennaa ajatellut päivittäin popsia, niin nou hätä! :) Tavallisissa marketeissa ei hennaa pahemmin kyllä enää ole tarjolla (kiitos eu:n), mutta bodyshopissa on hyvät valikoimat ja myyjätkin todennäköisesti osaavat opastaa. :)
        Kosmetiikkavinkkejä voi tsekata vaikkapa osoitteesta: http://www.yrttitarha.com.

        Tietenkin tuo henna on eettisin ja ympäristöystävällisin vaihtoehto, mutta värin valinnan kanssa kannattaa olla tarkkana. Lopputulos riippuu ihan omasta väristä. Olen myös kuullut sellaisen "kauhutarinan", jonka mukaan henna vihertää valmiiksi värjätyt hiukset...? Mutta kokeile ihmeessä, hyvän lopputuloksen saa aikaan melko helposti :)


      • missy
        tuikahdus kirjoitti:

        .. onko mustaa hennaa olemassa (enää)? Tarttuuko se vaaleaan hiukseen?

        Pohdintaa :D

        tummanruskeaa kyllä, mutta vaaleisiin hiuksiin et varmaankaan mustaa saa aikaan -tai kuka tietää? Henna kun käyttäytyy aina vähän "omituisesi", riippuen juuri hiusten aiemmasta väristä.


      • harmaavaris
        missy kirjoitti:

        Tietenkin tuo henna on eettisin ja ympäristöystävällisin vaihtoehto, mutta värin valinnan kanssa kannattaa olla tarkkana. Lopputulos riippuu ihan omasta väristä. Olen myös kuullut sellaisen "kauhutarinan", jonka mukaan henna vihertää valmiiksi värjätyt hiukset...? Mutta kokeile ihmeessä, hyvän lopputuloksen saa aikaan melko helposti :)

        Henna vihersi ainakin minun hiuksiani. Aikoinaan myytiin pienessä vihreän/kullan (?) värisessä pahvipaketissa hennaa ihan hiusten värjäystä varten. En muista paketin nimeä tai edes tiedä tehdäänkö sitä enää, nimi oli bazar jotain tai sinnepäin.

        Riippuu hennasta. Muistaakseni punaisesta hennasta tuli punaiset hiukset ja mustasta hennasta vihreät hiukset. :)


      • harmaavaris
        harmaavaris kirjoitti:

        Henna vihersi ainakin minun hiuksiani. Aikoinaan myytiin pienessä vihreän/kullan (?) värisessä pahvipaketissa hennaa ihan hiusten värjäystä varten. En muista paketin nimeä tai edes tiedä tehdäänkö sitä enää, nimi oli bazar jotain tai sinnepäin.

        Riippuu hennasta. Muistaakseni punaisesta hennasta tuli punaiset hiukset ja mustasta hennasta vihreät hiukset. :)

        Sitruuna on oiva apu vaaleille hiuksille. Nytpä muistin mainita. :)


      • gaborone
        missy kirjoitti:

        Tietenkin tuo henna on eettisin ja ympäristöystävällisin vaihtoehto, mutta värin valinnan kanssa kannattaa olla tarkkana. Lopputulos riippuu ihan omasta väristä. Olen myös kuullut sellaisen "kauhutarinan", jonka mukaan henna vihertää valmiiksi värjätyt hiukset...? Mutta kokeile ihmeessä, hyvän lopputuloksen saa aikaan melko helposti :)

        Ei mua haittaisi yhtään, jos hiukseni muuttuisi vihreäksi, koska oon aina sellaisia toivonut, joten ei mulla ole (kai) pelättävää...

        :)


      • Pihlaja

      • gfndnggf
        harmaavaris kirjoitti:

        Henna vihersi ainakin minun hiuksiani. Aikoinaan myytiin pienessä vihreän/kullan (?) värisessä pahvipaketissa hennaa ihan hiusten värjäystä varten. En muista paketin nimeä tai edes tiedä tehdäänkö sitä enää, nimi oli bazar jotain tai sinnepäin.

        Riippuu hennasta. Muistaakseni punaisesta hennasta tuli punaiset hiukset ja mustasta hennasta vihreät hiukset. :)

        basma


      • ekon
        tuikahdus kirjoitti:

        .. onko mustaa hennaa olemassa (enää)? Tarttuuko se vaaleaan hiukseen?

        Pohdintaa :D

        ekokaupasta saat mustaa hennaa.


    • harmaavaris

      Toisen kosmetiikkaviestin siirsin muotipuolelle, siellä on meikkaukseen ja muuhun ihan vartavasten palstat. Käyttäkää mieluummin niitä.

      Mikäli nyt wiccalaisten kesken haluaa keskustella kosmetiikasta, niin käyttäkää tätä jo olemassa olevaa viestiketjua.

      • gaborone

        En löydä sitä viestiä mistään >:/


      • harmaavaris
        gaborone kirjoitti:

        En löydä sitä viestiä mistään >:/

        Kuinka pystyit vastaamaan kyseiseen viestiketjuun kolmea minuuttia aiemmin?


      • gaborone
        harmaavaris kirjoitti:

        Kuinka pystyit vastaamaan kyseiseen viestiketjuun kolmea minuuttia aiemmin?

        Etkö laittanut siis laittanut sinne sitä viestiä minkä mä kirjoitin, vaan samasta asiasta vaan eri? Okei..... :) Nyt sitten tiedän missä se on..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      309
      3658
    2. 208
      3009
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2564
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      241
      2027
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1455
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      170
      1344
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1337
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1328
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe