Ilmajousitus E-220CDI-farkussa.

Ilmajousitus alkoi lukemalla 130.000 km vuotaa. Auton ikä runsas kuusi vuotta.
Mitä mieltä olette, onko tämä vain hyväksyttävä?
Korjaamolla sanoivat tiesuolaa syyksi.
Omasta mielestäni, nämä palkeet voisi varmasti alunperin tehdä vahvemmiksi.
Mikäli km-lukema olisi ollut lähellä 200.000, hyväksyisin asian mukisematta.
Nyt voin vain odottaa, milloin vasen puoli alkaa vuotaa, sillä korjauskustannus
töineen ovat kalliin osan vuoksi aina runsaat € 1.300,- / palje.
Korjaaminen vaatii erikoistyökaluja.
Tässä on toki huomattava, että itse auton huoltokulut, ovat tähän saakka olleet maltilliset, vain Nox-anturi on vaihdettu, sillä muuta korjattavaa vuosihuoltojen lisäksi ei juuri ole ollut, sillä jarrut ja nivelet sekä iskunvaimennus ovat vielä alkuperäiset.
Tämä vain tiedoksi niille, jotka ovat enemmän ajetun E-farkun ostoaikeissa.
Tämä jousiasia tulee ennemmin tai myöhemmin eteen ja on siis jo autoa ostettaessa osattava ottaa huomioon.

10

1641

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mersulla ajaa miljoonan ilman murheita, niin tämän on pakko olla jonkun trollaus.

• Anonyymi

Surkeaa tekniikkaa jossei kestää pidempään, rajua rynkytystä?😆😆😆

• Anonyymi

Tässä aloittaja, ZJJ.

Ei ole trollausta, vaan totisinta totta.
      Täytyy etsiä joku muu edes hieman edukkaampi paikka.
      Ehkä jousitukseen sopivan vaihdettavan palkeen saa muualta
      kohtuuhintaan.

• Anonyymi

Onhan se kertamaksuna ison tuntuinen, mutta vaikka molemmat vaihtaisi, niin kilometrikustannuksena se on vain 2 senttiä kilometriä kohden. Jos kilometrejä kertyy tasaisesti tarkoittaisi, että joka kuukausi pitäisi laitta 36 euroa säästölippaaseen tai vähän yli euro päivässä. Tai jos kulu mietityttää, niin kannattaa ostaa seuraavalla kerralla auto, joka on esim 2600 halvempi, mitä alunperin ajatteli.

• Tässä aloittaja:
      Kiitos edellinen kirjoittaja, sillä olet ensimmäinen, joka ajatteli asiaa tältä kantilta!
      Vain tiedoksi, että niitä sopivia ilmapalkeita näyttäisi löytyvän n. 300,- hinnasta ylöspäin. Voi toki olla, ettei jokanen "paja" vaihtoa pysty tekemään, sillä itse autollehan on myös ilmoitettava, että vaihdoin palkeen!
      Vehollahan pelkkä palje oli hinnoteltu € 850,- hintaiseksi.
      Odotan kauhulla, milloin toisen puolen palje menee.
      Jos vielä kestää pari kolme vuotta - minulla n. 70.000 km - en valita.

• Jos pelkät takajouset, vaihdatin itse pikkupajalla. Ei vaatinut erikoistyökaluja ja oli itse asiassa hemmetin helppoa.

Jos vielä haluaa säästää, vika on todennäköisesti magneettiventtiilissä, joka maksaa noin 20 euroa. Ei ole ihan hirveän hankala vaihtaa sekään.

• Kiitos The Rat, tätä tietoa olen kaivannut.
      Ehkä ennen niiden osien ostoa ja niiden kanssa sitten korjaamolle viedessä
      kannattaa kysyä, selviävätkö työstä. Muutenhan kaikki menee hukkaan.
      Vehon laskussa oli kyllä sellaisia "maksullisia" laskurivejä, joiden sisältöä en ymmärtänyt.

• Muutama vuosi tuosta aikaa, mutta muistaakseni vaihtoon meni alle tunti per puoli. Ja siinäkin mukana teknikon ihmettelyt... Pussit tilattiin Virosta, maksoivat silloin alle 500 euroa kappale.

• Anonyymi

Aina kun olen ostamassa Mersun, ilmajouset on iso EI-EI. Siis käytettynä, koska uusissa ne on mainiot kunnes hajoavat. Sama varmaan muissakin ij-autoissa.

• Anonyymi

Tuon hintaluokan autossa ei kyllä ole hyväksyttävää tuommosten joustin osien hajoaminen noilla ajoilla , vaadi reilua vastaantuloa korjauksen suhteen , onko nuo tosissaan noin heikkoja , kuullut että nämä ilmajousitukset ovat murheen kryynejä noissa , senverran paljon ongelmia noissa esiintynyt ennenaikojaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      117
      6319
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      379
      6135
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      69
      5930
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3962
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      145
      2365
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2345
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      119
      1403
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      12
      1231
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      185
      1077
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      59
      887
    Aihe