Seksuaalinen hyväksikäyttö?

Anonyymi

Elikkä. Onko se seksuaalinen hyväksikäyttö ku mä olin vitun kännissä ja se ei ollut niin kännissä ku mä. Mä siis menin ekana sen luo ja sillee mut sit se halus mut vessaa sen kanssa ja sit se vaa pani mua.. Mä en ees pysynyt pystyssä kunnolla. Oon 17 ja se on 20v.
Ja mun kaveri löys mut vessasta itkien ja oksentamast sen tapahtuman jälkeen. Anteeks sekava kirjotus. Oon niiin ahistunut tästä että pää hajoo.

10

767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nykykonsensuksen mukaan, seksiin tarvitaan suostumus, en tosin muista joko laki tuli voimaan, vai onko vasta valmistelussa.

    • Anonyymi

      Se oli raiskaus. Hän teki väärin, käytti hyväksi avutonta tilaasi jossa et kyennyt ilmaisemaan suostumusta tai sen puutetta.
      Ehkä auttaisi jos voisit puhua asiasta jonkun kanssa:

      https://tukinainen.fi/

      Kriisipäivystys seksuaalista väkivaltaa ja/tai hyväksikäyttöä kokeneille, puh. 0800-97899
      Ma-to klo 9-15, viikonloppuna ja pyhinä sekä niiden aattoina klo 15-21. Ei perjantaisin.

    • Anonyymi

      Opitko mitään?
      Kannattaako juoda itsensä umpikänniin? Oli varmaan hauskaa! Sait mitä kerjäsit.

      • Anonyymi

        Tuo on kovin vanhanaikainen asenne. Itsellesi voin vaikkapa sanoa vastineeksi, että oma vika, kun sait infarktin. Mitäs söit rasvaista lihaa vuosikymmeniä. Tai oma vika, kun sait sokeritaudin. Olisit liikkunut ja pitänyt painon kurissa. Tai oma vika, että sinut piestiin taksijonossa. Mitäs menit sinne. Tai oma vikasi, että päädyit avioeroon. Mitäs menit naimisiin jo alun perin uskottoman kanssa. Tai mitä valitat hankalista lapsistasi, itse olet ne tehnyt.

        Eli noin periaatteessa ihan jokaisen asian voin kääntää ihmisen omaksi syyksi. Seksuaalirikos on kuitenkin rikos, eli uhrin on oikeus hakea apua. Sinulle puolestani toivon paljon tilanteita, joissa toiset voivat katsoa sinun itse aiheuttaneen oman pinteesi. Mitäs harrastit liikuntaa. Urheiluvamma on oma vikasi. Mitäs liikuit jäisellä tiellä. Kolari oli oma vikasi. Mitäs ostit hometalon, olisit ollut tarkempi, oma vika. Mitäs muutit omakotitaloon, suuri energialasku on oma syysi. Jne. omia syitä on ihan rajaton määrä. Mitäs valitsit väärän ammatin, oma vikasi, että siinä sairastuit ammattitautiin. Tyhmyyskin on muuten ihan oma vikasi. Olisit opiskellut enemmän ja lukenut kokeisiin.


    • Anonyymi

      Jos ei käyttänyt kondomia niin sun pitää tehdä raskaustesti jos seuraavat kuukautiset ei ala.Tuskin kukaan raiskaaja käyttää kondomia.

    • Anonyymi

      Sinuna tekisin rikosilmoituksen. Tukinaisen kriisipuhelimessa varmaan osaavat auttaa.

      Ylen draamasarjassa Yksittäistapaus on käsitelty erilaisia seksuaalisen väkivallan muotoja. Moni löytää näistä jotain mitä on itsekin kokenut.

      https://areena.yle.fi/tv/ohjelmat/30-1774

    • Anonyymi

      Pistitko hanttiin ja ilmaisit ettet ole suostuvainen?

      • Anonyymi

        Turha kysymys. Väkivallan uhka saa ihmisen usein lamaantumaan fyysisesti ja psyykkisesti, niin ettei pysty ilmaisemaan yhtään mitään. Ei pysty välttämättä edes sanomaan ei, jos pelkää tarpeeksi.
        Kyseessä on psykologinen puolustusmekanismi, joka on kehittynyt ihmiselle jo lajin evoluution alussa. Sen tarkoitus on pelastaa henki tilanteessa jossa uhkaaja on ylivoimainen. Moni onkin säilynyt hengissä sen avulla. Riippuu tilanteesta, miten ihminen reagoi, ne havainto- ja päättelymekanismit jotka siinä aktivoituvat ovat salamannopeita ja ihminen ei yleensä pysty niihin tietoisesti vaikuttamaan.
        Viime aikoina on alettu vihdoin ymmärtää väkivallan ja sen uhan vaikutusta ihmiseen. Siksi onkin tehty lakimuutos, jossa seksin tulee perustua suostumukseen. Ei tarvitse enää osoittaa esim. mustelmin, että laittoi vastaan. Kun siinä tilanteessa ei välttämättä kykene vastustamaan. - Sitä paitsi aloittaja kertoo olleensa alkoholin vaikutuksen alaisena, mikä jo sinänsä heikentää kykä puolustautua ja ilmaista suostumustaan tai sen puutetta.

        Ihmisen tulee voida luottaa kaikissa tilanteissa siihen, että toiset kunnioittavat hänen fyysistä ja psyykkistä koskemattomuuttaan.


    • Anonyymi

      päihdetyöntekijä käyttää omaa ohjattavaa hyväkseen.Kuntoutuksen aikana,kun potilas on toipilaana minkälainen nainen hän on kaislakodissa?saa jatkaa työssään?

      manipuloi,tahtoo hajottaa ,

    • Anonyymi

      Mua on koko elämäni ahdistanut päinvastaisesta syystä. Naapurin kaverin äiti oli kurvikas nainen, ja olisin halunnut hänen käyttävän minua hyväkseen. Koitin antaa kaikkia vihjeitä, mutta hän ei vaan tajunnut. Tää on ollut niin kuluttavaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3023
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2364
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2112
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1943
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1797
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe