Ilmajousitus E-220CDI-farkussa.

Ilmajousitus alkoi lukemalla 130.000 km vuotaa. Auton ikä runsas kuusi vuotta.
Mitä mieltä olette, onko tämä vain hyväksyttävä?
Korjaamolla sanoivat tiesuolaa syyksi.
Omasta mielestäni, nämä palkeet voisi varmasti alunperin tehdä vahvemmiksi.
Mikäli km-lukema olisi ollut lähellä 200.000, hyväksyisin asian mukisematta.
Nyt voin vain odottaa, milloin vasen puoli alkaa vuotaa, sillä korjauskustannus
töineen ovat kalliin osan vuoksi aina runsaat € 1.300,- / palje.
Korjaaminen vaatii erikoistyökaluja.
Tässä on toki huomattava, että itse auton huoltokulut, ovat tähän saakka olleet maltilliset, vain Nox-anturi on vaihdettu, sillä muuta korjattavaa vuosihuoltojen lisäksi ei juuri ole ollut, sillä jarrut ja nivelet sekä iskunvaimennus ovat vielä alkuperäiset.
Tämä vain tiedoksi niille, jotka ovat enemmän ajetun E-farkun ostoaikeissa.
Tämä jousiasia tulee ennemmin tai myöhemmin eteen ja on siis jo autoa ostettaessa osattava ottaa huomioon.

10

926

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mersulla ajaa miljoonan ilman murheita, niin tämän on pakko olla jonkun trollaus.

    • Anonyymi

      Surkeaa tekniikkaa jossei kestää pidempään, rajua rynkytystä?😆😆😆

    • Anonyymi

      Tässä aloittaja, ZJJ.

      Ei ole trollausta, vaan totisinta totta.
      Täytyy etsiä joku muu edes hieman edukkaampi paikka.
      Ehkä jousitukseen sopivan vaihdettavan palkeen saa muualta
      kohtuuhintaan.

    • Anonyymi

      Onhan se kertamaksuna ison tuntuinen, mutta vaikka molemmat vaihtaisi, niin kilometrikustannuksena se on vain 2 senttiä kilometriä kohden. Jos kilometrejä kertyy tasaisesti tarkoittaisi, että joka kuukausi pitäisi laitta 36 euroa säästölippaaseen tai vähän yli euro päivässä. Tai jos kulu mietityttää, niin kannattaa ostaa seuraavalla kerralla auto, joka on esim 2600 halvempi, mitä alunperin ajatteli.

    • Tässä aloittaja:
      Kiitos edellinen kirjoittaja, sillä olet ensimmäinen, joka ajatteli asiaa tältä kantilta!
      Vain tiedoksi, että niitä sopivia ilmapalkeita näyttäisi löytyvän n. 300,- hinnasta ylöspäin. Voi toki olla, ettei jokanen "paja" vaihtoa pysty tekemään, sillä itse autollehan on myös ilmoitettava, että vaihdoin palkeen!
      Vehollahan pelkkä palje oli hinnoteltu € 850,- hintaiseksi.
      Odotan kauhulla, milloin toisen puolen palje menee.
      Jos vielä kestää pari kolme vuotta - minulla n. 70.000 km - en valita.

      • TheRat

        Jos pelkät takajouset, vaihdatin itse pikkupajalla. Ei vaatinut erikoistyökaluja ja oli itse asiassa hemmetin helppoa.

        Jos vielä haluaa säästää, vika on todennäköisesti magneettiventtiilissä, joka maksaa noin 20 euroa. Ei ole ihan hirveän hankala vaihtaa sekään.


    • Kiitos The Rat, tätä tietoa olen kaivannut.
      Ehkä ennen niiden osien ostoa ja niiden kanssa sitten korjaamolle viedessä
      kannattaa kysyä, selviävätkö työstä. Muutenhan kaikki menee hukkaan.
      Vehon laskussa oli kyllä sellaisia "maksullisia" laskurivejä, joiden sisältöä en ymmärtänyt.

      • Muutama vuosi tuosta aikaa, mutta muistaakseni vaihtoon meni alle tunti per puoli. Ja siinäkin mukana teknikon ihmettelyt... Pussit tilattiin Virosta, maksoivat silloin alle 500 euroa kappale.


    • Anonyymi

      Aina kun olen ostamassa Mersun, ilmajouset on iso EI-EI. Siis käytettynä, koska uusissa ne on mainiot kunnes hajoavat. Sama varmaan muissakin ij-autoissa.

    • Anonyymi

      Tuon hintaluokan autossa ei kyllä ole hyväksyttävää tuommosten joustin osien hajoaminen noilla ajoilla , vaadi reilua vastaantuloa korjauksen suhteen , onko nuo tosissaan noin heikkoja , kuullut että nämä ilmajousitukset ovat murheen kryynejä noissa , senverran paljon ongelmia noissa esiintynyt ennenaikojaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 145
      4097
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      112
      3700
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2575
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      90
      1496
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    Aihe